پرده سینما

تئاتر نصر و پارس به یاد سعدی افشار احیاء می شود

پرده سینما









عضو هیئت مدیره انجمن تئاتر آزاد از برنامه این انجمن برای احیای تئاتر نصر و تئاتر پارس با یاد و نام زنده‌یاد سعدی افشار خبر داد.

 

زنده یاد سعدی افشارعلی‌اصغر صباح‌کوهی درباره برنامه انجمن تئاتر آزاد و وضعیت تئاترهای تعطیل شده نصر و پارس به مهر گفت: به تازگی استاد سعدی افشار را به عنوان یکی از شاخص‌ترین هنرمندان نمایش‌های ایرانی از دست دادیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم با مراجعه به نهادهایی که تئاتر نصر و تئاتر پارس را در اختیار دارند امکان احیای این دو سالن تئاتری را با یاد و نام سعدی افشار فراهم کنیم.

عضو هیئت مدیره انجمن تئاتر آزاد ادامه داد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم این دو سالن قدیمی تئاتر را احیا کنیم تا شرایطی فراهم شود که در این مکان‌ها علاوه بر اجرای نمایش‌های ایرانی و سنتی، کلاس‌های آموزش نمایش‌های سنتی و سیاه‌بازی نیز برگزار شود.

تئاتر نصر و تئاتر پارس تنها سالن‌های باقیمانده خیابان لاله‌زار تهران هستند که طی سال‌های اخیر فعالیت آن‌ها متوقف شده است. تئاتر نصر که دوره‌ای به دلیل سرقت و تخریب مورد توجه مدیران و مسئولان و رسانه‌ها قرار گرفت و حتی قرار شد به موزه تئاتر ایران تبدیل شود باز هم به فراموشی سپرده شد.


 تاريخ ارسال: 1392/2/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.