پرده سینما

افتتاح نمایشگاه مشترک کیارستمی و تناولی در دوبی

پرده سینما

افتتاح نمایشگاه مشترك عباس كیارستمی و پرویز تناولی در دوبی

ایسنا - نمایشگاه مشترك عكس‌های عباس كیارستمی و مجسمه‌های پرویز تناولی شامگاه گذشته ـ 18 آبان ماه ـ در دوبی آغاز به‌كار كرد.

گالری «میم» در دوبی در قالب نمایشگاهی مشترك، 13 عكس متعلق به عباس كیارستمی، كارگردان ایرانی برنده نخل طلا را به‌همراه 30 مجسمه از آثار پرویز تناولی، هنرمند مجسمه‌ساز را در معرض نمایش گذاشته است.

 

عباس کیا رستمی

كیارستمی كه مجموعه عكس‌هایش در كشورهای مختلف به نمایش درمی‌آید، درحالیكه كنار یكی از اولین آثارش در این گالری ایستاده بود به خبرگزاری فرانسه گفت: «وقتی این عكس را گرفتم، هیچ ایده‌ای درباره این‌كه یك روز عكاس شوم، نداشتم. چه برسد به این‌كه عكاس حرفه‌ای شوم.

وی اظهار كرد: این عكس سیاه و سفید از یك‌ علفزار وسیع با كوهستان‌های پوشیده از برف در پشت آن بخشی از مجموعه «برف، باران و جاده» است كه 35 سال پیش در جاده به سمت دریای خزر گرفتم.

كیارستمی در توضیح رابطه میان عكاسی و كارهای سینمایی‌اش گفت: «برخی از عكس‌هایم را زمانی گرفتم كه به دنبال لوكیشن برای فیلم‌برداری آثارم بودم. حتی هنگام فیلم‌برداری نیز یك یا دو روز را به عكس گرفتن اختصاص می‌دادم. با این حال وقتی فیلم می‌سازم، فقط یك كارگردانم و زمانی‌ كه عكس می‌گیرم، یك عكاس‌ام.

در این نمایشگاه برخی از اشعار كیارستمی در قالب قطعاتی كه مكمل عكس‌ها است نیز دیده می‌شود.

در قسمت دیگری از این نمایشگاه، مجسمه‌های ساخته‌ پرویز تناولی ازجمله «هیچ» و مجسمه‌ برنزی «شاعر و درخت سرو» كه قیمتی بالغ بر 500 هزار دلار دارند به نمایش گذاشته شده‌اند.

به گفته یكی از برگزاركنندگان این نمایشگاه، به‌علت بحران مالی جهانی قیمت آثار حاضر در این گالری كاهش یافته و بالاترین قیمت پرداختی در روز افتتاحیه برای یكی از عكس‌های كیارستمی 100 هزار دلار بوده است.

موزه‌ «لوور» پاریس نیز طی روزهای 19 تا 22 نوامبر (28 آبان تا اول آذر) نمایشگاه عكس‌های كیارستمی را برپا خواهد كرد.


 تاريخ ارسال: 1388/8/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.