نظرات خوانندگان |
>>>یک منتقد:
این نقد یه نقدتاریخی در تمام دوران نقد نویسی سینمای ایران است.در طول 40سال نقد نویسی و نقد خواندن تا به حال ندیده بودم نقدی به این گستردگی با مخاطبانش ارتباط برقرار کند و مخاطب این همه نظر درباره ی خود فیلم در انتهای نقد گذاشته باشند.این نقد که به نظرم اگر الان بخوانیم متوجه میشویم تمام پیش بینی های آن درباره ی فیلم جدایی نادر از سیمین(چه از لحاظ فروش و چه از لحاظ اسکار و جایزه گرفتن های متعددش)درست در امده است.از همینجا به منتقدش که نمیشناسمش تبریک میگویم.امیدوارم موفق باشند.
پنجشنبه 10 آذر 1390
|
>>>پروا :
خیلی از ما ایرانی ها به فیلم های سینمایی نگاه حرفه ای و منتقدانه ای نداریم! برای همین توقع داریم که در انتهای یک فیلم به نتیجه ی واضح و پیدایی برسیم و اگر چنین نبود اون فیلم از دید ما بی اساس جلوه میکنه!... اگر دیدمون رو نسبت به سینما و فیلم های سینمایی کمی مدرن و حرفه ای کنیم خواهیم فهمید که "جدایی نادر از سیمین" با بازی های خارق العاده بازیگرانش یکی از بهترین فیلم های اجتماعی کشورمون بوده... و اون موقع است که دیگه برامون مهم نخواهد بود که نهایت نادر و سیمین از هم جدا شدند یا نه و یا اینکه ترمه کدوم از اونا انتخاب میکنه؟....
پنجشنبه 10 آذر 1390
|
>>>هموطن:
حالمون بهم خورد انقدر اسمه اين فيلمه فريبكارانه رو شنيديم!
دوشنبه 23 آبان 1390
|
>>>iman_niko:
انسان های در زندگ روز مره خود داری مشکلاتی هستند مشکلات از ریز وبزرگ تشکیل می شوند و باید باهشون منطقی رفتار کرد آقای فرهادی از نظر من یکی از کارگردان های خوب کشور و مفهوم فیلم رو به حالتی سه بعدی در ذهن ما جا میده وپایان فیلم رو نمایش نمی ده اجازه می ده که پس از خروج از سالن مردم سولاتی که در فیلم براشون پیش امده بای پاسخش دنبالش برن وجواب کشف کنن من به عنوان یه بیننده برداشتی که از این فیلم داشتم اینه که داخل جامعه ما دختر های دبستانی از مغنعه در محیط آموزشگاه بیزار هستند ((خواهر خودم از در مدرسه که خارجئ میشه میبینم که همه قبل از سوار شدن به سرویس مغنعه هارو بالا میدن )) یکی دیگه از مشکلات اینه ((لیلا حاتمی)) قبل از بیرون آمدن از سر کار شال رو روسرش میزنه این یعنی زندگی ایرانی من پسرم حق که تو مملکتم دارم کافی ولی من از مصاحبه لذت می برم اگه کسی هست که با من می خواهد در تماس باشه به آدرس من iman_n_16میل بزنه وشماره تماس من 09365645921سولاتی من دارم اگه کسی تونست جوابشون رو بده ممنون میشم
سولات:
1چرا دیه مرد از زن بشتر است مگر هردو یکسان نیستند هردو آدم هستند (میدانم وظیفه مرد پول در اوردن است)
2چرا نمی شود مرد وزن به جایی مهریه سنگین یه شرط های ازقبیل:حضانت وحق طلاق بین هردو یکسان باشد
3چرا زن حق طلاق را نمی توان داشته باشد
خانم مهرنوش من شماره تماس آقای فرهادی رو دارم اگه خواستی به من میل بزن امیلشان هم دارم
دوشنبه 2 آبان 1390
|
>>>eman_javan:
من بعد از دیدن فیلم نمی دوتونستم کاری بکنم فقط دوست داشتم به فیلم فکر کنم و بس . میتونم بگم تاثیرات فوقالعاده مثبتی رو در من گذاشت
پنجشنبه 28 مهر 1390
|
>>>مجید:
کل اصل فیلم بر میگرده به مشکلات اقتصادی مردم در جامعه و مسائل بعدی فیلم یک بهانه ست برای هیچ ،چرا که مسئله وضع اقتصادی مردم بسیار تعیین کنندست حال قوانین مذهبی و غیر مذهبی چه ارزشی رو ایجاد میکنه وقتی صحبت از فقر پولی هست ،وقتی دروغ گفتن هست ،وقتی صحبت از اعتقاد هست چرا کارگر خونه اون خانم حامله ماشین زده بهش در دادگاه از اول نگفت این اعتقاد اونو نشون میده ،این نشون میده که اونا میخوان با دروغ پول یامفت بدست بیارن ، اون زن حامله میتونست بگه در زمان کار چنین اتفاقی براش افتاده و او یک لحظه غافل شده و پدر بیمار از منزل رفته بیرون و او برای برگرداندن او بخانه در حین اینکه دیده که نزدیک بود او به زیر ماشین برود او را نجات داده و به نوزاد او صدمه خورده ـ اینکه او این موضوع را در آخر فیلم به خانم حاتمی میگه و بعد میگه قسم نمی خورم نشونه ی باز هم اعتقاد اون هست و این میتونست با ارزشتر باشه که او این موضوع را از اول میگفت ،خود همین موضوع فیلم رو زیر سوال میبره ،چون رفتن و کار کردن در خانه مردم هیچ قراردادی به لحاظ حقوق کاری و اجتماعی وجود نداره هرکی هر کی هست کار کردن و پول در آوردن مهمه باید قانون داشته باشه الکی که نباید مردم برن تو خونه زندگی هم دیگه بعد جامعه پر از مشکلات حقوقی بشه بعد همه برن دادگاه و حقوقهای اجتماعی مردم له و لورده بشه جامعه بی قانون هست و هر کی پول داره زور ش بیشتر میرسه و پارتی داره گلیم شو از آب در میاره وگرنه محکومه ـ و اصلا زمان بیرون کردن اون خانوم از آپارتمان مرد از خانه بیرون نیومد او داخل بود و فقط اون زن حامله را بیرون کرد کمی او را هول داد ولی او با پله ها به اندازه کافی فاطله داشت . اصلا چرا باید در یک جامعه یی که 32 سال از قیام مردمش میگذره هنوز که هنوزه فیلمها سریالهای داستانی هموشون غمگین و اساسا زن در این فیلمها ارزش کمتری از مرد داره چرا؟
سهشنبه 5 مهر 1390
|
>>>sasy:
هم گیشه ی رویایی داره و هم به اسکار معرفی شد .افرین به این پیش بینی!
پنجشنبه 31 شهريور 1390
|
>>>حسین:
فیلم خوب بود ولی آنفدر ها که گفته شده نه!
شنبه 15 مرداد 1390
|
>>>بهنام:
یا علیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی!چقدر نظر!!!!!!!!!!!!
پنجشنبه 9 تير 1390
|
>>>آرمان:
فرهادي فيلمه خوبي ساخته و تونسته بفهمونه ايران چه وضعي داره تا دله جهانيان به حاله اين ملت بسوزه!!!واسه همينه كه تو لوزان سوئيس دوست نداشتند سينمارو ترك كنن!!!تا به حال فيلمه هندي نديده بودن تو كشوره خودشون اكران شه!!!جدايي و طلاق و حسه معصوميت كودك--- حالم بهم ميخوره از اين موضوعات!!!
فكر نميكنيد تو آثار خارجي بهتر از اين ديده باشن!!!به عنوان مثال فيلمه (من بچه هامو ميخوام) كه محصول ايتاليا و يا فرانسه هست و آثار مشابه ديگه---
جمعه 3 تير 1390
|
>>>مینا 14:
چهارشنبه سوری عالیه البته جدایی نادر از سیمین هم عالیه.درباره الی رو ندیدم .دست همه ی دست اندرکاران درد نکنه.خدا خیرتون بده یه فیلمی ساختید آدم لذت ببره.
