پرده سینما

تابستان گرم و طولانی! بزرگترین و پرفروشترین فیلم های تابستان امسال

موحد منتقم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-معرفی و پیش بینی پرفروش ترین های تابستان 2011 و فیلم های

 

 Thor

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

Kung Fu Panda2

The Hangover Part2

Super8

Green Lantern

Cars2

Transformers: Dark of the Moon

Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2  

Captain America: The First Avenger

Cowboys & Aliens

 

دزدان دریایی کارائب4تابستان 2011 قطعاً تابستانی رویایی برای هالیوود و سینما دوستان خواهد بود. خیل عظیمی از دنباله ها و فیلم های جدید کامیک بوک (داستان مصور) و انیمیشن و کمدی در راه است. همانطور که در مقاله قبلی ام اشاره کرده بودم در تاریخ سینما سابقه نداشته است که هالیوود چنین سرمایه گذاری هنگفتی بر روی سینما این صنعت فرهنگ ساز انجام دهد. در این هفته چون فیلم خوب و قوی برای بررسی اکران نبود تصمیم گرفتم که به بررسی و پیش بینی پرفروش ترین فیلم های تابستان امسال بپردازم. لازم است تأکید کنم تمام پیش بینی هایی ذیل صرفاً یک «پیش بینی» و نه پیشگویی! با توجه به سوابق فیلم ها و بازیگران و کارگردانان آنهاست و طبیعی است که هرسال پدیده ای به عنوان کشف گیشه سال شناخته خواهد شد. همانطور که خماری چند سال پیش به صورت بی سرو صدا آمد و  فروشی خارق العاده داشت. پس به این مقاله بیشتر به دید یک سرگرمی نگاه کنید!

تابستان هالیوود از سه هفته ی دیگر رسماً آغاز می شود و آغاز کننده آن هم فیلم ثور است. ماه می برای هالیوود حکم معدن طلا را دارد. هالیوود تمام برگ های برنده اش را در این ماه اکران می کند. البته اکران شوالیه تاریکی در ماه جولای این معادله را به هم زد. پس از این اتفاق کمپانی ها تصمیم گرفتند از ترافیک سنگین ماه می کم کنند.

از تریلر فیلم ثور با بازی کریس همسوورث و ناتالی پورتمن پیداست چیزی فراتر از یک اثر متوسط نیست. کمپانی «مارول» که چند سال پیش فیلم مردآهنی را دقیقاً در این زمان (هفته اول تابستان) اکران کرده بود سود سرشاری به جیب زد و انتظار دارد ثور هم که یک  فیلم ابر قهرمانی غیر دنباله ای است بتواند مانند مردآهنی  یه باشگاه دنباله سازی راه یابد. پیش بینی می شود فیلم افتتاحیه ای بین 60 تا 80 میلیون دلار داشته باشد و فروش نهایی اش هم چیزی در حد 200 تا 250 میلیون دلار شود. از دلایل استقبال به این فیلم می توان به 1-تیم بازیگری 2-موضوع ابر قهرمانی فیلم 3-تاریخ طلایی اکران اشاره کرد. ولی در این چند سال اخیر به قدری فیلم ابر قهرمانی ساخته شده است که گمان نمی کنم استقبال چندانی از این فیلم در آن حدی که از مرد عنکبوتی و مرد آهنی شد بشود. خلاصه ی داستانی از فیلم به بیرون درز نکرده ولی این طور که معلوم است انگار گروهی می خواهند روی این آقای «ثور» آزمایش هایی انجام دهند، ولی او فرارمی کند و به طور عجیبی به جهان دیگری می رود و در آنجا «اودین» (آنتونی هاپکیز) به او یک چکش جادویی می دهد و دوباره به زمین برمی گردد و درحالی که بیهوش روی زمین است «جین» (ناتالی پورتمن) او را پیدا می کند و چکش و ....! فیلم با بودجه  150میلیون دلاری  6 می و با شعار «دو جهان و یک قهرمان» اکران خواهد شد. در ابتدا قرار بود که براد پیت نقش «ثور» را بازی کند که انصافاً خیلی برازنده اش بود. پس از او  دنیل کریگ گزینه بعدی بود. آنتونی هاپکینز درباره نقش  «اوبیس» به مجله امپایر گفته است: «این نقش شبیه همان «اوبیس»ی است که از بچگی در تصوراتم ساخته بودم. او یک مرد عبوس و خشمگین است. او مردی با هدف مشخص  است.

