پرده سینما

فیلمنامه باشکوه به جای بودجه باشکوه؛ نگاهی به فیلم «سخنرانی پادشاه» ساخته تام هوپر

موحد منتقم

  

 

 

 

 

 

 

 

 

زندگی جرج ششم و مشکل لکنت زبان او در دوران جنگ جهانی دوم بر پرده سینما در فیلم The King's Speech

 

پوستر فیلم سخنرانی پادشاهبشر از دیر باز که زندگی اجتماعی خود را آغازیده بود و جامعه را تشکیل داد، برای ابراز اهداف وتمایلات خود، و همرنگ کردن خود با اجتماعی که در آن می زیسته به سخن سرایی می پرداخت. اهمیت تأثیر و نفوذ سخنرانی ها و اظهارنظرهای مقامات کشورها در دوران معاصر با پیشرفت سریع صنایع ارتباطی و سیستم های چندرسانه ای نمود بیشتری یافته است. اگر شما لباس زیبایی بپوشید دلیل بر اعتبار و شخصیت متعالی شما نیست. اگر سوار بهترین ماشین هستید دلیل بر سطح سواد و اطلاعات شما نمی شود، اما همین که در میان جمع توانستید خوب سخن بگویید همه شما را تحسین خواهند کرد، و به شهامت و رشادت رفتار شما غبطه خواهند خورد!

فیلم تازه تام هوپر با نام سخنرانی پادشاه هم درباره همین موضوع است.چگونه می توان بدون اینکه آدم  باشهامتی باشید بتوانید چنان سخنرانی کنید که اینگونه به تظر برسید!

پس از فیلم ملکه این بار نوبت به پادشاه انگلیس رسیده که بخت خود را در سینما بیازماید! آمریکایی ها عاشق سلطنت و خاندان های سلطنتی  هستند. چراکه برای مدت طولانی آنها هیچ جوابی برای این نیازشان نداشتند. از این رو هیچ پادشاه انگلیسی هیچ داستان موفق  و تحسین شده امریکایی  به اندازه «جرج توسری خور ششم» نداشته است. داستان درباره پادشاهی است که توانست بر مشکل لکنت زبان خودش غلبه کند و مردم کشورش را بر علیه هیتلر پشتیبانی کند! فیلم درباره روابط بین پادشاه ششم انگلیس جرج ششم (پدر ملکه الیزابت) با بازی خیره کننده کالین فیرث و دکتر معالجش  استرالیایی  اش جفری راش است که تلاش می کند مشکل لکنت  او رابرطرف کند و به او قوت قلب دهد. فیلم بر  اساس داستانی واقعی درباره‌ی‌ پادشاه جورج ششم ساخته شده است.

در بحبوحه جنگ دوم جهانی که  بسیاری از مردم انتظار سخنرانی از پادشاه را داشتند، تا از لحاظ عاطفی با او ارتباط برقرار کنند و پادشاه به آنها قوت قلب دهد، جرج ششم پادشاه انگلیس در صحبت روزمره‌اش هم دچار لکنت بود. او در مقابل مردمی که سخنرانی‌های درخشان و آتشین آدولف هیتلر را که به روانی ادا می‌شدند و کاملا بر مردم تاثیر می گذاشتند درمانده بود. تا بیست سال پیش از آن،‌ پادشاه بودن هنوز یک چیز بصری بود. تا زمانی که شما با ظاهری مناسب روی اسب سوار بودید یا می‌توانستید از کالسکه یا از بالکن برای مردم دست تکان دهید، همه چیز خوب به نظر می‌رسید، و می‌توانستید نقش خود در مراسم را اجرا کنید. اما ناگهان جرج با لحظه‌ای روبه‌رو می‌شود که پادشاه بودن به معنای لزوم صحبت برای مردم از طریق رادیو برای 58 کشور جزو امپراتوری بریتانیای آن زمان است.

کارگردانی درخشان تام هوپر بیننده را با یک فیلم تمیز از سینمای انگلیس با خیل عظیمی از بازی های درجه یک روبرو می کند. فیلم همانند ملکه وارد زدوبند های خانواده ی سلطنتی انگلسی می شود  و به طرز مو شکافانه ای اطلاعات جالبی به بینندگانش می دهد.