يكشنبه 29 خرداد 1390
|
>>>حسین:
امشب این فیلم رو دیدم! لوزان-سوییس واقعا عالی بود و میشد در چشم تماشاچیان سوییسی دید که دوست نداشتند سالن رو ترک کنن و سکوتی عجیب ...
چهارشنبه 25 خرداد 1390
|
>>>M.f:
وقتي ادم اينطور فيلم ها رو ميبينه به جون كارگردانش دعا ميكنه ولي وقتي يه فيلمي مثل اخراجيها و زندگي شيرين و نيش زنبور و... رو ميبينه به همه دست اندركارانش لعنت ميفرسته كه چرا اين همه نگاتيو و برق و... رو حروم كردن،
اگه ميشه از فيلم طلاومس هم قدرداني كنين كه يكي از زيباترين فيلمهاي تاريخ ايرانه كه اسكارم كمش بود دست اسعديان هم درد نكنه،
چهارشنبه 11 خرداد 1390
|
>>>جک اسپارو:
مهدی جان اول شما برو نوشتن رو یاد بگیر(خودا یا خدا؟)بعد بیا راجب این فیلم نظر بده.با این سطح سواد معلومه که فیلم برات باید سنگین باشه عزیزم.
شنبه 7 خرداد 1390
|
>>>مهدی:
سلام به نظر من اقای فرهادی خودش تو هم چین فضا و خانواده ای بزرگ شده که الان داره خودشو ارضا میکنه .همه ی دوستان میگن که همه ی سایتای خارجی تعریف کردن میخوام بگم اونا تعریف نکنن بس کی تعریف کنه؟؟؟ اونا از خوداشونه اینطور فیلما .ضمنا خرس برلین هم که طبق معمول سیاسی بود.به نظر من اقای فرهادی خود شیرینی میکنه تا گروههای سیاسی غربی مثل مخملباف جذبش کنن.
شنبه 7 خرداد 1390
|
>>>روزبه:
امروز شورای صنفی دانسگاه بوعلی سینا مارو برد سینما قدس فیلم رو دیدیم. چقدر واکنش ها به فیلم متفاوت بود اما همه رو این که فیلم محشر بود اتفاق نظر داشتن. من هنوز تو فضای فیلم سیر میکنم.
شنبه 31 ارديبهشت 1390
|
>>>احدازهمدان:
به محض اینکه رفت روی پرده سینماقدس من ودوستام وپسرعموهام رفتیم دیدیمش فوق العاده بودحتی پسرعموی من که اهل فیلم نبودازش خوشش اومد-من خودم بازبازی بسیارعالیه شهاب حسینی وساره بیات وپیمان معادی خوشم اومد.ازهمه کارای فرهادی خوشم میادمخصوصاجدایی نادرازسیمین-مر30ازکارگردان وعوامل فیلم
جمعه 30 ارديبهشت 1390
|
>>>علی بابا:
کاش یک نقدی به ضرغامی میزدید و رسانه ی ملی که این همه ادعای بی طرفی از اشخاص رو میکنه . ده نمکی رو کردند کارشناس فیلم بعد بزرگترین کارگردانهای ما باید توی من و تو و صدای امریکا و بقیه شبکه های ماهواره ای صداشون رو بشنویم اونها هم که مدام به جای پرسیدن سوالات هنری میرن سراغ انتخابات و زندانی های سیاسی .
خیلی برای مردم متاسفم که به سینما میرند که زندگی رو فراموش کنند . آخه اخراجی ها غیر از توهین چیزی به انسان منتقل میکنه ؟ تو رو خدا بشینید یه نگاه کنید ببینید ده نمکی به درد گرفتن سه پایه دوربین هم نمیخوره بعد شده کارگردان موفق کشور چرا اینقدر ادمها رو بزرگ می کنیم و بعد سعی می کنیم بزرگ ها رو کوچک کنیم . جدایی نادر از سیمین اصغر فرهادی برای سرگرمی ساخته نشده برای اوقات فراغت نرید تماشای این فیلم یا چمیدونم فراموش کردن غم و غصه هاتون .
چهارشنبه 28 ارديب
|
>>>صادق محمدي (رگلانس):
چي بگم ٠ اصغرآقا حرفي واسه گفتن ميذاره؟
جمعه 23 ارديبهشت 1390
|
>>>یونس از س..:
این فیلم بالاخره در ده کوره ی ما هم اکران شد ودیدمش.من تعجب کردم چجوری یه همچین فیلمی 2میلیارد در تهران فروخته است.یعنی ایول دارن به خدا
چهارشنبه 21 ارديب
|
>>>میلاد:
اول اینکه یک نقد از شما بکنم چون شما فیلم و نقد نکردید بلکه فقط از فیلم تعریف کردید هر چند فیلم بسیار عالی بود اما به نظرم در باره الی قویتر بود مخصوصا به لحاظ ساختاری و البته من فیلمنامه جدایی نادر از سیمین رو بیشتر قبول دارم ولی به هر حال باز خیلی از سینمای هنری و فیلمهای هنری فاصله داریم...
دوشنبه 12 ارديبهش
|
>>>امین.ف:
واقعا فیلم خوبی بود و مخصوصا مشکلاتی که بخاطر پدر مریضش پیش میومد و با بازی زیبای شهاب حسینی. نمیدونم چطوری اخراجی ها3 داره اینجور فروش میکنه من برای حمایت از نادر از سیمین 2بار رفتم بلیط گرفتم نگاه کردم.
دوشنبه 12 ارديبهش
|
>>>ضد اخراجی ها:
من باخودم داشتم فکر میکردم که اگر کسی مثل اصغر فرهادی فیلمی مثل اخراجی ها3 میساخت تا الان اعدامش کرده بودند.اونوقت میگن این فیلم اخراجی ها3 رو بدون فکر کردن به سوابق کارگردانش نگاه کنید.آخه مگه میشه؟دم خروس تابلوئه تابلوئه!
جمعه 9 ارديبهشت 1390
|
>>>فرشاد:
امروز بالاخره تونستم فیلمو ببینم
عالی بود بعد از مدتها از سینما رفتنم پشیمون نشدم و آخرش به این نتیجه نرسیدم که وقتم رو هدر دادم
سهشنبه 6 ارديبهش
|
>>>مجید:
از آن دست فیلمهایی است که اگر 1000 بار ببینیش باز هم احساس تازگی میدهد.
اگر با زاویه دید درست فیلم را نگاه کنید احساس دیوانگی خواهید کرد.
واقعا عالی بود.
الان هم که در ردیف 250 فیلم برترIMDB قرار گرفته! (شماره 194)
دوشنبه 5 ارديبهشت
|
>>>di -di:
کامنت صدم هم گذاشتم!!!هوراااااااااااااااااااااااا.تبریک که به خاطر این نقد سطحی تونستی 100نفر رو مجبور کنی درباره مقاله ات کامنت بزارند.جدا باید بشینم فکر کنم ببینم این نقد چی داشته که انقدر کامنت خورده.تو بزرگترین سایت سینمایی دنیا و نه ایران هیچ نقدی 100تا نظر نداره.من تو وبلاگم خودم رو میکشم تا 10 نفر نظر بدهند تازه از مال شما هم خیلی بهتر مینویسم!!شوخی کردم.تبریک موفقیت بزرگی است موحد جان.
يكشنبه 4 ارديبهشت
|
>>>مهتاب:
کسانی که بااین فیلم مخالفت می کنند فقط به دلایل سیاسی بااون مخالفت می کنند ودارند خودشونو گول می زنند خواهش می کنم برای یه بارم که شده واقع گرا باشید چشماتون روباز کنید تا کی می خوایید همه چیزایی که هم خودتون وهم همه می دونند حقیقته رو کتمان کنید به فکر گول زندن خودتون وبقیه باشید حداقل به خودتون دیگه دروغ نگید فیلمی که سراسر مسخره کردن ولودگیه وبرای خندوندن مردم دست به هر کاری می زنه با فیلمی مثل جدایی نادر از سیمین چیکار داره
يكشنبه 4 ارديبهشت
|
>>>علیرضا:
این فیلم تا یک هفته ذهن آدم رو به خودش مشغول می کنه و سلیقه فیلمی و سینمایی ما را بالا می بره. آدم به راستی احساس می کنه که فیلمساز برای شعور مخاطب ارزش قائل هست. سپاس و دست مریزاد آقای فرهادی
جمعه 2 ارديبهشت 1390
|
>>>رضا:
دوست عزیز، ابراهیم قیاسوند، برای مشاهده بقیه نقد فیلم های ایرانی، در نوار قرمز بالای صفحات روی گزینه "سینمای ایران" کلیک کن.