مانند هر سال در هفته دوم ما ه می فیلم قدرتمندی اکران نمی شود (از ابتدای تاریخ سینما اینگونه بود است. دلیلش را نمی دانم چرا!؟) فقط یک اکشن با ظاهری درجه دو با نام کشیش که یک اکشن سه بعدی است اکران خواهد شد که نهایت افتتاحیه اش 40 میلیون دلار خواهد بود. اما هفته سوم ماه می نوبت به اکران یکی از غول های اکران تابستانی هالیوود که قسمت چهارم دزدان دریایی کارائیب است می رسد. فیلم که با بودجه ی خارق العاده 300 میلیون دلاری تهیه شده است. انتظار می رود افتتاحیه ای فراتر از 100 میلیون دلار داشته باشد. ولی نکته ای که در تریلر فیلم معلوم است این است که فیلم زیاد عظیم نیست و راب مارشال هم کارگردانی نیست که بتواند  از پس چنین فیلم عظیمی بر بیاید و محال است که این فیلم بتواند موفقیت  قسمت دوم و سوم دزدان دریایی کارائیب را تکرار کند. ولی شاید  کمپانی  قسمت های فاخر فیلم را به خاطر «سوپرایز» در تبلیغات نگنجانده باشند که البته این امر کمی بعید به نظر می رسد. بازیگرانی چون جانی دپ و پنه لوپه کروز قطعاً در فروش فیلم تأثیر دارند. جانی دپ برای بازی در این فیلم رکورد ثوردستمزدبازیگری را با 50 میلیون دلار شکسته است. فیلم بر اساس کتابی با نام «بر موج های غریبه» نوشته تیم پاورز ساخته شده است. این کتاب در سال 1988 منتشر شده و نقش اول آن هم شخصی به نام جک است که البته با کاپیتان جک اسپارو تفاوت زیادی دارد. دزدان دریایی کارائیب 4 به صورت سه بعدی ساخته شده است که تأثیر بسیار زیادی در فروش فیلم خواهد داشت.

هفته پایانی ماه می احتمالاً شلوغ ترین هفته از نظر اکران فیلم های بالقوه پرفروش است. دنباله انیمیشن کونگ فو پاندا 2  و کمدی خماری 2 همزمان در این هفته اکران می شوند. برای هر دو فیلم افتتاحیه ای بالای 60 میلیون دلار پیش بینی می شود. در این هفته همچنین فیلم کنجکاوی برانگیز درخت زندگی با بازی براد پیت و شو پن اکران خواهد شد. هرچند که با حضور دو فیلم دیگر امکان قدرت نمایی این فیلم در گیشه بسیار ضعیف است.

به ماه ژوئن می رسیم. در اولین هفته ماه ژوئن قسمت چهارم مردان ایکس با عنوان فرعی: کلاس سطح یک اکران می شود که عدم حضور هیو جکمن  قطعاً از نظر گیشه به فیلم ضربه خواهد زد. در این فیلم  جیمز مک آووی جایگزین هیو جکمن شده است  و کارگردانی فیلم بر عهده متیو واگن کارگردان اردنگی است. فیلم افتتاحیه ای فراتر از 60 میلیون دلار نخواهد داشت. البته هیچ اطلاعاتی درباره خلاصه داستان به بیرون درز نکرده است و همین سربسته بودن به نفع فیلم تمام خواهد شد.

هفته دوم ژوئن فیلم سوپر 8 به کارگردانی جی جی ابرامز و تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ اکران خواهد شد که احتمالاً پدیده گیشه فروش خواهد بود. فیلم در حال و هوای زمان قدیم است و از آن به عنوان E.T جدید نام می برند. تریلر فیلم را از دست ندهید.

