پرده سینما

نگاهی به ده فیلم تاریخ سینما که لوکیشن تأثیرگذار داشته اند

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در شرایطی كه در سال‌های اخیر صنعت گردشگری به منبع درآمد بسیاری از كشورها تبدیل شده، جذب گردشگر به لوكیشن های فیلم های سینمایی مشهور جهان، صنعت گردشگری بسیاری از كشورها رونق داده كه در این میان تاثیر 10 لوكیشن هالیوودی بر صنعت گردشگری 10 كشور چشمگیر بوده است.

 

1- لوكیشن دو بخشی سینمایی هری پاتر و هدیه‌های مرگ در اسكاتلند

 

هری پاتر و یادگاران مرگ

 

 

  

كشور اسكاتلند یكی از زیباترین كشورهای جهان بوده و صحنه‌هایی از هفتمین یا آخرین قسمت سری فیلم‌های هری پاتر تحت عنوان هری پاتر و هدیه‌های مرگ، در مناطق «گلنس» و «ویاداكت» و كافه‌ای در شهر «ادینبورگ» فیلمبرداری شده‌اند كه هر یك از آنها در ماه‌های اخیر به مقاصد گردشگری تبدیل شده‌اند.

 

 

2- لوكیشن سه‌گانه سینمایی ارباب حلقه‌ها در نیوزلند

 

ارباب حلقه ها

 

 

نیوزلند یكی از غنی‌ترین كشورهای جهان از نظر داشتن جنگل و منابع طبیعی دست‌نخورده بوده و فیلمبرداری بخش اعظم صحنه‌های سه‌گانه ارباب حلقه‌ها در این كشور نقش به سزایی در جذب گردشگران به نیوزلند داشته است.

 

 

3- لوكیشن سینمایی میلیونر زاغه‌نشین در هند

 میلیونر زاغه نشین

 

 

كشور هند در سال‌های اخیر یكی از موفقترین كشورهای جهان در جذب گردشگر بوده و پس از كسب جایزه‌ی اسكار در بخش‌های بهترین فیلم بلند، بهترین كارگردانی، بهترین موسیقی متن، بهترین ترانه، بهترین میكس صدا، بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین و بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی و ده‌ها جایزه دیگر را از جشنواره‌های معتبر جهانی برای سینمایی میلیونر زاغه‌نشین، لوكیشنهای این سینمایی در حومه شهر بمبئی به جاذبه گردشگری تبدیل شده‌اند.

  

4- لوكیشن سینمایی بخور، نیایش كن، عشق بورز در اندونزی

 

 جولیا رابرتز در «بخور، نیایش کن، عشق بورز»

 

جزیره «بالی» قطب گردشگری اندونزی طی سال‌های اخیر با مشكلات زیادی در جذب گردشگر مواجه بوده كه آخرین آن افزایش موارد حمله سگ‌های هار به گردشگران بود. با این وجود، فیلمبرداری صحنه‌هایی از سینمایی بخور، نیایش كن، عشق بورز با بازی جولیا رابرتز، بار دیگر گردشگران را به این جزیره زیبا كشاند.

 

 

 

5- لوكیشن سینمایی خماری 2 در تایلند

 خماری2

 

كشور تایلند در سال‌های اخیر یكی از موفق‌ترین كشورهای جهان در جذب گردشگر بوده و در ماه‌های اخیر نیز با اكران سینمایی خماری 2 كه بخش اعظم صحنه‌های آن در شهر بانكوک، پایتخت تایلند و مناطق گردشگری خلیج فولای و ساحل رودخانه چائوو فرایا فیلمبرداری شده، تعداد گردشگران این كشور افزایش چشمگیری یافته است.

 

 

6- لوكیشن سینمایی آمریکایی در ایتالیا

آمریکایی

 ایتالیا در سال‌های اخیر محل فیلمبرداری تعدادی از سینمایی‌های مشهور جهان بود كه در این میان سینمایی آمریکایی با بازی جورج كلونی، هزاران گردشگر را به كشور ایتالیا و به ویژه شهر كوچك آبروتزو در منطقه‌ای كوهستانی در نزدیكی شهر رم، پایتخت ایتالیا كشاند.

 

  

7- لوكیشن سینمایی صخره در آمریکا

شون کانری و نیکلاس کیج در صخره

 

صحنه‌هایی از سینمایی اكشن صخره به کارگردانی مایکل بی و هنرنمایی نیكلاس كیج و شون کانری در سال 1996 در زندان كه آلکاتراز در آمریكا كه به مدت 29 سال متهمان و مجرمان فراوانی خطرناک را در خود جای داده بود، فیلمبرداری شده، كه این امر روزانه هزاران گردشگر را به این زندان مخوف می‌كشاند.

