پرده سینما

محمدرضا گلزار: در «برنده باش» ما هدف بزرگی داریم

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

محمدرضا گلزار این روزها در نقش مجری مسابقه تلویزیونی برنده باش برای اولین بار حضور در تلویزیون را تجربه کرده است، او ضمن تشکر از منتقدان این برنامه تلویزیونی به ایرنا گفت اگر پیشنهاد خوبی در تلویزیون داشته باشد فعالیت در تلویزیون را ادامه خواهد داد.

 

 

محمدرضا گلزار در مسابقه «برنده باش» برای رسیدن به محل فیلمبرداری برنامه تلویزیونی برنده باش باید راهی محله «خلیج فارس» تهران شوم، منطقه‌ای که پر است از سوله‌های متعدد، لوکیشن این برنامه در یکی از خیابان‌های اصلی خلیج فارس است. استودیویی بزرگ که داخل یک سوله‌ای قدیمی طراحی و روی دیوارهای آنجا پوستر‌ها و تابلوهایی از امدادگران هلال احمر نصب شده است.

کنار در ورودی عده زیادی ایستاده اند. آنها از چند روز قبل اسامی خود را برای حضور در استودیو ثبت کرده اند. چند نفر مشغول بررسی کارت های ملی این اشخاص هستند. از بینشان رد می شوم تا هرچه زودتر خود را به تیم تولید برسانم. قرار است پیش از شروع فیلمبرداری در پشت صحنه این برنامه با محمدرضا گلزار گفت و گو کنم.

وارد یک راهرو پر از اتاق می شوم و با راهنمایی مدیر رسانه پروژه در یکی از اتاقها منتظر گلزار می مانم. این چهره بیشتر سینمایی تا تلویزیونی، در حالی که یکی از دستهایش باندپیچی شده است رو به رویم می نشیند.

 

- بعد از سالها فعالیت در سینما بالاخره محمدرضا گلزار به تلویزیون رسید و مجری برنده باش شد، اولین همکاری شما با تلویزیون چطور است؟

-من از طریق تلویزیون توانستم با یک طیف دیگری از مردم در ارتباط باشم و مهمان خانه هایشان شوم و این موضوع برای من خیلی لذتبخش است.

 

- این روزها مجری شدن سلبریتیها بسیار حاشیه‌ساز شده است حتی خود مجریان نیز به قضیه انتقاد کرده اند. نظرتان در این باره چیست؟

- راستش را بخواهید من به این گروه از افراد مقداری حق می دهم.

 

- چرا؟

-اگر من رضا گلزاری بودم که در حیطه بازی، بازیگر نشده بودم و می دیدم یک بازیگر دیگر می آید و مجری می شود، خب گارد می‌گرفتم اما من در پشت صحنه این حرف‌ها و حاشیه‌ها تلاش کردم، تلاش کردم و باز هم تلاش کردم.

 

- در راستای اجرا؟

-در راستای اجرا، در راستای بهتر شدن برنامه برنده باش.

 

- پس قبول دارید که این برنامه مشکلات و ضعف هایی هم دارد؟

-بله، به هر حال باید قبول کرد برنامه ایراد‌هایی داشته و دارد. ما دست به دست هم دادیم و در جهت بهتر شدن این برنامه قدم برداشتیم و بر می داریم. امروز همه چیز بهتر از شروع کار است.

 

- درجریان نقدهایی که نسبت به اجرای شما می شود، هستید.

- من بر عکس خیلی از همکارانم که می گویند نقدها را نمی خوانند و یا کاری با انتقادها ندارند می گویم من همه نقدها را می خوانم. لطفا نقد کنید. ممنونم از همه انتقادها، تا جایی که منتقدان بدون غرض ورزی، من و این برنامه را نقد کنند همه این انتقادها را با آغوش باز می پذیرم.

