پرده سینما

اگر قرار بر عدم اكران یك فیلم است چرا آن را در رسانه‌های تصویری پخش می‌كنند؟!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در پی عرضه فیلم آدم در شبكه خانگی بدون اكران عمومی،عبدالرضا كاهانی گفت: تابه‌حال دو مرتبه قرار بوده كه این فیلم اكران شود اما در دقایق پایانی جلوی اكران آن گرفته شد. حال برایم جای تعجب دارد كه اگر قرار به عدم اكران یك فیلم بوده، چرا آن را در این تیراژ و در رسانه‌های تصویری پخش می‌كنند؟!

 

مهتاب کرامتی در فیلم «آدم» ساخته عبدالرضا کاهانیاین كارگردان در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان كرد: فیلم آدم مربوط به سال 85 است و تاكنون دو بار قرار بوده كه اكران شود اما در هر دو مرتبه به پخش‌كننده اطلاع داد‌ه‌اند كه این فیلم نباید به نمایش عمومی درآید. وی ادامه داد: من نمی‌دانم فیلمی كه پروانه نمایش داشته و پخش‌كننده هم دارد، چرا نباید تاكنون به اكران عمومی درآمده باشد و به چه دلیل باید یكباره از موسسه رسانه‌های تصویری سردربیاورد؟

كاهانی درباره شیوه توزیع اولین ساخته بلندش توضیح داد:این فیلم در شرایطی وارد شبكه نمایش خانگی شده كه حتی خود من هم اطلاع نداشته‌ام. حتی تبلیغات و پوستر این فیلم را هم ندیده‌ام و هیچ‌كس هم در این‌باره تماسی با من نگرفته است. خود من هم‌اكنون در مسافرت هستم و از دوستانم شنیده‌ام كه این فیلم وارد بازار شده است.در حالیكه این فیلم به دلیل اینكه در آن به زبان محلی صحبت می‌شود نیاز به زیرنویس دارد و حداقل اگر با من مشورت می‌كردند این موضوع را گوشزد می‌كردم.

وی ادامه داد: من دائم تلفنی از دوستانم می‌پرسم كه پوستر این فیلم و یا كیفیت صدا و تصویر آن چه‌طور است. این واقعا برای من عجیب است كه چرا این فیلم بدون اطلاع من وارد شبكه خانگی شده و عجیب‌تر آنكه اگر قرار بر این بوده كه این فیلم به این شكل و با این تیراژ عرضه شود، چرا اكران نشده است؟

كارگردان فیلم‌هایی مانند آدم، بیست و هیچ در پاسخ به این پرسش كه آیا تهیه‌كننده این فیلم هیچ صحبتی با شما نكرده، توضیح داد: علی واجد سمیعی برای این فیلم زحمات بسیاری كشیده و پیش از این زمانی كه دو بار قرار بود این فیلم اكران شود، این موضوع را اطلاع داده بود اما این‌بار همان‌طور كه گفتم من از هیچ‌چیز خبر نداشتم.

كاهانی در پایان صحبت‌هایش با ایسنا، خاطرنشان كرد: من اساسا دوست ندارم خیلی به گذشته فكر كنم، اما همیشه برخی اتفاقات انسان را مجبور به این كار می‌كند.

آدم روایت روستایی به نام عیش‌آباد است كه در آن 20 سال است كسی نمرده است. شغل تمام اهالی به دلیل فقدان آب نوازندگی است. شخصی به نام «آدم» در روستای عیش آباد حضور دارد كه تفكرات شاد زیستن مردمان روستا، برگرفته از روحیه‌ی اوست. اما زنی مرموز وارد روستا می‌شود به قصد دیدن «آدم».

در این فیلم هنرمندانی چون حامد بهداد،مهتاب كرامتی،مهران احمدی و فرشته صدرعرفایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/4/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.