چهارشنبه 31 فرورد¡
|
>>>ابراهیم قیاسوند:
جدایی نادر از سیمین با پشت سر گذاشتن فیلم ضعیف ملک سلیمان پرفروش ترین فیلم غیر کمدی تاریخ سینما لقب گرفته است.تبریک به عوامل فیلم.یک درخواست داشتم که در پایین نقد ها لینک به سایر نقد های فیلم های ایرانی هم بدهید.با تشکر
چهارشنبه 31 فرورد¡
|
>>>غزاله:
اصغر فرهادی به شعور مخاطب احترام می ذاره، 2 بار فیلم دیدم لذت بردم.
سهشنبه 30 فروردي
|
>>>محمد جواد گیونژاد:
این نقد طلسم شده است.من هرروز به این صفحه سر میزنم و میبینم هرروز 2تا نظر جدید زیر این نقد گذاشته اند.یعنی از 22بهمن تا حالا هرروز برای این فیلم یک نظر گذاشته اند.نقد هم خوانده ام ولی چیز عجیبی ندارد که بخواهد اینهمه نظر برایش بدهند.آخرش به این نتیجه رسیدم که چون خیلی اینجا کامنت داده اند مثل دیواری که زیرش یادگاری گذاشته اند و هرکس که رد میشود دوست دارد اون هم یک یادگاری زیرش بنویسید!!منم این یادگاری را تصمیم گرفتم زیر این نقد شما بنویسم:زنده باد سینمای مرده!
سهشنبه 30 فروردي
|
>>>پیمان:
جدایی نادر ازسیمین ادامه چهارشنبه سوری ودرباره الی است وتکامل سینمای سینماگری را نشان می دهد که آگاهانه می اندیشد
وآگاهانه پشت دوربین می رود درآینده ایی نزدیک می بینیم که اصغرفرهادی نامزد اسکار است وچه بسا که اولین جایزه اسکار ایران هم به نام او ثبت می شود همانطورکه قبلا کیارستمی،پناهی وقبادی در کن ونیز وسن سباستین چنیین افتخاراتی را کسب کردند درود بر همه فیلمسازان وهنرمردانی که قلبشان برای ایران وایرانی می تپد
سهشنبه 30 فروردي
|
>>>پریسا علیمرادی:
جدایی نادر از سیمین آینه دق تمام نمای امروز ایرانه، به خوبی نشون میده که وقتی دروغ و مصیبت به جامعه ای تزریق میشه به تمام لایه ها رسوخ می کنه، نشون میده که اگه روشنفکر جامعه پا پس بکشه چطور تحجر نو (سرشار از غرور) و اصولگرایی بی تدبیر جامعه رو ویران می کنه. نشون میده که قانونی که انسانی نباشه زمینه ساز دروغه
دوشنبه 29 فروردين 1390
|
>>>sosha:
like it!
يكشنبه 28 فروردين 1390
|
>>>ندا:
مثه درباره الی این کار هم شاهکار بود مثل همیشه 20 20 20
اصغر فرهادی بهترین کارگردان
شنبه 27 فروردين 1390
|
>>>jojo:
چرا فیلم نامه درباره الی رو توی سایتتون نزاشتین؟ لطفا بزارید
جمعه 26 فروردين 1390
|
>>>سید:
عالی بود.حال کردم از این نقد و این همه نظر درباره فیلم.اینجا شده مرجع فیلم جدایی نادر از سیمین
چهارشنبه 24 فرورد¡
|
>>>امیریاشار فیلا:
سرانجام امروز (سهشنبه، بیستوسوم فروردین 90) فرصت کردم به سینما ساحل بروم و «جدایی نادر از سیمین» را تماشا کنم. گذشته از استقبال کمنظیرِ مردم از این فیلم در دو هفتهی نخستِ سال، که باعث شده بود روز دوازدهم فروردین پشتِ دریچهی بستهی گیشه و درِ بستهی سینما بمانم (که البته از این استقبال و حُسن سلیقهی مخاطبان در انتخاب فیلم بسیار هم خوشحالم)، امروز در خلال نمایش فیلم (سآنس 15:30 تا 16)، شاهد ِ چند رویداد ِ کوچک اما بهزعم خودم درخور تأمل بودم، که فکر میکنم بد نیست در اینجا اشارهای به آنها بکنم:
پیش از آغاز نمایش فیلم، از این که استقبالِ شایانِ مردم از فیلم همچنان ادامه دارد و با وجود نمایشِ گونههایی دیگر از فیلمها در سایر سینماهای شهر، سالنِ سینماساحل تقریباً پُر شد، احساس خوبی داشتم؛ و با توجه به ردهی سنیِ بیشترِ حاضران در سالن، آن را به حساب دقت و هوشیاریِ بروبچههای جوان و نوجوان در برگزیدن ِ شیوههای تفریح و گذران ِ اوقاتشان گذاشتم.
چون تنها به سینما رفته بودم، ناگزیر میبایست در یکی از پنجـ شش ردیف ِ جلویی که به آقایانِ تنها اختصاص داشت، مینشستم؛ و چون تقریباً همهی همردیفهای جوان و نوجوانم با چیپس و پفک و ساندویچ و پاپکُرن در صندلیهایشان مستقر میشدند، با خودم گفتم به احتمال فراوان، بخشهایی از گفتوشنودهای بازیگران را بهعلت سروصدای ناشی از باز کردنِ بستههای خوراکی و جویده شدنشان، از دست خواهم داد. در همین فکرها بودم که بغلدستیام (که بعد متوجه شدم از یکی از شهرهای اطراف اصفهان آمده) بیمقدمه پرسید: «به نظر شما این فیلم بهتره یا اخراجیها؟ کدومیکی به دیدنش میارزه؟» و من در حالی که از این پرسش کمی جا خورده و در عین حال از طرح ِ آن خوشنود بودم، کوشیدم به او امیدواری بدهم که از گذراندنِ وقتش برای تماشای فیلمی از اصغر فرهادی پشیمان نخواهد شد.
نمایش فیلم آغاز شد و... جدای از پرداختِ کمنظیر و کششِ نفسگیرِ صحنهها و نمادهای خلاقانهی فیلم (که شاید در فرصتی دیگر به آنها بپردازم)، نکتهای که در کل زمانِ دوساعتهی نمایش فیلم محسوس و ملموس بود و من با قاطعیت و در کمال فخر و مباهات آن را مینویسم، این بود: نهتنها حتا یک واکنش سخیف یا یک مورد سروصدای آزاردهنده به گوش نرسید، بلکه با پدیدار شدنِ تیتراژ پایانی، شمار قابلتوجهی از تماشاگران (قطعاً بیش از نیمی از حاضران در سالن) با کف زدنِ ممتد، فیلم را تشویق کردند!
آقای فرهادیِ نازنین! از شما سپاسگزارم؛ هم به خاطر نوشتن و ساختن ِ فیلم بسیار زیبا و تأثیرگذارِ «جدایی نادر از سیمین»؛ هم به خاطر این که همچنان (مانند زمانی که «دربارهی الی» را میساختید) به فکر سلامتِ فرهنگ عمومیِ این مرزوبوماید و دغدغهی موضوع ِ دروغگویی و دروغپردازی و موضعگیری در قبالِ «حقیقت» را دارید؛ و هم به این خاطر که چنان بر کار و حرفهتان تسلط دارید که فیلمتان (یا فیلمهایتان) سلیقه و واکنشهای مخاطبان را مدیریت و تصحیح میکند. به جرأت میگویم که امروز سآنس 15:30 تا 16سینماساحل اصفهان، از لحاظ فرهنگِ تماشای فیلم، هیچ تفاوتی با سآنسهای ویژهی فیلمهای خاص در سینما سپیدهی تهران نداشت. باز هم ممنون!
