پرده سینما

مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی: مدل درستی برای بازسازی مجموعه تالار مولوی ارائه می دهیم

پرده سینما






 

 

 

مدیرکل هنرهای نمایشی در بازدید از تالار مولوی مطرح کرد :در صورت توافق با وزارت علوم می توانیم مدل درستی برای بازسازی این مجموعه ارائه دهیم.

 

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما مدیرکل هنرهای نمایشی به همراه هیئتی متشکل از رئیس کانون تئاتر دانشگاهیان، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، مدیر پیشین تالار مولوی و عضو شورای سیاست گذاری این تالار، رئیس دانشکده نمایش و موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، صبح امروز 6 اردیبهشت ماه، از مجموعه تالار مولوی دیدار کرده و طی نشستی به بیان مسائل پیش روی این مجموعه و طرح راهکارهایی برای بهبود وضعیت این تالار پرداختند.

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، در این نشست حسین طاهری، مدیرکل هنرهای نمایشی، با تاکید بر اینکه اداره کل هنرهای نمایشی به عنوان بانی هنر تئاتر خود را در برابر این تالار مسئول می داند، اظهار کرد: در بازدیدی که از مجموعه تالار مولوی داشتیم در جریان کامل مسائل این مجموعه قرار گرفتیم. در صورت توافق با وزارت علوم می توانیم مدل درستی برای بازسازی این مجموعه ارائه دهیم. براساس این مدل، تالار مولوی بازسازی می شود و به ازای آن اجازه بهره برداری اش در طی یک دوره 10 ساله در اختیار اداره کل هنرهای نمایشی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تالار مولوی بایستی از شانیت و جایگاه مناسبی برخوردار باشد، ادامه داد: در راستای این اهداف، طرح و نقشه مدونی را برنامه ریزی می کنیم تا بتوانیم آن را در مسیر درستی هدایت کنیم. امنیت دانشجویان در زمان فعالیت در این مجموعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در اولویت قرار دارد. این فعالیت ها را می توان با ماموریت اداره کل فرهنگی دانشگاه تهران به نتیجه رساند. بنابراین در هفته های پیش رو بررسی های لازم را در این زمینه انجام داده و در صورت توافق مراحل اجرایی آن را به سرعت آغاز خواهیم کرد. از جمله در زمان برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی، سالن هایی را به منظور اجرا در اختیار برگزارکنندگان قرار می دهیم، اما همانگونه که پیش از این بیان کردم، امنیت دانشجویان و مخاطبان برایمان بسیار اهمیت دارد.

جعفرگل محمدی رئیس شورای تالار مولوی نیز در این نشست، با اشاره به اهمیت تالار مولوی توضیح داد: سال گذشته 30 هزار مخاطب داشتیم. این محل ماوای تئاتر دانشگاهی است و بسیاری از کارگردانان اجرای نمایش را در تالار مولوی جزئی از آرزوهای خود می دانند؛ بنابراین بازسازی حداقل کاری است که می توان انجام داد.

وی با بیان اینکه مجموعه های بسیاری زیر نظر دانشگاه تهران است که تالار مولوی یکی از آن ها است، خاطرنشان کرد: با این طیف مخاطب می توان تالار مولوی را به عنوان تالار ملی مطرح کرد و این اعتماد محصول 50 سال فعالیت است.

همچنین در این نشست اکبر تشکری نیا، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، طی سخنانی با اشاره به نوستالژیک بودن تالار مولوی، گفت: معتقدم از همین امروز باید اقدامات ضروری را در جهت بازسازی این مجموعه انجام داد. مسئله ایمنی و برق این تالار در وضعیت هشدار قرار دارد که می توان با برنامه ریزهای لازم و ترسیم نقشه درست آن را به یکی از ایمن ترین و مجهزترین سالن ها تبدیل کرد. این نقطه صفر تا رسیدن به وضعیت ایده ال، نیازمند شش ماه زمان برای بازسازی است. به عنوان یکی از کارشناسان و سازندگان سالن های اجرایی در کشور، معتقدم تالار مولوی با وضعیت کنونی به هیچ عنوان قابلیت اجرایی ندارد و باید مورد بازسازی قرار بگیرد.

در این بازدید که از مجموعه تالار مولوی و بخش های مختلف تالار شامل سالن ها، کارگاه دکور، اتاق های گریم و ... صورت گرفت، اکبر تشکری نیا مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، ناصر باباشاهی رئیس کانون تئاتر دانشگاهیان، سعید اسدی مدیر پیشین تالار مولوی، رحمت امینی عضو شورای سیاست گذاری تالار مولوی، دکتر محمدباقر قهرمانی رئیس دانشکده نمایش و موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، جعفر گل محمدی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی را همراهی کردند و سعید اسدی مدیر پیشین تالار مولوی، به بیان دقیق مسائل و مشکلات بخش های مورد نظر پرداخت.


 تاريخ ارسال: 1393/2/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.