شاهزاده آلبرت (کالین فرث) از مشکل لکنت زبان بدی که دارد رنج می برد و به هیچ عنوان خوشش نمی آید که در جمع مورد توجه باشد. خوشبختانه برادر او ادوارد (گای پیرس) از مورد توجه قرار گرفتن خوشش می آید و به دنبال این، طبیعی است که او جانشین پدرش جرج پنجم (مایکل گامبون) شود، اما ادوارد در صدد برمی آید به خاطر زنی که دوستش دارد شهرتی فراتر برای خودش دست و پا کند و در نتیجه از سلطنت استعفا می دهد. (طبق قوانین سلطنتی انگلستان پادشاه نمی تواند با یک زن بیوه ازدواج کند. از آنجا که ادوارد هشتم شیفته یک بیوه زن آمریکایی به نام بانو والیس سیمپسون شد، عشق و ازدواج با او را به سلطنت ترجیح داد و از مقام پادشاهی کناره گرفت.)

پوستر فیلم سخنرانی پادشاهمعلوم است که چه کسی باید جانشین شاه شود! الیزابت همسر آلبرت (هلنا بونهم کارتر). یک زبان درمان غیر عادی استرالیایی با نام لیونل لو (جفری راش) را استخدام می کند تا به همراهی یک فرد دیگر، آلبرت را تبدیل به یک سخنگوی شجاع در دنیا بکند!

کارگردان فیلم تام هوپر به همراه نویسنده دیوید سیدلر سواد بسیار بالایی دارند و فیلمی درام و در بعضی صحنه ها کمدی ساخته اند درباره رفاقت و دوستی که با قلب شما بازی می کند! در ژانر خسته کننده زندگینامه های سلطنتی سخنرانی پادشاه خودش را خارج از هر چیزی که شما به این ژانر نسبت می دهید قرار می دهد. کالین فرث که سال قبل برای بازی در فیلم یک مرد تنها نامزد اسکار شده بود، باید این انتظار را داشته باشد که اگر برنده اسکار نشود حداقل این بازی شگفت انگیز دوباره نامزدی اسکار را برایش به ارمغان بیاورد!

فیلم آنچنان بودجه ای ندارد که بخواهد شکوه و عظمت  تاجگذاری را نشان بدهد. ولی به جایش فیلنامه ای دارد بس عظیم و با شکوه! شما کاملاً با روابط و شخصیت های داستان همراه، و نگران سخنرانی و لکنت زبان پادشاه می شوید! فیمنامه بر مبنای دو کلمه نوشته شده: اکشن نه! فیلنامه امکانی برای قدرت نمایی بازیگرانش فراهم کرده است. نتیجه اش شده فیلمی گرم به همراه صحنه های کمدی قوی و یک داستان فوق العاده لذت بخش درباره انسان های  عجیب و غریب در انتهای قرن پر چالش بیستم، که بازی بازیگرانش بهترین دلیل تماشای فیلم است!

شما در عصر ارتباطات بی سیم  و تکنولوژی، وقتی به فیلم نگاه می کنید تاریخ  برایتان خنده دار به نظر می رسد. به خاطر اینکه تنها کاری که پادشاه باید بکند این است که برود پشت یک میکروفون بشیند و از آنجا  با مردمش سخن بگوید!

جفری راش که به خاطر بازی در فیلم درخشش (1997)برنده جایزه اسکار شده  خیلی بامزه و طناز است. او کسی است که منبع الهام پادشاه می شود و جسورانه به پادشاه می گوید «بازی من»! فیلم دارای دیالوگهای سیاسی بسیار زیرکانه ای است و شما را یاد جمله معروف جان اف کندی می اندازد که می گوید: «امروزه لغات و عبارات برای شکل دهی تصویر ذهنی شنوندگان بکار می روند و نه حل معضلات کشور!»

