پرده سینما

نشست خبری دومین جشنواره تئاتر شهر برگزار شد

پرده سینما









نشست خبری دومین جشنواره تئاتر شهر روز گذشته در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور تعداد کثیری از اصحاب رسانه و دست اندرکاران برگزاری این جشنواره برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما در ابتدای این مراسم کرمی ضمن تقدیر از خبرنگاران جهت انعکاس اخبار این جشنواره و همچنین تبریک روز خبرنگار اظهار داشت:

دومین جشنواره تئاتر شهرجشنواره تئاتر شهر فراخوانش از بهمن ماه سال گذشته اعلام شد و طبق نظر شورای سیاست گذاری و ارزیابی های انجام شده جشنواره امسال در شش بخش از 19 تا 26 مرداد ماه در شهر تهران برگزار می شود.

کرمی در ادامه سخنانش ضمن تقدیر از ناظمی و خوراکیان (ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) اظهار داشت: تمامی اطلاعات در خصوص این جشنواره در بروشورهایی آماده شده و در اختیار اصحاب محترم رسانه قرار گرفته است و از نظر بنده نیاز به توضیحات بیشتری نیست.

در ادامه این نشست خبری ناظمی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن عرض تبریک روز هفده مرداد به تمامی خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره تئاتر شهر در پی برگزاری خوبی که دور اول جشنواره در سال گذشته داشت بر این اساس بنا شد در این دوره با برنامه های جدی تر پی گیری برگزار و شروع شود که ما با توجه به تمام تلاش های انجام شده از یک سال گذشته تا کنون شاهد برگزاری دور دوم این جشنواره هستیم.

به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما ناظمی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه تقویم برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر این بود که این جشنواره اردیبهشت ماه برگزار شود افزود: ما به دلیل انتخابات تاریخ جشنواره را از اردیبهشت ماه به مرداد ماه انتقال دادیم. جشنواره تئاتر شهر در دور اول با همت اصحاب نمایش در سطح شهر تهران و فرهنگسراها برگزار شد. در این دوره از جشنواره نیز بیش از 651 گروه تا کنون اعلام آمادگی کرده اند که البته این آمار تمامی بخش های جشنواره را در بر می گیرد. سپس با توجه به انتخاب هیئات انتخاب و داوری تعدادی از این گروه ها حذف شدند و مابقی برگزیده ها در روزهای مشخص شده اجراهای شان را انجام می دهند.

ناظمی در ادامه سخنانش گفت: یکی از برنامه های مهم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تأسیس و راه اندازی خانه نمایش تهران است که امیدواریم بتوانیم آن خانه نمایش را در ماه های آتی در فرهنگسرای شفق گشایش دهیم. همچنین در این دوره از جشنواره بنا شده از بسیاری از فعالان حوزه تئاتر تقدیر شود که با توجه به مصوبات شورای سیاست گذاری یکی از بزرگان تئاتر و همچنین یکی از کارشناسان تئاتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این دوره از جشنواره تقدیر خواهند شد. استاد علی نصیریان به عنوان هنرمند برجسته تئاتر کشور و حسن معظمی از کارشناسان هنر منطقه هفت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هستند که در این دوره از جشنواره از آن ها تجلیل به عمل خواهد آمد. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همواره تلاش می کند به حداقل وظایف خود در حوزه نمایش یاری رساند و در این جشنواره نیز همواره به دنبال استعدادها و کشف هنرمندان جوان بوده و به هیچ عنوان توجه خود را به گروه های حرفه ای معطوف نکرده و در همین راستا در فراخوانش نیز آورده که از گروه های جوان حمایت های ویژه ای صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما در ادامه این نشست خبری کرمی با اشاره به هدف جشنواره تئاتر شهر و تثبیت شدن آن به عنوان یکی از جشنواره های مهم و ترکیب سایر جشنواره های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این جشنواره گفت: در این جشنواره هدف ما توجه به مضامین شهری بود و به همین دلیل سایر جشنواره هایی که طی سال های گذشته توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شدند مانند جشنواره تئاتر بانوان و غیره همگی در این جشنواره ترکیب شدند. این جشنواره در چهارده مکان برگزار می شود اما یکی از مشکلات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این است که بسیاری از سالن هایی که برای اجرای نمایش ها در نظر گرفته شده سالن های چند منظوره است و کمتر سالن تخصصی سالن ایرانشهر برای اجرای نمایش در اختیار دارد. همانگونه که آقای ناظمی اشاره کردند رویکرد ما در این دوره از جشنواره تئاتر جوان بود البته گروه های حرفه ای هم آمدند اما ما بیشتر توجه خود را به گروه های جوان معطوف کردیم.

