پرده سینما

كیارستمی: دوستداران فیلم در ایران همیشه راه‌های ارزانی برای دیدن آنها پیدا می‌كنند.

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عباس كیارستمی پس از اكران فیلمش در جشنواره مونیخ گفت: من قطعاً یك عقیده شخصی دارم اما فیلم‌‌هایم نباید با موضوعات سیاسی و این رویدادها آلوده شوند.

 

عباس کیارستمی در فستیوال کن 2010روز سه شنبه عباس كیارستمی در گفتگو با خبرگزاری آلمان در حاشیه جشنواره فیلم مونیخ نسبت به خلاقیت و فعالیت نسل جوان هنرمندان ایرانی ابراز امیدواری كرد. برگزاركنندگان جشنواره مونیخ بعد از ظهر روز گذشته با اهدای جایزه سینه‌مریت از عباس كیارستمی تقدیر كردند، در این جشنواره همچنین فیلم تازه این كارگردان با نام رونوشت برابر اصل به نمایش درآمد. كیارستمی در گفتگو با خبرگزاری آلمان گفت: جوانان هر روز چیزهای تازه‌ای خلق می‌كنند. او كه چند روز بعد از هفتاد سالگی خود در مونیخ سخن می گفت، گفت: فكر می‌كنم روند خلاقیت و ابداع آنها به دلیل فشارها و كنترل‌های دولت به مراتب سخت‌تر می‌شود.

كیارستمی در پاسخ به این سئوال كه فیلم رونوشت برابر اصل در ایران قابل نمایش نیست، گفت: در ایران شبكه قاچاق فیلم وجود دارد و به همین دلیل رونوشت برابر اصل به زودی از بازار سیاه قابل تهیه خواهد بود.

جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت ارشاد چندی پیش در یك برنامه تلویزیونی گفته بود فیلم اخیر كیارستمی به دلیل پوشش ژولیت بینوش در ایران قابل نمایش نیست. بینوش، بازیگر فرانسوی در فیلم كیارستمی بازی كرده و در جشنواره فیلم كن به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب شده بود.

كیارستمی گفته است، دوستداران فیلم در ایران همیشه راه‌های ارزانی برای پیدا كردن فیلم و دیدن آنها پیدا می‌كنند.

این كارگردان ایرانی همچنین درباره این نكته كه چرا در فیلم‌هایش شرایط روز ایران را بازتاب نمی‌دهد، گفته است: من در فیلم‌هایم حوادث و رویدادهای روز را نمی‌آورم.

او گفته است: من قطعاً یك عقیده شخصی دارم اما فیلم‌‌هایم نباید با موضوعات سیاسی و این رویدادها آلوده شوند.


 تاريخ ارسال: 1389/4/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.