پرده سینما

جایزه ویژنری جشنواره استکهلم برای اصغر فرهادی

پرده سینما


 

 








 

اصغر فرهادی جایزه ویژنری جشنواره ۲۰۱۸ استکهلم (Visionary Award) را دریافت می‌کند.  به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، جشنواره فیلم استکهلم با اعلام این خبر در نشست خبری این فستیوال، از حضور اصغر فرهادی در این فستیوال برای دریافت این جایزه که یک اسب برنز است، خبر داد.  جشنواره فیلم استکهلم در خبر اهدای این جایزه به فرهادی نوشته است: «این جایزه به اصغر فرهادی تعلق می‌گیرد زیرا او یکی از استادان برجسته سینما در دنیاست. او به شکل پیوسته مسائل معاصر و روزمره را در فیلم‌هایش بررسی می‌کند و تاثیر آن‌ها را در روابط نزدیک آدم‌ها نشان می‌دهد. داستان‌های او به شکلی ظریف بین روشنفکری و رازآلودی در حرکت‌اند؛ این حرکت به قدری طبیعی‌ است که برای هیچ‌کس دیگری قابل تقلید نیست. اصغر فرهادی بدون شک برای نسل جدید فیلمسازی در ایران بسیار ارزشمند است و به همان‌ میزان برای دوستداران سینما در سرتاسر جهان.  بنابراین افتخار بزرگی‌ است که جایزه ویژنری ۲۰۱۸ استکهلم به او تقدیم شود.»  جایزه ویژنری استکهلم از سال ۲۰۰۴ در فستیوال فیلم استکهلم به نوآوران سینما داده می‌شود و پیش‌تر به وس اندرسون، پابلو لارین و آلخاندرو گونزالس ایناریتو داده شده است.  فستیوال فیلم استکهلم از هفتم و هجدهم نوامبر (شانزدهم تا بیست و هفتم آبان‌ماه) در سوئد برگزار خواهد شد. فیلم همه می‌دانند نیز در این فستیوال نمایش داده خواهد شد.اصغر فرهادی جایزه ویژنری جشنواره ۲۰۱۸ استکهلم (Visionary Award) را دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، جشنواره فیلم استکهلم با اعلام این خبر در نشست خبری این فستیوال، از حضور اصغر فرهادی در این فستیوال برای دریافت این جایزه که یک اسب برنز است، خبر داد.

جشنواره فیلم استکهلم در خبر اهدای این جایزه به فرهادی نوشته است: «این جایزه به اصغر فرهادی تعلق می‌گیرد زیرا او یکی از استادان برجسته سینما در دنیاست. او به شکل پیوسته مسائل معاصر و روزمره را در فیلم‌هایش بررسی می‌کند و تاثیر آن‌ها را در روابط نزدیک آدم‌ها نشان می‌دهد. داستان‌های او به شکلی ظریف بین روشنفکری و رازآلودی در حرکت‌اند؛ این حرکت به قدری طبیعی‌ است که برای هیچ‌کس دیگری قابل تقلید نیست. اصغر فرهادی بدون شک برای نسل جدید فیلمسازی در ایران بسیار ارزشمند است و به همان‌ میزان برای دوستداران سینما در سرتاسر جهان.  بنابراین افتخار بزرگی‌ است که جایزه ویژنری ۲۰۱۸ استکهلم به او تقدیم شود.»

جایزه ویژنری استکهلم از سال ۲۰۰۴ در فستیوال فیلم استکهلم به نوآوران سینما داده می‌شود و پیش‌تر به وس اندرسون، پابلو لارین و آلخاندرو گونزالس ایناریتو داده شده است.

فستیوال فیلم استکهلم از هفتم و هجدهم نوامبر (شانزدهم تا بیست و هفتم آبان‌ماه) در سوئد برگزار خواهد شد. فیلم همه می‌دانند نیز در این فستیوال نمایش داده خواهد شد.



 تاريخ ارسال: 1397/7/28
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

سلام-دیگر جایزه گرفتن برای تک پهلوان سینمای ایران حرف جدید محسوب نمیشود . این جمله زمانی معنا پیدا میکند که با احترام تمام به فیلمسازان سینمای ایران چه من ازشان خوشم بیاد یا بد اما زحمت میکشند. فیلمسازی زحمت دارد اما چند فیلم اکران را میبینی بعد ناراحت از سینما بیرون میایی که چرا وقتت را تلف کردی! در خانه هم سی دی فیلمها را میتوان دید . اما اگر قرار است مخاطب جدی سینما باشی یکبار که وقتت کمی آزاد بود فیلمهای فرهادی را ببین. دنایت عوض میشود. به وجد میآیی . کیف میکنی -هر چند منی که عاشقشم ایرادهای هم به کارش وارد میدانم .هیچ دیکته ای بی غلط نیست. حالا در چند مقاله خواندم که سینمای او تمام شده اما میبینیم که جایزه میگیرد و اعتبار سینما است. وزنه ای است برای سینما -تا با کاراکترهایش لذت ببریم و چند بار آثارش را ببینیم. دوست نداشتم نامی از کسی ببرم اما شهاب حسینی با درباره الی شهاب حسینی شد و بعد کارش را با فرهادی ادامه داد . ادامه ای که او را به کاراکتر اصلی آثار فرهاید بدل کرد. باشیم آثارش بعدیش را ببینیم و زنده شویم . شاهد مثال این قضیه فرامرز قریبیان در فیلم سینمای رقض غبار است که از اذهان به هیچ وجه خارج نمیشود. چه بگویم که در دانشگاه فرهادی واحدهای زیادی پاس کردم. حالا او هست و فیلم میسازد ما هم لذت میبریم. لذتی که چند روز حالمان خوب است. به احترامت کلاه از سر بر میدارم. یا علی

2+0-

سه‌شنبه 1 آبان 1397




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.