پرده سینما

غلامرضا موسوی: چک‌های پرداختی به تهیه کنندگان باید به روز باشد

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

 

 

«تهیه‌کنندگانی که سهم پورسانت‌شان از سینماها را پس از دو هفته پرداخت نکرده‌اند، می‌توانند لیست سینماهای متخلف را به دبیرخانه شورای عالی ارائه کنند.»

به گزارش ایسنا، سیدغلامرضا موسوی عضو هیأت رئیسه شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران ضمن اعلام خبر بالا افزود: براساس آئین‌نامه شورای صنفی نمایش صاحبان سالن‌های سینما موظف هستند دو هفته پس از پایان نمایش فیلم، پورسانت سهم تهیه‌کننده را به حساب پخش‌کننده فیلم واریز کند.

او ادامه داد: پخش‌کنندگان نیز موظف‌اند که براساس قرارداد فی مابین وجوه پرداختی را به تهیه‌کنندگان بپردازند.

عضو شورای صنفی نمایش افزود: متأسفانه برخی از مدیران و یا صاحبان سینماها پس از دو هفته پورسانت را نمی‌پردازند یا چک‌های مدت‌دار ارائه می‌کنند که برخلاف آیین‌نامه است. چک‌های پرداختی باید به روز باشد و در حقیقت پس از دو هفته وجه قابل پرداخت به تهیه‌کنندگان باشد.

موسوی اضافه کرد: اگرچه وظیفه پخش‌کننده است که عدم پرداخت حق‌السهم صاحبان فیلم‌ها را به شورای صنفی اکران اعلام کنند، اما محافظه‌کاری برخی از پخش‌کنندگان، شورای عالی را بر آن داشت تا در جهت صیانت از حقوق همکاران مستقیما از تهیه‌کنندگان درخواست کند که موضوع را پیگیری و اسامی سینماهای مختلف را به شورایعالی اعلام کنند.

موسوی افزود: در آخرین نشست شورای صنفی اکران و با توجه به طرح موضوع، شورا تصمیم گرفت بر اساس شکایت پخش‌کنندگان و یا صاحبان و تهیه‌کنندگان فیلم‌ها، از صدور حواله نمایش برای سینماهای بدهکار خودداری نماید.

عضو هیأت رئیسه شورای عالی تهیه‌کنندگان در پایان گفت:موسسات پخش فیلم موظف‌اند در صورت درخواست تهیه‌کنندگان لیست سینماهای متخلف را در اختیار آنان قرار دهند، بدیهی است در صورت عدم همکاری با تهیه‌کنندگان، شورای عالی از مراجع ذی‌صلاح درخواست برخورد قانونی با این دفاتر را خواهد داشت.



 تاريخ ارسال: 1396/2/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.