پرده سینما

آخرین قسمتهای «سینما یک»/ ابوالفضل جلیلی و فیلم کوروساوا

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

 

پخش دو قسمت از مهمترین قسمتهای این برنامه که به نمایش فیلمهای محبوب علیرضا رییسیان و مصطفی رحماندوست اختصاص دارد ماههاست به حالت تعلیق درآمده، چرا که این دو مهمان «سینما یک» دو فیلم از عباس کیارستمی را به عنوان فیلم محبوب خود برگزیده اند و بخاطر درگذشت عباس کیارستمی هنوز اداره کل تأمین برنامه سازمان صدا و سیما با مالکان حقوقی این فیلمها در مورد نمایش دو فیلم از عباس کیارستمی به توافق نرسیده است.

 

 

 

ابوالفضل جلیلی و غلامعباس فاضلی در برنامه سینما یکدر حالی که برنامه «سینما یک» به آخرین قسمتهای این دوره اش نزدیک می شود، ابوالفضل جلیلی کارگردان سینما، امشب پنجشنبه شب  ۱۴ تیر ماه در استودیوی این برنامه حاضر خواهد شد و درباره فیلم مورد علاقه اش به گفتگو خواهد پرداخت.

ابوالفضل جلیلی فیلم کلاسیکی ساخته آکیرا کوروساوا کارگردان مورد علاقه اش را برای پخش از «سینما یک» این هفته برگزیده است.

ابوالفضل از جمله کارگردانانی است که فیلمهایش از یک سو کاملاً غیرتجاری هستند و از سوی دیگر توجه زیادی به مسائل اجتماعی نوجوانان در آنها وجود دارد. از فیلمهای ابوالفضل جلیلی می توان به «گال»، «رقص خاک»، «دت یعنی دختر»، «یک داستان واقعی»، «گل یا پوچ»، و «حافظ» اشاره داشت.

تهیه کننده، سردبیر، و مجری برنامه «سینما یک» غلامعباس فاضلی منتقد و نویسنده سینمایی است. بنا به گفته فاضلی پخش قسمتهای باقیمانده این برنامه که در اردیبهشت و خرداد سال جاری به خاطر پخش سریال های مناسبتی از شبکه سینما، متوقف شده بود، از این پنجشنیه از سر گرفته می شود. در برنامه آینده رامین حیدری فاروقی مهمان «سینما یک» خواهد بود.

فاضلی همچنین اضافه کرد پخش دو قسمت از مهمترین قسمتهای این برنامه که به نمایش فیلمهای محبوب علیرضا رییسیان و مصطفی رحماندوست اختصاص دارد ماههاست به حالت تعلیق درآمده، چرا که این دو مهمان «سینما یک» دو فیلم از عباس کیارستمی را به عنوان فیلم محبوب خود برگزیده اند و بخاطر درگذشت عباس کیارستمی هنوز اداره کل تأمین برنامه سازمان صدا و سیما با مالکان حقوقی این فیلمها در مورد نمایش دو فیلم از عباس کیارستمی به توافق نرسیده است.

ابوالفضل جلیلی در برنامه سینما یکاز جمله مهمانانی که در این دوره از «سینما یک» فیلم محبوب خود را برگزیدند و درباره آن به نقد و بررسی پرداختند می توان به شهرام جعفری نژاد، جواد طوسی، حسن حسینی، احمدطالبی نژاد، طهماسب صلح جو، سعید مستغاثی، سعید قطبی زاده، محمدتقی فهیم، محمود گبرلو، خسرو دهقان، عزیزالله حاجی مشهدی، رضا درستکار، دکتر شهرام خرازی ها، شاهرخ دولکو (منتقدان و نویسندگان سینمایی) بهروز افخمی، فریدون جیرانی، مهدی فخیم زاده، نرگس آبیار، احمد امینی، جواد افشار (کارگردانان سینما و تلویزیون) اردلان شجاع کاوه (بازیگر) عزت الله ضرغامی (مدیر فرهنگی)، دکتر احمد ضابطی جهرمی، دکتر شهاب الدین عادل، دکتر مهدی رحیمیان (مدرسان سینمایی و همچنین مترجمان عرصه ی سینما)، حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه (رییس انجمن حکمت و فلسفه) حجت الاسلام محمدرضا زائری (فعال فرهنگی)، نادر طالب زاده (مستندساز)، دکتر سیدمحسن فاطمی (روانشناس) دکتر سیدمجید حسینی زاد (جامعه شناس)، و تاجبخش فناییان و داریوش مؤدبیان (کارگردان تئاتر) مهمان برنامه «سینما یک» بوده اند و درباره فیلمهای محبوب شان به گفتگو پرداخته اند.

برنامه «سینما یک» پنجشنبه شبها ساعت ۲۲.۱۰ از شبکه یک سیما پخش می شود.

این برنامه در گروه «تامین برنامه» شبکه یک سیما تولید شده است.

 



 تاريخ ارسال: 1397/4/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.