پرده سینما

تیغه ای برای کشت و کشتار یا سوهانی برای روح؟! نگاهی به فیلم اره7

موحد منتقم

  

 

 

 

 

 

 

 

Saw 7 -3D

 

بدترین چیز اره 7 این است که فیلم می خواهد با گفتن دیالوگ های به اصطلاح فلسفی درباره مرگ و زندگی و عشق و خیانت برای خودش اعتباری دست و پا کند. دیالوگ های به اصطلاح! فلسفی فیلم وحشتناک تر از هر صحنه ی ترسناکی شده اند. دیالوگ هایی بدون ربط که از دهان بازیگران فیلم به بیرون پرتاب می شوند این احساس را به شما انتقال می دهند که انگار در وسط فیلم بازیگران دارند اس ام اس های فلسفی درون تلفن همراهشان را برای تماشاگران می خوانند.

 

پوستر فیلم اره 7- سه بعدیباز هم هالووین، باز هم اره! سرانجام هفتمین قسمت و بنا به گفته تهیه کننده فیلم آخرین قسمت از سری فیلم های اره با عنوان فرعی «سه بعدی» این هفته روانه پرده سینما شد! این هفتمین سال پیاپی است که در هالووین سری فیلم های اره روی پرده می رود، و این قسمت آخرین قطعه از پازل شخصیت «جیک ساو» نقش اول فیلم است. اولین قسمت فیلم در سال 2003 روی پرده رفت و موفقیت دور از انتظاری را کسب کرد. نقدهای مثبت و فروش حیرت انگیز یکصد میلیون دلاری  تنها بخش کوچکی از موفقیت عظیم آن فیلم بود. مثل روز روشن بود که هالیوود به این زودی ها دست از سر این معدن طلا بر نمی دارد. ولی کسی حتی فکرش را هم نمی کرد این مجموعه به قسمت هفتم برسد. ولی حالا این معدن طلا به تکه های مس بی ارزش تبدیل شده است. به جز قسمت اول، بقیه دنباله ها اثری صرفاً «دنباله ای» بوده اند و فیلم از قسمت 4 به شدت از ریل خارج شد و تبدیل به دستگاه  کشتار و خون و خونریزی شد. در نتیجه خون تم اصلی فیلم های اره گردید. قسمت هفتم برای تماشاگرانش سنگ تمام گذاشه است. فیلمی کاملاً خشن که به صورت سه بعدی (این سه بعدی بودن البته هیچ اثری در فیلم ندارد) تهیه شده است. شامل صحنه های زیاد کشت و کشتار که حتی  فیلمساز به «چستر» خواننده معروف لینکلن پارک هم رحم نکرده است و او را هم به میدان آورده است!

«جیک ساو» اصلی در قسمت های قبلی مرد. در این قسمت قاتل اصلی مارک هافمن (ماندیلر) است. کسی که در درست کردن تله های زجرآور برای انواع مختلف مردم تبحر بی بدیلی دارد، و یکی از شاگردان موفق «جیک ساو» قاتل سریالی معروف است. بعد از فرار کردن از یکی از تله هایی که «جیک» (بتسی راسل) بیوه «جیک ساو» برای او درست کرده بود، او قصد دارد حتماً او را به خاطر خیانتی که  مرتکب شده است بکشد. مارک قصد دارد دو پروژه بزرگ را همزمان با هم انجام دهد و با اجرای یک تله بزرگ، کار را یکسره کند. مانند قسمت های قبلی باز هم گروهی از افراد در یک تله گیر می کنند. یکی از این افراد ممتاز شخصی به نام «بابی دگن» (فلانری) است. کسی که کتابی درباره تجربه  بازمانده های اره نوشته است و درسهای ارزشمندی در این زمینه به دیگران داده است. بابی عقاید مذهبی شدیدی دارد. خیلی از آن بازماندگان اظهار می کنند که بعد از فرار از دست تله های «جیک ساو» احساس می کنند دوباره متولد شده اند. «بابی» حالا به خاطر خیانت در یکی از همین تله ها گیر کرده است. در این شرایط یا او یا کسی که قبلاً عاشقش بوده باید بمیرند یا زخمی شوند. «بابی» در هر مرحله فرار از تله  درس های ارزشمندی درباره زندگی به دست می آورد. او فقط 60دقیقه وقت دارد که این کار را انجام دهد و جان همسرش (گینا هولدن) را نجات دهد.

