پرده سینما

شبکه سحر هر هفته به «مطالعات اسلامی» می پردازد

پرده سینما









مطالعات اسلامی عنوان برنامه ای گفت و گو محور است که هر هفته با حضور کارشناسان مباحث اسلامی روی آنتن سیمای انگلیسی شبکه سحر می رود.

 

شبکه جهانی سحربه گزارش  سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، این برنامه به مدت 30 دقیقه در مرکز اسلام اصیل قم تولید می شود.

سید محمدحسن شفیعی ناظر محتوایی مطالعات اسلامی با اشاره به اینکه این برنامه موضوعات اسلامی و دینی حوزوی را با رویکرد نیازسنجی در غرب مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد، گفت: محورهای مورد بحث در این برنامه شامل موضوعات کلامی، فلسفی، فقهی، احکام، اسلام در غرب، فلسفه اخلاق، فلسفه دین و ... است که هر کدام در یک یا چند برنامه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر بسته موضوعی با حضور یکی از کارشناسان زبده مسایل اسلامی بررسی می شود، افزود: از جمله این کارشناسان دکتر محمدرضا حجازی دکترای فلسفه و استاد حوزه و دانشگاه، دکتر محمد فنایی اشکوری دکترای فلسفه دین و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و دکتر محسن قنبری دکترای فلسفه اسلامی و رئیس دانشگاه مجازی المصطفی را می توان نام برد.

شفیعی از تهیه این برنامه به صورت تولیدی از ابتدای سال 92 خبر داد و تصریح کرد: برنامه مطالعات اسلامی که تا پایان سال 91 به صورت زنده به مدت 45 دقیقه تهیه و پخش می شد، از ابتدای سال جاری به مدت 30 دقیقه و به صورت تولیدی روی آنتن سیای انگلیسی می رود.

وی در پایان اظهار کرد: در برنامه های اخیر به لحاظ محتوایی رویکرد خوبی داشته ایم به طوری که در 7 برنامه گذشته مباحث غنی و پرباری پیرامون فلسفه دین صورت گرفته است. در این راستا هشتمین و آخرین بخش از مباحث مربوط به این موضوع، در هفته حاضر به پایان می رسد و از هفته آینده مبحث فلسفه اخلاق، محور موضوعی برنامه خواهد بود.

اعجاز حسین، مسلمان اسکاتلندی که در قم به تحصیلات دینی پرداخته، اجرای این برنامه را بر عهده دارد و سید محمدحسین هاشمی ناظر کیفی و علی کریمی و وحید درخشش فر نیز کارگردانان آن هستند.

برنامه مطالعات اسلامی شنبه هر هفته ساعت 13:30 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه از سیمای انگلیسی شبکه سحر پخش می شود.


 تاريخ ارسال: 1392/5/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.