پرده سینما

حسن فتحی سکوت خود را شکست

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 فتحی كیفر را به خبرنگاران، منتقدان و اهالی رسانه تقدیم كرد

 

فتحی: این‌ روزها تنها می‌خندم. بزرگواری گفته بود كه وقتی تراژدی تمام شود، خنده آغاز می‌گردد. اكنون زمان خنده‌ام است. ما از سویی بابت وضعیت سینمای ایران و از سوی دیگر بابت وضعیت اكران این فیلم به خنده افتاده‌ایم.»

 

حسن فتحیصبح امروز نشست فیلم كیفر با حضور اهالی رسانه در پردیس سینمای ملت برگزار شد. بنابراین گزارش، در ابتدای این نشست رضا درستكار گفت: سعید سعدی تهیه كننده فیلم در جلسه شورای صنفی نمایش است و از بابت عدم حضور خود، از حضار عذرخواهی كرد. وی در ادامه با اشاره به وضعیت نمایش فیلم‌های ایرانی در سینماها گفت: جام جهانی سینما را تحت تأثیر قرار داده است و فیلم كیفر كه از ارزش‌های بالایی برخوردار است در اكران ناكام مانده است. در ادامه حسن فتحی گفت: خیلی خوشحالم و منت بر سر من گذاشتید كه در پردیس سینمای ملت حضور پیدا كردید.

وی در ادامه با اشاره به شرایط نامناسب اكران «كیفر» اظهار كرد:«به شخصه با اكران این فیلم در چنین شرایطی مخالف بودم، اما تهیه‌كننده‌ی این فیلم نظرات دیگری داشت كه به هرحال باید نظرات او را هم شنید.» من از اكران این فیلم گلایه دارم چرا كه جام جهانی همه چیز را تحت تأثیر قرار داده است و این فیلم زمانی اكران شده است كه كسی به سینما اصلا نمی‌رود. من مخالف اكران فیلم در این فصل هستم اما بر اساس شرایط ناچار شدم این فیلم را اكران كنم.

كارگردان پستچی سه بار در نمی‌زند در ادامه افزود: كیفر فیلم پرفروشی می‌شد. عده‌ای از منتقدان باسابقه‌ی سینما پیش‌بینی می‌كردند، این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال باشد، اما این اتفاق نیفتاد و اكنون جا دارد كه این مساله مورد بررسی قرار گیرد. چند عامل اجازه نداد تا این فیلم دیده شود و بفروشد. سالهاست كه دو جریان بر سینمای ایران چنبره زده مراسم نقد و بررسی فیلم «کیفر» در پردیس سینمایی ملتاست، اولی جریان گیشه كه همه چیز را در سطح نازل می‌بیند و در كوتاه مدت با قصه‌ای نخ‌نما فیلمی می‌سازد كه تنها به دلیل كمدی بودن از اقبال عمومی برخوردار شده و به همین دلیل بسیاری از صاحبان سینما‌ها هم ترجیح می‌دهند كه به اكران این نوع فیلم‌ها بپردازند.» فتحی تصریح كرد: سینمادارها هم راغب به همین نوع فیلم‌ها هستند و طنز‌های سخیف را حمایت می‌كنند.

عامل بعدی این است كه دولت هم این نوع فیلم‌ها را حمایت نمی‌كند و حالا می‌بینیم كه 4 ماه از سال گذشته است و تا به حال یك فیلم میلیاردی نداشته‌ایم. در این میان سینمای مستقل اصلا وجود ندارد و كارگردان‌ها به سرگرمی‌سازی روی آورده‌اند و این اوضاع بسیار اسفناك است. كارگردان كیفر در ادامه افزود: ما در این پروژه 700 میلیون هزینه كرده‌ایم و در كنار آن تبلیغات گسترده انجام داده‌ایم اما تلویزیون كمتر تیزر این فیلم را پخش می‌كند و ماحصل فروش فیلم هم متأسفانه خیلی پایین است.

فتحی همچنین گفت: این‌ روزها تنها می‌خندم. بزرگواری گفته بود كه وقتی تراژدی تمام شود، خنده آغاز می‌گردد. اكنون زمان خنده‌ام است. ما از سویی بابت وضعیت سینمای ایران و از سوی دیگر بابت وضعیت اكران این فیلم به خنده افتاده‌ایم.»

حسن فتحی در پایان این نشست فیلم كیفر را به خبرنگاران و منتقدان هدیه داد چرا كه این‌ها تنها حامی این فیلم هستند. از حضار حاضر در این نشست می‌توان به احمدرضا معتمدی، محمد رحمانیان، ستاره اسكندری، امیرحسین فتحی، حبیب رضایی ، حمید امجد، اشكان خطیبی، امیرحسین شمشیری و ... اشاره كرد.

 

در همین رابطه بخوانید

حسن فتحی در اعتراض به وضعیت اکران کیفر سکوت اختیار کرد

 

 

منبع: فارس و ایسنا


 تاريخ ارسال: 1389/4/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.