پرده سینما

پیام دهکردی به دبیری بیست‌ویکیمن جشنواره بین‌البمللی تئاتر کودک و نوجوان منصوب شد

پرده سینما






 

 

 

طی حکمی از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی، پیام دهکردی به عنوان دبیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان منصوب شد.

 

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما و اعلام روبط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، متن حکم وی به شرح زیر است:

"برادر گرامی جناب آقای پیام دهکردی

سلام علیکم

کودکی، واژه واژه صداقت است و پاکی، و نوجوانی، قدح قدح شور است و نشاط؛ مترادف با سبزینه‌های زندگی و سرشار از حضور، و شایسته بهترین‌ها.

از این‌رو، با عنایت به تخصص، تجربه، شایستگی‌ها و سوابق ارزشمندتان در حوزه نمایش، شما را به عنوان «دبیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان» منصوب می‌نمایم.

امید که با اتکا به تجربیات گرانسنگ‌تان، در بهره‌گیری از توان و تخصص هنرمندان و مشارکت اهالی تئاتر کودک و نوجوان موفق باشید و از این رهگذر، شاهد برگزاری ثمربخش این رویداد بزرگ هنر نمایش کشور باشیم."

گفتنی است، پیام دهکردی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته تئاتر از دانشگاه تهران است. او جشنواره تئاتر امید را بنیان گذاشته که تاکنون پنج دوره از آن برگزار شده است. وی جایزه بهترین بازیگر را در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از آن خود کرده و همچنین جایزه فعال‌ترین بازیگر تئاتر در روز جهانی تئاتر (۲۰۰۴)، نامزد بهترین بازیگر در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نامزد بهترین بازیگر در جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی‌ـ‌سنتی در سال ۱۳۸۲ و بهترین بازیگر مرد سال به انتخاب خانه تئاتر و کانون ملی منتقدان در سال ۱۳۸۶ نیز در کارنامه او دیده می شود.

دهکردی همچنین کارگردانی تئاترهایی چون: گمگشته (نوشته محمدرضا شیخ‌الاسلامی)، وحشی (نوشته چخوف)، "پابرهنه در پارک" (نوشته نیل سایمون) و بازی در تئاترهایی چون: "آخرین نوار کراپ" (نوشته ساموئل بکت و کارگردانی علی جولایی)، "افسون معبد سوخته" (نوشته نغمه ثمینی و کارگردانی کیومرث مرادی)، "کرگدن" (نوشته اوژن یونسکو و کارگردانی حمید سمندریان)، "بازرس" (نوشته نیکلای گوگول و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی)، "بحرالغرائب" (نوشته محمد چرم شیر، براساس «توفان» شکسپیر و کارگردانی آتیلا پسیانی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد)، "می‌بوسمت و اشک" (نوشته محمد چرم شیر و کارگردانی محمد عاقبتی)، "مرگ فروشنده" (نوشته آرتور میلر و کارگردانی نادر برهانی) و بازی در فیلم‌های سینمایی چون: " یک تکه نان" به کارگردانی کمال تبریزی، " یک بوس کوچولو" به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا، " بی خداحافظی " به کارگردانی احمد امینی، " جیب بر خیابان جنوبی" به کارگردانی سیاوش اسعدی و بازی در سریال‌های تلویزیونی چون: " باغ بلور" به کارگردانی رامبد جوان، "شهریار" به کارگردانی کمال تبریزی، "مدار صفر درجه" به کارگردانی حسن فتحی و " هوش سیاه ۲" به کارگردانی مسعود آب پرور را در پرونده کاری‌اش دارد.


 تاريخ ارسال: 1393/2/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.