پرده سینما

نشست خبری حمید شاه آبادی برگزار شد

پرده سینما









نشست رسانه‌ای حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز 16 اردیبهشت‌ماه در طبقه هفتم تالار رودکی با حضور گسترده اهالی رسانه و در یک بازه زمانی بسیار کوتاه به دلیل تقارن با نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد

 

به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما شاه آبادی در این نشست خبری ضمن تشریح فعالیت های معاونت هنری در سال 1391 به سوالات برخی خبرنگاران در خصوص تئاتر، موسیقی، مد و لباس و غیره پاسخ گفت.

شاه آبادی در مورد حمایت از هنرمندان پیشکسوت توسط معاونت هنری و مرکز حمایت از هنرمندان پیشکسوت گفت: برنامه حمایت از هنرمندان پیشکسوت فعالیت مازاد بر فعالیت صندوق حمایت از هنرمندان است و ردیف بودجه مجزایی به این امر اختصاص پیدا نکرد. البته با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس‌جمهوری حمایت از هنرمندان پیشکسوت انجام می‌شود. شرایط برای عضویت هنرمندان در مرکز حمایت از هنرمندان پیشکسوت ساده نیست. بالای 60 سال سن، 35 سال سابقه فعالیت، داشتن نشان درجه یک هنری و دارا بودن سبک هنری شرایط در نظر گرفته شده برای این عضویت است.

وی درباره فعالیت و عملکرد ارکستر ملی و اعتقاد برخی از کارشناسان مبنی بر تغییر کردن فعالیت این ارکستر گفت: تأکید ما بر این است که ارکستر ملی به سازهای ایرانی و موسیقی ایرانی توجه داشته باشد. ترکیب دیده شده در اجرای اخیر ارکستر ملی تکامل پیدا خواهد کرد و تعدادی از نوازندگان که آزمون‌هایشان باقیمانده تغییر خواهند کرد. اواخر اردیبهشت‌ماه جدول اجراهای ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک اعلام می‌شود. مأموریت اصلی این دو ارکستر توجه به مخاطبان خاص خود است. امسال در برنامه فعالیت‌های ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک با نظم بیشتری جلو خواهیم رفت.

شاه آبادی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت بازسازی اداره برنامه‌های تئاتر تأکید کرد: درباره اداره تئاتر سؤالی از معاونت هنری نپرسید زیرا کار اداره تئاتر از دست این معاونت خارج است و بر عهده معاونت اداری و مالی وزارتخانه است. متأسفم که در مجموعه اتفاقی این چنین رخ می‌دهد و کاری که باید پیش از این و زودتر انجام می‌شد هزینه‌ای بالا در پی داشته است. باید دوستان به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تمکین کنند و هر چه زودتر کار بازسازی و بازگشایی اداره تئاتر انجام شود و امیدوارم این اتفاق تا پایان دولت دهم رخ دهد.

وی درباره وجود موازی کاری بین معاونت هنری و خانه تئاتر در راه‌اندازی بنیاد ادبیات نمایشی گفت: همیشه همه فعالیت‌های بخش دولتی در بخش خصوصی نیز انجام می‌شود. بنیاد ادبیات نمایشی اداره‌کل هنرهای نمایشی یک مرجع برای رسیدگی است. این بنیاد به لحاظ قانونی می‌تواند مرجع باشد.

شاه‌آبادی درباره اداره شدن دو اداره‌کل موسیقی و تجسمی توسط سرپرست افزود: این نقطه ضعف را قبول داریم اما تا پایان دولت دهم با حوزه سرپرستی این دو اداره‌کل کار خود را ادامه می‌دهند تا در پایان کار دولت با تغییراتی که ایجاد می‌شود وضعیت این ادارات کل نیز مشخص می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/2/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.