چهارشنبه 24 فرورد¡
|
>>>ريحانه:
دروود
به باور من سوژه طلاق تم رو ساخت فيلم بود زيرساخت فيلم بيماري عمق جامعه را نشان مي داد: "دروغ" كه اين واقعيت در فيلم هاي فرهادي مي چرخد در يكي با رويكرد به طلاق و در ديگري (4 شنبه سوري ) با تم خيانت و... تنها كسي كه در اين فيلم دروغ نگفت سيمين بود كه زندگي دروغين خودش و نادر را ترك كرد و پدر نادر كه قادر به سخن گفتن نبود و همچنين سوگند نخوردن شجاعانه راضيه
وقتی یک دروغ بزرگ رو مدام فریاد بکشی کم کم خودت هم باورت میشه....
داریوش بزرگ:'' خدایا این سرزمین را از شر دروغ نگاه دار....''
افسوس که اهورامزدا نیایش او را برآورده نساخت..
سهشنبه 23 فروردي
|
>>>elham:
AaAaAli AaAaaAliiiiiiiiii
VaghaN Pardazesh be i hame JozEyat tahSin barangiZe
TabRik BE HAmeye Avamel !
farhaD @MaAD@shahab Hoseyni@ sare bayaT@ kalaRi@......
شنبه 20 فروردين 1390
|
>>>مهشید:
خیلی عالی بود اصلا با اخراجی های 3 قابل مقایسه نیست اخراجی های 3 یه فیلم فارسی ابکی ولی اون یکی از بهترین هاست
جمعه 19 فروردين 1390
|
>>>علیرضا:
دارم میرم ببینم فقط سینما پایتخت اکران داره.
جمعه 19 فروردين 1390
|
>>>رومینا:
یه خسته نباشید تپل به همه ی عوامل فیلم
چهارشنبه 17 فرورد¡
|
>>>saeadeh:
سلام.
وقتم تلف شد پای این فیلم.
درباره الی کجا و جدایی ...کجا....
فیلم قابل دفاع نیست.
چهارشنبه 17 فرورد¡
|
>>>ولگرد:
اگر فیلمی من رو وادار به فکر کردن کنه به نظرم فیلم خوبیه. مشکل آدمای این فیلم مشکلیه که منم دارم اما به شکل دیگه ای. 2بار این فیلمو دیدم و بازم برای دیدنش وقت صرف می کنم. چون عاشق سینما هستم.
سهشنبه 16 فروردي
|
>>>محمد.ا:
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت همه ی کسانی که این فیلم را ساخته اند.واقعا فیلم زیبایی بود.راستی اینم بگم دوستانی که سینمای خارج از کشور رو هم دنبال می کنند می تونن به لینک زیر سر بزنن تا متوجه بشن که فیلم "جدایی نادر از سیمین " بهترین فیلم است چرا که در این سایت (IMDb) در بخش درام فیلم " جدایی نادر از سیمین " بهترین فیلم دنیا شناخته شده است(البته در بخش درام) و از همه ی دوستان تقاضا دارم تا با عضویت در این سایت و دادن رای مثبت به این فیلم ، از از این فیلم حمایت کنند...............
با تشکر
در ضمن اسم این فیلم به زبان خارجی "A Separation " می باشد.
اینم لینک :
http://www.imdb.com/chart/drama
سهشنبه 16 فروردي
|
>>>سعید:
با سلام. فیلم محشری بود . به معنای واقعی فیلم بود. وقتی تو فیلم راضیه اعتراف کرد که تصادف کرده بود شوکه شدم و به کارگردان احسنت گفتم. به صرف اینکه داریم فیلم میبینیم نباید انتظار داشته باشیم که همه اتفاقات رو ببینیم. تا یادم نرفت بگم که ملک سلیمان به زور و با فرستادن بچه مدرسه ایها و کمک به این فروش رسید. تو سینمایی که من رفتم(آزادی) و ملک سلیمانو دیدم با اینکه بلیط نصف قیمت بود بیشتر از نصف سالن خالی بود!! احساس کردم که پولمو ریختم دور!!
يكشنبه 14 فروردين 1390
|
>>>سحر:
واقعا یه شاهکار بود این فیلم و چه عجب ما توی این اینترنت یه منتقد پیدا کردیم که می فهمه فیلم خوب چیه
چون ایرانی ها خصوصا منتقدهاشون خیلی علاقه دارند نبوغشون رو در این قضیه نشون بدن که فیلم های خوب رو به گند بکشونن و فیلم های گند رو فلسفی اش کنند
واقعا این جزو معدود دفعاتی بود که از دیدن یه فیلم کاملا ایرانی بدون تقلید بدون کپی برداری و با شخصیت پردازی واقعا قوی و بی نظیر احساس افتخار کردم
درود به شرفت آقای فرهادی عزیز ،درود به شرف تو و کارگردانانی مثل کیارستمی ،رسول اف و پناهی
يكشنبه 14 فروردين 1390
|
>>>مريم:
واقعاً خسته نباشيد آقاي فرهادي شاهكار هنري بود واقعاً از فيلم لذت بردم با اينكه ساعت 1:00 بامداد با فرزند و همسرم براي مشاهده اين فيلم رفتيم حتي حاضر نميشدم يك ثانيه از صحنه را از دست بدهم از صحنه صحنه فيلم لذت بردم . اميدورام كه هميشه شاد و سرحال باشيد ما هم شاهد درخشندگي بيشتر شما در عرصه هنر.
يكشنبه 14 فروردين 1390
|
>>>محمود شوشتری رضوانی:
من این فیلم رو دیروز دیدم. ولی اصلا متوجه نشدم مطالبی که نوشتین چه ربطی به نقد فیلم داشت. یا فیلم رو تعریف کردین، یا از اصغر فرهادی نوشتین و اصلا ننوشتین که مفاهیم و زوایای فیلم چی بود و فرهادی چقدر اونا رو نشون داده و در این امر چقدر موفق بوده. به نظر من مفاهیم این فیلم بسیار نامنظم پرداخته شده بود و از یک انسجام مناسبی برخوردار نبود. مساله خروج از کشور بدلیل مناسب نبودن شرایط داخلی در ایران، استفاده از گفتمان فارسی در کلماتمون، نشون دادن فاصله طبقاتی در جامعه و از طرفی همسو بودن این دو طبقه در استفاده از دروغ در کارهاشون(هم نادر دروغ میگه و هم حجت)... بسیار ضعیف و جسته گریخته نشون داده میشن. فیلم اونقدر درگیر صحنه های جسته و گریخته است و از تمرکز بر یک موضوع به دوره که فرهادی تنها چیزی رو که از این فیلم به بیننده منتقل میکنه، فقط یک درام اجتماعیه که بینندگانی که برای وقت گذزانی و فقط به بهانه دیدن یک فیلم به سینما میرن، اشکبار از سینما روانه خونشون میکنه(مثل خود نویسنده مطالب بالا) و به گفته حاتمی کیا اصلا به درد یک فیلم عصر جمعه نمی خوره. جدای از این، پایان فیلم هم حرف منو تایید میکنه و با قرار دادن بیننده در موضع انتخاب و تصمیم، نشون میده که نویسنده فیلم بسیار محتاطانه حرفاشو زده و این هم عاملیه تا بگیم این فیلم تنها یک درام اجتماعیه.
شنبه 13 فروردين 1390
|
>>>رضا انیسی:
وقتی که از سینما بیرون اومدم واقعا تو شوک بودم
نمیتونسم تصور کنم که یه نفر چگونه میتونه یه موضوع بسیار ساده رو به این قدرت پردازش کنه
اقای فرهادی مثل همیشه توی روابط معلولی ترکوند
تبریک میگم که بالاخره بعد یه سال یه فیلم خوب تونستم توی سینما ببینم . دیگه رسما از سینما رفتن زده شده بودم
و به نظر من این فیلم در برابر فیلم های ژانر اجتماعی اسکار بخواد قرار بگیره بالا تر از اونه .
چقدر خوب یه اجتماع رو نشون داده بود
چقدر خوب ادمی که حرف نمیزنه رو همش توی فیلم نشون داد
چقدر خوب با نگاه ها حرف زد
چقدر خوب تونست دروغ رو مثل یه پتک بزنه تو سر موضوع
چقدر خوب قدرت عقاید در برابر غرور و پول نشون داد
چقدر بازی ، فیلم برداری ، گریم ، خوبی رو دیدیم
چقدر هنرمندانه فضای مشوش و خسته رو نشون داد
تبریک میگم
شنبه 13 فروردين 1390
|
>>>محسنl:
بنظر من دیدن این فیلم تلنگری برای امسال ماست تا بتونیم قدری بهتر در مورد درون و پیرامون خودمون قضاوت کنیم . فیلم فوق العاده بود..........................