یکی از جنبه های غافلگیرکننده ی اره 7 که با خواندن این نقد دیگر برایتان غافلگیرکننده نخواهد بود، بازگشت  «کری الوس» بازیگر قسمت اول این مجموعه است که در قسمت های قبل مجبور شد برای فرار پای خود را قطع کند. نکته غافلگیرکننده دیگر فلاش بک ی است که در آن چشم «توبین بیل» بیرون می آید. به غیر از این دو، هر چیزی که در فیلم ببینید جزو خزعبلات است. این قسمت از اره به قدری خشن و زننده است که هیچ حق انتخابی برای تماشاگر نمی گذارد و هیچ غافلگیری را را ایجاد نمی کند. به عبارت دیگر اره 7 نمی تواند از تماشاگرش جلو بیافتد. استفاده بسیار دم دستی از سیستم سه بعدی ضربه ای اساسی به فیلم زده و فکر نمی کنم هیچ تماشاگر سالمی از پرت شدن اعضای بدن و دل و روده و خون کسی به طرف خود، خوشش بیاید. فصل انتهایی فیلم که در قسمت های قبلی گره گشای کل داستان بود، در این قسمت تبدیل به فلاش بک ی خسته کننده و طولانی شده است. بدترین چیز اره 7 این است که فیلم می خواهد با گفتن دیالوگ های به اصطلاح فلسفی درباره مرگ و زندگی و عشق و خیانت برای خودش اعتباری دست و پا کند. دیالوگ های به اصطلاح! فلسفی فیلم وحشتناک تر از هر صحنه ی ترسناکی شده اند. دیالوگ هایی بدون ربط که از دهان بازیگران فیلم به بیرون پرتاب می شوند این احساس را به شما انتقال می دهند که انگار در وسط فیلم بازیگران دارند اس ام اس های فلسفی درون تلفن همراهشان را برای تماشاگران می خوانند. در بعضی از سکانس ها این گفتگوها حسابی خنده دار می شوند. مثل صحنه هایی که پلیس فیلم «جیل» را به اسم «دیوانه» صدا می کند. یک مشکل عمده دیگر فیلم این است که اگر کسی حتی یک قسمت از قسمتهای قبلی را ندیده باشد چیزی از این قسمت دستگیرش نمی شود.

فیلم اره 7 سرشار از خون، حماقت، بازی های بد و هر چیزی است که شما از سری فیلمهای اره انتظار دارید. متأسفانه بسیاری از تله ها و معماهای فیلم تکراری و  خسته کننده است و بساط خمیازه شما را در سالن سینما فراهم می کند. فیلم  اره 7  از هر نظر یک فیلم شکست خورده است. فیلمی کاملاً  پوچ گرا  که سازندگانش به هیچ کس و هیچ چیز اعتقاد ندارند. اره 7 می خواهد از «جیک ساو» یک فرا بشر بسازد، این دقیقا همان چیزی است  که انسان غربی از آن رنج می برد؛ انسانی که در تلاش  برای فوق بشر شدن نتیجه ای جز غیر بشر شدن  نگرفته است. زیرا از خدا دور شده است و صرفاً بر منطق و توانایی های خودش تکیه کرده است! باید دعا کنیم که این واقعا آخرین اره باشد. این اره بعد از شش قسمت تیغه اش حسابی کند شده و تبدیل به  سوهانی شده است که روح و روان شما را مورد آزار و اذیت قرارمی دهد!

