پرده سینما

پولانسكی همچنان تحت تعقیب است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بنا به اعلام وكیل مدافع رومن پولانسكی، او با وجود آزادی از حبس خانگی؛ در 188 كشور جهان تحت تعقیب است و تنها در سه كشور فرانسه، لهستان و سوئیس امنیت قضایی دارد.

 

رومن پولانسکیبه گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رومن پولانسكی اگرچه ممكن است بار دیگر در مراسم فرش قرمز جشنواره كن حضور یابد ولی به نظر نمی‌رسد كه لااقل به این زودی‌ها بتوانیم او را در جشنواره ونیز و یا مراسم اسكار ببینیم، زیرا این كارگردان 76 ساله تنها در سه كشور فرانسه، لهستان و سوئیس مصونیت قضایی دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، پولانسكی كه تازه از بازداشت خانگی در سوئیس آزاد شده هنوز از سوی پلیس بین‌الملل در 188 كشور جهان تحت تعقیب است.

جورج كیجمن وكیل مدافع پولانسكی در فرانسه گفت: او هم‌اكنون در همان موقعیتی است كه یك سال پیش بود، او تنها برای سفر به سوئیس، فرانسه و لهستان و كشورهایی آزاد است كه با ایالات متحده آمریكا توافقات قضایی ندارند.

رومن پولانسكی 32 سال پیش به جرم تعدی به یك دختر بچه 13 ساله، از سوی مقامات قضایی دستگیر و متهم شناخته شد ولی دو ماه بعد در حالی كه به قید ضمانت آزاد شده بود، از آمریكا گریخت و دیگر هیچ‌گاه به این كشور بازنگشت.

 

اعتراض دولت آمریكا به آزادی پولانسكی؛

واشنگتن همچنان پیگیر این پرونده خواهد بود

 

دولت آمریكا رسما اعتراض خود را نسبت به تصمیم دولت سوییس مبنی‌بر آزاد اعلام كردن رومن پولانسكی، كارگردان سرشناس برنده اسكار اعلام كرد.

به گزارش ایسنا، به‌دنبال مخالفت دولت سوئیس با استرداد رومن پولانسكی به آمریكا، این فیلم‌ساز برجسته سینمای جهان روز دوشنبه از بازداشت خانگی خارج شد و حكم آزادی خود را دریافت كرد.

كارگردان فیلم پیانیست و برنده نخل طلای كن به اتهام پرونده‌ای كه 32 سال پیش علیه وی در آمریكا به جریان افتاد، از روز چهارم دسامبر پس از آزادی از زندان، در بازداشت خانگی به‌سر می‌برد. این درحالی است كه بازپرسان و مقامات قضایی آمریكا روز سه‌شنبه رسما اعلام كردند، این تصمیم دولت سوییس موجب ناامیدی و در نوع خود، ناعادلانه است. سخنگوی وزارت خارجه آمریكا اعلام كرد، واشنگتن همچنان پیگیر پرونده پولانسكی خواهد بود و این كارگردان مطرح می‌بایست برای ادای توضیحات درباره اتهامی كه مرتكب شده، به آمریكا بازگردد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با وجود حكم آزادی پولانسكی، وی به‌علت "پیگرد قانونی" همچنان قادر به سفر به آمریكا نخواهد بود، هرچند می‌تواند به فرانسه كه سال‌ها در آنجا زندگی كرده، برگردد.

پولانسكی كه طی سه دهه گذشته در فرانسه اقامت داشته است، در سال 2002 برای فیلم پیانیست موفق به كسب جایزه اسكار و نخل طلای كن شد.

وی كه خالق آثار معروفی چون چاقو در آب، بچه رزماری،محله چینی‌ها و مرگ و دوشیزه است، برای جدیدترین فیلم‌اش بانام روح‌نگار موفق به كسب خرس نقره‌ای بهترین كارگردانی از شصتمین جشنواره برلین شد.

 

 

وكلای پولانسكی خواستار تحقیقات درباره پرونده موكلشان شدند

 

وكلای رومن پولانسكی طی صدور بیانیه‌ای خواستار تحقیقات درباره خودداری آمریكا از ارایه مدارك مورد درخواست مقامات سوییس درباره پرونده موكلشان شدند.

به گزارش ایسنا، بیانیه‌ی موكلان پولانسكی روز سه‌شنبه در لس‌آنجلس منتشر شد.

به گزارش یاهونیوز، این بیانیه اولین حمایت مكتوب از جانب سوئیس جهت خودداری از بازگرداندن پولانسكی به ایالات متحده بود. وكلای این كارگردان سرشناس برای بررسی دقیق شواهد و مدارك احتمالی در رابطه با این پرونده خواستار دیدار با فرماندار كالیفرنیا شدند. آن‌ها معتقدند كالیفرنیا عملا شواهد خواسته شده را در اختیارشان قرار نمی‌دهند؛ چراكه ممكن است تقاضای استرداد پولانسكی از جانب ایالات متحده تحت‌الشعاع قرار گیرد.

 

در همین رابطه بخوانید

دادگاه استیناف کالیفرنیا درخواست پولانسکی را رد کرد

جنایت و مکافات؛ وکلای مدافع پولانسکی خواستار مختومه شدن پرونده وی شدند

کاخ سفید حمایت اوباما از پولانسکی را شایعه خواند

درخواست در جشنواره کن برای آزادی پولانسکی!

سرنوشت پرونده پولانسکی به زودی مشخص می شود

پولانسکی آزاد شد؛ سوئیس درخواست استرداد فیلمساز زندانی به آمریکا را رد کرد

 پولانسکی همچنان تحت تعقیب است

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/4/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.