پرده سینما

شمقدری: تشكیل شورای عالی سینما قانونی شد

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

تشكیل شورای عالی سینما با مصوبه هیات دولت قانونی شد.

 

جواد شمقدری. عکس از مهدی قاسمی . ایسناجواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی كه در جلسه امروز هیات دولت حاضر بوده است، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: حدود یک ماه است كه قرار بود در جلسه هیات دولت حاضر شویم و درباره‌ی سینما، طرح و برنامه‌هایمان صحبت كنیم كه امروز این اتفاق افتاد و در حدود 40 دقیقه درباره‌ی سینمای ایران، نیازها، برنامه‌های آینده و جهش بزرگ آن صحبت كردم.

وی ادامه داد: بعد از صحبت‌های من بعضی از اعضای هیات دولت هم مطالبی را مطرح كردند و در نهایت آقای رییس‌جمهور از قائل بودن جایگاه بالایی برای سینمای ایران در مجموعه فعالیت‌های كشور سخن گفتند و اظهار داشتند، نمی‌شود با چنین بودجه‌هایی سینما را به سامان رساند و جهش بزرگی نیاز است تا انتظارات تحقق پیدا كند.

شمقدری ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد بحث تشكیل شورای عالی سینما را در جلسه‌ی هیات دولت به بحث گذاشتند كه در نهایت تشكیل آن تصویب شد و قرار شد بعد از نهایی شدن آیین‌نامه آن در كمیسیون فرهنگی دولت اجرایی شود.

معاون سینمایی درباره‌ی اعضای این شورا گفت: آقای احمدی‌نژاد نظرشان این است كه علاوه بر چند وزیر، چند فیلمساز مطرح و نمایندگان جاهایی مانند صدا و سیما، حوزه هنری، حوزه علمیه قم و مراكز مرتبط با سینما در این شورا حضور داشته باشند.

شمقدری درباره‌ی تشكیل اولین جلسه این شورا به ایسنا، اظهار داشت: آخرین اصلاحات آیین‌نامه شورا در حال انجام شدن است و هفته آینده آن را به كمیسیون فرهنگی دولت ارایه می‌كنیم و پیش‌بینی می‌كنم كمتر از 10 روز بعد از نهایی شدنش، اولین جلسه شورای عالی سینما به ریاست رییس‌جمهور برگزار شود.

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/4/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.