 

 

 

8- لوكیشن سینمایی استرالیا در استرالیا

استرالیا

  

سینمایی حماسی استرالیا با هدف افزایش حضور گردشگران خارجی در استرالیا با بازی نیكول كیدمن بازیگر استرالیایی‌الاصل هالیوود و كارگردانی باز لوهرمن در جاذبه‌های طبیعی گردشگری این كشور ساخته شد و در سال‌های اخیر نقش بسزایی در جذب گردشگران به استرالیا داشته است.

 

 

9- لوكیشن سینمایی دام افکنی در مالزی

دام افکنی

  

كشور مالزی در سال‌های اخیر یكی از موفقترین كشورهای جهان در جذب گردشگر بوده و در سال‌های اخیر با اكران سینمایی دام افکنی كه صحنه‌هایی از آن در شهر کوآلالامپور، پایتخت مالزی با بازی شون کانری و كاترین زتاجونز فیلمبرداری شده، گردشگران زیادی جذب این كشور شده‌اند.

 

 

 10- لوكیشن سینمایی والكایری در آلمان

تام کروز در والکایری

  

آلمان در سال‌های اخیر محل فیلمبرداری تعدادی از سینمایی‌های مشهور جهان بود كه در این میان سینمایی والكایری با بازی تام كروز كه در آن یك توطئه‌ی ناكام ترور آدولف هیتلر روایت می‌شود، در طی سالهای اخیر هزاران گردشگر را به كشور آلمان، شهر برلین، مناطق جنگلی اطراف آن و اقامتگاه هیتلر كه «آشیانه عقاب»‌ نام دارد، كشانده است.

 

 منبع: ایسنا


 تاريخ ارسال: 1390/7/18
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>ترانه:

بهشت جان کدوم محدودیت ، مگه می گن گردشگرا با چادر و روبند بیان ایران . بهتره درمورد نقش آموزش در گردشگری اطلاعاتی کسب کنی اگه توریست های ایران کمن دلیلش یه سری سیاست های خارجیه نه محدودیت

0+1-

سه‌شنبه 4 تير 1392



>>>منا:

به نظرم سکانس هی زیبا وفوق العاده شجاع دل رو ازقلم انداختین

0+1-

پنجشنبه 15 دي 1390



>>>کنجکاو:

لوکیشن نقش تعیین کننده ای در آنچه فیلمساز می خواهد بگویید دارد...به شرط اینکه فیلمساز هنرمند باشد...بهترین مثال فیلم های لورنس عربستان(1962) ودکترژیواگو(1965) دیوید لین. لوکیشن در این دوفیلم آنقدر مهم است که به قهرمان اصلی فیلم بدل شده اند!؟صحرا دراولی و طبیعت بکر شرق اورال(روسیه) در دومی...

0+1-

چهارشنبه 30 آذر 1390



>>>بهشت:

گیریم که با ساخت فیلمهایی با لوکیشن های خوب باعث جذب توریست بشیم چه فایده وقتی اینهمه محدودیت برای توریست ها قائل میشن؟! توریست ها ترجیح میدن به جاهایی سفر کنن که به پوشش و راحتی و آزادی شون احترام بگذارند!

1+0-

سه‌شنبه 3 آبان 1390



>>>پیمان شوقی:

نتیجه اول: قابل توجه متولیان و دست اندرکاران صنعت گردشگری کشور که قطعاً فرصت کشاندن توریستهای خارجی به لوکیشن های بکر فیلم های کیارستمی و مخملباف و اخیراً رفیع پیتز را حتماً از دست داده اند. حالا که دوباره موج توجه به فیلم های ایرانی در دنیا تکان کوچکی خورده غفلت نکنند. نتیجه دوم: متولیان گردشگری کشور( اگر اصلاً چنین چیزی فعلاً وجود داشته باشد!) توجه کنند که چگونه همتایان آسیایی شان با جذب پروژهه ای سینمایی کلاس A موجبات رونق صنعت توریسم کشورشان را فراهم می کنند. قطعاً با نمایش جیمز باند جدید، برج های امارات هم به فهرست بالا اضافه می شوند و ما می مانیم با حسرت چندهزار مکان فرهنگی و تاریخی ثبت شده یا نشده که هزینه حفظ و نگهداری و مرمت مداومشان باید از محل بازدید گردشگران کسب شود وگرنه ... راستی یک نکته کم اهمیت در خصوص دهمین مورد بالا: اقامتگاه هیتلر در دل جنگل حاشیه برلین «لانه گرگ» نام داشت نه آشیانه عقاب. منبع من کتاب«تارخ جنگ پنهانی» نوشته اتو اسکورزنی است که از نوابغ جنگ دوم و ازفرماندهان ارشد تکاوران اس اس و مورد وثوق فراوان شخص هیتلر بوده و نوشته اش منبع موثقی بنظر می آید.

1+1-

چهارشنبه 20 مهر 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.