پرده سینما

اعتباریان در پاسخ به افخمی: چگونه می‌توان از یك كشور دیگر فیلمی را در ایران به صورت غیرحضوری تدوین كرد؟!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

سر صحنه سن پترزبورگ. افخمی، اعتباریان، امین حیایی و سایر عوامل، اعتباریان: از ابتدای ساخت فیلم؛ ما تمام همكاری‌های لازم را بهروز افخمی انجام دادیم. فیلمی كه قرار بود در دو ماه به پایان برسد شش ماه طول كشید و هزینه تولید آن از سیصد میلیون تومان به رقمی نزدیك به یك میلیارد و دویست میلیون تومان رسید.

 

 

روز گذشته بهروز افخمی كارگردان فیلم سینمایی سن بتوزبورگ نامه‌ای به مدیرعامل خانه سینما نوشته است و باتوجه به سهم ده درصدی خود در فیلم؛ خواهان جلوگیری از اكران فیلم و تشكیل شورای داوری برای حل اختلافات نظر خود با تهیه‌كننده شده است.

اما حمید اعتباریان(تهیه‌كننده فیلم) با نقد سهم‌خواهی بهروز افخمی، افزایش سرمایه فیلم برخلاف قرارداد منعقد شده را مورد تاكید قرار داده و یادآور شده است كه این سهم پیش از این پرداخت شده است. اعتباریان در گفت‌وگو با ایلنا گفت: از ابتدای ساخت فیلم؛ ما تمام همكاری‌های لازم را بهروز افخمی انجام دادیم. فیلمی كه قرار بود در دو ماه به پایان برسد شش ماه طول كشید و هزینه تولید آن از 300 میلیون تومان به رقمی نزدیك به یك میلیارد و دویست میلیون تومان رسید.

وی با اشاره به ادعای افخمی درباره سهم خود در این فیلم گفت: بخشی از سهم ایشان به همراه دستمزد ایشان پرداخت شده است. ایشان حتی خواستار آن شده تا باقیمانده سهم خود را به ما بفروشد كه ما هزینه آن را هم پرداخته كرده‌ایم و برای این مطلب رسیدی هم داریم. قرار بود باقیمانده سهم ایشان از طریق اكران و در زمان اكران پرداخت شود.

اعتیاریان درباره ادعای دیگر افخمی پیرامون تدوین فیلم گفت: مستانه مهاجر؛ تدوینگر فیلم توسط خود ایشان انتخاب شد. همچنین در زمانی كه افخمی در كانادا حضور داشت، پیمان قاسم‌خانی را به عنوان نماینده خود انتخاب كرد. حال سئوال من این است كه چگونه می‌توان از یك كشور دیگر فیلمی را در ایران به صورت غیرحضوری تدوین كرد؟!

اعتباریان درباره نحوه اكران فیلم سن پترزبورگ هم گفت: قرارداد اكران آن منعقد شده و مجوز لازم از ارشاد دریافت شده است. این فیلم عیدقطر اكران می‌شود.

همچنین قاسم قلی‌پور (رئیس شورای داوری خانه سینما) گفت: متاسفانه امروز غوغاسالاری در جامعه درحال رشد است و به جای آنكه مسئله ابتدا در مجامع قانونی مطرح شود و بعد در رسانه‌ها منعكس شود، ابتدا در رسانه‌ها مطرح می‌شود. ‌بهتر بود درباره این موضوع مطلب ابتدا در شورای داوری خانه سینما مطرح می‌شد و بعد انعكاس رسانه‌ای پیدا می‌كرد و به صورت طبیعی اگر شكایتی مطرح باشد در شورای داوری طرح می‌شود.

شورای داوری؛ هیاتی هفت نفره از اعضا صنوف خانه سینما است كه جنبه قضایی ندارد بلكه به اختلافات درون صنفی رسیدگی می‌كند.

 

 

 

 

در همین رابطه بخوانید.

تقاضای افخمی برای توقف تدوین مجدد سن پترزبورگ و تشکیل شورای داوری

اعتباریان در پاسخ به افخمی: چگونه می توان از یک کشور دیگر فیلمی را در ایران به صورت غیرحضوری تدوین کرد؟!

افخمی در نامه دوم به خانه سینما: هر سه چک حمید اعتباریان برگشت خورده است


 تاريخ ارسال: 1389/5/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.