پرده سینما

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور سرزده از دبیرخانه سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر بازدید کرد

پرده سینما









وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه با حضور سرزده در دبیرخانه سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در جریان فعالیتهای ستاد برگزاری جشنواره در بخش های مختلف قرار گرفت و نوید مرتفع‌شدن مشکلات مالی جشنواره تا پایان هفته را داد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی، سعيد كشن فلاح دبير سي و يكمين دوره جشنواره، پيمان شريعتي دبير اجرايي جشنواره و اردشير صالح پور يكي از اعضاي هيئت انتخاب آثار نمايشي در اين نشست درباره ويژگي‌ها و مسائل مختلف اين دوره صحبت كردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در دیدار از دبیرخانه که برای اولین بار در سطح وزارت انجام می‌گرفت، با تقدیر ازدست اندرکاران جشنواره تئاتر فجر و اداره کل هنرهای نمایشی گفت: تمام مقدمات کار در این چند مدت طوری فراهم شده که ما شاهد برگزاری یک جشنواره مطلوب باشیم. جشنواره ای که همه فعالان تئاتر درطول این سالها در برگزاری آن سهیم باشند. ضمن اینکه طبق گزارش دبیر محترم نگاه ایرانی که در جشنواره امسال نسبت به ادوار گذشته توسط هنرمندان تئاتر عرضه شده باعث خواهد شد که مردم هم ارتباط بهتری با آثار نمایشی برقرار کنند. به نظر من این نقطه قوت جشنواره سی و یکم است که باید از آن تقدیر کرد.

سید محمد حسینی با اشاره به محدودیت های مالی سال جاری گفت: امسال محدودیت های مالی داشتیم اما سعی کردیم همه جشنواره های تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وجود تمام مشکلات برگزار شود، اما با اقداماتی که انجام گرفته مشکلات مالی جشنواره تا آخر هفته مرتفع خواهد شد .

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت : اینکه جشنواره تئاتر فجر امسال با جشنواره فیلم فجر تلاقی ندارد از اتفاقات خوبی است که امیدوارم این فرصت مناسب باعث آشنایی بیشتر رسانه ها و مردم با روند فعالیتهای جشنواره تئاتر فجر باشد و تماشاگران بیشتری از نمایش های جشنواره دیدن کنند . ضمن اینکه تولید دو اثر مشترک هنرمندان ایرانی با کشورهای سوئیس و ایتالیا باعث رفع محدودیت های بین‌المللی از طریق زبان هنر می‌شود که باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد .

حسینی بر فعالیت گسترده هنرمندان در بخش دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: طی چند سال اخیر در بخش کتاب و فیلم نهایت تلاش خود را به کار بسته ایم تا حضوری پررنگ در کشورهای منطقه و بین الملل داشته باشیم و در ادامه تلاش خواهیم کرد تا آثار برتر و ممتاز تئاتری را نیز در زمره حمایت برای اجرا در کشورهای مختلف جهان قرار دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: یکی ازکارهایی که باید بعد از برگزاری این جشنواره انجام داد اعزام گروه های برگزیده جشنواره امسال به هفته های فرهنگی ایران در خارج از کشور است که می تواند هم مشوقی برای هنرمندان شرکت کننده باشد و هم معرف خوبی از فعالیتهای فرهنگی هنری هنرمندان ایرانی در خارج از مرزها باشد.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نگاه ما در جنس تولیدات نباید تنها معطوف به مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی باشد چرا که هنر ایرانی و اسلامی با وجود داشته‌های غنی فرهنگی و معرفتی خود در زمانه حاضر که تمامی دشمنان ایران و انقلاب کمر به نابودی فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بسته اند می‌تواند بهترین ابزار و مانع در برابر کارشکنی‌های فرهنگی استعمارگران باشد.

حسینی در بخش پایانی صحبتهای خود گفت: با توجه به اینکه به هنرمندان تئاتر اعتماد زیادی داریم می‌دانیم که همه کارها به درستی و نظم برگزار می‌شود .


 تاريخ ارسال: 1391/10/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.