پرده سینما

مراسم یادبود زنده یاد نعمت اسدالهی در خانه تئاتر برگزار می شود

پرده سینما









مراسم بزرگداشت نعمت اسدالهی ، بازیگر و مدرس تئاتر روز دوشنبه 11 دی از سوی خانه تئاتر برگزار خواهد شد.

زنده یاد نعمت اسدالهی

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، نعمت اسدالهی که از دانش آموختگان دهه 40 دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود سال ها بعنوان مدرس تئاتر در مراکز استان های ، سنندج، قزوین، اصفهان، شیراز به تدریس و ترویج هنر تئاتر و آموزش به هنرجویان عاشقانه خدمت کرد.

وی پس از بازنشستگی و بازگشت به تهران فعالیت های بازیگری خود را به طور جدی پیگیری و در نمایش هایی مانند دخمه شیرین، افشین و بودلف، کلبه عمو تم، عکس یادگاری ، بیژن و منیژه و با کارگردانانی چون دکتر قطب‌الدین صادقی، بهروز غریب پور، دکتر مسعود دلخواه، دکتر محمود عزیزی، همکاری و ایفای نقش کرد.

آن مرحوم در سال های قبل از انقلاب نیز فعالیت چشمگیری در کار صحنه داشت و حضور پر رنگ او در نمایش هایی از جمله حسن کچل، دیکته و زاویه ، ساعت دشوار، در حضور باد وشهاب آسمانی به یاد ماندنی است.

نعمت اسدالهی در دوران فعالیت هنری خود نمایش‌های بسیاری را کارگردانی و به صحنه برده که می‌توان به نمایش های ارباب پونتیلا و نوکرش ماتی، مادر، توراندخت، سه حادثه در طهران اشاره داشت.

وی از بدو تاسیس خانه تئاتر عضو انجمن بازیگران بود.

خانه تئاتر به منظور بزرگداشت و یاد این هنرمند فقید مراسم یادبودی را روز دوشنبه یازدهم دیماه از ساعت 16 تا 18 بعد از ظهر در تالار خانه تئاتر با حضور استادان ، هنرمندان و دوستان وی برگزار خواهد کرد.

سایت پرده سینما درگذشت این هنرمند ارزنده را به جامعه هنری کشور و همچنین خاندان این هنرمند فقید تسلیت عرض می نماید.


 تاريخ ارسال: 1391/10/10
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>شقایق:

روحش شاد

0+0-

يكشنبه 10 دي 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.