پرده سینما

از واتیکان تا تهران؛ سفر به کن-قسمت چهارم

موحد منتقم

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

بچه ای با یک دوچرخه  The Kid With a Bike  ***



بچه ای با یک دوچرخههر از چند وقتی در جشنواره کن فیلم هایی راه پیدا می کنند که بساط خواب را در سالن سینما برای بیننده فراهم می کنند. فیلم بچه ای با یک دوچرخه نمونه تمام عیار از همین نوع فیلم ها است. فیلمی از برادران داردن بلژیکی که دو بار تا به حال برای فیلم های کودک و رزتا نخل طلای کن را برده اند. فیلم داستان یک پسربچه  است که رفته رفته با زنی رابطه ای دوستانه پیدا می کند و پیام فیلم این است که: آهای بچه ها! قدر خانواده خود را بدانید و مراقب رفتارهای اجتماعی و...باشید. به همین سادگی! یک فیلم سرراست و به شدت خواب آور که در ایران به اصطلاح به آن فیلم های جشنواره ای می گویند. داستان یک پسر بچه 11ساله  به نام سیریل (توماس دورت) که پسر لجوج وناآرامی است. پسری که تنها خاطره اش از خانواده رها واگذار شدنش توسط پدری نامهربان به یک یتیم خانه است. او را در سکانس اول با موهای سیخ و قیافه ای در هم ریخته و عصبی می بینیم. هیچ کس او را درک نمی کند و او ناامید از روابط اجتماعی است، چون هیچکس مشکل او را نمی فهمد. در ادامه او با زنی به نام سامانتا (سیله د فرانس) که یک آرایشگر است آشنا می شود. کم کم رابطه ی این پسربچه و زن خوب می شود و سامانتا برایش یک دوچرخه می خرد. او یک آدرس قدیمی از پدرش پیدا می کند و...
فیلم می خواهد بگوید مهربانی دوا و مرهم دردی برای برخورد با خشونت ها و کج رفتاری های اجتماعی است. یکی از نکته های خوب فیلم بازی سسیله د فرانس در نقش سامانتا است که برخوردها و طرز رفتارش با بچه ها می تواند درسی برای والدین باشد. فیلم می خواهد یک موضوع ساده را به خاطر اینکه هنری به نظر بیاید پیچیده نشان دهد. مثل این است که شخصی  یک لقمه را دور سرش بچرخاند و بعد در دهانش بگذارد.

 

بی قرار Restless  **


هنری هاپر و میا واسکیفسا در نمایی از فیلم «بی قرار» ساخته ی گاس ون سنتبی
قرار ساخته گاس ون سنت کارگردان فیلم های ویل هانتینگ خوب و میلک در بخش «نوعی نگاه» کن به نمایش درآمد. فیلم داستان یک پسر یتیم به نام انوچ (هنری هاپر) است که به مراسم ترحیم افرادی که نمی شناسد می رود. روزی در یکی از همین مراسم عاشق دختری به نام آنابل (میا واسیکفسکا) می شود که مبتلا به سرطان است و تا چند هفته ی دیگر می میرد... این فیلم هم مثل ساخته های قبلی این کارگردان با این که بر خلاف سایر فیلم های کن ساختاری به ظاهر عامه پسند دارد فیلم خوبی است. میا واسیکوفسکا که پیش از این نیز بازی خوبی در فیلم بچه ها همه خوبند ارائه کرده بود دوباره در این فیلم خوش درخشیده است. كمپانی «كلمبیا پیكچرز» در ابتدا حق توزیع و پخش این فیلم را برعهده داشت، اما به علت هزینه بالای ساخت فیلم‌های گردشگر و شبكه اجتماعی تصمیم به پخش با تأخیر بی قرار كرد تا اینکه فیلم به کن رسید. گاس ون ‌سنت، كارگردان آمریكایی كه سابقه كسب نخل طلای كن را دارد، تاكنون دوبار نامزد جایزه‌ اسكار شده است. هرچند فیلم مشکلاتی جزئی در فرم و فیلمنامه دارد. فیلم بی قرار در ژانر فیلم های به مرده ها احترام بگذار یا برای کاملتر شدن زندگی کن قرار می گیرد. فیلم به آن صورتی که انتظار دارید در پایان شما را تحت تأثیر خودش قرار نمی دهد. بازی هاپر که همانگونه که می دانید پسر دنیس هاپر فقید است به خاطر اینکه نقش اول فیلم را به عهده گرفته خیلی خوب نیست. و نکات تیره و گنگی در زندگی شخصیتی که او بازی می کند وجود دارد که هرگز برای بیننده آشکار نمی شود. به همین دلیل ما نمی توانیم با او همراه شویم، چون شناخت کمی از او داریم. بازی او هم انقدر ها قوی نیست که این ایرادات را مخفی کند. فیلم در بعضی صحنه ها یادآور کمدی های نظیر جونو /راش مور و ..می شود، و در بعضی از سکانس ها باعث می شود شما احساس افسردگی کنید. بی قرار یک داستان عالی دارد که می توانست تبدیل به یکی از بهترین فیلم های سال شود. اما متأسفانه نشده است و خوشبختانه تبدیل به فیلم بد هم نشده است.