کرمی در ادامه سخنانش افزود: نمایشگاه بیست سال پوستر تئاتر ایران در گالری لاله یکشنبه افتتاح خواهد شد و چهل پوستر برگزیده از هنرمندان مطرح و قدیمی تئاتر در این گالری به نمایش در خواهد آمد. همچنین یکی دیگر از برنامه های جنبی این دوره از جشنواره تئاتر شهر برگزاری کارگاه های نمایشی بود که بیش از 800 هنرجو امکان استفاده از آن را داشتند. کتاب تئاتر شورایی و تئاتر شهروندی نیز در راستای اهداف این جشنواره به نویسندگی آقای علی ظفر قهرمانی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما در بروشور اطلاعاتی این دوره از جشنواره تئاتر شهر آمده است این جشنواره در مکان هایی همچون فرهنگسرای اندیشه، ارسباران، بهمن، شفق، سرو، امید، قیطریه، موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، گالری لاله، سالن مهر و ماه حوزه هنری، خانه نمایش، تالار هنر و برج میلاد تهران برگزار خواهد شد. مراسم اختتامیه این جشنواره نیز ساعت 18 روز 26 مرداد ماه خواهد بود. همچنین از میان 651 گروه نمایشی متقاضی برای شرکت در این دوره از جشنواره 379 اثر صحنه ای، 71 اثر کودک و نوجوان، 115 اثر تئاتر خیابانی، 25 اثر تئاتر امروز شهر و 91 اثر نیز در بخش های نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی بوده اند که پس از ارزیابی شورای بازخوانی 148 اثر در بخش های مختلف به مرحله بازبینی راه پیدا کرده اند.

به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما آثار نهایی پذیرفته شده در دومین جشنواره تئاتر شهر شامل 16 نمایش در بخش خیابانی، 16 نمایش در بخش کودک و نوجوان، 18 نمایش در بخش صحنه ای، 5 نمایش در بخش تئاتر امروز و 10 اثر نمایشی در بخش نمایشنامه خوانی بوده اند که تعداد کل گروه های نمایشی نهایی 65 اثر و 146 اجرا و مجموع هنرمندان شرکت کننده بیش از 720 نفر بوده است.

لازم به ذکر است فرود حیدری، حمید پورآذری، شیما حیدری، سوسن مقصودلو، علی ظفر قهرمانی نژاد، بابک مهری، فهیمه ولی، نادیا محمدیه، میترا کریمخانی و شراره طیار ده کارگاه نمایشی این دوره از جشنواره را برگزار کرده اند.

به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما در بروشور اطلاعاتی این دوره از جشنواره تئاتر شهر آمده است هیئت داوران این دوره از جشنواره در بخش صحنه ای بهروز غریب پور، حسین مسافر آستانه، داریوش مؤدبیان، در بخش کودک و نوجوان رضا بابک، ناصر آویژه و مجید قناد، در بخش خیابانی مریم معترف، مجید امرایی، مسلم قاسمی و در بخش امروز شهر بهزاد صدیقی، افشین خورشید باختری و کاوه مهدوی می باشند.

به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما این نشست خبری در نهایت با پرسش و پاسخ تعدادی از اصحاب رسانه پایان یافت.


 تاريخ ارسال: 1392/5/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.