 

- آیا تاکنون این حجم انتقادها توانسته است تاثیری روی اجرا و بهتر شدن برنامه بگذارد؟

-بله، منتقدان نقدهایی درباره با این برنامه و اجرای من داشتند اما همان طور که امروز می بینید خیلی از ایرادهایی که منتقدان عنوان کردند این روزها حل شده است. اجراها و سوال ها بهتر شده است. به جایزه‌ها ایراد گرفته شد ما جایزه‌ها را کم کردیم.

 

- مساله دیگری که این روزها خیلی جنجال برانگیز شده، دستمزد شماست. خیلی ها می گویند حالا که گلزار به تلویزیون آمده پس دستمزد خیلی زیادی گرفته است.

-من که بدون دستمزد کار نمی کنم.

 

- این حاشیه‌ها پیش از شما برای رامبد جوان هم ایجاد شد اما جوان به راحتی درباره با این مساله شفاف سازی کرد. شما درباره با دستمزدتان شفاف سازی نمی کنید؟

-بهتر است درباره این موضوع با تهیه کننده صحبت کنید.

 

- چرا خودتان درباره دستمزدتان صحبت نمی کنید؟

-من سعی می کنم به این سوال ها پاسخ ندهم چون اعتقاد دارم که گلزار به تلویزیون نیامده است که بخواهد مدام به این مسائل جواب دهد.

 

- هدف گلزار برای فعالیت در تلویزیون و تجربه اجرا چیست؟

-من به تلویزیون آمدم و قبول کردم مجری گری را برای اولین بار تجربه کنم تا برنامه خوبی به روی آنتن تلویزیون برود. ما هدف بزرگی داریم.

 

- این برنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالا بردن سطح اطلاعات جامعه تولید و پخش می شود، خیلی از مخاطبان این برنامه دوست دارند بدانند خود گلزار چقدر مطالعه دارد؟

- من به عنوان مجری این برنامه به اجبار این روزها مطالعه ام زیادتر از قبل شده است چون در طراحی سوالها فعال هستم.

 

- خب سوال دیگری که اینجا پیش می آید این است که آیا قرار است در این برنامه کتاب هم معرفی شود؟

-یکی از اهداف ما در ابتدا همین بود و حالا قرار است تا چند قسمت دیگر در برنامه کتاب معرفی کنیم.

 

- آیا ممکن است محمدرضا گلزار در مجموعه‌های تلویزیونی نیز حضور داشته باشد؟

-حتماً اگر پیشنهاد خوب و چشمگیری در عرصه سریال داشته باشم با مجموعه‌های تلویزیونی هم همکاری می کنم. چندی پیش پیشنهاد بازی در سریالی در نمایش خانگی داشتم اما به خاطر تداخل زمانی نتوانستم در این پروژه حضور داشته باشم. تاکید می کنم که امروز تمام هدف من این است که برنده باش بهتر و بهتر شود تمرکز من فعلا به روی این برنامه است.

 

 

گفت و گو تمام می شود و گلزار تبلت به دست، به سمت پله‌های استودیو می رود و شروع می کند به راه رفتن و تمرین کردن. از این در ورودی فقط اعضای تیم تولید برنده باش رفت و آمد می کنند. از پله ها بالا می روم. استودیو پر است از تماشاگر و اعضای تیم و کارگردان در استودیو مشغول ضبط هستند.

بدون هماهنگی نمی توان وارد استودیو شد. با راهنمایی یکی از اعضای تیم سازنده وارد استودیو می شوم و چند دقیقه‌ای کنار تماشاگر‌ها می نشینم.

دستیار کارگردان به شدت تاکید می کند که گوشی‌های تلفن همراه خاموش باشد و تماشاگران سعی کنند در هنگام ضبط پلان ها صحبت نکنند. پلان ها پشت سر هم در حال برداشت است.

تیم تولید پس از 10 دقیقه به تماشاگران وقت می دهند تا کمی استراحت کنند. در این میان با امیر سعیدی 21 ساله که دانشجوی رشته مهندسی معماری است آشنا می شوم. او می گوید به محض اینکه شنیده گلزار قرار است مجری یک برنامه تلویزیونی باشد تمام سعی اش را کرده تا در این برنامه حضور پیدا کند.

