پرده سینما

مرادخانی: بزودی شاهد بازگشت نیروهای خلاق به تئاتر خواهیم بود

پرده سینما






 

 

 

معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از تماشای نمایش عرق خورشید، اشک ماه اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد بازگشت نیروهای خلاق به تئاتر خواهیم بود.

 

به گزارش سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، علی مرادخانی معاونت امور هنری که شب گذشته به تماشای نمایش عرق خورشید، اشک ماه به کارگردانی آتیلا پسیانی در سالن اصلی نشست، با حرفه ای توصیف کردن این نمایش گفت: در وهله اول خیلی خوشحالم، تئاتری دیدم که به تمامی چه به لحاظ اندیشه و چه به لحاظ تکنیک یک نمایش حرفه‌ای بود. البته دیدن بازیگرانی که در این سالها کمتر به روی صحنه آمده‌اند و کمتر در اینگونه نمایش‌های تجربه‌گرا حاضر شده‌اند هم جالب بود.

وی افزود: به اعتقاد من این شکل اجرایی و استفاده درست و بهینه از تکنولوژی صحنه، از پسیانی کارگردانی ساخته است که آگاه به صحنه و تفکر درست اجرایی است.

معاون امور هنری در ادامه افزود: ما باید نمایش‌هایی با نگاه و اندیشه و شکل متفاوت را بیشتر از این در سالن‌های تئاتر ببینیم، به ویژه تئاترهایی که رویکرد اجتماعی دارند.

مرداخانی تئاتر را محلی برای تکامل نگاه اجتماعی دانست و افزود: تئاتر به ما می‌آموزد که می‌توان هوشمندانه به مسائل مختلف پرداخت و همینطور می توان از رهیافت یک نمایش دانست که چطور در کنار پدیده‌های مختلف اجتماعی می توان زندگی کرد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی دررابطه با بازگشت نیروهای خلاقی که سالهاست بنابه دلایل مختلف از تئاتر دور بوده اند، گفت: تصور من این است که شکل و محتوای نمایش و یا تفکری که پشت یک اجراست، جاذبه و دافعه ایجاد می‌کند. در این نمایش هم آقایان کیانیان و خمسه اذعان کردند که محتوا و تفکر غالب بر این نمایش بود که آنها را جذب کرد تا در عرق خورشید، اشک ماه ایفای نقش کنند و بعد از سالها دوری به صحنه باز گردند. تصور من این است که بزودی شاهد بازگشت دوباره این نیروهای خلاق خواهیم بود.

نمایش عرق خورشید، اشک ماه به نویسندگی محمد چرم‌شیر، کارگردانی آتیلا پسیانی و با بازی رضا کیانیان، علیرضا خمسه و خسرو پسیانی همه روزه به غیر از شنبه‌ها در سالن اصلی تئاترشهر ساعت 20 روی صحنه می‌رود.


 تاريخ ارسال: 1392/7/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.