هفته سوم ژوئن یک فیلم ابر قهرمانی دیگر با نام فانوس سبز اکران خواهد شد که  چیزی در مایه های هالک + چهارشگفت انگیز+ مردعنکبوتی است. فیلم توسط مارتین کمپل کارگردان کازینو رویال کارگردانی شده است و همین امر احتمالاً فروش خوبی را برای فیلم به ارمغان خواهد آورد. چون کمپل شناخت خوبی از اکشن دارد. رایان ری نود در این فیلم بازی می کند.

هفته پایانی ژوئن هم اختصاص دارد به  دنباله ی انیمیشن ماشین ها 2که مانند کارهای قبلی پیکسار احتمالاً موفقیت اش هم در گیشه و هم نزد منتقدان تضمینی است. پیکسار امیدوار است موفقیت داستان اسباب بازی 3 را تکرارکند. کارگردانی فیلم توسط دو غول صنعت انیمیشن سازی جان لسه تر و براد لوئیس انجام شده است.

به ماه جولای می رسیم. دو فیلمی که احتمالا ًپرفروش ترین فیلم تابستان خواهند شد در این ماه اکران می شوند. در هفته اول قسمت سوم ترانسفورمرز با عنوان فرعی تاریکی ماه اکران می شود که به احتمال زیاد پرفروش ترین فیلم فصل تابستان خواهد بود. مایکل بی دوباره کارگردانی این فیلم را بر عهده گرفته است و شیالا بوف نقش اول فیلم است. در این قسمت خبری از مگان فوکس نیست. ولی به جایش روزی هانگینتون و  جان مالکوویچ به جمع بازیگران فیلم پیوسته اند. در این قسمت روبات ها در کره ی ماه مخفی شده اند و قرار است دوباره با نیرنگ به زمین حمله کنند. جلوه های ویژه حیرت انگیز فیلم قطعاً آن را به صدر جدول فروش خواهد برد. در این قسمت روبات هایی لاشخورگونه به فیلم اضافه شده اند که صحنه های اکشن حیرت انگیزی را خلق کرده اند.

هری پاتر و قدیسان مرگبار2در هفته دوم  جولای رقیب اصلی ترانسفرورمز برای تصاحب صدر جدول یعنی قسمت پایانی هری پاتر و قدیسان مرگبار که آخرین فیلم از سری فیلم های هری پاتر است اکران می شود که احتمالاً به خاطر اینکه آخرین حضور هری پاتر بر پرده سینما است فروش خارق العاده ای خواهد داشت. شاید به جرأت بتوان گفت که تنها فیلمی که در بین فیلم های امسال  فروشش تضمین شده است همین قسمت پایانی هری پاتر است.

هفته سوم جولای یک فیلم ابر قهرمانی دیگر با نام کاپیتان امریکا::اولین انتقام گیرنده (منتقم!) اکران می شود. فیلم با بازی کریس اوانس که شما احتمالاَ بازی اش را در چهار شگفت انگیز به یاد دارید درباره یک پسر ضعیف الجثه و لاغر است که می خواهد در ارتش ثبت نام کند، اما به خاطر جثه ضعیف اش رد می شود. ارتش تصمیم می گیرد روی او یک آزمایش انجام دهد. پس از آن آزمایش هیکل او تغییر می کند، بسیار قدرتمند و دارای سپری می شود که از برخورد گلوله ها به او جلوگیری می کند (همان سپر جادویی). ولی نکته ای برای من تعجب برانگیز بود این است که در این فیلم کاپیتان امریکا با تفنگ شلیک می کند. در حالی که تا آنجا که من اطلاع دارم در کتاب های مصور به هیچ وجه کاپیتان امریکا از اسلحه استفاده نمی کرد! کارگردانی این فیلم بر عهده جو جانستون است و این فیلم به احتمال زیاد پرفروش ترین فیلم ابر قهرمانی فصل تابستان خواهد شد.

