پرده سینما

نه طلایی، نه طلایه دار، اما منصف و موفق؛ نگاهی به فیلم «قلاده های طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی

موحد منتقم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نقد فیلم قلاده های طلا به کارگردانی ابوالقاسم طالبی

 

-قلاده های طلا تا جایی که امکان داشته و به آن اجازه داده اند با موضوع اعتراضات پس از انتخابات سال 1388 بی طرفانه برخورد کرده است.

 

-قلاده های طلا از لحاظ فیلمنامه به طور حاد رنج می برد. طرح های فرعی آن نه بار نمایشی دارند و نه به پیشبردی داستان اصلی فیلم کمک می کنند. از طرف دیگر فاقد جذابیت هستند و به نظر می رسد برای آب بستن به فیلم الصاق شده اند.

 -پیش از اکران فیلم، موج گسترده ای برای دعوت به تحریم فیلم در شبکه های اجتماعی آغاز شد. در حالی که کاملاً مشخص است 90% آنها فیلم را ندیده اند و تنها با توجه به نام فیلم و موضوع آن زمزمه تحریم را سرگرفته اند! این موج تحریم ها نشان دهنده ی وحشت عوامل خارجی از رسیدن پیام این فیلم به تماشاگران داخلی است. هرچند تجربه های تاریخی ثابت کرده است موج اینگونه تحریم ها صرفاً مجازی است و در عالم واقعیت موجب فروش بیشتر فیلم هم خواهد شد!

-امین حیایی در فیلم قلاده های طلا عالی است! بهترین بازی امین حیایی تا این لحظه.

 

قلاده های طلاماجرای درگیری های بعد از انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد 1388، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 حساس ترین برهه ی زمانی در تاریخ کشور ایران محسوب می شود. در این ماجرا دسته ای از طرفداران کاندیداهای شکست خورده آقایان موسوی و کروبی در اعتراض به نتیجه ی انتخابات به خیابان ها ریختند و پس از آن درگیری ها و آشوب های گسترده ای در تهران آغاز شد. دستگاه های جاسوسی خارج از کشور از این درگیری ها نهایت سوء استفاده  را کردند و نه تنها عملیات ضد اطلاعاتی گسترده ای را در ایران آغاز کردند بلکه موفق شدند دامنه اعتراضات را به سطح آشوب ها و اغتشاشات وسیع خیابانی گسترش دهند. حالا پس از فیلم های  ضعیف پایان نامه و اخراجی ها3 این بار نوبت به قلاده های طلا رسیده است تا از زاوبه ای دیگر از این حوادث را در سینما به نمایش بگذارد.

فیلم قلاده های طلا ساخته ی ابوالقاسم طالبی به نقش عوامل خارجی مانند «سی.آی.ا»، «موساد»، و سازمان مجاهدین خلق در این درگیری ها می پردازد و درگیری های مأمورین وزارت اطلاعات با این گروه ها را به تصویر می کشد.

توضیح اینکه قلاده های طلا در چه ژانری می گنجد برای من دشوار است و ناچارم از اصطلاح ترکیبی «شبه مستند پرهزینه» (Analogue Documentary Big Production) استفاده کنم.

در فیلم قلاده های طلا یک گروه خارجی می خواهند با انفجار هواپیمای رییس جمهور سابق جمهوری اسلامی، یک انقلاب مخملی را در ایران راه بیاندازند. اما با عدم موفقیت در این کار، راه دیگری را برقراری آشوب در ایران و براندازی نظام انتخاب می کنند. آنها با وارد کردن یک جاسوس به ایران برای هماهنگ کردن جمعیت های خیابانی و یک گروه منافق در یک خانه ی تیمی سعی در اغتشاش در داخل کشور دارند. نگاه ابوالقاسم طالبی به ماجرای نفوذ جاسوس های خارجی در بین نیروهای انتظامی و اطلاعاتی فراجناحی هست؛ رمز مقبولیت فیلم از نگاه مخاطب عام در همین وجود دارد که طالبی برخلاف فیلم قبلی یک طرفه به قاضی نرفته است. همچنین توجه او به دخالت های خودسرانه و فراتر از حد مجاز نیروهای یگان ویژه هم یکی از دلایل مقبولیت فیلم قلاده های طلا است. چیزی که عدم رعایت آن از مهمترین دلایل شکت فیلم حامد کلاهداری بود.