 

توجه: کادر اخطار پایین صفحات صرفاً جنبه تزئینی دارد و مدیر مسئول روزنامه «بانی فیلم» می تواند کما فی السابق بدون ذکر نام نویسنده (آقای موحد منتقم)  یا «سایت پرده سینما» و بدون رعایت حقوق معنوی پدیدآورندگان، صرفاً با اکتفا به کلمه مبهم Cinscreen که معلوم نیست روزنامه، مجله یا شبکه ماهواره ایست، از مقالات سایت پرده سینما در نشریه وزین خود استفاده کند.

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/8/8
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>ERG:

اره یه فیلم خیلی دیدنی، جذاب و البته در نوع خودش جالبه. همه چیز سر جای خودشه. کارکتر های داستان،دیالوگ های بی عیب و نقص و البته بازیگرای خوبی که توی این فیلم شرکت کردن، باعث شده که شاهد خلق یه شاهکار در سینمای ابالات متحده باشیم. شاید تنها فیلم در ژانر اسلشر باشه که من صرفا برای لذت بردن تماشا نمی کنم به نظرم انتقاد های که از این فیلم شده اکثرا بی محتواست و یا بیننده درک درستی از این فیلم نداشته. قبلا گفتم و باز هم میگم.تفاوت بزرگی بین همه فیلم های اسلشری که دیدیم با فیل اره وجود داره.

0+0-

جمعه 18 شهريور 1401



>>>م:

به نظر من اره ۱ تا ۷ واقعا خوب بود ولی باتوجه به اینکه کارگردان در چند سری عوض شد فیلم یکم به یه سمت دیگه رفت و خیل پیچیده شد و صد البته باز سلیقه ای هستش، و تنها انتقاد من از این فیلم اینه که بعضی سکانس ها منطقی توش نبود و یکم داستان محور میشد. بازیگرای بسیار عالی از جمله جیگساو، و فیلمبرداری فوق العاده ، و ارتباط زیاد با مخاطب باعث شد تا مخاطب رو درگیر خودش کنه و سوال های زیادی در ذهنش بوجود بیاد و با زندگی خودش مقایسه کنه و من همینجور شدم. یه نکته ای وجود داره در قسمت هفت اگه جیگساو خیلی قدرت تفکر داره چرا جوری نکرد که زنش نمیره؟ یعنی با توجه با حرف خودش که باید بدونی چه حدسی میزنن چرا داستان اینطور پیش رفت؟ و اینکه جیگساو در یکی از قسمتا فکر کنم ۳ گفته بود اینها صرفا یک قربانی بودند و همین آدم رو با حرفایی که در قسمت ۷ گفته میشد درباره نجات یافتن از تله ها منو خیلی به فکر انداخت. نباید نقد فیلم هارو صفر یا صد بگی. من که واقعا از این سری ها خوشم اومد.

0+0-

دوشنبه 17 مرداد 1401



>>>محمد حسین:

داداش اصلا ربطی به این چیزایی که گفتی نداره اتفاقا saw ۷ شاهکار بود به روح و روان ما هم چنگ نمیزنه اره یه فیلمه درباره کسانی که زندگی خودشان و بقیه رو به گند کشیدن هست که مجازات میشن تو جهنم هم همینجوریه saw داره به ما میفهمونه اگه کارای ادمای این فیلم رو بکنیم این بلا ها یا تو این زندگی یا تو جهنم سرمون میاد نویسنده عزیز لطفا از خودت چرت و پرت در نیار

0+0-

پنجشنبه 3 تير 1400



>>>مصطفی :

واسه اونایی که ارباب حلقه ها و هری پاتر و... میبینن اره فیلم خوبی نیست

0+4-

دوشنبه 31 خرداد 1395



>>>نادر:

تا شماره ۴ که واقعا عالی بود ولی بعدش چون نویسنده ها و کارگردان سری اره تغییر کرد دچار افت شد...در ضمن سال ۲۰۱۷ هم قسمت ۸ بیرون میاد با کارگردان قسمت اول ( جیمز ون ) و نویسنده های قسمت ۱تا ۴ که کل داستانش مربوط میشه به قبل اره ۱.

