پرده سینما

پل شرایدر در ایران/ نویسنده «راننده تاکسی» با رسانه‌های ایرانی به گفتگو می‌نشیند

پرده سینما

 


 

 





 

پل شریدر نویسنده فیلمنامه‌های مطرحی چون «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین» و «آخرین وسوسه مسیح» به پرسش‌های نمایندگان رسانه‌ها و منتقدان ایران پاسخ می‌دهد.  به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نشست پرسش و پاسخ پل شریدر کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی از مهمانان ویژه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در تاریخ ٤ اردیبهشت مصادف با ٢٤ اپریل برگزار می‌شود.  این نشست در سالن شماره یک چارسو ساعت ١٠: ٣٠ تا ١٢: ٣٠ برگزار می‌شود و نمایندگان رسانه‌ها و منتقدان سینمایی که دارای کارت «پرس» هستند و قصد شرکت و طرح پرسش در این نشست را دارند با حضور در واحد رسانه و ارتباطات جشنواره می‌توانند نام خود و رسانه شان را ثبت کنند.  پل جوزف شریدر فیلمنامه نویس آثاری مانند «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین» و «آخرین وسوسه مسیح» است. وی با نوشتن فیلمنامه «راننده تاکسی» ساخته اسکورسیزی بخشی از تاریخ سینما را رقم زده است؛ فیلمی که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم و برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن شد. ادامه همکاری شریدر با مارتین اسکورسیزی در فیلم‌های «گاو خشمگین»، «آخرین وسوسه مسیح» و «احیای مردگان» منجر به موفقیت‌های بیشتری برای او شد.  شریدر کارگردانی را در سال ۱۹۷۸ با ساخت فیلم «یقه آبی» آغاز کرد. از دیگر فیلم‌های این کارگردان می‌توان به «میشیما» اشاره کرد. اقتباس سینمایی او از رمان «آسایش غریبه‌ها» نوشته یان مک‌ایوان در سال ۱۹۹۱، با فیلمنامه‌ای از هارولد پینترِ برنده جایزه نوبل، فیلمی درخشان به شمار می‌آید.  آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.  سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.پل شریدر نویسنده فیلمنامه‌های مطرحی چون «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین» و «آخرین وسوسه مسیح» به پرسش‌های نمایندگان رسانه‌ها و منتقدان ایران پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نشست پرسش و پاسخ پل شریدر کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی از مهمانان ویژه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در تاریخ ٤ اردیبهشت مصادف با ٢٤ اپریل برگزار می‌شود.

این نشست در سالن شماره یک چارسو ساعت ١٠: ٣٠ تا ١٢: ٣٠ برگزار می‌شود و نمایندگان رسانه‌ها و منتقدان سینمایی که دارای کارت «پرس» هستند و قصد شرکت و طرح پرسش در این نشست را دارند با حضور در واحد رسانه و ارتباطات جشنواره می‌توانند نام خود و رسانه شان را ثبت کنند.

پل جوزف شریدر فیلمنامه نویس آثاری مانند «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین» و «آخرین وسوسه مسیح» است. وی با نوشتن فیلمنامه «راننده تاکسی» ساخته اسکورسیزی بخشی از تاریخ سینما را رقم زده است؛ فیلمی که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم و برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن شد. ادامه همکاری شریدر با مارتین اسکورسیزی در فیلم‌های «گاو خشمگین»، «آخرین وسوسه مسیح» و «احیای مردگان» منجر به موفقیت‌های بیشتری برای او شد.

شریدر کارگردانی را در سال ۱۹۷۸ با ساخت فیلم «یقه آبی» آغاز کرد. از دیگر فیلم‌های این کارگردان می‌توان به «میشیما» اشاره کرد. اقتباس سینمایی او از رمان «آسایش غریبه‌ها» نوشته یان مک‌ایوان در سال ۱۹۹۱، با فیلمنامه‌ای از هارولد پینترِ برنده جایزه نوبل، فیلمی درخشان به شمار می‌آید.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.



 تاريخ ارسال: 1398/2/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.