 

 

ما یک پاپ داریم! We Have A Pope  ****

ما یک پاپ داریم
نانی مورتی با فیلم خوش ساخت و جدیدش با نام ما  یک پاپ داریم حال و هوای جشنواره کن را عوض کرد. فیلم از بعضی جهات من را یاد سخنرانی پادشاه انداخت. نمی دانم چرا؟ نانی مورتی فیلمساز معروف ایتالیایی علاوه بر کارگردانی در این اثر سینمایی نیز بازی کرده است. فیلم به احتمال زیاد از امیدداران اصلی کن به شمار می رود. آن هم به خاطر موضوع جنجالی اش. مانند فیلم فارنهایت 9.11 ساخته مایکل مور که نخل طلای کن را قبلا گرفته بود. فیلم یک اثر اجتماعی درست و حسابی است که نگاه به یکی از معضلات اساسی انسان ها می اندازد و شروع به واکاوی شخصیت های داستان اش می کند، و آن پذیرش مسئولیت برای پذیرش یک  کار مهم و یا یک مسئولیت مهم است. و اینکه بعضی ها واقعا برای بعضی کارها ساخته نشده اند و ...
ما یک پاپ داریم نشان می دهد تا چه اندازه انتخاب های نادرست برای  پست ها و مسئولیت های مهم در یک کشور می تواند تأثیرات مخربی بر روی خود آن فرد و جامعه اش داشته باشد. نانی مورتی قبلاً فیلم زیبایی با نام  اتاق پسر ساخته بود که نخل طلا برده بود و در سینماهای ایران هم اکران شده بود. فیلم  با صحنه ای  از گرد همایی های کاردینال های مختلف که برای انتخاب پاپ جدید دور هم جمع شده اند آغاز می شود .ما همراه دوربین به دنیای درون کاردینال های مختلف می رویم و فیلمساز به ما نشان می دهد که چطور هرکدام از کاردینال ها خدا خدا می کنند که به عنوان پاپ انتخاب نشوند و پس از رأی گیری نهایی فردی فاقد اعتماد به نفس به نام ملویل به عنوان پاپ جدید به مؤمنان معرفی می شود. ولی او آمادگی پذیرش این سمت را ندارد و ...!
من عاشق اینجور فیلم های به اصطلاح روانشناسانه هستم. فیلمی که بر مبنای روانشناسی و بررسی شخصیت هاست. ما یک پاپ داریم که آشکارا از نظریه های فروید برای تحلیل شخصیت های داستانش استفاده می کند تا کنون اعتراضات فراوانی را از طرف واتیکان مواجه شده است و  واتیکان این فیلم را به کلی تحریم کرده است. حالا دیدید کمی موضوع فیلم شبیه به سخنرانی پادشاه است یا نه؟


