پرده سینما

دستور تدوین آیین نامه پاسداری از منزلت هنرمندان صادر شد

پرده سینما

پس از نامه اعتراض‌آمیز سینماگران به شمقدری

دستور تدوین آیین‌نامه پاسداری از منزلت هنرمندان صادر شد

 

فارس-  جواد شمقدری  طی نامه‌ای به  سید‌علیرضا سجادپور  دستور تدوین آیین‌نامه حفظ و پاسداری از منزلت هنرمندان را صادر كرد.

پیرو نامه خانه سینما به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اعتراض به مشكل ممنوع الخروج بودن تعدادی از سینماگران،  جواد شمقدری  معاونت سینمایی طی نامه‌ای به  سیدعلیرضا سجادپور  مدیر كل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه‌ای دستور بررسی راهكارهائی جهت تدوین آئین نامه‌ای مدون ابلاغ كرد.

براساس این گزارش، در این نامه به حفظ حرمت و شأن فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی اشاره و تأكید شده، هر فردی كه به عنوان سفیر فرهنگی و هنری از طرف جمهوری اسلامی ایران انتخاب می‌شود باید آئینه تمام نمای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی باشد.

جواد شمقدری و علیرضا سجادپوردر متن نامه شقمدری خطاب به سجادپور آمده است: همانطور كه مطلعید اخیراَ خانه سینما در خصوص اعتراض به ممنوع الخروج بودن چند همكار خود به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه سرگشاده ای نگاشته اند و در آن نسبت به بلاتكلیفی این همكاران ممنوع الخروج، معترض شده اند. بدیهی است این نگرانی و دغدغه، نقطه مشترك همه ماست. چون معتقدیم نه تنها باید پاسدار حرمت و قدر و منزلت هنرمند كه ساحت هنر نیز باید بود و نباید اجازه داد هیچكس و حتی خود هنرمندان به این ساحت مقدس خدشه ای وارد نمایند.

در ادامه این نامه می‌خوانیم: آنچه تا به امروز باعث تداوم این نگرانی ها شده است و هر از گاهی در رسانه ها شاهد اخباری مبنی بر ممنوع الخروج یا ممنوع الورود یا ممنوع التصویر شدن یك فرد هستیم ناشی از عدم شفافیت و نبود یك آئین نامه مبنی بر حفظ منزلت اجتماعی و ملی هنر و هنرمندان می باشد.

شمقدری ادامه داده است: بر این اساس ضرورت دارد با كمك صنوف سینمایی و كارشناسان دستگاه های ذیربط و كارشناسان عرصه فرهنگ نسبت به تدوین آئین نامه حفظ و پاسداری از منزلت هنر و هنرمند بر اساس آموزه های اسلام، امام، رهبری و قانون اساسی اقدام سریع صورت پذیرد.

در خاتمه نامه شمقدری 9 محور برای تدوین این آیین نامه ذكر شده است: تبیین حریم هویت ملی و فرهنگی، تحكیم منافع ملی كشور، تاكید بر عزت و حیثیت و غیرت ایرانی و اسلامی، تنظیم روابط اجتماعی و اخلاقی، پاسداری از منزلت و اعتبار هنرمندان، رعایت امنیت شغلی و حرفه‌ای، تأكید بر حفظ خلاقیت‌ها و زیباشناسی حوزه هنر و اثر هنرمند، تأكید بر باورهای دینی و ملی، و رعایت حقوق مردم و هنرمند.


 تاريخ ارسال: 1388/8/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.