اگر شما لباس زیبایی بپوشید دلیل بر اعتبار و شخصیت متعالی شما نیست. اگر سوار بهترین ماشین هستید دلیل بر سطح سواد و اطلاعات شما نمی شود، اما همین که در میان جمع توانستید خوب سخن بگویید همه شما را تحسین خواهند کرد، و به شهامت و رشادت رفتار شما غبطه خواهند خورد!

فیلم سخنرانی پادشاه درباره دو مرد است که به تنهایی چشم اندازی تاریخی از  احساس را در یکی از بهترین فیلمهای سال خلق می کنند. به طوری که شما را در توصیف زیبایی های فیلم به لکنت می اندازد!

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/9/6
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>محمد :

یه نگاهی هم به بودجه فیلم بنداز عزیز من تازه با این بودجه انقدر افتضاحه اگه پول نداشت که اصلا نمیشد یه بارم دیدش . امین جان

0+0-

يكشنبه 15 آبان 1390



>>>امین.ف:

والا ملک سلیمان هر چی بود از این فیلم های کلیشه ای و طنزهای سیاه بیمزه که این روزها همش همینا رو پرده سینمای ایران میبینیم بهتر بود وسخرانی پادشاه به نظرم از اول پایانش معلوم بود ولی کالین فرث خوب نقشش رو اجرا کرد

0+0-

يكشنبه 11 ارديبهش



>>>باقلوا:

«ملک سلیمان» یه فیلم شکست خورده است و جای بحث دیگه نداره. اما برسیم به فیلم «سخنرانی پادشاه»: آقا این فیلم اگه برنده اسکار بشه من خودمم رو از طبقه 50 خونمون میندازم پایین! وقتی فیلم هایی مثه: Inception,127 Hours,The Fighter.Winter\'s Bone هست دیگه چرا بی خود بیان جایزه شون رو به فیلم The King\'s Speech بدن؟ بخدا قباحت داره. از ما گفتن بود.

0+0-

سه‌شنبه 26 بهمن 1389



>>>فرشاد201:

آقا خیلی فیلم توپی بود.حتما تماشا کنید مخصوصا این بازی کالین فرث که ادای ادم های لکنت دار را بازی میکند.

0+0-

جمعه 1 بهمن 1389



>>>اميرحسين رزاقي:

واقعا فيلم ملك سليمان زيبا است

0+0-

جمعه 1 بهمن 1389



>>>navid:

در جواب برادر ارزشی جناب اقای حمید!ملک سلیمان فیلم ارزشی نبود بلکه لرزشی بود!

0+0-

چهارشنبه 17 آذر 1389



>>>حمید:

دوستان خیلی شلوغش کردید این آقا رضا هم خوب حرفی زده، با داد و بیداد که نمی شه جواب داد با اجازه دوستان ، من با آقا رضا موافقم این همه بیت المال در مملکت ما حروم می شود، اصلا هیچ یک از ما با خبر هم نمی شویم، حالا چه اشکالی دارد بخشی از آن در سینما خرج شود، و امیدوارم که با تمام نقایص موجود، فیلمهای ارزشی در سینمای ما افزایش پیدا کند

0+0-

سه‌شنبه 16 آذر 1389



>>>محمد علی ، رامین یا هر چی!:

اوه ه ه ه ، آقا رضا ! ببین بس نکردی ادامه دادی ! اصلا نه کاری به ساندیس دارم و نه کاری به روحت و رنگ آمیزی متافیزیکی ! ولی مگه چی شده؟ اصلا ملک سلیمان خوب بقیه بد مگه چی شده ، حالا موحد اومده تیتر معنی دار ینویسه ، اتفاقا دوستان مجلات سینمایی حرفه ای کشور و حتی تو برنامه \"هفت\" هم به ملک سلیمان بد گفتند ، منم ، نه ، ماهم میگیم این فیلم ارزش دیدن نداشت چون فقط بودجه حروم کرد و بس ، افتاد ؟! حالا زیتون بزن !

0+0-

سه‌شنبه 16 آذر 1389



>>>یوگی:

رضا جون شما نباشی اونو قت ما چجوری بخندیم.خدا خیرت بده!

