پرده سینما

آنا نعمتی: همیشه سعی کرده ام نیم پله نیم پله بالا بیایم

علیرضا انتظاری

 

 

 

 

 

 

 

 

نشست پرسش و پاسخ فیلم یکی میخواد باهات حرف بزنه به کارگردانی منوچهر هادی در سالن کنفرانس سعدی مرکز همایش های بین المللی برج میلاد با حضور اصحاب رسانه برگزار گردید.

در این نشست خبری که مدیریت آن را محمود گبرلو بر عهده داشت برخی عوامل این فیلم از جمله: منوچهر هادی (کارگردان)، فرشته مهدی زاده (تهیه کننده)، پرویز آبنار (صداگذار)، آنا نعمتی (بازیگر)، هانیه غلامی (بازیگر)، و یکتا ناصر (بازیگر) حضور داشتند. از جمله نکات قابل توجه این نشست عدم حضور منتقد مهمان بود.

در ابتدای جلسه منوچهر هادی در جملاتی ضمن ابراز تشکر از کسانی که فیلم اش را به نظاره نشسته اند اظهار داشت: من خوشحالم که به عنوان یک سینماگر روی اهای خود ایستادم و فیلمی شریف ساختم.

آنا نعمتی نیز در جملاتی اظهار داشت: امروز اولین باری بود که فیلم را دیدم. من باید از تک تک همکاران ام در این فیلم تشکر بنم که به من آرامش دادند تا بتوانم در فضای حسی فیلم نقش سخت خودم را ایفا نمایم و از عهده انجام آن بربیایم.

در ادامه این نشست یکی از حاضران ضمن ابراز تمجید از فیلم یکی میخواد باهات حرف بزنه از هادی پرسید موضوع فیلم شما به اهدای عضو پرداخته می شود، البته این موضوع در فیلم آن چنان که باید ما را با خود درگیر نکرد، اما گذشت و اخلاق که شعار جشنواره امسال است به خوبی در این فیلم دیده می شود هدف شما کدامیک بوده است؟

هادی در پاسخ گفت: پیوند اعضا تنها بهانه ای برای تعریف قصه زندگی لیلا بود. اساساً خود من قصه فیلم را دوست دارم و پیوند اعضا برای قصه لیلا بهانه ای شد و من سعی کردم که این بهانه به صورت واقعی تعریف شود.

منوچهر هادیهادی در پاسخ به این سوال که چرا برای فیلم تان پایانی خوش رقم زدید گفت: در فیلمنامه اولیه قرار نبود که در سکانس فینال شهاب حسینی سر قبر حاضر باشد و تنها قرار بود که آنا نعمتی به تنهایی در این سکانس حضور داشته باشد، اما وقتی شهاب حسینی فیلمنامه را خواند شرط گذاشت که اگر آنا نعمتی بپذیرد او به جای وی این شخصیت را بازی کند. در نهایت من طوری فاینال فیلم را رقم زدم تا به داستان اصلی فیلم لطمه ای وارد نشود.

یکتا ناصر نیز در پاسخ به این سوال که با توجه به بازی درخشان اش در این فیلم آیا روی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از الآن حساب باز کرده است یا نه گفت: من به جایزه نه فکر کرده و نه فکر می کنم من جایزه ام را هنگام بازی در این فیلم گرفته ام.

یکی دیگر از حاضران در مورد سیر تکاملی مسیر حرکتی هادی از قرنطینه تا یکی میخواد باهات حرف بزنه اشاره نمود و از وی خواست توضیح بدهد که چگونه این سیر تکاملی را طی کرده است؟ همچنین وی به بازی سرد آنا نعمتی در فیلم اشاره کرد و گفت چرا شما نمی خواهید بازی درونی بیشتری داشته باشید و کمی از عضلات صورت تان برای بازی بهره بگیرید؟

آنا نعمتی در پاسخ به این سوال گفت: من تشکر می کنم و خوشحالم که شما من را دیده اید چون این سؤال شما نشان از آن دارد که شما کارهای من را دنبال می کنید. من نقد را بسیار دوست دارم و طی این سال ها تمام نقدهایی که در مورد بازی و کارهایم بوده است را خوانده ام. اما بر خلاف نظر شما فکر می کنم در چند فیلم اخیرم از نظر خودم و راهنمایم و همچنین کارگردانان فیلم ها که مرا هدایت می کرده اند توانسته ام حس خوبی بگیرم و در قالب نقش هایم فرو بروم. من سعی می کنم که همیشه در بازی هایم حس را در کنار تکنیک داشته باشم و آن را به کار ببرم و همیشه سعی داشته ام که نقش های تکراری و مشابه به یکدیگر را بازی نکنم و به همین دلیل پیشنهادات زیادی را هم رد می کنم.

یکتا ناصرنعمتی افزود: من بعد از فیلم های آل، برف روی شیروانی داغ، برخورد خیلی نزدیک و غیره سعی کرده ام که تکرار مکررات نکنم. اما نقد شما را با جان و دل می پذیرم و سعی می کنم در انتخاب هایی که در این سینما مجاز هستم آن نقش ها را ایفا کنم انتخابم را درست انجام بدهم. من از 17 سالگی که شاگرد استاد سمندریان بوده ام همیشه سعی کرده ام که نه پله پله بلکه نیم پله نیم پله بالا بیایم.

در ادامه این جلسه منوچهر هادی به شخصیت «لیلا» در فیلم اشاره کرد و گفت: لیلا زنی است که ۱۷ سال پیش از همسرش جدا شده و تنها در شهری دیگر با وجود دخترش زندگی کرده است و این زن سخت‌کوشی است پس نمی‌توان از او توقع داشت تا در برابر سانحه تصادف دائم به گریه و زاری بپردازد. ما برای ارائه این نقش در طول کار با خانم نعمتی بسیار صحبت کردیم و من این نوع بازی را می‌پسندم.

سپس فرشته مهدی‌زاده درباره چگونگی ساخت فیلم و کار روی فیلمنامه توضیح داد: از زمانی که قرار شد فیلمنامه را با آقای هادی کار کنیم تلاش کردیم تا روی فیلمنامه دقت لازم را داشته باشیم. این کار، کار جمعی و گروهی است، تک تک عوامل با عشق و علاقه کار کردند. امیدواریم در سال‌های آتی بیش از پیش روی فیلمنامه تمرکز کنیم.

در همین رابطه ببینید

عکس های الهام عبدلی از جلسه پرسش و پاسخ فیلم «یکی می خواد باهات حرف بزنه»

 


 تاريخ ارسال: 1390/11/18
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>هیچکس:

حالا چون آقای هادی به اعتراف خودشان ( که البته بسیار دور از ذهن به نظر میرسد ) ناخواسته از بازیگری خانم نعمتی بهره بردند بازی بسیار خوب ایشان را زیر سوال میبرند و بازی ایشان را سرد توصیف میکنند. دستشان درد نکند با این قدر دانی آنهم در زمانی که هیچکس با ایشان در ایفای نقش \" لیلا \" همراهی و همکاری نکرد. جالب اینکه آقای هادی در یکی از مصاحبه هایشان گفته بودند: \" من اصلا نمی دانم چطور شد که نقش لیلا به آنا نعمتی رسید \". به نظر شما این ممکن است بدون تایید کارگردان نقشی را به بازیگری محول کنند؟

0+0-

سه‌شنبه 30 مهر 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.