به امید دیدار   



لیلا زارع در نمایی از فیلم «به امید دیدار» ساخته ی محمد رسول افیک فیلم سیاسی به شدت ضعیف  و آزار دهنده از محمد رسول اف که آنقدر سیاه نمایی کرده است که به صورت خود به خود توسط مخاطب  ایرانی پس زده می شود. فیلم به قدری کشدار و خسته کننده است که باورتان نمی شود. باورتان  نمی شود  یک فیلمساز وطنی چطور می تواند فیلمی به این شکل وطن فروشانه بسازد. فیلم به قدری سرد و بی روح است که  دست تمامی فیلم های خسته کننده ی کن را از پشت بسته است. فیلم خیلی خیلی شعاری است و تمام سمبل ها (مانند آن لاک پشت) و مفاهیم فیلم خیلی رو و آشکار است. بازی های بسیار بد بازیگران فیلم مخصوصاً حسن پورشیرازی به شدت توی چشم است. در صحنه ای از فیلم مأموران برای جمع آوری ماهواره به داخل خانه وکیل می آیند، ولی متأسفانه در فیلم تصویر بسیار بدی از مأموران نشان داده می شود. فیلمساز آن ها را بسیار غیر طبیعی به تصویر کشیده است. بعد از بهمن قبادی با فیلم کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد با بازی فاجعه آمیز و غلو حامد بهداد که نشان می داد موزیسین ها  و خوانندگان برای تمرین موسیقی در ایران باید در اصطبل تمرین کنند و سرکار خانم نیکی کریمی که با فیلم یک شب به قطعیت تمام مردان تهران را افرادی زن باره نشان می داد، این بار هم رسول اف چهره ای دروغین از مأموران و جامعه ایران برای جهانیان نشان می دهد. فیلم درباره وکیل زنی به اسم نورا (لیلا زارع) است که اجازه وکالت در ایران را ندارد و قرار است با شوهرش به سوئد مهاجرت کند. زن باردار است و شوهر یک روزنامه نگار تحت تعقیب. خانه زن مورد بازرسی قرار می گیرد و وسایل شوهر را به همراه کامپیوترش می برند. درحالی که اعلام می شود بچه زن عقب مانده ذهنی به دنیا خواهد آمد، خبر دستگیری شوهر می رسد و زن که همچنان تصمیم به مهاجرت دارد، قبل از سفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر می شود.
شاید فیلم برای منتقدان خارجی که اطلاع چندانی از ایران ندارند و فقط اخباری  که از ایران در شبکه های خارجی پخش می شود دنبال می کند جالب باشد، ولی برای کسانی که در ایران هستند فیلم دقیقاً یک دروغ است. فیلم از صحنه های دم دستی مانند درست کردن روسری و یا پاک کردن لاک ناخن برای ورود به ادارات و مکان های مختلف و خیلی از موارد دیگری که نمی شود در این نقد به آن اشاره کرد برای نشان دادن وضیعت وخیم ایران استفاده می کند. فکر نمی کنم هیچ کارگردان خارجی حاضر باشد فیلمی اینچنینی که نه یک فیلم انتقادی، بلکه تمسخر یک ملت  است را بر ضد کشورش بسازد و با افتخار برای جهانیان به نمایش بگذارد. معمولاً فیلمسازان دنیا فیلم انتقادی نسبت به کشورشان می سازند و این انتقاد از روی علاقه به کشورشان است، مانند فارنهایت 9.11 و خیلی فیلم های دیگر. ولی فیلمی مانند به امید دیدار نه تنها فیلم انتقادی نیست بلکه  فیلمی سیاه نما به تمام معنا  که کشورش را مسخره می کند و آن چهره ای که از ایران در ذهن بینندگان خارجی  وجود دارد را ویران می کند.

  در همین رابطه بخوانید

 

همه چیزهایی که مایل هستید درباره فستیوال کن بدانید!

با وودی آلن در افتتاحیه؛ سفر به کن –قسمت دوم

بر موج های غریبه در ساحل کن؛ سفر به کن-قسمت سوم

از واتیکان تا تهران؛ سفر به کن-قسمت چهارم

عبور از هالیوود با برگ برنده؛ سفر به کن -قسمت پنجم

مالیخولیا در آخرالزمان! سفر به کن-بخش پایانی

 

 


 تاريخ ارسال: 1390/2/27
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>حاج اقا فلانی:

موحد جان با نظرت درباره بازی حامد بهداد در فیلم کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد موافق نیستم ! حامد بیشتر فیلم ها همینجور غلو امیز بازی میکنه ولی توی این فیلم از معدود جاهایی بود که بازی غلو انگیزش به درد فیلم خورد!!! مگه میشه بازی سکانسه دادگاه این فیلم را فراموش کرد اونم با اون میزانسن عجیب و زیبا و بازی خیره کننده حامد در اون سکانس !!! اما درباره این نکته که تصویر های درستی از جامعه در این فیلم ها نمیبینیم حق با توست!!! چند روز پیش فیلم تهران من حراج رو دیدم که به نظرم تصویر هایی که از جامعه نشون داد خیلی اغراق شده بود گفتم اینها رو به خارجی ها نشون میدن برای همینه که فیلم جدایی نادر رو که میببن همه تعجب میکنن !!!

0+0-

پنجشنبه 3 شهريور 1390



>>>12..:

خوب بود.اگر جناب فاضلی سایه اش را روی نقدهای موحد منتقم بردارد عالی میشود.این عمل در پارت آخر این نقدکاملا مشخص است.

0+0-

جمعه 30 ارديبهشت 1390



>>>حمید:

دلم میخواد "بیقرار" گاس ون سنت را ببینم. بنظرم فیلم معرکه اییه. نمیدونم چرا اینجا کسی به ستاره دادنای موحد اعتراض نکرده! به این فیلم داده 2 ستاره، اما به فیلم بچه ای با یک دوچرخه 3 ستاره و به فیلم نانی مورتی 4 ستاره داده!

0+0-

پنجشنبه 29 ارديبهž



>>>عارف قزويني!:

موحد ، ببم جان با توجه به عكس مقاله اگه اسمشو ميذاشتي از واتيكان تا قزوين!

0+0-

پنجشنبه 29 ارديبهž



>>>كربلائي :

احسنت ... احسنت ... دست مريزاد حاجي موحد ، با اين نقدت رو سفيدمون كردي ، خداييش تكي ، حاجي اين فن فوت كارتو به ما هم ياد بده ، ما كه كفمون بريده ... بچه ها فكر مي كردن فقط دست به چماقت خوبه ولي حالا فهميدن دست به قلمت چيزي كمتر از اون نداره ! حاجي ببين اگه ميشه بچه هارو بفرستيم تو اين جشنواره هاي خارجي تا موقع اكران با چماق ازشون پذيرايي كنن و يه حال اساسي بهشون بدن ، ثواب داره والا. البته اول بايد يه واحد بين الملل تو پايگاه درست كنيم بعد بقيه كارهارو راست و ريس كنيم ، حالا من يه صحبتي هم با حاج مسعود ده نمكي مي كنم ببينم چي ميشه هر چي باشه دستش خيلي از ما باز تره . راستي از سيد( حاج سيد غلامعباس )خبري نيست ؟ پنج شنبه صبح كه داري مياي دستشو بگير بيار بچه همه هستن اگه خدا قسمت كنه مي خواهيم يه دل سير گريه كنيم سلام منو به سيدبرسون و بگو غريبي نكن !مي بينمتون .

0+0-

پنجشنبه 29 ارديبهž



>>>سپهر :

به به چه حجابی دارند سرکار خانم.اونم بر دارید راحت باشید.

0+0-

پنجشنبه 29 ارديبهž



>>>یکی مثل شماها...:

رفقا چرا به این بنده خدا موحد گیر داده اید؟این بنده خدا گناهی نداره.بعد از نقد تندی که بر اخراجی ها3 نوشت فرمانده بسیج سایت(فاضلی)دستور داده که اینجوری بنویسه وگرنه از سایت اخراج میشه.این بنده خدا هم مجبور شده اینجوری بنویسه اون از اظهار ندامتش درباره قاچاق اخراجی ها3 و اینم از این. خودمونیم ولی با تعریفت از فارنهایت 9.11خیلی سوتی دادیا.

0+0-

پنجشنبه 29 ارديبهž



>>>ج.ک:

للابد اون بچه ای هم که تو شکمش هست نماد نسل آینده ایران است که عقب مانده است؟ای تف.