2+0-

جمعه 17 ارديبهشت 1395



>>>john cramer:

تمام جذابيت فيلم اره به فيلم نامه منسجم و ديالوگ هاي فوق العاده اش است.اينكه صرفا خون و خونريزي رو كه فقط بخشي از فيلم است رو مورد انتقاد قرار ميديد نشان از نقد ضعيف شماست.

6+0-

چهارشنبه 27 آبان 1394



>>>jigsaw:

اره بهترین فیلمی یه که دیدم یه نظرم همه باید ببینن من قبل خون میدم غش می کردم و حالا نه در ضمن اره 7 بد بود ولی چون خود جان کریمر مرده باید هم کاراگاه هافمن از راه اون منحرف بشه شنیدم میخوان قسمت 8 هم بسازن علی میشه

2+0-

پنجشنبه 31 ارديبهž



>>>farat:

فقط قسمت یک و دو خوبن بقیش چرتو مسخره فقط خونو جگرو جداکردنه سرو کله پاچه درست کردن اخه این شد فیلم

1+3-

يكشنبه 28 دي 1393



>>>مرتضی :

حداقل هر چی هم بد باشه بهتر از فیلمای ایرانیه :قسمت اول و دومش رو که ببینی آخرش رو راحت حدس میزنی (البته بجز فیلم آوای باران خخ).البته من اره1 رو بیشتر دوسدارم چون بجای خشونت بیشتر جنبه احساسی واسه مخاطب ایجاد میکنه

4+1-

چهارشنبه 14 آبان 1393



>>>abbejoon:

game over

4+0-

جمعه 25 مهر 1393



>>>مهرداد :

saw فیلمی بسیار عالی بود ، فقط برای کسانی که جنبه و بینش و درک بالایی داشته باشن ، ما که خیلی لذت بردیم. شما برید بعضی از اون فیلمای ایرانی مسخره ، بی محتوا که بیشتر این فیلمها بر اساس لودگی و..... تهیه شده و هیچ کدومشون به اندازه جیگسا و بعضی از فیلم های هالیوود بار معنایی ندارن رو مورد نقد قرار بدین .دمشون گرم خیلی هم قشنگ ساختن ، هنوز منتظر اره 8 هستیم ...........

7+2-

يكشنبه 17 فروردين 1393



>>>پارسا فخار:

عزيزم ١-هيچ ربطي به خداشناسي نداشت كم اوردي يك چيزي پراني ٢-اين فيلم براي فهميدنش بأيد درك بالايي داشته باشي به شما توصيه نمشود ٣-جيگسا عزيز كه بالاتر نظر دادي حرفت خيلي قشنگ بود واقعا كاش گير تله جيگسا بيافته

8+1-

پنجشنبه 9 شهريور 1391



>>>علی:

من فیلم زیاد میبینم و فک میکنم برای نوشتن و ساخت اره خیلی زحمت کشیده شده فیلم از نظر فیلمنامه بسیار قوی و جالبه طرح هرکدوم از این معما ها برای شما منتقد محترم سال ها وقت میخواد

8+1-

شنبه 19 فروردين 1391



>>>jigsaw:

حداقل كه بهتر از فيلم هاي ايرانيه كه هميشه آخر فيلم به يه ازدواج ختم ميشه. برادر من هركس يه سليقه اي داره اين دليل نميشه كه شما خوشت نيومده حتما همه هم همينطورن البته نقدت خوب بود ولي من از طرفداراي دو آتيشه اره هستم و به همه توصيه مي كنم كه حتمأ اگر هنوز نديدن اين شاهكار سينما رو از دست ندن.راستي تو سايت you tube يه سري تريلر از قسمت هشت اره براي هالووين سال ٢٠١٢ اومده بيرون البته هنوز نميشه اعتماد كرد!

4+0-

دوشنبه 12 دي 1390



>>>هدی:

اره فیلم مورد علاقه منه حرف هم نداره کاشکی 8 هم بسازن یادمه تو باکس آفیس هم اول بود عاشق فیلم اره ام

5+0-

يكشنبه 22 آبان 1390



>>>dani:

اره فوق العاده ست حرف نداره همین

3+0-

شنبه 14 آبان 1390



>>>جیگسا:

امیدوارم خودت یه روز توی تله جیگسا بیوفتی تا بفهمی اینطوری تهمت زدن یعنی چی

5+0-

چهارشنبه 11 آبان 1390



>>>raha:

vaghan kheyli bahale.man k kheyli dus dashtam. daste gole kargardanesh dard nakone.

