پرده سینما

فرصت های بزرگی که ستارگان سینما از دست دادند!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بروس ویلیسانتخاب نقش برای یك بازیگر از مهم‌ترین رویدادهایی است كه در طول حیات هنری وی به او فرصت می‌دهد تا با آن به اوج برسد یا در همان شكل قبلی عادی و ناشناس بماند؛‌ این فوت و فن آن‌قدر اهمیت دارد كه اکثر  بازیگران افراد خبره‌ای را تحت عنوان «مدیر برنامه» به استخدام خود درمی‌آورند تا در انتخاب نقش هایشان دچار خطا نشوند.

انتخاب نقش توسط یك بازیگر از نگاه مخاطبان و تهیه‌كنندگان سینمایی نیز بسیار مهم به شمار می‌آید و تعقیب و رصد می‌شود و مطمئناً این امر می‌تواند از یك بازیگر عادی یك اسطوره بسازد یا او را از گردونه بازیگران سرشناس و مخاطب‌پسند كنار گذارد.

بازیگرانی چون جولیا رابرتز، بروس ویلیس، شون كانری و شمار دیگری از نقش‌آفرینان سینما از جمله سینماگرانی هستند كه گاه با انتخاب نقش‌های نادرست این امكان را كه یك شبه سوپراستار شوند، از دست داده‌اند و البته عموما در ادامه راه اشتباهات‌شان را جبران كرده‌اند.

 

بروس ویلیس

 

بروس ویلیس از بازیگرانی است كه در اوایل دوران حرفه‌یی‌اش فرصت ستاره شدنش را به تأخیر انداخت. او با نپذیرفتن نقش اصلی در فیلم روح و سپردن آن به پاتریك سوایزی پس از تماشای فیلم روح از اشتباه خود احساس خوبی نداشت.

ویلیس برای جبران چنین خطایی در عالم بازیگری با حضور در فیلم حس ششم‌ ساخته‌ ام نایت شیامالان كارگردان هندی الاصل آمریكا تلاش کرد تا حدودی خطای خودرا جبران کند.

وی در اواخر دهه 80 و به ویژه به خاطر بازی در نقش جان مک کلین در سری فیلم‌های جان سخت به شهرت رسید.

ویلیس هم‌چنین دو بار برنده جایزه امی، یک بار برنده جایزه گلدن گلوب و چهار بار نامزد دریافت جایزه ساترن شده است.

 

شون کانریشون کانری

 

شون كانر‌ی، بازیگر اسكاتلندی سینما نیز چند اشتباه كوچک در طول حیات پرثمر هنری‌اش انجام داده است.

دو فیلم پرفروش مخاطب پسند یعنی ماتریكس، و افسانه جنتلمن می‌توانستند موقعیت او را نزد مخاطبان سینما بهتر كنند. این در حالی است كه كانر‌ی به عنوان یک بازیگر ماندگار نزد سینما دوستان مطرح است.

کانری در سال 1988 جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم تسخیرناپذیران از آن خود کرد. همچنین وی در فیلم‌های بسیار پرفروشی مانند مرین، انجمن نجیب‌زادگان عجیب، ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی، شکار اکتبر سرخ، قتل در قطار سریع السیر شرق، نام گل سرخ، صخره، رابین و ماریان بازی کرده است.

طبق یک نظرخواهی او به عنوان مشهورترین و مهم‌ترین اسکاتلندی زنده انتخاب شده است. او در جولای سال 2000 به لقب «شوالیه» مفتخر و در سال 1999 بر طبق آرا به عنوان جذاب‌ترین مرد قرن انتخاب شد.

 

 

ویل اسمیت

 

شون كانر‌ی تنها بازیگری نبود كه چوب عدم حضور در فیلم ماتریكس را خورد. ویل اسمیت هم می‌توانست ایفاگر نقشی باشد كه كیانو ریوز در فیلم ماتریكس داشت. اما اسمیت در تداوم بازی‌های خوب‌اش فرصت اشتباهات بعدی را به خود و اسم اش نداد.

ویل اسمیت تاکنون دو بار نامزد جایزه اسکار برای فیلم‌های علی (2001) و به دنبال خوشبختی (2006) شده است.

او در فیلم به دنبال خوشبختی به همراه پسرش ایفای نقش کرده است و در سال 2008 پردرآمدترین بازیگر هالیوود شناخته شد.