او گفت: من علاقه خاصی به این بازیگر سینما داشتم و دارم. همیشه دوست داشتم به صورت زنده بیننده بازی او باشم. زمانی که متوجه شدم قرار است مجری یک برنامه باشد که تماشاگر هم دارد سعی کردم دراین برنامه حضور پیدا کنم تا بتوانم به صورت زنده اجرای این بازیگر را ببینم اما نمی دانستم چطور می شود در این برنامه حضور داشت.

تا اینکه بالاخره موفق شدم یکی از صفحه های اجتماعی این برنامه را در فضای مجازی پیدا کنم. به این صفحه پیامی دادم و درخواست کردم تا راهنمایی ام کنند. بعد از گذشت یک روز جواب گرفتم. ازمن خواسته شده بود که شماره تماسی از خود ارائه دهم. یک هفته پیش با من تماس گرفتند و یک تاریخی برای حضور در برنامه به من دادند و این شد که من امروز مهمان لوکیشن برنده باش شدم.

 

**عکاسی مخفیانه از آقای سوپراستار

 

فیلمبرداری های پلان های مربوط به تماشاگران به اتمام می رسد. من از همان در و پله هایی که بالا آمدم به سمت گلزار می روم. او هنوز در حال تمرین است. در یکی از اتاق ها باز است و چندین نفر مشغول دیدن و بررسی تصاویر داخل استودیو از طریق چند مانیتور هستند.

مدیر این بخش می گوید همه چیز اینجا خوب پیش می رود. به سمت استودیو برمی گردم؛ ناگهان پسر بچه ای را می بینم که خم شده است و سعی دارد از فاصله باز بین در و زمین به صورت مخفیانه از گلزار عکس بگیرد.

گلزار خیلی سریع متوجه می شود و با ناراحتی در را باز می کند و رو به پسر، اعتراض می کند. انگار دلش از این ماجراها خیلی پر است. او با اشاره به یکی از اعضای تیم می پرسد که این فرد چطور توانسته وارد این قسمت از استودیو شود.

 

** شرکت کنندگان و اپلیکیشن

 

دستیار کارگردان، گلزار را صدا می کند و او با تشویق حضار وارد استودیو می شود. من اما سعی می کنم در اتاق تهیه کننده که یک مانیتور بزرگ دارد و فضای داخل استودیو را نشان می دهد اجرا را دنبال کنم.

این بازیگر سینما تمام سعی اش را می کند تا کار به برداشت مجدد نکشد و بدون اشتباه پلانها برداشت شود اما با تمام تلاشی که به کار گرفته است باز در برخی از پلان ها چند بار تیم کارگردانی مجبور به برداشت مجدد می شوند.

ساعت 18 است و تیم مشغول برداشت آخرین پلان های برنامه هستند. از مدیر رسانه این برنامه می پرسم شرکت کنندگان مسابقه چه مسیری را طی می کنند تا روبه روی مجری بنشینند و سوالها را پاسخ بدهند و او می گوید از طریق اپلیکیشن امکان شرکت در برنامه را پیدا می کنند: یک تیم حرفه ای مشغول جمع آوری و بررسی اطلاعات از شرکت کننده ها هستند. هر کسی بتواند مسیرهایی که این اپلیکیشن مقابل راهش می گذارد را به خوبی طی کند به عنوان شرکت کننده وارد این مسابقه خواهد شد.

 

برنامه برنده باش یک مسابقه جدید تلویزیونی است که با اجرای محمدرضا گلزار و تهیه کنندگی حمید رحیمی نادی و هاشم رضایت روی آنتن شبکه سوم سیما است.

هدف از تولید این برنامه افزایش سطح مطالعه و بالا بردن آگاهی و اطلاعات عمومی بین مخاطبان است و به شرکت کنندگانی که بتوانند به سوالات پاسخ درست بدهند جوایز نقدی تعلق می گیرد.

 

 

گزارش از خاطره علی نسب

برگرفته از ایرنا



 تاريخ ارسال: 1397/8/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.