پرده سینما

تقاضای افخمی برای توقف تدوین مجدد سن‌پترزبورگ و تشكیل شورای داوری

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهروز افخمی با انتشار نامه‌ای خطاب به مدیرعامل خانه سینما، خواستار توقف تدوین مجدد سن‌پترزبورگ و تشکیل شورای داوری برای رسیدگی به اختلافات در این زمینه شد.

 

سرتیپی: این كه آیا تدوین زیر نظر آقای افخمی انجام شده یا خیر، یك بحث صرفا فنی است كه ارتباطی با شورای صنفی پیدا نمی‌كند و این فیلم طبق قرارداد و در زمان تعیین شده روانه پرده سینماها خواهد شد.

 

افخمی و امین حیایی سر صحنه سن پترزبورگبهروز افخمی كه مدتی است در كانادا به سر می‌برد در متن این نامه كه نسخه‌ای از آن در اختیار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گذاشته، خطاب به محمد مهدی عسگرپور نوشته است:

«چنان كه باخبر هستید اینجانب بهروز افخمی كارگردان و تدوینگر فیلم سینمایی سن‌پترزبورگ در حدود شش ماه قبل با یاری نمایندگان كانون كارگردانان و تدوینگران و تهیه‌كنندگان با آقای حمید اعتباریان، تهیه‌كننده این فیلم به توافق رسیدیم كه سن‌پترزبورگ با نظارت من و بر اساس نسخه‌ای كه با همكاری آیدین افخمی تدوین كرده‌ام، به وسیله خانم مستانه مهاجر كوتاه شود. از آن تاریخ تا به امروز نه تنها خانم مهاجر تماسی با من نداشته، بلكه بنا بر مسموع، بدون دیدن تدوین مورد تائید من، تدوین مجددی را تحت نظر آقای اعتباریان شروع كرده‌اند.

چنان كه می‌دانید مرحله تدوین و مراحل پس تولید مهم‌ترین دوران شكل‌گیری فیلم است و هر فیلم خوبی را به راحتی می‌توان در طی این مراحل در هم ریخت و بی‌معنا كرد. از سوی دیگر مالكیت ده درصد از فیلم سن‌پترزبورگ به اینجانب تعلق داشته و تعهدات آقای اعتباریان برای بازخرید سهم من نیز بلامحل و بی‌اعتبار از آب درآمده است. بنابراین هم به عنوان كارگردان و تدوین‌گر و هم در مقام صاحب ده درصد از فیلم سینمایی سن‌پترزبورگ تقاضا می‌كنم دستور فرمائید اقدام لازم برای توقف تدوین مجدد و تشكیل شورای داوری برای رسیدگی به موارد اختلاف معمول گردد.

با آرزوی سلامت و به امید دیدار بهروز افخمی.»

 

رونوشت این نامه به اتحادیه تهیه‌كنندگان و توزیع كنندگان فیلم ایران، كانون كارگردانان، كانون تدوین‌گران ارسال شده است.

به گزارش ایسنا، افخمی چندی قبل‌تر نیز در گفت‌وگویی مطرح كرده بود: «مرحله بعد از فیلمبرداری بسیار مهم است و اگر احساس كنم روی سن‌پترزبورگ‌ نظارت كافی ندارم، نام خودم را حذف خواهم كرد.»

گفتنی است: این در حالی است كه روز گذشته اخباری هم منتشر شد كه قرارداد فیلم سن‌پترزبورگ برای اكران عمومی در عید سعید فطر در شورای صنفی نمایش ثبت شده است.

 

سرتیپی: نامه افخمی هیچ ارتباطی به اكران سن‌پترزبورگ ندارد

 

در پی انتشار متن نامه بهروز افخمی به مدیرعامل خانه سینما، علی سرتیپی»پخش‌كننده فیلم و سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به این كه سن پترزبورگ طبق موازین جمهوری اسلامی پروانه نمایش گرفته است از عدم تأثیرپذیری نامه كارگردان در اكران و یا عدم اكران این فیلم خبر داد واكران آن را بلامانع دانست.

وی اظهار داشت: فیلم سینمایی سن‌پترزبورگ طبق موازین جمهوری اسلامی ایران پروانه ساخت گرفته، طبق همین موازین پروانه نمایش گرفته و بر اساس قانون قراردادش در شورای صنفی نمایش ثبت شده است و به همین دلیل، طبق زمان تعیین شده باید اكران شود.

وی در پاسخ به این سئوال كه نامه انصراف بهروز افخمی از حضور در جشن سینمای ایران تا چه حد بر اكران این فیلم تأثیر دارد، گفت: این كه آیا تدوین زیر نظر آقای افخمی انجام شده یا خیر، یك بحث صرفا فنی است كه ارتباطی با شورای صنفی پیدا نمی‌كند و این فیلم طبق قرارداد و در زمان تعیین شده روانه پرده سینماها خواهد شد.

 

در همین رابطه بخوانید

اعتباریان در پاسخ به افخمی: چگونه می توان از یک کشور دیگر فیلمی را در ایران به صورت غیرحضوری تدوین کرد؟!

افخمی در نامه دوم به خانه سینما: هر سه چک حمید اعتباریان برگشت خورده است

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/5/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.