0+0-

سه‌شنبه 16 آذر 1389



>>>navid:

اون رضا جون رو ببین توهم توطئه تاچه قدر؟؟!حیف که نمیخوام کامنتم سانسور بشه وگرنه جوابتو میدادم.بکوری چشم شما سینمای دنیا مخصوصا انگلیس جنایتکار و خونخوار و دراکولا(به قول شماها)روز به روز پیشرفت میکنه و سینمای ما مدعی اداره کننده ی جهان هستیم روز به روز افت .شاهکار اخرش هم همین ملک سلیمان است.بایددرباره بودجه نگران باشیم چون بیت الماله!!اینارو میفهمی؟؟ با این پول چه کارهایی میشد بکنی رومیفهمی؟حداقلش میشدچندتا کارگاه فیلمنامه نویسی گذاشت که امثال شما بروند و فرق فیلمنامه خوب و بد را بفهمند!

0+0-

سه‌شنبه 16 آذر 1389



>>>ارمین شکری:

با نظر جناب اقای موسوی به شدت موافقم! اخه با به به و چه چه که فیلم خوب نمیشه رضا جان! ملک سلیمان فیلم ضعیفیه!قرار نیست هر فیلمی که درباره پیامبران باشه فیلم قوی و عالی باشه!اقای بحرانی عزیز دریک کلمه 5میلیارد رو سوزونده بود یه آبی هم ریخته روش!من اون دوستام که عاشق ساندیس هستند ارادت ویژه ای به این فیلم دارند ولی بقیه نه!

0+0-

سه‌شنبه 16 آذر 1389



>>>محمدرضا موسوی:

گنه کرد در بلخ آهنگری- به شوشتر زدند گردن مسگری! جل الخالق! دوستان "ملک سلیمان"ی چقدر به خودشان شک دارند! از پرده سینما تعجب می کنم که چرا اصرار دارد همه کامنت ها را چاپ کند! یک بار، دوبار، سه بار... دوستان دست بردار نیستند! دهها سایت و روزنامه و خبرگزاری و رسانه در اختیارشان هست (الحمدلله. ما که بخیل نیستیم) آنوقت تاب یک نقد مخالف را ندارند. در نقد آقای موحد منتقم درباره فیلم "سخنرانی پادشاه" (که چند خط بالاتر است) آمده "فیلم آنچنان بودجه ای ندارد که بخواهد شکوه و عظمت تاجگذاری را نشان بدهد. ولی به جایش فیلنامه ای دارد بس عظیم و با شکوه!" این چه ربطی به "ملک سلیمان" دارد! به هرحال نویسنده این مقاله یا سردبیر این سایت حتماً آنقدر مرد یا نامرد بوده اند که در بین اینهمه تحسین فرمایشی از "ملک سلیمان"، نظر مخالفی درباره این فیلم را در سایت پرده سینما منتشر کنند و اتفاقاً تیتر اول هم بزنند. آنهم زمانی که منتقدانی که این فیلم را بی ارزش یا کم ارزش قلمداد کردند، در مجله های تخصصی سینمایی درباره "ملک سلیمان" سکوت کردند و جرأت مخالفت نداشتند. بنابراین کسی که با صراحت، قاطعیت، شجاعی، یا گستاخی نظری صریح راجع به یک فیلم می دهد نیازی ندارد نقد فیلم "سخنرانی پادشاه" تام هوپر را با کنایه زدن به "ملک سلیمان" خراب کند! چون به موقع خودش سروقت آن فیلم رفته. ممکن است طرفداران "ملک سلیمان" به فیلم مورد علاقه شان شک داشته باشند یا بخواهند از فیلم تام هوپر چیزی بیاموزند، اما این به خودی خود ربطی به دستپخت آقایان ندارد. بنابراین به عنوان یک خواننده، از پرده سینما خواهش می کنم اینطور کامنت ها را درج نکند تا مسئله نقد یک فیلم از موضوع اصلی خودش منحرف نشود. ممنونم

0+0-

سه‌شنبه 16 آذر 1389



>>>رضا:

آبجی جان، من که گفتم قسمت اول عنوان را بخوان، نوشته: فیلمنامه با شکوه، به جای بودجه با شکوه دوستان ما به هر بهانه ای سوزش بودجه و ایراد من در آوردی فیلمنامه ملک سلیمان را یاد آور می شوند، این هم از همان نوع است افتاد؟!!!!