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>محمد2009:

به طور کامل و همیشه من با نقدهای جناب منتقم موافق بوده ام.این نقد هم همینطور.در ضمن دوستان عزیز ایشون سه تا فیلم دیگر هم نقد کرده اند ولی گویا شما فقط این آخری را دیده اید.

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>یونس از س..:

من فیلم سوت پایان را در جشنواره فجر دیدم.آشکارا معلوم بود که خانم نیکی کریمی دوباره دست به ساخت فیلم سیاه نمایانه ای کرده بود که بلکه دوباره فیلمش را به جشنواره کن راه بدهند ولی بنده خدا زیاد سیاه نمایی نکرده بود و توقیف هم نشد که کن قبولش کند وگرنه شک نکنید الان در کن اکران شده بود.

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>سعیده:

شما به بازی حامد بهداد میگویید غلو شده به بازی غلو شده چی میگید؟حیف یه همچین استعدادی که داره توی این مملکت بازی میکنه و شما مثل آب خوردن به او توهین می کنید.شما حتی در فیلم های جشنواره کن هم به فیلم های ایرانی گیر میدهید.شما به جای اینکه فیلم پذیرفته شده در جشنواره کن را تمجید کنید شروع به تخریب آن کرده اید.اینجوریه که ایران پیشرفت نمیکند چون امسال شماها چشم دیدن موفقیت سایرین رو ندارید.

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>محمد جواد گیونژاد:

پس بیخودی نیست اینا رو میندازن زندان.دست گلشون درد نکنه.خواهشا فیلم جعفر پناهی هم که قرار است در کن اکران شود هم بررسی کن ببینیم اون یکی چه گلی بر سر ایران زده است.

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>کیومرث:

اینطور فیلمسازا باعث میشن و شدن که وقتی اروپایی ها میان ایران با اینکه مسیر فرودگاه تا هتل را از تو اتوبان سوار تویوتا \"کمری\" سوار شدن میگن "پس شترهاتون کو؟" و دنبال زن های روبند دار می گردند چون فکر می کنند اینجا بغداد داستانای هزار و یکشبه. تازه اگه خیلی خوشبین باشن! "آزادی ...آزادی" این شده یه مفهوم مجازی و نامحدود. آیا زن های لندن اینقدر آرایش کرده میان تو خیابون؟ آیا تو بلژیک و ایتالیا اینقدر لباسای چسب میپوشن؟ ما دنبال چی می گردیم؟

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>تقی:

خوب با هم دعوا کنید اخر سر هم که به نتیجه ای نمی رسید خب حالا بازم دعوا کنید

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>هاکان:

یکی از برکات دوران ریاست جمهوری جناب احمدی نژاد این بود که همه مردم شدن کارشناس مسایل سیاسی.طاقت یه نقد مخالف رو هم ندارند.این نقدی که من از این فیلم خوندم چیزی نداشت اولین باری هم هست که نقدی از آقای منتقم میخوندم ولی شما انگار با پیش زمینه قبلی نقدهای ایشان را میخوانید.

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>یحیی غلامی:

والله تمام این نقدایی که بر فیلم کرده ای من به چشمم در تهران دیدم.از کی تاحالا نشان دادن واقعیت شده است سیاه نمایی؟

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>یوگی:

دستمال!

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>هسین:

قبلا گفتم.الان هم میگم.شما در حدی نیستی که بخوای فیلم های استاد پناهی و استاد رسول اف و استاد بهمن قبادی رو نقد کنی. شما بايد برين پشگل گوسفند دود كنيد زندگي تون بگذره برين همون اخراجي هاي 3 رو ببينين با اون ده كپكي چماق دار ! ساندیس هم در حین تماشا فراموش نشود.

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>sosha:

خوانندگان این سایت خیلی اعصاب ضعیفی دارند.مگر چی گفته؟حق نداره از یه فیلم انتقاد بکنه؟ای بابا.من نمیدونم اسم شما رو که از یه فیلم که ایرانی ها رو (که خانواده خودتون هم جزو آن حساب میشود)بد نشان میدهد و بدکاره حمایت میکنید چی بزارم؟وطن فروش وطنش را میفروشه ولی شماها..........

