پرده سینما

پاسخ مركز گسترش سینمای مستند و تجربی به جهان نیوز

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ مركز گسترش سینمای مستند و تجربی به جهان نیوز

 

 

پاسخ مركز گسترش سینمای مستند و تجربی به گزارش «ماجرای میلیاردها تومان بودجه‌ای كه بی‌هدف هزینه شد» جهان نیوز

 

به‌دنبال درج گزارش «ماجرای میلیاردها تومان بودجه‌ای كه بی‌هدف هزینه شد» در پایگاه خبری «جهان‌نیوز» مورخ دوم تیرماه 1389، روابط عمومی «مركز گسترش سینمای مستند و تجربی» به استناد قانون مطبوعات و رسانه‌های جمعی و به منظور تنویر افكار عمومی، جوابیه‌ای را تنظیم كرده كه ضمن ارائه به «جهــــان‌نیوز» و درخواست انتشار آن روی سایت مذكور، نسخه‌ای از آن نیز به شرح ذیل، در اختیار رسانه های جمعی  قرار گرفته است:

 

 

باسمه تعالی

 

دبیر محترم سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری جهان نیوز

 

با سلام؛

احتراماً، پیرو درج گزارش «ماجرای میلیاردها تومان بودجه‌ای كه بی‌هدف هزینه شد» در سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری «جهان‌نیوز» و به استناد قانون مطبوعات و رسانه‌های جمعی، خواهشمند است جوابیه «مركز گسترش سینمای مستند و تجربی» را به منظور تنویر افكار عمومی، در آن رسانه درج نمایید:

            

 لطفاً كمی انصاف؛ كمی تحقیق!

 

1-  مركز گسترش سینمای مستند و تجربی مطابق با شرح وظایف خود و مأموریت‌هایی كه از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برعهده این نهاد سینمایی واگذار شده، وظیفه حمایت از فیلم‌های سینمایی اول كارگردانان جوان و مستعد سینمای ایران را برعهده دارد كه مكانیسم مشاركت «مركز» در این پروژه‌های سینمایی، معرفی تهیه‌كننده حقیقی، دریافت پروانه ساخت از اداره كل نظارت و ارزشیابی معاونت امور سینمایی وزارتخانه‌ی متبوع و تصویب نهایی فیلمنامه در معاونت فرهنگی «مركز» است تا تولید این آثار، با بودجه ی محدود و مشخصی تا سقف 40%  برآوردِ كلی كار، مورد حمایت قرار گیرند. لذا پُر واضح است كه آمار ریالی ارائه شده از سوی گزارشگر محترم سایت «جهان نیوز»، كاملاً خیالی بوده و فاقد سندیت و اعتبار لازم است.

2بدرود بغداد- ای كاش نویسنده محترم این گزارش، حداقل خود را معرفی و پای مقاله خویش را امضاء می‌كرد تا خوانندگان آن، متوجه شوند كه وی تا چه میزان از وضعیت سینمای ایران اطلاع دارد.

3- دست نوشته فاقد پشتوانه ی تحقیق نویسنده محترم، در لابلای سطر‌های به نگارش درآمده توسط ایشان، كاملاً روشن و بعضاً فاقد نیاز به توضیح است. ضمن اینكه ایشان برای افزایش آمار غیر واقعی خود (!) به اسامی موقت برخی فیلم‌های تولیدی «مركز» نیز متوسل شده است. از جمله مرا ببخش مادر كه نام قدیمی بدرود بغداد مهدی نادری است و جایی نزدیك زمین كه به دیگری تغییر نام داده است و جالب اینكه نام فیلم برخورد خیلی نزدیک نیز دو بار در فهرست منتشره گزارشگر محترم آمده است.

4- نویسنده محترم! كاش كمی تلاش و جستجو می‌كردید تا به سادگی، به این نتیجه می‌رسیدید كه فیلم‌های آنسوی رودخانه (عباس احمدی‌مطلق)، پاپیتال (اردشیر شلیله)، در میان ابرها (روح‌ا... حجازی) و سرزمین گمشده (وحید موسائیان) برخلاف ادعای شما، اكران عمومی شده‌اند. ضمن اینكه این «مركز» برای اولین بار، یك فیلم مستند (تهران انار ندارد) را نیز به اكران عمومی در آورد كه با استقبال زیادی هم مواجه شد و ظاهراً از دید شما پنهان مانده است!

5-  و اما ... این «مركز» جهت استحضار ملت بزرگ ایران، خاصه علاقمندان سینمای فرهنگی، آخرین گزارشِ اكران فیلم‌های تولیدی خود كه در مقاله غیر منصفانه جهان نیوز، مورد اشاره قرار گرفته‌اند را به این شرح اعلام می‌نماید:

 

لطفاً مزاحم نشویدفیلم‌هایی كه قرارداد اكران آن‌ها امضاء شده است:

 

-         لطفاً مزاحم نشوید (محسن عبدالوهاب) كه از عید فطر، در گروه سینمای آزادی اكران خواهد شد.

-         طاووس‌های بی‌پر (جواد مزدآبادی) كه تا سه هفته دیگر، در گروه فیلم‌های خاص اكران می‌شود.

-         خاله سوسكه (نادره تركمانی) كه از مهرماه و با آغاز فصل بازگشایی مدارس، اكران عمومی خواهد شد.

-          

فیلم‌های در نوبت اكران:

 

-         خاطره (نادر طریقت)، توسط رسانه فیلمسازان

-         بدرود بغداد (مهدی نادری)، توسط مركز

-         دیگری (مهدی رحمانی)، توسط سبحان فیلم

-         سفر مرگ (حسن آقاكریمی)، توسط رسانه فیلمسازان

-         برخورد خیلی نزدیك (اسماعیل میهن‌دوست)، توسط مؤسسه نگین‌شهر

-         پرسه در مه (بهرام توكلی)، توسط فیلمیران

-          

 

 فیلم‌هایی كه رایزنی در زمینه اكران آنها ادامه دارد:

 

-         پوسته (مصطفی آل‌احمد)، با شكوفا فیلم

-         صندلی خالی (سامان استركی)، با فیلمیران

 

 فیلم‌هایی كه به تازگی تحویل مركز شده و مقدمات اكران آنها آغاز شده است:

-         خانواده ارنست (محسن دامادی)

-         فصل باران‌های موسمی (مجید برزگر)

-          

فیلم‌هایی كه هنوز در مرحله فنی قرار دارند:

 

-         نزدیك‌تر از آشنا (محمدرضا سركانیان)

-          

فیلم‌هایی كه به شبكه ویدیویی ارائه شده‌اند:

 

-         دوزخ برزخ بهشت (بیژن میرباقری)

-         آدم (عبدالرضا كاهانی)

-         مانا (علیرضا رزازی‌فر)

-         چراغی در مه ( پناه برخدا رضایی)

-         ستایش (محمدرضا رحمانی)

-         گنج روان (امین اصلانی)

 

در پایان، این «مركز» آرزو می‌كند تا عزیزان رسانه‌های گروهی، با در نظر گرفتن حق و حقیقت و لحاظ كردن اصلِ تحقیق و پژوهش در تهیه و انتشار گزارش‌های خود، نسبت به همراهی با تمامی تلاش‌گران عرصه تولید و عرضه آثار فرهنگی و ارزشمند ایران اسلامی اقدام نمایند تا اُفق روشنی، فراروی سینمای این مملكت قرار گیرد.

                                                         

                                                               والسلام

                           روابط عمومی مركز گسترش سینمای مستند و تجربی


 تاريخ ارسال: 1389/4/12

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.