پرده سینما

فرج الله سلحشور: ماهی این آب گل‌آ‌لود کجاست؟!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

واکنش سلحشور به رویدادهای اخیر خانه سینما

 

فرج الله سلحشور. عکس از الهام عبدلی. سایت پرده سینمافرج‌الله سلحشور در واکنش به رویدادهای اخیر خانه سینما نوشت: امید دارم به یک‌باره یک قهرمان سیاسی برای گرفتن رأی سینماگران و هواداران آن‌ها تمام زحمات آقای وزیر و معاونت سینمایی را به هدر ندهد و تصمیم به ابقای خانه سینما نگیرد.

 به گزارش فارس، فرج‌الله سلحشور کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی یوسف پیامبر(ع)، مردان آنجلس و ... در واکنش به رویدادهای اخیر نامه‌ای نوشته و نسخه‌ای از آن را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است.

 

متن کامل نامه سلحشور به شرح زیر است:

 

برادران عزیز و ارجمندم واقعا نگرانید که مبادا با به هم ریختن اوضاع کسانی ماهی خود را بگیرند یا نگران آنید که اگر آب شفاف شود و بعضی نتوانند مثل گذشته از سینمای بهم ریخته و آشفته موجود ماهی بگیرند؟!

واقعاً نگران ماهی گرفتن وزیر و معاونت ارشاد هستید؟ یا نگرانید که این حرکت‌ها و اصلاح ساختار خانه سینما آب گل آلود را شفاف کند و بعضی چون گذشته نتوانند ماهیگیری کنند.

ملتزم نبودن اعضای خانه سینما به قانون و همسان نبودن آثار سینمایی با شئونات فرهنگی انقلاب اسلامی آب گل‌آلود است یا ملتزم به قانون بودن و تولید آثار فرهنگ انقلابی و اسلامی؟!! واقعا آنکه به دنبال گرفتن ماهی از آب آلود است ما را هم مثل شما نگران می‌کند. اما شاید ماهیگیر مورد نظر ما و شما با هم متفاوت‌اند. درست شدن و اصلاح ساختار سینما به نفع نظام و انقلاب و به زیان کسانی است که تاکنون در جهت مخالف حرکت می‌کردند. به زیان آنهاست که با آثار سیاه‌نمایی ایران و انقلاب را سیاه و تاریک نشان می‌دادند. به زیان آنهاییست که بر علیه روحانیت فیلم می‌ساختند. به زیان آنهاست که با سرمایه نظام برای خود اعتبار و آبرو کسب کرده‌اند. به زیان آنهاست که با ساختن یک یا دو اثر در جهت اهداف نظام و کسب موقعیت و محبوبیت مسیر دیگری را در پیش گرفتند.

برادران، خانه سینما واقعا مأمن اهالی سینما بود. اما نه مأمن همه سینماگران. مأمن سینماگرانی بود که در جهت اهداف خانه سینما بوده‌اند نه در جهت اهداف نظام و انقلاب و اسلام. هر کس که با خانه سینما و اهدافش همراه شده. این خانه پناه‌گاهش بوده و هر کس که نبوده مسئولین این سینما او را از گردونه بیرون انداخته و نابود کرده‌اند.

وزیر ارشاد اشتباه ننشسته است برادران. وزیر کارگزار نظام و مورد تأیید مجلس و مردم است و این اهانت‌های شما به وزیر این نظام ریشه در مخالفت شما با نظام دارد و هرگاه که مسئول نظام سرویس ‌ده و جاده صاف کن شما بوده طرفدار او بوده‌اید و هرگاه خلاف نظر شما عمل کرده‌ صدها اهانت و تهمت نثار او کرده‌اید. ملاک خادم نظام‌ بودن وزیر نیست ملاک خدمتگذار سینما بودن است.

فرموده‌اید غالب این سینمای نجیب ... واقعا سینمای ما نجیب است؟ حاضرید بعضی از فیلم‌های این سینما را در مساجد و حسینیه‌ها نمایش دهید؟ تا ببینید مردم با این سینمای نجیب شما چه خواهند کرد؟

فرموده‌اید این سینمای نجیب مولود فرزندان نهضتی است که در پاسداری آن جان و مال و آبرو گذاشته‌اند!!! واقعا شما خانه سینما و سینماگران را ملتزم به ارزش‌های آرمانی نام و قانون اساسی می‌دانید؟!! اساس نامه خانه سینمایتان که غیر از این می‌گوید.

