پرده سینما

نام جشنواره سراسری تئاتر ماه تغییر کرد

پرده سینما









رییس مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه‌ی هنری از تغییر عنوان جشنواره‌ تئاتر ماه به سوره‌ ماه خبر داد.

 

به گزارش سایت پرده سینما علی قربانی رییس مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری گفت: امسال جشنواره‌ سراسری تئاتر ماه را با نام جشنواره‌ تئاتر سوره‌ ماه برگزار می‌کنیم و به جای استفاده از عبارت دهمین جشنواره تئاتر ماه از عنوان بیست‌و‌دومین جشنواره تئاتر سوره‌ ماه استفاده خواهیم کرد.

رییس مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری در خصوص این تغییر نام اظهار داشت: عنوان سوره عنوانی است که از ابتدا برای کلیه فعالیت‌های حوزه هنری تعیین شده بود و با توجه به دستوری که رییس حوزه هنری و رییس سیاست‌گذاری جشنواره‌ها صادر کردند، قرار شد عنوان سوره به همه جشنواره‌های حوزه هنری اضافه شود.

وی همچنین توضیح داد: پشتوانه‌ جشنواره سراسری تئاتر ماه که 9 دوره از برگزاری آن گذشته، جشنواره‌ تئاتر سوره بود که طی 12 دوره‌، موفق برگزار شد. از تئاتر سوره از این جهت موفق یاد می‌شود چون خاستگاه بسیاری از هنرمندان حرفه‌ای ما در آن دوره بود و این رویداد توانست بسیاری از حرفه‌ای‌ها را به بدنه‌ی تئاتر کشور معرفی کند و واقعیت این است نمی‌شود این پیشینه‌ را نادیده گرفت. از سوی دیگر جشنواره‌ی تئاتر ماه طی 9 دوره‌ی خود توانست روح تازه‌ای در تولید آثار حرفه‌ای تئاتر با مضامین دینی و ارزشی بدمد. از این رو تصمیم گرفته شد امسال به جای استفاده از عبارت دهمین جشنواره‌ تئاتر ماه از عنوان بیست و دومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره‌ ماه استفاده کنیم.

این کارگردان تئاتر در مورد چگونگی برگزاری این رویداد گفت: امسال نیز همچون سال قبل، جشنواره سراسری را با برگزاری همایش‌های منطقه‌ای به عنوان مقدمه و برای انتخاب آثار استان‌ها آغاز خواهیم کرد. البته هنوز استان‌های میزبان، مشخص نشده‌اند ولی به زودی 5 استان برای میزبانی 5 همایش منطقه‌ای معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال بخش تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر سوره‌ی ماه نخواهیم داشت خاطرنشان کرد: سال گذشته با توجه برگزاری اختامیه‌ای مستقل برای بخش تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌ تئاتر ماه، زمینه‌ استقلال این بخش را به عنوان جشنواره‌ای مستقل را فراهم کردیم و برنامه‌ریزی ما این است که این جشنواره را کاملاً مستقل برگزار کنیم. البته هنوز فراخوانی برای این مهم منتشر نشده اما تلاش داریم امسال این رویداد را برگزار کنیم. از سوی دیگر بخش استعدادهای جوان ویژه‌ هنرمندان تهرانی به فراخوان اضافه شده است که امیدوارم بتوانیم از این طریق با کشف استعداد‌های تازه، هنرمندان جوان و مستعد را به جامعه تئاتر کشور معرفی کنیم.

علی قربانی در پایان گفت: کار کارشناسی و ارزیابی متون نمایشی استان‌ها انجام شده و گروه‌های شهرستانی هم‌اکنون مشغول آماده‌سازی نمایش‌های خود برای رقابت در همایش‌های منطقه‌ای هستند و انشاالله بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره‌ ماه، در زمان مقرر خود یعنی نیمه مهرماه 92 در تهران برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/2/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.