جمعه 12 فروردين 1390
|
>>>شکیرا:
چقدر کامنت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
يكشنبه 7 فروردين 1390
|
>>>مریم:
با آرزوی بازگشت سلامتی برای ایران من!! توهم توطعه چه می کنه با آدم کسی که به حرفای تو اهمیت نمی ده فقط خودت ضرر می کنی با این افکار جاهلانه لذت تماشای فیلم رو از خودت دریغ کردی!انقدر این کامنت بامزه بود!که یادم رفت بگم نقدتون خوب و منصفانه بود فیلم یکبار دیدم و مطمعنم باید چند بار دیگه دید مثل درباره الی که با هر بار دیدنش بیش تر لذت میبرم.امیدوارم بتونه روی اخراجیها رو کم کنه هرچند اعتقادم اینه که اسم این 2 فیلم نباید کنار هم آورد چون از 2 ژانر و 2 سلیقه ی متفاوت هستند البته اگه قبول کنیم که اخراجیها ژانر داشته باشه!!!!!
جمعه 5 فروردين 1390
|
>>>فردین فروردین:
زنده باشی با این نقد زیبایت.این نقد در سراسر فیس بوک پخش شده است و بسیار زیبا است.با تشکر از سایت سبزتون.سال نو مبارک
يكشنبه 29 اسفند 1389
|
>>>kian ghods:
vaghean motoassefam baraye kasaei ke dar sekanse khodzani shahabe hosseini mikhandidan .... vaghen motoassefam ..... oon lahze ..lahzeye moghayese afradie ke az fiml mifahman va afradi ke andaze gavam neifahman az yek film
شنبه 28 اسفند 1389
|
>>>kian ghods:
avalinbar dar sinama lezat bordam
شنبه 28 اسفند 1389
|
>>>از طرف نادر و سیمین:
دوستان لطفا اطلاع رسانی کنید::سینماهای نمایش دهند جدایی نادر ازسیمین==
سینما آزادی : 10:30 و 12:45 و 15:00 و 17:15 و 19:30 و 21:45 و 13:59
سینما فرهنگ : 11:30 و 13:30 و 15:30 و 17:30 و 19:30 و 21:30
سینما استقلال : 11:00 و 13:00 و 15:00 و 17:00 و 19:00 و 22:45
...
استقلال ،فرهنگ،آزادی،پردیس ملت،اریکه ایرانیان،پردیس شکوفه،پردیس زندگی،جوان،موزه سینما،عصر جدید،آستارا،بهمن،سپیده،فلسطین،گلریز،ماندانا،پردیس تماشا،مرکزی،فردوسی،کارون،پایتخت
(خواهشا نظرم رو منتشر کنید)
شنبه 28 اسفند 1389
|
>>>فرامرز:
به نظر من بهترین فیلم تاریخ سینمای ایرانه.اگه توی سایت imdb تعداد رای هاش زیاد بشه مطمئنا جز بهترینهای تاریخ سینماهم هست.در ضمن برای اقای ایران من هم متاسفم که فیلمی مثل ملک سلیمان که فقط هر چی داشت از جلوه های کامپیوتری و موسیقی بود که اون هم تازه کار ایرانیا نبود را با شاهکاری مثل جدایی نادر از سیمین مقایسه میکند(مطمئنا اخر فیلم ملک سلیمان جایزه ی اسکار یوگی و دوستان را میبرد)
واقعا تبریک به اقای فرهادی
شنبه 28 اسفند 1389
|
>>>امیر :
دلنوشته ی برای فیلم جدایی نادر از سیمین:
((اون نميفهمه كه من پسرشم، من كه ميدونم اون پدرمه.))
پیرمردی مهربان با آلزایمر که تنها خواسته اش خواندن روزنامه است !!.
پسرش را نمی شناسد و همۀ زنها را عروسش سیمین می نامد و و او تنها کسی است که میداند باید دست زندگی را محکم نگه داشت ، به نظرم عالی ترین کاراکتر فیلم است که بعد از مدتی دیگر همان چند کلام محدود را هم نمی گوید.
زنی که درست می گوید و غلط اجرا میکند در پیچ و خم دادگاه و قانون ، عشق را جستجو می کند و قانون و دادگاه را چه جای عشق . به امید فردایی بهتر برای دخترش ریشه های امروز او را قطع می کند. تنها شخصیت فیلم که هرگز دروغ نگفت ولی خیلی لجبازاست و مغرور حاضر نیست : ......
مردی که می داند: " کار غلط غلطه حالا هرکی که می خواد بگه ." مردی که مصمم است دخترش را کاملا مستقل و فهمیده بزرگ کند . مردی که احترام می گذارد به آزادی و خواسته همسرش ولی خیلی مغرور است و لجباز حاضر نیست : ........
زنی از قشر پایین که می داند کمک به انسانی درمانده چه قدر نیکو است اما از گناه میترسد و به دنبال تایید انسانها و کتابهای مقدس می گردد و چه تاکیدی دارد مبنی بر اینکه این انسان نیاز به کمک دارد بسه دیگه کوتاه بیاین و می داند که ناراستی دارای عواقب است اما از این دانستن فرار می کند تا جایی که مجبور می شود قسم به قرآن بخورد. آیا اگرمجبوربه قسم خوردن به قرآن نمی شد یا به قول همسرش: تو قسم بخور گناهش با من .اخلاقیات را و نتیجه عمل را می توانست نادیده بگیرد ؟
مردی از طبقه زحمت کشان همیشه بدهکار که خسته شده از تمام نگاهها و قضاوتهایی که سالها یا شاید قرنها به آنها می شود که همیشه مورد ظلم بوده اند چه از طرف کارفرما چه قانون چه جامعه......
دختری در آستانه سن بلوغ (فهمیدن) که باید واقعیتهای جامعه را خود ببیند و بفهمد و بزرگ شود و آنگاه آرام گریه کند به خراب شدن تمام باورهایی(راستی در تمام شرایط) که پدر سالها به او داده بود.
قانونی که نمیتواند به هیچکدام آنها کمک کند چون هیچکدام آنها را نمی شناسد که
قانون برای انسانهاست ولی پیچدگیهای اجتماعی ، شخصیتی ، رفتاری آنها را نمی شناسد و تنها می تواند لطف کند مردی را که خود به مرز جنون و افسردگی رسانده چند روزی زندانی نکند .......
و شروع داستانی که دستمزد کارگران دقیقا برابر با باقیماندۀ تراول 50 هزارتومنی یک روز کارکرد زن کارگر خانه است .
و پایان داستانی که ترمه چگونه میتواند در انتهای این داستان به هم ریخته از جامعه ای که هر روز درونش نفس می کشیم دست به انتخاب بزند؟؟؟؟
پایان فیلم را خیلی دوست داشتم هیچ پایان و جواب مشخصی برای این زندگی چهل
تکه و ناقص نخواهد بود ......
ماجرا فقط روایت یک داستان مبتنی بر طلاق و سپس سوء تفاهم و قضاوت و دروغ و غیره نیست. خشت اول چون نهد معمار کج / تا ثریا می رود دیوار کج
بازیها خیلی خوب بودند خصوصا شهاب حسینی و ساره بیات
یه سکانس داشت که شهاب حسینی خودشو میزد بعضیها می خندیدن بعضیها گریه می کردن .....
و چگونه می توان فیلمی دو ساعته ساخت و هیچکس احساس نکند که فیلم چیزی کم دارد چیزی مانند موسیقی . موسیقی شگفت که آنجا که کلام به پایان میرسد ، آغاز میشود.