 

جولیا رابرتز

 

جولیا رابرتزجولیا رابرتز هم از بازی در فیلم بی‌خواب در سیاتل، شكسپیر عاشق و زمانی كه تو خوابیده بودی صرف‌نظر كرد و این نقش‌ها به ترتیب توسط مگ رایان، گوئینت پالترو و ساندرا بولاک اجرا شدند و آن‌ها توانستند از سینماگری عادی به چهره‌ای درخشان در نزد سینما دوستان تبدیل شوند.

رابرتز هم‌چنین در سال 1992 با نادیده گرفتن نقشی كه شارون استون در فیلم غریزه اصلی برعهده گرفت، یك بار دیگر احساس اشتباه كرد.

او به خاطر بازی در فیلم کمدی عاشقانه زن زیبا در سال 1990 لقب ستاره هالیوود را از آن خود ساخت.

 

 

یواکین فینیکس

 

یواکین فینیکس كه البته از جمله بازیگران گزیده کار سینماست كه عموماً با حضور پررنگ‌اش در گلادیاتور در یاد سینما دوستان می‌ماند. اما او حضور در فیلم‌هایی چون به خاطرش مردن و جیغ را در دهه 90 از دست داد. فینیکس در دیداری با پل توماس اندرسون برای حضور در فیلم شب‌های بوگی وارد مذاكره شد اما این گفت‌وگوها به جایی نرسید.

او هم‌چنین شانس حضور در تاریخ مجهور آمریكا را از دست داد تا ادوارد نورتون با این فیلم سر زبان‌ها بیفتد.

 

 

تام هنکس

 

تتام هنکسام هنكس هم كه از بازیگران خوش اقبال و مخاطب‌پسند سینما به شمار می‌رود، یكی از نامزدهای بازی در نقش اصلی فیلم شكست رویاها و رهایی از شاوشینگ بود، اما هرگز به این پروژه‌ها راه نیافت. او جبران این خطا و نشدن‌ها را با حضور در فیلم‌هایی چون دالان سبز فیلم دیگری از كارگردان رهایی از شاوشینگ (فرانك دارابونت) پر كرد.

هنکس در حال حاضر یکی از مردان پرطرفدار هالیوود است. دستمزد وی برای هر کدام از فیلم‌های اخیرش 20 میلیون دلار بوده است. بازی او در نقش دوست داشتنی فارست گامپ، هفتاد میلیون دلار درآمد برایش به همراه داشت.

تام هنکس تاکنون دو بار موفق به دریافت جایزه اسکار بازیگری شده است. او به خاطر بازی نقش‌های قابل توجه در بسیاری از فیلم‌های محبوب و بحث‌برانگیز معروف است.

درآمد ناخالص هنکس برای 31 فیلمی که بازی کرده است، چیزی در حدود سه میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که از این لحاظ در بین هنرپیشگان مقام اول را داراست.

 

وارن بیتی

 

 

وارن بیتی نیز از جمله بازیگرانی است كه برای بازی در فیلم شب‌های بوگی نامزد بود اما در این فیلم حضور نیافت. اما بزرگ‌ترین اشتباه اش عدم حضور در فیلم بیل را بكش تارانتینو بود.

وارن بیتی در طی دوران طولانی حضور خود در سینمای آمریکا و با ساخت چندین فیلم معروف و مطرح هالیوود، خود را به یکی از مرفه‌ترین، محترم‌ترین و جذاب ترین شخصیت‌های هالیوود تبدیل کرده ‌است.

وی از ابتدای فعالیت‌های سینمایی‌اش در سال 1961، ایفاگر نقش‌های نخست بود و از سال 1967به بعد، به عنوان تهیه‌کننده، بازیگر خود را مطرح كرد و سپس از 1975 به بعد، به تهیه کنندگی، فیلمنامه‌نویسی و بازیگری روی آورد و از سال 1978 تاکنون، علاوه بر تهیه‌کنندگی و فیلمنامه‌نویسی و بازیگری به کارگردانی نیز پرداخت.

وارن بیتی خارج از دنیای سینما نیز یکی از فعالان نهضت‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

وارن بیتی

 

 

 

 

منبع: ایسنا


 تاريخ ارسال: 1390/7/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.