در آخرین هفته جولای و فصل تابستان یک فیلم ابر قهرمانی دیگر با نام کابوی ها و بیگانگان با بازی دنیل کریگ و هریسون فورد اکران خواهد شد. این فیلم درباره مردی درتگزاس است که خودش را در حالت بیهوش در وسط بیابانی می بیند. در حالی که به دست اش یک  سلاح لیزری بسته شده است. در ادامه ماجرا بشقاب پرنده ها به این روستا حمله می کنند و در این بین هریسون فورد او را کمک می کند و ..

همینطور که ملاحظه کردید تابستان امسال کلی فیلم درجه یک و ابر قهرمانی و پرهزینه اکران خواهد شد . فیلم هایی که احتمالاً فروش خیره کننده ای هم خواهند داشت، مگر اینکه به خاطر ترافیک سنگین به فروش آنها لطمه بخورد و کم تر از پتانسیل فروششان در گیشه بلیط بفروشند.

این پیش بینی من از پرفروش ترین فیلم های تابستان امسال بود .شما هم می توانید در قسمت نظرات سایت پرده سینما پیش بینی خود را از پرفروش ترین فیلم تابستان انجام دهید.

 

 

 

در همین رابطه نقد و بررسی دیگر فیلم های اکران تابستان 2011 را بخوانید

پیشروی سریع، عقب نشینی سریع؛ نقد و بررسی فیلم «ترانسفورمرز: تاریکی ماه»

رابطه معکوس طنز و ضریب هوشی؛ نقد و بررسی فیلم «خماری2»

در جستجوی چشمه آب حیات، نقد و بررسی فیلم «دزدان دریایی کارائیب: سوار بر موج های غریبه»

یک کماندار با دو هدف متفاوت؛ نقد و بررسی فیلم «ثور» ساخته کنت برانا

ترکیب عشق سرعت و سرگرمی خالص؛ نقد و بررسی فیلم «سریع و خشمگین»

نه تیره، نه روشن، خارق العاده و خاکستری؛ نقد و بررسی فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ2» 


 تاريخ ارسال: 1390/1/21
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>احسان::

دم جانی دپ خیلی گرم بابا. سالاررررررررررررررررررررررررررر

0+0-

پنجشنبه 23 تير 1390



>>>شایان:

مرسی

0+0-

پنجشنبه 16 تير 1390



>>>هرمز :

درجواب شایان.عزیزم این چه سوال مسخره ای که میپرسی؟با کیفیت خوب که رفت برای 3ماه دیگه .دوبله اش هم به خاطر پوشش نه چندان مناسب هنرپیشه های زن مخصوصا پری دریایی های فیلم که چیزی ندارند عملا غیر ممکنه.پس دلت رو بی خود صابون نزن برای دوبله فیلم.الان تو اینترنت با کیفیت بد هست.خواستی دانلود کن.نخواستی 3ماه دیگه دی وی دی اش با کیفیت عالی میاد.قربونت

0+0-

چهارشنبه 25 خرداد 1390



>>>شایان:

سلام کسی هنوز نتونسته جواب من را بده؟

0+0-

دوشنبه 23 خرداد 1390



>>>قاسم جلیلوند:

با سلام .پیش بینی ها به غیر از دزدان دریایی کارائیب همشون تا حالا درست از آب در امده است.خیلی جالب بود.مخصوصا پیش بینی فروش ثور و مردان ایکس دقیقا همونقدری بود که شما پیش بینی کرده اید

0+0-

جمعه 20 خرداد 1390



>>>شایان:

ببخشید می تونید بگویید کی با کیفیت خوب و دوبله شده در اهواز یا کیش به فروش می رسد؟ راستی خود شما دیدینش؟

0+0-

شنبه 7 خرداد 1390



>>>شایان:

واقعا ازتون متشکرم

0+0-

شنبه 7 خرداد 1390



>>>در جواب شایان:

احتمالا دوهفته دیگر..ولی با کیفیت بد.