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>احسان.ی:

خیلی نامردی پرده سینما .اون از نقد سیاسی بر فیلم جدایی نادر از سیمین که هرچی لایق خودتون بود به روشنفکر ها نسبت داده بودید اینم از این فیلم به امید دیدار.دنیا اینجوری نمی ماند.یه روزی هم نوبت ما میرسد.به امید دیدار در آن روز

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>حمیده محمدی فراز:

به قدری نقدت درباره فیلم "به امید دیدار"تند بود و آدم رو به فکر میبرد که نقد های قبلی رو کاملا از یادم برد.واقعا آخه چرا؟چرا باید ما ایرانی ها اینجوری باشیم؟همه کشورها خودشان را در فیلم ها بزرگ نشان میدهند اونوقت ما مشکلاتمان شده است لاک ناخن و مو سر!ای خاک بر سر آزادی که میخواد این چیزا باشد.واقعا ناراحت شدم.خیلی زیاد..آخر چرا ما ایرانی ها اینجوری شدیم.دو دسته شده ایم.ای خدااااااااااااااااااااا.

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>googooli:

من ندید عاشق فیلم "بی قرار"شدم.هنرپیشه های جذاب.کارگردان خوب.داستان قشنگ و رومانس.

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>محمدرضا:

به خدا نظام رأفته. اینهمه پارسال خارجیا تو بوق کردن که رسول اف در بنده، نگو "دربند" تهران رفته بودی آب و هوا! ولشون میکنن اینطوری مارموزبازی درمیارن

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>پویان:

خداوکیلی تو این چند ساله یه فیلم درست و حسابی از کن جایزه نگرفته. چه برسه به اینکه ایرانی هم باشه! حالا ببین پایان نامه هم رکورد میزنه. ببین کی گفتم. فیلمسازایی مث محمد رسول اف نون پز سیاسی شون رو می خورن. دوست عزیز چی ساخته تا حالا این رسول اف؟ چی دیدی ازش؟ که حالا شد "هنرمند بزرگ"؟ چشم بسته بودن هم حدی داره

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>دوستار وطن:

ساسان جان شما که بدتر خون خودتو کثیف کردی داداش؟انگار باید دوباره نسخه رییس جمهورمحترم که برای غربی ها پیچید برای شما هم بپیچم::آّب رو بریز همونجا که میسوزه!لعنت به هرچی کارگردانه وطن فروشه که همون مثل حیوان باید در زندان انداخته شوند تا بیشتر از این آبروی خودشان و کشور عزیزمان ایران را نبرده اند.این همه شهید دادیم تا کشور اسلامی و نمونه ای مثل ایران را معرفی کنیم اونوقت کارگردانان خودمون از پشت به خودمان شمشیر میزنند.واقعا دست مریزاد

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>v for vendeta:

اگر این فیلم را دولت میساخت میشد شاهکارهنری!!!!لاید هم فیلم "پایان نامه" سال دیگه نامزد اسکار میشود!عزیزم اگر فیلم بدی بود که توی کن نمایشش نمیدادند مثل پایان نامه تو جشنواره فجر نشان میدادند که اون هم همه هوووووووووووووووووو کردن ولی تو سالن نمایش به امید دیدار در کن که تماشاگرانش از بزرگان سینمای جهان بودند همه دست زدند.حالا فهمیدی؟

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>سارا25ساله:

جناب آقای منتقم جبهه گیری شما در قبال فیلم های ایرانی خیلی تند است.انصاف نیست.تاحالا شده از یک فیلم ایرانی تعریف کنید؟(غیر از فیلم جدایی نادر از سیمین).درباره فیلم بی قرار هم باید از اون فیلم های تاثیر گزار باشد.هم اسمش قشنگ است و هم موضوعش.

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>مریم:

کار ما به کجا رسیده؟ به فیلم مزخرف "گربه های ایرانی" میگیم "شاهکار"!!!!!