قلاده های طلامتأسفانه قلاده های طلا فاقد پیرنگ داستانی قوی است و برای یکپارچه کردن حوادث آن به هم، چندین داستان فرعی به آن اضافه شده است. فیلم از لحاظ فیلمنامه به طور حاد رنج می برد. طرح های فرعی آن نه بار نمایشی دارند و نه به پیشبردی داستان اصلی فیلم کمک می کنند. از طرف دیگر فاقد جذابیت هستند و به نظر می رسد برای آب بستن به فیلم الصاق شده اند. گره گشایی ضعیف پایانی و «گاف» های اساسی که می توان در این فیلمنامه مشاهده کرد ضربه های جدی به قلاده های طلا وارد کرده است.

یکی از این مشکلات فیلمنامه مثلاً خواهر/ برادری است که هرکدام طرفدار یک جناح هستند. این دو شخصیت کاملاً در فیلم اضافی هستند. خانواده آن مأمور وزارت اطلاعات (با بازی حمید رضا پگاه) در فیلم نقش کاملاً دکور را دارند و از آنها به کلیشه ای ترین شکل ممکن (افتادن بچه به خاطر در گیری های خیابانی) استفاده شده است. تماشاگر در طول فیلم هیچ شناختی از آنها به دست نمی آورد، در نتیجه درامی هم شکل نمی گیرد و این ها فقط مانند تکه هایی الصاقی که زمان فیلم را به حد نصاب برسانند به نظر می رسند.

از لحاظ کارگردانی مهمترین دلیل موفقیت قلاده های طلا ضرب آهنگ تند آن است. سکانس های اغتشاشات خیابانی مخصوصاً سکانس حمله به پایگاه بسیج خیلی عالی به تصویر کشیده شده اند. ولی به محض اینکه این سکانس های درگیری به پایان می رسند و بیننده باید «داستان» فیلم را پیگیری کند متوجه می شود  چیزی وجود ندارد که این درگیری را به درگیری دیگر وصل کند. در نتیجه بیننده باید یک سری داستان خانوادگی ضیعف را تحمل کند تا نوبت به نشان دادن درگیری خیابانی بعدی برسد!

فیلم از ضعف شخصیت پردازی هم رنج می برد. مثلاً شخصیت های بسیجی فیلم هم که در پایگاه گرفتار شده اند به معنای واقعی کلمه تک بعدی و کلیشه ای هستند. لحن صحبت کردن و مثال هایی که می آورند طوری است که گویی از زمان جنگ به این طرف از آن پایگاه بیرون نیامده اند!

امین حیایی در فیلم قلاده های طلا عالی است! بهترین بازی امین حیایی تا این لحظه. او فارغ از هر چیز احمقانه ای که دور و برش می گذرد کار خودش را به نحو عالی انجام می دهد. فیزیک و قدرت بدنی او کاملاً مناسب نقشی است که به عهده گرفته است. چنین بازی کنترل شده ای از امین حیایی عجیب و غیر قابل انتظار بود. او فرصتی به دست آورده تا در نقشی که کاملاً برازنده اوست خودش را نشان دهد.

شجاعت طالبی در نمایش ضعف دستگاه های اطلاعاتی نیز به نوبه ی خود ستودنی است. در فیلم افراد وزارت اطلاعات مأمورانی هستند که هیچ ابتکار عملی ندارند و فقط با یگان های ویژه و غیره سعی در خاتمه دادن ماجرا دارند. آنها قدرتشان نه به خاطر تکنیک و تاکتیک های ویژه، بلکه فقط و فقط به خاطر احاطه ی کامل بر شهر به وسیله ی دوربین، موبایل و ... به دست می آورند. اما از طرف دیگر سوالی که پیش می آید این است که اگر مأمورین وزارت اطلاعات از قبل شماره ی تماس این افراد را داشته اند و با آنها در ارتباط هستند، چرا اینقدر دیر از این امتیاز مثبت استفاده کردند؟ اگر وزارت اطلاعات اینگونه بود که در دقیقه ی 20 فیلم می توانست تمام افراد این گروه را دستگیر کند و اصلاً این افراد نتوانند هیچکدام از این کارها را انجام دهند! و سؤال بعدی اینکه چگونه ورارت اطلاعات از یک فرد همنجس باز و ضعیف به عنوان نفوذی استفاده کرده است و اصلاً معلوم نمی شود که جاسوس ها از کجا فهمیدند این فرد همجنس گرا با وزارت اطلاعات همکاری می کند؟!

