پرده سینما

زمان و مکان مراسم تشییع استاد سعدی افشار اعلام شد

پرده سینما









مسوول انجام امور خاکسپاری زنده یاد استاد ˈسعدی افشارˈ از انجام مراسم تشییع این استاد نمایش های آیینی و سنتی ایران در روز یکشنبه (اول اردبیهشت ماه) از مقابل تالار وحدت خبر داد.

 

زنده یاد سعدی افشارکهبد تاراج روز شنبه در ایرنا گفت: زنده یاد سعدی افشار ظهر جمعه (30 فرودین ماه) ساعت 13 و 15 دقیقه و در آستانه اذان ظهردر منزل خود در حالی دار فانی را وداع گفت که در ماه های آخر عمر از تنهایی و دوری از صحنه های نمایشی ، غم و غصه بزرگی را بر دل داشت.

وی ادامه داد: این استاد نمایش های سنتی که آخرین نسل از بازیگران نمایش ˈسیاه بازیˈ در کشور به شمارمی رود از روز نخست تا چهارم فروردین ماه 92 نیز به دلیل شدت یافتن عفونت ریه در بیمارستان لقمان تهران بستری بود و در این مدت هیچ یک از مسوولان به دیدار وی نیامدند.

تاراج با اشاره به حضور هنرمندانی چون حسین کیانی، حمید پورآذری، ملکه رنجبر، شبنم مقدمی و پگاه آهنگرانی در منزل این استاد طی روزهای فروردین ماه و عیادت از این هنرمند پیشکسوت گفت: مسوولان در حد توان خود از این هنرمند حمایت کردند اما سعدی افشار در روزهای پایانی عمر خویش بیشتر از حمایت مادی نیازمند حمایت معنوی بود.

وی ادامه داد: سعدی افشار از مظلوم ترین و فروتن ترین هنرمندان تئاتر کشور بود که متاسفانه مسوولان جشنواره تئاتر آیینی و سنتی آخرین متن وی برای حضور در این جشنواره را به دلیل کهولت سن و بیماری این هنرمند رد کردند که همین مساله غم بزرگی را در قلب و روح وی از خود به جای گذاشت.

مسوول انجام امور خاکسپاری زنده یاد استاد ˈسعدی افشارˈ ضمن تقدیر و تشکر از رضا رضامندی از بازیگران و کارگردانان همکار این هنرمند فقید که طی دو سال اخیر به شکل مداوم کار مراقبت از سعدی افشار را بر عهده داشت گفت: مراسم تشییع این هنرمند روز یکشنبه (اول اردیبهشت ماه) از مقابل تالار وحدت برگزار خواهد شد و پیکر این هنرمند فقید در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

سعدی افشار روز جمعه (30 فروردین ماه) به دلیل شدت گرفتن بیماری عفونت ریه در منزل شخصی خود دار فانی را وداع گفت.


 تاريخ ارسال: 1392/1/31
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.