4+0-

شنبه 2 مهر 1390



>>>نگار عارف:

چی میگید شما. اره پرفروشترین فیلم ترسناک دنیا شد. این چه نقدیه. خیلیم فیلم قشنگی بود امیدوارم قسمت 8 بیاد.

8+0-

دوشنبه 24 مرداد 1390



>>>مسعود:

شما کلا بهتره نظر ندی. اره از 1 تا 7 عالی بود و هیچ مشکلیم نداشت. و پرفروش ترین فیلم هالییودم شد. شما خوشت نمیاد نگاه نکن. عالی عالی بود دست سازنده هاش درد نکنه. عاشق اره ام

6+0-

دوشنبه 24 مرداد 1390



>>>دوستدار همیشگی اره 1 2 3 4 5 6 7 و...:

واقعا چنین انتظاری از شما داشتیم!!!! فیلم های اره هیچ پوچ گرایی و بی خدا نشون دادن و قدرت عظیم بشری را نشون نمیده شما اشتباه کردید!!! این فیلم سرانجام اعمال کسانی را نشان میدهد که کار ناشایست میکنند در حق دیگران ظلم میکنند عیاشی میکنند قتل میکنند و .... پس اره 1 2 3 4 5 6 7 و..... همیشه برای من یک روحیه ساز بوده ای کاش تا اخر از این جان و امانداها بیشتر باشند تا ظالمین بفهمند که اعمالشان روزی گریبان گیرشان خواهد شد. اره ضمنا بدون وجود اماندا که دختری واقعا زیبا و با جرات و علیه کمی بی وجود او فیلم ارام شده و همیشه در حد قابل قبوله ضمنا اره مانند فیلم های ایرانی بی سرو ته نیست . نظر شما چیه بینندگان اره؟

14+0-

پنجشنبه 2 تير 1390



>>>قیصر خواننده:

واقعا از درست کردن فیلم اره خیلی ممنونم پر فروش ترین فیلم در جهان است

5+1-

چهارشنبه 26 آبان 1389



>>>شهروز !:

چه قدر دیر به دیر این نقداتونو آپ میکنید؟؟روزی دوبار سر میزنم نقد جدید بخونم ولی....

0+2-

چهارشنبه 12 آبان 1389



>>>جیکساو:

پرفروشترین فیلم ترسناک دنیا را نقد نکنید برید بشینید نگاه کنید جیگرتون حال بیاد.من نگاه کردم حال کردم و به شما هم توصیه میکنم نگاه کنید.

5+0-

سه‌شنبه 11 آبان 1389



>>>بی خودی:

اون افسره در سریال قهوه تلخ:::دنبال اره7 بد میگی پدرسوخته؟بدم پدر پدر پدر سوختتو دربیارن!؟پدر سوخته!(البته واسه خنده گفتم)

2+2-

دوشنبه 10 آبان 1389



>>>محمد علی ، رامین یا هر چی!:

سحر خانم . اگر من چاله میدانی (؟!!!) صحبت میکنم چرا کامنت شما سانسور میشه؟ مبین جان این "فیلم های ارزشی " که گفتی یعنی چه؟ به ما که به قولی "طرفدارهای فیلم "اره" و جزو قشر فرهیخته سینماست (!!!!!) هم بگو بفهمیم! مسعود جلیلی به قول خارجی ها " یو آر سو رایت !" دی دونقطه! و سود آوری نقد رو خوب اومدی و اندیشه .... "درخشش..." فیلم قدیمی است (2006 یا 2004) ولی اگه موحد اونو نقد کنه بدنیست!