0+0-

دوشنبه 15 آذر 1389



>>>سعیده رمضانی :

واقعا مشکل داره چشمات برادر!این فیلم اخه درباره ملک سلیمانه؟؟/میخوای گنده تر از این برات بنویسه \"\"سخنرانی پادشاه\"\"؟؟؟؟؟

0+0-

يكشنبه 14 آذر 1389



>>>رضا:

خواهر جان شما لطفا بخش اول عنوان این مقاله را یک بار دیگر بخوانید

0+0-

يكشنبه 14 آذر 1389



>>>سعیده رمضانی :

رضا جان شما اینقدر سوختی که جابه جا کامنت گذاشتی!اشکال نداره برادر.ملک سلیمان نقدش دوتاکوچه پایین تره!

0+0-

شنبه 13 آذر 1389



>>>رضا:

من نمی دونم شماها کجاتون از بودجه فیلم ملک سلیمان نبی ع سوخته که چنین عنوان بی ربطی را برای این مقاله انتخاب کردید تا بتوانید به این بهانه بار دیگر سوزش خود را ابراز کنید

0+0-

پنجشنبه 11 آذر 1389



>>>محمد2009:

این رامین چیه؟؟؟یا کیه؟همون بی خودی الملک خودمون نیست؟من از حرفاش چیزی نفهمیدم شما گرفتید چی شد به منم بگید!

0+0-

چهارشنبه 10 آذر 1389



>>>همه:

این رامین کیه!کلانتر سایته یا مفتش!تو هرکاری (نظری)دخالت میکنه؟مثلا میخوای بگی خیلی لارجی؟!!خودتو سریعا به نزدیکترین کلینیک نشان بده .چون طرز نظر نوشتنت به ادمهای مجنون میخوره!

0+0-

چهارشنبه 10 آذر 1389



>>>مینا عبدلی:

نقد زیاد جالب نبود ولی کامنت های بچه ها معرکن مخصوصا جک آقای محمد علی رامین یا هر چی. کلی خندیدیم هاه ها اها

0+0-

چهارشنبه 10 آذر 1389



>>>سینا:

من هم مشکل لکنت داشتم ولی هرکاری کردم کاملا خوب نشد!باز موقعی که هیجان زده میشم زبانم میگیره!خیلی اذیت کننده است

0+0-

چهارشنبه 10 آذر 1389



>>>navid:

این کیییییییییه!!!کیِِِِِِِِِِِِِِِِِِییییییییییه!جرج ششمه؟بله!بللللله!

0+0-

چهارشنبه 10 آذر 1389



>>>سلیمان سعیدی:

فیلم های انگلیسی از نظر هنری همیشه در سطح بالایی هستند ولی به هیچ وجه نمیتوانند با مخاطب عام ارتباط برقرار کنندبرعکس هالییود که فیلم های هنری اش هم با مخاطب گسترده ارتباط برقرارمیکند.کوهستان بروکبک .جداافتاده.میلیونرزاغه نشین .اواتار و ....

0+0-

سه‌شنبه 9 آذر 1389



>>>حسن:

روزنامه ارمان و فرهنگ اشتی و....این نقد رو بدون ذکر منبع فقط نام اقای منتقم چاپ کردن.گفتم که فقط به بانی فیلم گیر ندین!