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>ساسان:

با سلام خدمت دوستان گلم در قسمت نظرات(نه منتقد ومسئولان سایت)دوستان عزیزی که بعد از من نظر میدید که احتمالا باید تعدادتون هم زیاد باشد.خون خودتون رو برای اینجور منتقد نماها کثیف نکنید.اگر دقت کنید در این شبه نقد!دوبار از فیلم ضدآمریکایی فارنهایت 9.11 به عنوان فیلم خوب نام برده شده است و از آن به عنوان فیلم نقادانه نام برده شده است ولی از شاهکارهایی مثل گربه های ایرانی و یک شب یه عنوان سیاه نما.خوب طرز فکر نویسنده اش معلومه چه چیزیه دیگه!توقع بیشتری دارید.بعد اومده فیلمی که ضد پاپ است تعریف کرده است.حالا اگر اون فیلم هم ضد اسلام بود میشد سیاه نما.ای وجدانت رو شکر موحد.تو دیگه کی هستی!دستان کیهان و خبرگزاری فارس و ..رو چنان بستی که باید بوق بزنی بری جلو.

0+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>پژمان.ع:

موحد جان خسته نباشی. از کنار و دور به خواننده هایی که مقاله ات رو میخونن و چشم بسته از فیلمی که حتی اونو ندیدن متعصبانه دفاع میکنن نگاه کن. از دور و آروم به کامنتی که چون نظرت با نظرش مخالفه تو رو به بیسوادی و اومدن از پایگاه بسیج متهم میکنه نگاه کن. موحد آهسته و با طمأنینه آدمهایی رو فرق انتقاد هنرمندانه کسی مثل مایکل مور و وطن فروشی آدمایی مث رسول اف رو متوجه میشن ولی نمیخوان که بفهمن ببین. کسانی که وقتی یک هنرمند یا "هنربندی" پز سیاسی بگیره اگه سرفه هم بکنه چشم بسته به عنوان "اثر هنری" قبولش میکنن. موحد ببین! این سرنوشت تیره و تباه نسل ماست.

0+1-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>utoo:

به قول احمد در فیلم جدایی نادر از سیمین با بازی شهاب حسینی::آخه به تو هم میگن مرد؟خجالت نمیکشی. فیلم کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد و یک شب را دیده ام و هر دوی آنها عین حقیقت بود.جناب منتقد عزیز وقتی نشون میده تو اصطبل تمرین میکنن منظورش خواننده های مجاز مثل اصفهانی و خواجه امیری و .. که نیست.منظورش رپ خوان ها است و خواننده های زیر زمینی.اون فیلم میخواد بگه چرا یک گونه موسیقی مثل رپ باید در ایران ممنوع باشد تا جوانان علاقه مند به این سبک برن اونجا تمرین کنند.درباره یک شب که عین حقیقته.شما یه خانم رو بفرست کنار اتوبان های تهران تا تمام سکانس های یک شب را به عینه ببینی .مگر اینکه خدای نکرده کور باشی.درباره به امید دیدار هم که ندیدم ولی چون گفتی بده حتما باید عالی باشه.خوب معلومه وقتی میری تو ادارات باید لاک نزنی یا موهات بیرون نباشه.نمیدونم شما اینا رو نمیبینی یا خودتون رو کوری زدید..بر میدارید هرکس رو از پایگاه بسیج میکنید منتقد نتیجه اش میشه این!

1+0-

چهارشنبه 28 ارديب 



>>>لیلا ترابی:

فاجعه آمیز نقد شما است نه بازی حامد بهداد که اینجوری درباره یک کارگردان که به خاطر عقایدش در زندان است دارید صحبت میکنید.همه نقدات بوی گند سیاست ساندیس زده میدهد.

1+0-

سه‌شنبه 27 ارديبهž



>>>من خود آن 13هستم:

جناب منتقم شما چقدر راحت درباره بزرگترین کارگردان های دنیا صحبت میکنید.من یک لحظه فکر کردم برادران داردن پسرخاله جناب عالی باشند!نیست؟درباره فیلم به امید دیدار تمام منتقدان خارجی به آن چهار ستاره داده اند اون وقت شما صفر؟بابا متفاوت,وطن دوست,میهن پرست! من نمیدونم چرا مرغ همسایه غازه تو ایران.فیلم های خارجیا میشه فیلم انتقادی ولی مال ایرانی ها میشه سیاه نمایی؟بیداری اسلامی یا فتنه؟ کلا همه چیزتون به همه چیزتون میاد!

1+0-

سه‌شنبه 27 ارديبهž




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.