0+0-

يكشنبه 9 آبان 1389



>>>مبین :

سلام .لطفا فیلم های ارزشی را بیشتر بررسی کنید.در ضمن فیلم های ایرانی رو اگر میشه بررسی کنید.چون نقد فیلم های خارجی هیچ سود اوری برای فرهنگ ایران ندارد.نقدتونم خیلی کمدی بود!

0+3-

يكشنبه 9 آبان 1389



>>>اندیشه عصرآزاد:

به جای معرفی اینطور فیلما چرا "درخشش ابدی یک ذهن پاک" رو معرفی نمی کنید؟

0+3-

يكشنبه 9 آبان 1389



>>>پدرام هنرور:

دیگه بانی فیلمو نمی خرم

0+2-

يكشنبه 9 آبان 1389



>>>مسعود جلیلی:

به این میگن نقد تجاری 100%!از من میشنوید نقدتون رو به زبان انگلیسی ترجمه کنید و در تالار گفتگوهای سایت imdb یا rotten tomatoقرار بدید.چون این نقدی که من خوندم از تمام نقدهایدیگر به زبان انگلیسی جذاب تر بود.چون تخصصی نیست عامه مردم میفهمنش وباهاش ارتباط برقرار میکنن .تعداد بالای کامنت ها برای این نقد گواه حرف منه.از من گفتن بود.

0+3-

يكشنبه 9 آبان 1389



>>>توضیح پرده سینما:

دوست عزیز، خانم سحر سبزی. نظر شما چاپ شده و یک جمله کوتاه از آن به علت توهین به یک شخص حقیقی حذف شده. به نظر ما درست نیست در یک کامنت با قیاس مع الفارق به شخصی توهین نمایید.

0+0-

يكشنبه 9 آبان 1389



>>>سحر سبزی:

چرا نظر های منو چاپ نمیکنید؟اگر هم چاپ میکنید نصفشو سانسور میکنید.این بار سوممه که نظر میدم و شما سانسورش میکنید .دیگه نظر نمیدم."اینم میدونم که سانسور میکنی"

0+2-

يكشنبه 9 آبان 1389



>>>سحر سبزی:

ایرج جان انقدر تخصصی نباش.اون اقای رامین یا هرچی اینجارو انگار با چاله میدون اشتباه گرفته.البته اینجور که معلومه از طرفدارهای فیلم "اره"هستش و جزو قشر فرهیخته سینماست (خنده!)

1+0-

يكشنبه 9 آبان 1389



>>>فریدون/:

بابا دیگه شورشو دراوردی.این دیگه خیلی کوبیدی فیلمو!فکر نکنم اینقدرا هم بد باشه.افراطی ها هم اینقدر ضعیف نبود!درضمن بخاطر این کار دزدی که روزنامه بانی فیلم کرده یک هفته روزنامشونو نمیخرم!

2+2-

يكشنبه 9 آبان 1389



>>>ایرج:

جنبه های اخلاقی هم جزئی از نقد یک فیلمه. جنبه های اخلاقی، اجتماعی، دینی، روانشناسی و... حتی تو نقدهای پالن کیل و رابین وود. اگه کتاب تاربخ سینمای اریک رد رو بخونید همش تاریخ اخلاقیات هالیووده.

0+1-

يكشنبه 9 آبان 1389



>>>نقد اخلاقی:

نمردیم و توی زندگیمون نقد اخلاقی هم خوندیم .بالاخره تو سال 2010هستیم دیگه!!1

1+2-

شنبه 8 آبان 1389



>>>محمد علی ، رامین یا هر چی!:

موحد جان درود* راستش گفتم(یم) فیلم بد نقد کن ولی نگفتم(یم) بد نقد کن! فیلم "اره سه بعدی "فیلم بدیست و در آن شکی وجود ندارد ولی این دلیل بر این نیست که شما هم نیمه پر لیوان را در نظر نگیری ، اره سری خوبی بود ترکیبی از دیالوگ هایی (و مونولوگ هایی) که مارا در تعلیق قرار میداد همراه با پن ها ی سرگیجه آور و و و ... که هم اکنون می بینیم سعی میکند خود را وارد بحثهای فلسفی و اخلاقی و جدیدا جامعه شناسی و نقد مدرنیته غربی (!) کند ولی همه و همه دلیل بر این همه کوبیدن به فیلم نیست!!!!! راستش پیشنهادی داشتم به جای نوشتن داستان سعی کن اگه به فیلم اشکالی میگیری حداقل مثالی برایش بیاور و در پایان هم بگویم "دوستان بیایید دعوا!!" پ.ن:*در راستای صحبت کردن به شکلی که حالت دعوایی (!؟) نداشته باشم