0+0-

دوشنبه 8 آذر 1389



>>>محمد علی ، رامین یا هر چی!:

سلام مووی جون! تور خدا ببین چند وقت نبودیم این جاها چه خبر شده (!!!) راستی هم چه خبر شده؟ چرا جدیدا هر کس هر فیلمی می بینه ازش هیچی نمی فهمه میاد میگه اسکاری و هنری نه محسن جون اینا دلیل بر اسکاری بودن نیست ! راستی "شما هم" نقد یا اصلا (ها؟) پپیشبینی ، پسبینی یا بازبینی ( یا هر چی(!!)) به آپ دیتی (مال) موحد توی نت به سختی میتونی پیدا کنی (البته فارسی) و "ما هم" اگه کسی برای خودش نقد بنویسه که نمی شه نقد می شه خاطره ،، ظاهرا شما به روح اعتقاد داریا،، ؛ امیر جان موحد که این فیلمو نساخته که اون جمله رو بسازه تا روحت اه ببخشید روزت رو بسازه، نوش جان لعیا جان ! و در پایان هم :::. چند نفر میرن کوه یکشون که زبونش می گرفته شروع می کنه به گفتن : چه چه چ چ د ... میرسن بالا بهش میگن چی میگی میگه : چادر یادم رفت بیارم! ، بر میگردن پایین دوباره بین راه میگه : شه شه ش ش خ خ ... میرسن پایین میگه : شوخی کردم ! ( احتمالا کالین هم میگه : اوس اوس اوس !!! خسته شدم دیگه ادامشو خودتون بگین)

0+0-

دوشنبه 8 آذر 1389



>>>رامتین:

من اصلاً از فیلمهای انگلیسی مآب خوشم نمیاد. از فیلم "ملکه" هم اصلاً خوشم نیومد. اما امیدوارم این فیلم جالبی باشه.

0+0-

دوشنبه 8 آذر 1389



>>>jams:

cool critic!

0+0-

دوشنبه 8 آذر 1389



>>>نقد فارسی:

از آقای موحد منتقم به خاطر نقد زیباشون خیلی ممنونم. وقتی ایشان هستند ما دلیلی برای گذاشتن ترجمه نقد های خارجی نمیبینیم. این مطلب رو با اجازتون با ذکر منبع در سایت نقد فارسی قرار می دهیم. برای خواندن نقد و بررسی فیلم های دیگر روز دنیا هم میتونید به سایت www.naghdefarsi.com مراجعه کنید.

0+0-

دوشنبه 8 آذر 1389



>>>محسن:

اخ جووووووون.من عاشق اینجورفیلمهای به اصطلاح اسکاری هستم.جدای مسائل فنی بیننده کلی مطلبو درس از فیلم ها یاد میگیره!

0+0-

دوشنبه 8 آذر 1389



>>>مهرداد سرابی :

داشتم تو سایت های امارگیرمیگشتم .نکته ای که نظرم رو به خودش جلب کرد این بود که سایت پرده سینما بعد از سایت سینمای ما پربیننده ترین سایت سینماییه!این همه سایت سینمایی هست که روزانه ده یا بیست بار اپدیت میشن ولی پرده سینما که هفته ای یکبار آپ دیت میشه از همشون بازدید کنندش زیاده.خیلی جالب بود!

0+0-

دوشنبه 8 آذر 1389



>>>نگین:

جناب شما هم من نظری پای هیچ مطلبی نمیزارم ولی نتونستم درباره کامنت شما ساکت بمونم.حرف شما کاملا بی انصافی است.ما تو ایران کسی نیست که نقد جدید واسمون بنویسه این اقا موحد هم تازه شروع کردهیه 9ماهی هست .انصافا چی میخوای بهتر از این واست بنویسه!شما هم اگر ناراحتی نقد نخون مگه مجبوری عزیزم!وایسا یکی دو ماه دیگه نقدفیلما روبخون!خیلی بده به یکی که نمیشناسیش بگی بی سواد!انصافا توی نت هیچ منتقدی اینقدر کامنت پای نقداش نمیزارن شما نقد های قبلیشونو بخونی متوجه میشی!موحد جان ما هستیم

0+0-

يكشنبه 7 آذر 1389



>>>ما هم:

حضرت استاد! بله ما به این میگیم نقد! به درد ما هم می خوره و به به و چه چه می کنیم! شما که از "هنر نقد" چیز دیگه ای حالیتون میشه و آکادمیک هستید خوبش را برا خودتون بنویسید و چاپ کنید. این نقد به درد ما می خورده و هر هفته منتظر جدیدیش هستیم. بخاطر این علاقه به شما بدهکاریم؟! از ما طلبی داری داداش؟

0+0-

يكشنبه 7 آذر 1389



>>>شما هم :

الان شما به این میگین نقد! نه تورو خدا این شد نقد نمی دونم چرا دو تا آدم با سواد پیدا نمیشند دو تا نقد درست بنویسند و موحد خان شما از هنر نقد چیزی حالیتون نمیشه این چیزی که نوشتین بدرد همینا می خوره که به به چه چه کنند!