آیا ترویج بی‌بند و باری و عادی‌سازی روابط دختر و پسر و زن و مرد، ترویج زن‌سالاری و نابود کردن خانواده، ترویج تجمل‌گرای و فرهنگ غرب، اهانت به روحانیت و همکاری با عوامل فتنه سال 88 نشانه التزام به ارزش‌های نظام است؟ آیا هشتصد نفری که از سران فتنه حمایت کردند ملتزم به ارزش‌های آرمانی نظام‌اند؟

چرا هنوز خانه سینما  شما عزیزان پس از گذشت سه سال و اثبات خیانت و وابستگی سران فتنه اظهار تنفر و پشیمانی نکردید؟ چرا شما احراز که حاضر نیستید حریتتان سرکوب شود، در برابر پایکوبی و سوت و کف زدن فتنه گران و به آتش کشیدن خیمه سرخیل احرار و آزادگان تاریخ بشر اباعبدالله (ع) سکوت کردید و هنوز که هنوز است نه از این اعمال اظهار نفرت کردید نه از فتنه‌گران اظهار بی‌زاری؟ نکند حریت و آزادمنشی شما هم از نوع آزادی‌خواهی فتنه‌گران است؟!!

در پایان سؤالی دارم، بینی و بین‌الله شما می‌توانید از این سینما و سینماگر در محضر امام عصر هم دفاع کنید. اگر روز قیامت بی‌بی فاطمه (س) سوال کرد آیا سینمای مورد تأیید ما این است؟ می‌توانید پاسخ مثبت دهید؟ از بعضی از شماها که پرسیدم وهن‌آمیز پاسخ دادند: کجای انقلاب مورد تأیید و رضایت امام عصر (ع) و فاطمه زهرا (س) است که سینما باشد!!! امیدوارم جهت فرار از حقیقت تلخ سینمای موجود از این راه فرارها برای خود نتراشید. چون این نشان از ضعف بینش پاسخ دهنده دارد که ارزش‌های انقلاب را نمی‌بیند. در ثانی یک انسان آزاده و مؤمن به خاطر بی‌راهه رفتن دیگران مسیر خود را تغییر نمی‌دهد من امید دارم به یکباره یک قهرمان سیاسی برای گرفتن رأی سینماگران و هواداران آنها تمام زحمات آقای وزیر و معاونت سینمایی را به هدر ندهد و تصمیم به ابقای خانه سینما نگیرد.

خداوند به شما به جای توفیق شهرت و محبوبیت، توفیق خدمت بدهد و حقیر را در صراط مستقیم سست و متزلزل نگرداند.


 تاريخ ارسال: 1390/10/21
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>صفدر میرفندرسکی:

آقای سلحشور در پایان نامه تان از خداوند خواهان هستید در صراط مستقیم سست و متزلزل نگردید. شما مطمئن هستید در صراط مستقیم قرار دارید..در اوهام نیستید...ویا به تعریف جدیدی از صراط مستقیم رسیده اید....ویا دچار رنگ حق شده ای که وا مصیبتا

0+0-

جمعه 21 بهمن 1390



>>>حبيب آقا:

اوس فرج ، بيني و بين ا.. اين يوزارسيفي كه با اين همه هزينه از جيب مردم ستمديده ساخته شد چه تاثيري در حال اين ملت داشت ؟ آيا ذره اي تونست افقهاي مخاطبشو رو جابجا بكنه ؟ عمو فرج ،حاتمي و كيميايي و بيضايي و تقوايي و مهرجويي و...از اون ور مي افتن و برادراني مثل حضرتعالي ، حاتمي كيا ، جمال خان شورجه ،كاسه ساز و كل توهم زده ها... از اين ور . سينماي ايران اگر هنرمند داره بياد يه فيلم مثل رنگو درست كنه كه وقتي به آخر فيلم رسيدي يه تكون اساسي بخوري و بگي منم بايد بدونم كي هستم ؟ اين يعني سينما .

0+0-

چهارشنبه 21 دي 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.