1+2-

شنبه 8 آبان 1389



>>>شادمهر:

اتفاقا منم اره رو خيلي دوست دارم يه خورده خشن شده ولي هنوز جزو فيلم هاي ديدني جهانه من كه دوسش دارم ممنون بخاطر این نقد!

6+1-

شنبه 8 آبان 1389



>>>ندا کرمی:

درباره مقاله کپی رایت باید بگم میتونم نزدیک به 40تا تالار گفتگو و سایت و وبلاگ را نام ببرم که نقد های شما را بدون ذکر نام سایت و نام نویسنده چاپ میکند .این طبیعیه چون تنها جایی هستید که نقد فیلم های روز رو همزمان با اکران جهانی انجام میدید و قانون کپی رایت در ایران برای این افراد تعریف نشده است.و شما نباید فقط روزنامه بانی فیلم رو مورد خطاب میدادید و عموم را مورد خطاب قرار می دادید.از اقای منتقم بابت این نقد منفی متشکرم.طلسم شکسته شد!

1+3-

شنبه 8 آبان 1389



>>>سهیل:

شما هم یا نقد منفی نمینویسید و قتی هم مینویسید دودمان فیلم رو به باد میدید!در ضمن او تیکه که بحث خداشناسی کرده بودین خیلی توی ذوق میزد!

9+2-

شنبه 8 آبان 1389



>>>اره:

اخه شما منتقد جماعتو چه به "اره".برو پدرخوانده و همشهری کین بررسی کن عزیزم.دیدن این فیلما جیگر میخواد.دست سازندش درد نکنه .من که خیلی حال میکنم باهاش.شما خوشتون نمیاد دلیل نمیشه من هم خوشم نیاد

20+2-

شنبه 8 آبان 1389



>>>fg:

[با چه حقی...] واسه اره اظهار نظر می کنی

14+5-

شنبه 8 آبان 1389



>>>sabzian:

خدا میدانه چه کاری با این چستر تو این فیلم کردن .در تبلیغات کلی روی حضور چستر مانور دادن .درسایت imdb دیروز خواندم بازیش توی این فیلم به شدت ضعیف از آب درامده است و حسابی وجه هنریش زیر سوال رفته است.در ضمن روزنامه بانی فیلم رو جدی نگیرید.بندگان خدا مطلب ندارند مجبورن هی از این سایت و اون سایت کپی کنن.گناه دارن.

0+6-

شنبه 8 آبان 1389



>>>مرد:

کلا سری فیلم های "اره"فیلم های خشن و مشمئز کننتده ای هستند که نه ارزش نقد دارند و نه ارزش تماشا کردن.شما هم خیلی مرد بودی که تماشا کردیش

2+15-

شنبه 8 آبان 1389



>>>محمد2009:

سوهان روح رو خیلی خوب اومدی .کلی خندیدم .فقط یه چیز."اره"قسمت اولش سال 2004 به نمایش درامده .هرچند زیاد مهم نیست!

2+5-

شنبه 8 آبان 1389



>>>سعید:

ممنون اقای منتقم.مثل همیشه خوب بود!زنده باد."اره"به نظرم از قسمت 5 به بعد خودشو "اره"کرد و جز اراجیف چیز تحویل طرفدارانش نداد.اون تیکه ای که به روزنامه بانی فیلم انداختی هم در نوع خودش جالب بود و ابتکار جدیدی بود!نمیدونم این کپی رایت کی میخواد تو این مملکت اجرا بشه؟!

2+6-

شنبه 8 آبان 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.