0+0-

سه‌شنبه 3 خرداد 1390



>>>شایان:

از مقاله ی شما واقعا متشکرم و می توانید بگویید فیلم دزدان دریایی کی به ایران برای فروش میرسد لطفا هرکس اینو می دونه برام بنویسه هرچه زودتر بهتر

0+0-

يكشنبه 1 خرداد 1390



>>>سهراب کریمی:

آقای فاضلی دست گلت درد نکنه با این مطالب هیجان انگیز و جدیدتون.ایول داره به خدا.یه دنیا ممنون

0+0-

دوشنبه 22 فروردين 1390



>>>نقیییییییییییی:

تو فروش جهانی به احتمال زیاد هری پاتر اول میشود ولی رقابت در آمریکا خیلی نزدیکه.

0+0-

دوشنبه 22 فروردين 1390



>>>اردشیر:

چقدر این پوستر که برای صفحه اول گذاشته اید زیباست.جانی دپ داره به لوگوی سایت پرده سینما نگاه میکند.خیلی جالب بود.خوشم اومد از سلیقه شما.

0+0-

يكشنبه 21 فروردين 1390



>>>سحر:

فیلم تن تن اسپیلبرگ پرفروشترینه.

0+0-

يكشنبه 21 فروردين 1390



>>>0918....33:

موحد بی بی سی نقدت درباره فیلم جدایی نادر از سیمین و اخراجی ها3 رو کامل نشون داد و کلی حال کردم.دمت گرم.

0+0-

يكشنبه 21 فروردين 1390



>>>گلدین:

پوستر ها بسیار بسیار زیبا بود.اینجور مقاله های درجه یک رو فقط میشه تو سایت پرده سینما پیدا کرد.به خدا یک یک هستید.

0+1-

يكشنبه 21 فروردين 1390



>>>محمد2009:

جدایی نادر از سیمین.

0+1-

يكشنبه 21 فروردين 1390



>>>کامیار:

filme prts4 ehtemalan porfoshtar az trs3 beshe,chon ghesmat 2trs kheily bad bud

0+0-

يكشنبه 21 فروردين 1390



>>>هری چاخان:

بالاخره از شر هری پاتر راحت میشیم.دهن مارو آسفالت کرد این ده سال.

0+0-

يكشنبه 21 فروردين 1390



>>>فرزاد:

چقدر فیلم خوب!!!!!!!!!!!!!همشون رو دوست دارم.امیدوارم همشون در گیشه موفق باشند.مخصوصا کاپیتان جک اسپارو عزیزم.

0+0-

يكشنبه 21 فروردين 1390



>>>ب.م.م:

ثور پرفروش ترینه.چون فیلمی که هفته اول ماه می اکران میشود قطعا در میان فیلم های دیگر بیشترین پتانسیل فروش را داشته است

0+0-

يكشنبه 21 فروردين 1390



>>>کا مجید:

چه پوستر های خوش آب و رنگی!آدم دلش میخواد بزنه تو اتاقش.به نظر من پرفروش ترین فیلم سال دزدان دریایی میشه بعدش هری پاتر7.

0+0-

يكشنبه 21 فروردين 1390



>>>یوگی:

ماشین ها2 پرفروش ترین میشه اونم بخاطر داستان اسباب بازی3 که پارسال پرفروش ترین شد

0+0-

يكشنبه 21 فروردين 1390



>>>ساسان:

دزدان دریایی کارائیب4.به احتمال زیاد پرفروش ترین میشود.بعدش خماری2

0+0-

يكشنبه 21 فروردين 1390



>>>رضا تیمانی:

با تشکر از مقاله عالی شما.فکر کنم پرفروش ترین اخراجی ها 3 بشه!looooooooooooool

0+0-

يكشنبه 21 فروردين 1390



>>>مش خيرا..:

آقاي موحد ممنون از مقاله ات ،احدي ، واحدي خلاصه يكي يه دونه اي ...

0+0-

يكشنبه 21 فروردين 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.