پرده سینما

فیلم کوتاه ایرانی به رقابت اولیه اسکار راه یافت

پرده سینما

 







 

 

فیلم کوتاه روتوش ساخته کاوه مظاهریفیلم کوتاه روتوش به کارگردانی کاوه مظاهری با کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره ترایبکا به آکادمی اسکار معرفی شد.

به گزارش ایسنا، انجمن سینمای جوانان ایران اعلام کرد: فیلم کوتاه روتوش که در نخستین حضور بین‌المللی در شانزدهمین دوره جشنواره ترایبکا به نمایش درآمد نهایتا با کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه این جشنواره موفق به کسب ۵ هزار دلار جایزه نقدی و معرفی‌نامه آکادمی اسکار از این جشنواره شد و رسما وارد رقابت اولیه جوایز اسکار ۲۰۱۸ گردید.

روتوش که به عنوان نخستین فیلم کوتاه ایرانی راه یافته به جشنواره ترایبکا پیش از این موفق به کسب جوایزی چون سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه از جشنواره فجر و بهترین فیلم کوتاه از جشن خانه سینما شده بودودر ادامه حضورهای بین‌المللی خود نیز در بخش اصلی پنجاه و هفتمین دوره جشنواره فیلم کراکوف لهستان حضور خواهد داشت.

گفتنی است با توجه به تمرکز ویژه آکادمی اسکار به فیلم‌های کوتاه معرفی شده از سوی جشنواره‌های آمریکایی و نیز اهمیت و اعتبار جشنواره ترایبکا در جامعه سینمایی آمریکا روتوش از شانس بالایی در رقابت‌های اسکار برخوردار خواهد بود.

کاوه مظاهری که به دلیل قوانین اخیر دولت آمریکا موفق به حضور در این جشنواره نشده بود با ارسال ویدئویی ضمن تقدیر از هیات داوران جشنواره و ابراز افتخار از این موضوع که نخستین جایزه جشنواره ترایبکا با فیلم کوتاه اتفاق افتاده جایزه خود را به تمام مهاجران در سراسر جهان تقدیم کرد.

در بیانیه هیات داوران این جشنواره نیز آمده است: فیلم کوتاه روتوش برای داشتن آزادی در انتخاب و بازنگری و باز آفرینی مرزهای محو شده و ابهام‌آمیز اخلاقیات و درست‌کاری، به مخاطبان امکان طرح دیدگاه‌های شخصی از رویدادها و فضای باز گفتگو، تفکر و تأمل، می‌دهد. ما یگانگی و وحدت میان زیبایی‌شناسی و امر اخلاقی را در این فیلم ارج می‌نهیم.

عواملی که در ساخت این فیلم با مظاهری همکاری داشته‌اند، عبارتند از؛ بازیگران: سونیا سنجری، محمدحسین زیکساری، هانا فولادی فرد، آزاده آبادپور، سیامک فارسی، هانیه مفلح، فروغ عزیزی، نگین احمدی، شیرین هراتی، مدیر فیلم‌برداری: محمدرضا جهان پناه، طراح صحنه: عادله چراغی، تدوین: پویان شعله‌ور، طراحی گریم: حسنا خانمحمدی، صدابردار: هادی معنوی پور، صداگذار: حسین قورچیان، مدیر تولید: علی جانب اللهی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: حامد نجابت، اصلاح رنگ و نور: محسن خیرآبادی، طراح پوستر: علی باقری، سرمایه‌گذاران: انجمن سینمای جوانان ایران، کاوه مظاهری، پویان شعله‌ور، گیلناز میرمشتاقی، تهیه‌کننده: کاوه مظاهری، تهیه‌شده در انجمن سینمای جوانان ایران

 

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی ترایبکا، ۱۹ تا ۳۰ آوریل برابر با ۳۰ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت در نیویورک برگزار شد.



 تاريخ ارسال: 1396/2/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.