پرده سینما

آلمان برای شركت در اسكار محدودیت‌ها را برداشت

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

كشور آلمان اعلام كرد برای دور جدید مراسم اسكار در رشته بهترین فیلم خارجی زبان هیچ محدودیتی برای هنرمندان كشور قائل نیست و هر نوع فیلمی می‌تواند خود را نامزد شركت در این بخش از مراسم اسكار بكند.

 

نمایی از فیلم زندگی دیگرانبه گزارش فارس، آكادمی اسكار آلمان كه فیلم منتخب این كشور برای حضور در رشته بهترین فیلم خارجی زبان را انتخاب می‌كند دیدگاه جدید خود را به صورت رسمی اعلام كرد. طبق قانون جدید فیلم آلمانی كه برای این بخش اسكار انتخاب می‌شود، در عین حال كه می‌تواند به زبان آلمانی نباشد، می‌تواند اثری باشد كه به طور كامل در آلمان فیلمبرداری نشده است. به این ترتیب هنرمندان سینمای‌ آلمان از این امكان برخوردار می‌شوند تا فیلم‌هایی را برای رشته اسكار بهترین فیلم خارجی سال معرفی كنند كه الزاما قصه آن مربوط به كشور آلمان نباشد.

ماریت ریسنبیك مدیر ارتباطات جشنواره‌ای فیلم‌های آلمان در این رابطه می‌گوید: فیلم‌های این بخش مجبور نیستند به زبان آلمانی باشند. آنها می‌توانند به هر زبان دیگری ساخته شده باشند و حتی چند زبانه باشند. تنها شرط این است كه زبان آنها انگلیسی نباشد. فیلم‌هایی كه در خارج از آلمان تهیه و یا فیلمبرداری شده‌اند می‌توانند خود را نامزد شركت در رقابت‌ها كنند. در این زمینه هم تنها شرط این است كه این فیلم‌ها توسط تهیه‌كنندگان یا فیلمسازانی ساخته شده باشند كه در آلمان زندگی و كار می‌كنند.

تحلیل‌گران و منتقدان سینمایی می‌گویند اقدام جدید مسئولان هنری آلمان، واكنشی به تصمیم سال قبل آكادمی اسكار است. آكادمی اسكار سال قبل اعلام كرد فیلم‌هایی كه از هر كشور جهان نامزد حضور در رشته بهترین فیلم خارجی‌زبان می‌شوند مجبور نیستند حتما فضا و حال و هوای بومی آن كشور را داشته باشند و به یك موضوع بومی بپردازند.

كمیته انتخاب فیلم اسكاری كشور آلمان تا یك ماه دیگر فیلم منتخب خود برای شركت در رشته بهترین فیلم خارجی سال را معرفی خواهد كرد. در طول هشت سال گذشته آلمان دوبار در سال‌های 2002 (هیچ كجا در آفریقا) و 2006 (زندگی دیگران) اسكار این رشته را به دست آورد.


 تاريخ ارسال: 1389/4/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.