ساعت 2:30 بامداد جمعه 27/12/89
جمعه 27 اسفند 1389
|
>>>شقایق شوقی:
این فیلم را امروز در سینما شکوفه دیدم .همه چیزش عالی بود.اخراجی ها3 هم رفتم ولی زیاد جالب نبود
جمعه 27 اسفند 1389
|
>>>مرتضی شریف:
یا حضرت کامنت!!چه خبره اینجا؟.چشمام سیاهی رفت ازبس اینجا کامنت گذاشتن.فکر نکنم در طول تاریخ نقد در ایران نقدی اینقدر کامنت خورده باشد .جناب منتقم هم نمیشناسم .احتمالا تازه وارد باشند ولی بهشون تبریک میگم چون تعداد کامنت های یک مطلب نشان میدهد که متن چقدر خواننده هایش را تحت تاثیر قرار داده است.هرچند مطلب و نقد خیلی خیلی رو و ساده بود و اصلا تخصصی نبود ولی این همه کامنت واقعا حیرت انگیزه.خواستم درباره فیلم نظر بدم این همه کامنت دیدم گیج شدم و یادم رفت میخواستم چی بگم.
دوشنبه 23 اسفند 1389
|
>>>evil006:
خواستم برای این فیلم کامنت بزارم دیدم همه دوستان هرچه بود و نبوده را گفته اند.هرچند به نظرم فیلم را بیش از این چیزی که هست بزرگش کرده اند ولی با این حال فیلم خیلی خوبی است.
جمعه 20 اسفند 1389
|
>>>محمد:
به نظر من بهترين كار اصغر فرهادي چهارشنبه سوري هست و خواهد بود.... اميدوارم فرهادي به جاي اينكه خودش تكرار كنه ...يكم از كارهاي اكي كوريسماكي رو ببينه به خصوص زندگي كولي وار...تا بفهمه سينماي اجتماعي و خانوادگي يعني چه...!!!!
چهارشنبه 18 اسفند 1389
|
>>>سامان:
این فیلم چه زمانی اکران میشود؟؟مشخص نشده هنوز؟
چهارشنبه 11 اسفند 1389
|
>>>0918....33:
موحد برای سایت imdbهم نقد مینویسی؟؟؟بابا کارت خیلی درسته .امروز خوندم کفم برید.بابا انگلیسی بابا جدایی نادر از سیمین!لینکشم گذاشتم دوستان بخونن مخصوصا محمد::http://www.imdb.com/title/tt1832382/usercomments-6
چهارشنبه 11 اسفند 1389
|
>>>سعید سبحان رجبی:
من به عنوان یک ایرانی تاسف میخورم که هموطنانم به جای اینکه از این جایزه گرفتن و کسب افتخار توسط جدایی نادر از سیمین خوشحال بشوند موضوع را سیاسی میکنند.وقتی جایزه نمیگیرد میگویید سیاسی است و وقتی چایزه هم یگیرد میگویید سیاسی است .خدا شفاتون بدهذ تا هرچه زودتر از این افتخار لذت ببرید.درضمن تبریک میگم چون جناب منتقم تاحالا هرچی درباره این فیلم در نقدش گفته بود داره تعبیر میشه.خدا کنه که سال دیگه نامزد اسکار بشه.
چهارشنبه 11 اسفند 1389
|
>>>عادل:
آقای عادل، اگه این جایزه صرفا سیاسی بود پس تحسین های منتقدین خارجی که همگی بدون استثنا (دقت کنید، بدون استثنا) این فیلم رو یه شاهکار و بهترین فیلم جشنواره خوانده بودن چی بود؟ همشون سیاسی بود؟!
سهشنبه 10 اسفند 1389
|
>>>قیصر:
خود نقد 3دقیقه وقتم رو گرفت ولی کامنت های دوستان 30 دقیقه!!نه خداییش چرا انقدر وقت مردم رو میگیرید؟؟هرچند که همیشه حاشیه جالبتر از متنه.
شنبه 7 اسفند 1389
|
>>>سیدرضا اردلان:
بی ناموسی تو فیلم های ایرانی موچ میزند.از جدایی نادر از سیمین بگیرید تا سعادت آباد و...!پرده سینما هم اتفاقا از این نوع فیلم ها استقبال میکند... به شرفتون
جمعه 6 اسفند 1389
|
>>>عادل:
وای چقدر بزرگش کردید .یک فیلم معمولی و در بهترین حالت خوب بود.خرس برلین هم یه جایزه سیاسی بود.دلتون رو بهش خوش نکنید.
جمعه 6 اسفند 1389
|
>>>سید محمد علی:
عالی بود
دوشنبه 2 اسفند 1389
|
>>>سپیده:
فیلم خیلی خیلی عالی بود.نقدتم واقعا انرژیمون رو مضاعف کرد.جمله آخر نقد هم عالی بود.در ضمن نظرات این اقایی که به اسم ایران عقاید دوران پارینه سنگی اش را میگوید را چاپ نفرمایید چون اینجا از محیط خودش خارج میشود و تبدیل به فضای طنز تبدیل میشود.مرسی.لطفا درباره یه حبه قند هم نقد بنویس موحد جان.چون شما فقط انگار از این فیلم خوشت اومده توی این سایت پرده سینما.
شنبه 30 بهمن 1389
|
>>>محسن لاچینی:
ایران من سلام.خوبی؟هیچکدام از مطالب تالارگفتگو ها را مدیران نمیگذارند و این خود مردم هستند که این مطالب را منتشر میکنند و بالاترین و کلمه هم دقیقا همینطوری اند.این فیلم یه فیلم شاهکار است و تمامی سایت ها از ان به عنوان پدیده جشنواره نام برده اند وفقط اقای منتقم نیست که از آن تعریف کرده است .پس تمامی سایت ها وخبرگزاریها هم لابد فتنه گر هستند از دید دودی و تاریک شما؟توروخدا مطلبی رو که فرستادی یکبار دیگر بخون.جلوی بچه بزاری خنده اش میگیرد.این نقد هم به خاطر این ازش استقبال شد چون اولین نقد نوشته شده در وب بود وگرنه نکته خاصی ندارد که بگویید چون ازفیلم سیاه استقبال کرده است از آن استقبال شده است.
چهارشنبه 27 بهمن 1389
|
>>>یوگی:
ایران من خدا شفایت دهد.مقاله های روزنامه کیهان را همین سایتی که لینک داده ای هم میگذارد.پس کیهان هم لابد برای استکبار مینویسه؟
چهارشنبه 27 بهمن 1389
|
>>>ایران من:
برای آقای منتقم از صمیم قلب متاسفم.منتقدی که از فیلمهای هالیوودی که مصداق بارز جنگ نرم هستند استقبال میکند و معمولا فیلم های ایرانی هم نقد نمیکنند مگر اینکه موضوع خاصی در میان باشد.مثلا فیلم \"ملک سلیمان\" ساخته تحسین برانگیز شهریار بحرانی که پاسخ مثبتش را از مردم با فروش 3میلیاردی اش گرفن توسط این منتقد نمای سایت شما به شدت به خاطر اینکه از مفاهیم دینی استفاده کرده بود و از فیلمهای هالیوودی این منتقد نما تقلید کرده بود (که به نطرم هیچ تقلیدی در کار نبود و ابتکار بود) فیلم را ضعیف نامیده بود و چنان تاختنی بر فیلم کرده بود که سابقه ای نداشته بود و عده ای هم در همین سایت و سایر سایتهای دیگر که نقد را کپی کرده بودند هم به بهانه ی این نقد بدوبیراه گفتن به فیلم ودولتی و سفارشی بودن فیلم و ..و جو بسیار بدی که نه تنها در سایت شما بلکه در وبلاگ ها و سایت های مقلد منتقد شما راه افتاده بود. اما بعد از مدتی دوباره اقای منتقم سایت شما دست به نقد فیلم ایرانی کرده است.دلیلی باید داشته باشد برای این کارش.چون معمولا فیلم ایرانی نقد نمیکند؟و اتفاقا از فیلم تعریف زیادی کرده است و آن را با فیلم های محبوب هالییوودی اش مقایسه میکند وبه آن اسکار خیالی میدهد.چرا؟چون \"جدای نادر از سیمین\"یه فیلم سیاه نما از جامعه امروز است.که روابط مردم متدین و دین دار ایران را خراب نشان میدهد و مدام به ما میگوید که ایرانی ها با دروغ کار خود را پیش میبرند و مدام در حال زیر آب زنی و دروغ برای رسیدن به اهدافشان هستند..متاسفم برای کسانی که از فیلمهایی در جامعه سیاه نمایی میکند اینچنین استقبال میکنند .جوامع و جشنواره های بین المللی هم عاشق فیلمهایی هستند که در جامعه سیاه نمایی میکند و آن را در جشنواره های به اصطلاح بزرگ خودشان راه میدهند و ازآن استقبال میکنند چون میخواهند همه ایران را آن طوری که نیست ببینند.جوانان چشم و گوش بسته ای که از این نقد به این شدت استقبال میکنند و صف های طولانی که جلوی سینما بسته میشود نشان میدهد که
این جنگ نرم تا چه حد توانسته کار خودرا به درستی انجام دهد.ولی اینبار استقبال از این نقد شما بسیار گسترده تر از سایر نقد های تان است . تنها به وبلاگ ها و سایتهای مقلدتان خلاصه نمیشود بلکه تالار گفتگو های بزرگ این نقد را کپی کرده اند وبیننده های فراوانی به این نقد شما جلب کرده است تالار گفتگوهایی که بخاطر مسائل سیاسی و..هرروز فیلتر میشوند و با ادرس های جدید که الان به 30رسیده اند .از همه مهمتر که سایت های صهیونیست ومخالف نظام مانند \"بالاترین\"و \"دنباله\"این نقد را در سایتشان قرار داده اند.که در ادامه لینکشان را برایتان گذاشته بلکه ببینید چه سایت هایی طرفدار نقد های شما هستند و چرا اینقدر اینجا نظر میدهند تا شاید از این رویه ایران ستیزی که در پیش گرفته اید بازگردید.