0+0-

يكشنبه 7 آذر 1389



>>>مریم س:

"یک مرد مجرد" ترجمه ی بهتری نسبت به "یک مرد تنها"است##به هر حال ممون خیلی عالی بود!

0+0-

يكشنبه 7 آذر 1389



>>>امیر5:

با نظر ساسان کاملا نوافق هستم.نگاه کنید توی فیلم های بریتانیایی اکثر هنرپیشه ها کت و شلوار تمیز و اتو کشیده دارند. به این میگن معرفی فرهنگ کشور یا همون مهندسی فرهنگی!توی ایران جناب جواد رضویان یه تنه با تبدیل شدن به زن و ....ابروی فرهنگی کشور را میبرد.البته خوشبختانه در ایران هم دیگه طرفدار ندارد و به قول معروف جنس بنجل بیخ ریش صاحبشه!

0+0-

يكشنبه 7 آذر 1389



>>>لعیا:

ممنون که خوراک سینما دوستان را فراهم میکنید!غذای خوشمزه ای باید باشه!

0+0-

شنبه 6 آذر 1389



>>>امین ندایی:

من عاشق بازی و کاراکتر جفری راش تو فیلم دزدان دریایی کارائیب بودم!خیلی شخصیت جالبی داشت.ولی اینجا اونجور که نوشتین نقش یه احمق رو داره!

0+0-

شنبه 6 آذر 1389



>>>امیرحسین:

به جمله تبلیغاتی در پوستر فیلم توجه کنید.شاهکار به تمام معنا است .بخاطر همین جمله هم که شده فیلمرو تماشا میکنم.روزم رو ساختین با این جمله!

0+0-

شنبه 6 آذر 1389



>>>شاهرخ جنتی:

جمله اول که در ابتدای نقد نوشتید\"\"زندگی جرج ششم و مشکل لکنت زبان او در دوران جنگ جهانی دوم بر پرده سینما در فیلم The King\'s Speech\"\"خیلی جالب و دو پهلو بود!یک پهلوش اسم سایت خودتونه و دیگریش پرده سینماهای جهان است!من عاشق اینجور ریزه کاریا هستم.درباره فیلم هم باید بگم اگه کور اسم کارگردان و بازیگران رو بخونه میفهمد عالی است!

0+0-

شنبه 6 آذر 1389



>>>رسول :

چه عجب دست از سر این فیلمهای چرت و پرت مثل هری پاتر و ملک سلیمان برداشتید و یه فیلم درست و درمان نقد کردید!خوشمان امد

0+0-

شنبه 6 آذر 1389



>>>ساسان:

جمله اخر به قول خودتون خیلی اسکاری بود,خوشم اومد!عاشق این فیلم هایانگلیسی هستم .نگاهکنید ادم به ظاهر هنرپیشه ها نگاه میکنه کیف میکنه ازبس متشخص و با پرستیژ هستند!امیدوارم این فیلم رو زودتر ببینم

0+0-

شنبه 6 آذر 1389



>>>محمد2009:

زنده باشید با این نقد های جدیدتون!از صبح 10بار سر زدم تا نقد جدیدتون روبخونم .ممنون

0+0-

شنبه 6 آذر 1389



>>>امید:

تشریفات دربار انگلستان گاهی واقعاً مضحک ی شود. نمی دانم آیا هوپر در این فیلم به تشریفات آزاردهنده دربار توجه کرده یا خیر؟

0+0-

شنبه 6 آذر 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.