http://balatarin.com/permlink/2011/2/11/2363359
چهارشنبه 27 بهمن 1389
|
>>>فرشاد فرازمند:
محشر بود.حق فیلم رو کامل ادا کرده اید و حتی به نظرم میتوانستید بیشتر از این هم تعریف کنید.جدایی نادر از سیمین فیلمی نیست که به این زودی ها از خاطره ها فراموش شود و کسی بتواند به این زودیها فیلمی مثل آن را تولید کند.در سینمایی که کارگردان ها مثل لاک پشت حرکت میکنند اصغر فرهادی انگار مسیر را دارد با هواپیما طی میکند.زنده باد سینمای فرهادی
چهارشنبه 27 بهمن 1389
|
>>>آسمان:
آقاي فرهادي بهترين كارگردان و باعث غرور و افتخار هر ايراني هستند .
سهشنبه 26 بهمن 1389
|
>>>محمد جواد:
یک اتفاق ساده!!!شاید(شاید که نه حتما)هیچ فیلمسازی تا سال ها سال دیگر نتواند چنین فیلمی خلق مگر خودش.
دوشنبه 25 بهمن 1389
|
>>>یحیی غلامی:
جالبه .مدیر سایت به این فیلم 1ستاره داده است ولی این نقد یک فیلم 4ستاره است.تا حالا سایتی رو ندیده بودم که نظر مدیرش با نویسندگانش متفاوت باشد.
دوشنبه 25 بهمن 1389
|
>>>مینا :
امروز رفتیم سینما استقلال یه پسری ازبش که هل دادند افتد دستش بین میله های صف گیر کرد و شکست.حالا انگار میخواست آواتار جیمز کامرون اکران بشه.خیلی رو اعصاب بود.
يكشنبه 24 بهمن 1389
|
>>>روشا:
بهترین و پخته ترین اثر فرهادی بدون شک...
حتما منتظر خبرهای خوب از فستیوال برلین باشید.
يكشنبه 24 بهمن 1389
|
>>>پژمان معیری:
دیشب تو سینما شکوفه 6 ساعت صف وایسادیم واسه سانس ساعت2 ولی بلیت بهمون نرسید ... هرچی پلیس بود ریخت توسینما ... سینما داشت خراب می شد .... گفتن 7 و 11 دوتا سانس ویژه می ذارن ... ما واسه سانس ساعت 8 که گزارش یک جشن بود بلیت داشتیم ولی قید اونو زدیم و رفتیم سانس ساعت 7 شاهکار \" جدایی نادر از سیمین \" رو دیدیم ... واقعا محشره ... اصغر فرهادی بدون شک بهترین کارگردان سینمای ماست ... بازی پیمان معادی حرف نداشت ... شهاب حسینی \" باید \" سیمرغ نقش مکمل رو بگیره ... ساره بیات چه بازی ای کرد ... اسم او هم \" باید \" جزو 5 کاندیدای سیمرغ باشه ... سارینا فرهادی واسه اولین بار بود که جلوی دوربین می رفت ولی واقعا گل کاشت ... فیلمبرداری و صدابرداری هم عالی عالی بودن ... به شدت منتظر اکران عمومی فیلم هستم تا چند بار دیگه به سینما و این شاهکارو ببینم ... درود بر اصغر فرهادی ...
يكشنبه 24 بهمن 1389
|
>>>مرضیه ح:
من موقع تماشای فیلم خیلی گریه کردم.وقتی اومدم بیرون انگار از مجلس فوت یکی از بستگان نزدیکم بیرون اومده بودم .ممنون.خیلی فیلم خوبی بود
يكشنبه 24 بهمن 1389
|
>>>اکبر-ه:
جدایی نادر از سیمین سخنرانی پادشاه امسال سینمای ایران است.تبریک و خسته نباشید به عوامل فیلم جدایی نادر از سیمین
شنبه 23 بهمن 1389
|
>>>203030:
آهااااااااااااااااااااااااااای اونایی که میگید فیلم خوبی نبوده است.دیروز کجا بودید که ببینید مردم تو سینما داشتند با کله دست میزدند!اگر هم ندیده اید کامنت های این مطلب را بشمارید تا حساب کار دستتان بیاید.شما بنی اسرائیل هستید که فقط به نکات منفی نگاه میکنید.
شنبه 23 بهمن 1389
|
>>>فیلم باران:
با اجازه این مقاله را من دیروزدر تالار گفتگویم کپی کردم .خیلی عالی بود.تاحالا که 2000تا بیننده داشته است.دستتان درد نکند.ولی به استقبال گسترده ای که شما داشته اید به نظرخود من که کارم با دانلود فیلم و اینها هست و روزی چندتا فیلم خوب میبینم نسبت به درباره الی کاری بهتری نیست.
شنبه 23 بهمن 1389
|
>>>مریم س:
من نمیدانم اینهایی که میگویند فیلم بدی ساخته جناب فرهادی,دیگه چی میخوان بسازند برایشان؟تورو خدا انقدر حسود نباشید و در خلاف آب شنا کردن برای خودنمایی کار درستی نیست.
شنبه 23 بهمن 1389
|
>>>امیدعارف:
فیلم عقبگرد کامل برای اصغر فرهادی عزیز بود.امیدوارم با فیلم بعدیش این عقبگرد را جبران کند.
شنبه 23 بهمن 1389
|
>>>green@date:
jooooooooooooooooooon!asheghe in hastam ke az filmi ke khosham miyad digaran ham az film khisheshon biad.we are so much.
شنبه 23 بهمن 1389
|
>>>اصغر كوچيكه:
اصغر تو اكبري نه اصغر اونم چه اكبري ، اكبر فيلمسازهاي ايران ...
شنبه 23 بهمن 1389
|
>>>شهاب:
چرا از بازی فوق العاده شهاب حسینی تعریف نکرده ای؟به نظر من یکی از بهترین بازی های برتر تاریخ ایران رو انجام داده است
شنبه 23 بهمن 1389
|
>>>امیرحسین عسگری:
واااااای!من دیشب این فیلم رو دیدم .محشر بود.اصغر فرهادی انصافا ترکوندی با این فیلمجدایی از فیلم جدایی نادر از سیمین کار واقعا سختی هست
شنبه 23 بهمن 1389
|
>>>مش خيرا...:
شهاب حسيني ... مريلا زارعي ... اصغر فرهادي .. يعني چي ؟... مثل اين مي مونه كه بگيم ژان كلود وندام در فيلمي از آلخاندرو گوانزالس ايناريتو !... به حق ...
شنبه 23 بهمن 1389
|
>>>عباس تهراني :
داغونم كردي اصغر...
شنبه 23 بهمن 1389
|
>>>به رنگ سبز:
عالی بود.لطفا هرکس از فیلم و سینما چیزی حالیش نمیشه درباره شاهکار تازه ی اصغرفرهادی حرفی نزند.با نقدتون 100%موافقم.همین الان از سالن رسانه رسیدم خانه اومدم تو اینترنت درباره این فیلم یه نقد پیدا کنم باز انگار مثل همیشه فقط شما این فیلم رو نقد کرده اید و بقیه سایت ها و تالار گفتگوها از رو شما کپی کرده بودند.یعنی انقدر ما منتقد کم داریم؟؟حتی ویکی پدیا هم تو صفحه جدایی نادر از سیمین به این صفحه لینک داده است.هرجا توی اینترنت میریم اخرش میرسیم به سایت پرده سینما.
شنبه 23 بهمن 1389
|
>>>نازنين:
از نظر من درباره ي الي مقدس بود ... ! جدايي نادر از سيمين نوراني ... و اصغر فرهادي ... چي بگم؟
شنبه 23 بهمن 1389
|
>>>محمد مهربانی:
از این فیلم اصلا خوشم نیومد و واقعا برای فرهادی یه پسرفت حسابی بود و سلیقهع شما واقعا عجایبی هست که در مورد این فیلم تعریف کردین
شنبه 23 بهمن 1389
|
>>>سیدغلام علی حنیفی:
من سعادت نداشته ام که این فیلم را تماشا کنم ولی چون شما گفته اید خوب است حتما باید فیلم خوبی باشد.تشکر فراوان که فیلم های ایرانی را بررسی کرده ای.
شنبه 23 بهمن 1389
|
>>>رضا :
فیلم خوبی نبود.اصلا ازش خوشم نیامد.خیلی فکر میکرد فلسفیه ولی سطحی بود.درباره الی به نظر سطحی میامد ولی خیلی عمیق بود
شنبه 23 بهمن 1389
|
>>>facebook:
mer30
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>010101010:
جمله اخر گل واژه بود.یعنی چی؟
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>کوروش صغیر:
"جدایی نادر از سیمین را بگیرم و به صورت سیاه و سفید تماشایش کنم"ایده ی بدی نیست.موافقم باهات بدسلیقه.
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>کریم حمیدی:
جشنواره تحریمه .چه فیلم اقای فرهادی باشه چه نباشه.اگر میدونست فیلمش خوبه نباید این فیلم رو نمایش میداد.
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>آیدین :
اون روز تو سینما آزادی از اقای فرهادی پرسیدم این فیلم رو بیشتر دوست دارید یا درباره الی؟گفت من فیلم هایی رو که قصد دارم بسازم رو بیشتر از فیلم های قبلی ام دوست دارم!!لووووووووووووول
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>نیلوفر:
من که ندیدم ولی همین که لیلا حاتمی و شهاب حسینی توش بازی میکنن دیگه معلومه که اثر فوق العاده ایه چه برسه به اینکه کارگردانش هم اصغر فرهادی بزرگ باشه که دیگه کارش از تعریف میگذرد.
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>هومن :
چهارشنبه سوری و درباره الی و جدایی نادر از سیمین در صدر بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران قرار دارند.و پرده سینما هم بخاطر به روز بودن و نقد فیلمهای جدید و داغ اکران نشده چه آمریکایی و ایرانی درصدر بهترین سایت سینمایی ایران قرار دارد.شک نکنید.خسته نباشید.
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>میلادتهرانی:
"اصغر فرهادی از 。。。 دعوت کرده در اکران فیلم جدید خود برای اصحاب رسانه حضور داشته باشد"نورالی نور شد.اگر بیاد چی میشود.فروش فیلمش در سینما دوبرابر میشود.خودم بخاطر همین حرکت اقای فرهادی موقع اکران فیلم 10تا از دوستان رو به سینما دعوت میکنم.زنده باد فرهادی
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>عرفان خدابنده لو:
بعد از 10 ساعت در صف سینما آزادی با دیدن فیلم خستگیمون در رفت دمت گرم اصغرفرهادی.خیل فیلم خوبی بود
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>سهیل :
جو ندید لطفا!!خیلی ممنون میشم.مارال جان 30دقیقه میدونی یعنی چی؟؟در اینکه فیلم خوبی هست(هنوز ندیدمش)هیچ شکی نیست ولی شما با این کارهاتون فیلم را از اون طرف پرت میکنید پایین.
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>مهرنوش:
تحسین برانگیز ترین فیلمی که تا به حال دیدم. من هنور یعد از گذشت دو روز از تماشای فیلم، در داستان فیلم سیر می کنم. هنوز شو که ام. قبل از دیدن فیلم با آقای فرهادی صحبتی داشتم. و الان در به در دنبال ایمیل ایشان می گردم، اگر دوستی می تونه منو کمک کنه، ممنونش می شم.
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>ندا نظری:
وای خدا یعنی میشه این فیلم رو منم ببینیم.خیلی خیلی ممنون!
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>سعیده:
واقعا همه ی اینها میشد اتفاق نیافتد!جالب بود
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>امیر حسین فلاح:
آخ.طلاق و جدایی خیلی تلخه.این چه فیلمهایی انقدر ازش تعریف میکنید.افسردگی رو ترویج میدهند.با اینکه فیلم های خیلی خوبی هستند ولی اصلا خوشم نمیاد نگاهشون کنم.
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>زوکربرگ:
ops!
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>ساسان:
من که عمرا اینجور فیلم های غمگین و ناراحت کننده را نگاه کنم.خودم کم مشکل دارم حالا بیام واسه هنرپیشه های فیلم هم غصه بخورم.منتظر اخراجیها 3هستم.باید جالب باشد.
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>0912..36:
جدایی نادر و سیمان را نباید نقد کرد.باید خفه شد و فقط آن را نگاه کرد
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>میثم مرادی:
اون احساسی که پرده سینما توصیف کردی در انتهای نقد من به عینه پس از پایان تماشای درباره الی دیدم.انگار فقط اصغرفرهادی میتواند تماشاگرانش را جادو کند.این همه منتظر قسمت دوم مقاله ی فیلمهای 2011موندم با این مقاله ات تیرخلاص را زدی بهم.کی میزاری اونو پس؟
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>ارمین شکری:
خوشم اومد این فیلم رو زودتر برای مردم به نمایش درآوردند تا منتقدان نماها.زنده باد اصغر فرهادی
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>مارال شاهوردی:
سینما آزادی 25 دقیقه دست میزدند و سینما ملت هم 20دقیقه سرپا فیلم را تشویق میکردند.من 12 ساعت منتظر تماشای فیلم بودم ولی خستگیم بیرون رفت .دوبار دیدمش یکبار در سینما ازادی و یکبار درسینماملت.فوق العاده بود
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>سارا24ساله:
قیافه ی خانم حاتمی شبیه جولیان مور در فیلم "بچه ها همه خوبند"شده است.باور کنید انقدر خوشحال میشوم یک فیلم ایرانی انقدر جو مثبت تو سینما راه می اندازد و مردم مشتاق تماشای آن هستند.
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>نادر و سینی:
موحد موقع نقد فیلم یه نفس عمیق میکشیدی.فیلم اسکاری ندیده ای که به این میگویی اسکاری!
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>بهروز کرمانی:
چرا اخر فیلم را با درباره الی مقایسه میکنید؟؟این دو دوفیلم جدا از هم هستند.اگر بخواهیم هر فیلم را با فیلم قبلی کارگردانش مقایسه بکنیم که نمیشود.متاسفانه فیلمرا ندیده ام وعلاقهی بسیاری دارم تا هر چه زودتر به تماشایش بنشینم.از سایت خوبتون هم متشکرم
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>محسن لاچینی:
برای دیدن فیلم جدایی نادر از سیمین سراسر ایران ثانیه شماری میکند.باشد که با حمایت از این فیلمها گامی به سوی پیشرفت کشورمان برداریم
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>203030:
اول!!اول شدم.ای کسانی که بعد از من نظر درباره فیلم میدهید .جان هرکس دوست دارید از فیلم بد نگویید.منم این فیلم رو با 1000بدبختی بالاخره دیدم .محشر بود
جمعه 22 بهمن 1389
|
>>>سپهر :
مرسیییییییییییییییییییییی!چه زودی نقد کردی اینو.مگر امروز قرار نیست امروزاکران بشه.ولی جان تو خیلی خوشحال شدم از فیلم تعریف کرده ای.ما شهرستانیها همچنان باید در کف فیلم تا عید نوروز بمانیم!
جمعه 22 بهمن 1389
|