تدوین فوق العاده ضعیف فیلم باعث پرش های مکرر فیلم به جلو، بدون فهمیدن داستان می شود. این پرش های ناگهانی و ضعیف در انتهای فیلم به اوج خود می رسند.

تلاش برای تحریم قلاده های طلا در وب!با این همه قلاده های طلا به خوبی توانست واکنش هایی مثبت و منفی را در میان جناح های مختلف برانگیزد. در فضای وب از یک سو وبلاگ نویسان طرفدار فیلم درباره اش نوشتند «شخصیت های قلاده های طلا سیاه و سفید نیستند، همه ی معترضین به انتخابات اراذل و اوباش و عامل بیگانه نیستند،‌ اما فریب خورده هستند، هنر طالبی به نمایش دادن روند فریب خوردن است، ‌از شانتاژهای موسوی تا حرف های صبح انتخابات همسر اكبررفسنجانی و شعار «تقلب بزرگ» كه رمز عملیات فتنه بود، ‌به خوبی در روند داستان در ذهن مخاطب جا می افتد.» از سوی دیگر پیش از اکران فیلم، موج گسترده ای برای دعوت به تحریم فیلم در شبکه های اجتماعی آغاز شد. در حالی که کاملاً مشخص است 90% آنها فیلم را ندیده اند و تنها با توجه به نام فیلم و موضوع آن زمزمه تحریم را سرگرفته اند! در حالی که فیلم قلاده های طلا تا جایی که امکان داشته و به آن اجازه داده اند با موضوع اعتراضات پس از انتخابات سال 1388 بی طرفانه برخورد کرده است و این موج تحریم ها نشان دهنده ی وحشت عوامل خارجی از رسیدن پیام این فیلم به تماشاگران داخلی است. هرچند تجربه های تاریخی ثابت کرده است موج اینگونه تحریم ها صرفاً مجازی است و در عالم واقعیت موجب فروش بیشتر فیلم هم خواهد شد!

قلاده های طلا هرچند از نظر سینمایی اثری متوسط رو به ضعیف محسوب می شود، ولی پروداکشن عظیم و سوژه ای هیجانی و داستانی تند و با ضرب آهنگ باعث می شود فیلم خیلی جلوتر از اخراجی ها3 و پایان نامه باشد و مخاطب عام که زیاد به ریزه کاری ها  توجهی ندارد را کاملاً درگیر می کند. فیلم می توانست خیلی عالی تر از این چیزی باشد که الان روی پرده می بینیم، ولی تا همین حد هم فراتر از انتظار تماشگران ایرانی است. به همین دلیل به راحتی در تهران می تواند فروش یک میلیارد تومان را رد کند.

قلاده های طلا هرچند فیلمی طلایی نیست و نمی توان طلایه دار این ژانر در سینمای ایران باشد ولی در حد خودش می تواند از لحاظ پروداکشن الگویی برای فیلمهای سیاسی باشد که از راه می رسند.


 تاريخ ارسال: 1391/1/11
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>نس خودم:

خوب بودlikeهرفیلمی ک امین حیای بازیگرش باشه عالی میشه خیییییییلی دوسش دارم شبیه عشقمه. لایک لایک لایک. راستی دوستان من تازه ب جمع تون اضافه شدم لفطأ ب نظراتم ج بدین. مییییسی

0+0-

چهارشنبه 26 شهريوž



>>>اميرحسين:

كلا فيلم خوبي نبود اما جدا امين حيايي عالي بود مطمئنم اگه فيلم تو جشنواره شركت مي كرد حيايي كانديد سيمرغ مكمل مي شد

0+0-

جمعه 5 خرداد 1391



>>>مصطفی آقایی:

مثل روز روشنه ، فیلمی که سیاسی باشه و مجوز نمایش هم گرفته باشه تنها و تنها در جهت منافع ... داره قدم بر میداره ... وزارت ارشاد بیاد به یه فیلم سیاسی بدون جهت گیری مجوز بده ؟؟؟؟؟

0+0-

سه‌شنبه 2 خرداد 1391



>>>هادی پور:

فکر می کنم یکی از معدود صفحه های پر نظر همین باشه. چه کنیم از دست ایرانی بودنمون؟ عادت داریم حتمنی از یک طرف بوم بیفتیم! من چون سینما رو دوست دارم قلاده ها رو یک فیلم می دونم و چون دیدمش احساس می کنم که آدمهای عاقل رو راضی می کنه که یک فیلمه ! یادم می آید که عده ای هم فکر می کردند فیلم اژدها وارد می شود مرحوم بوروزعلی یک قصه ی واقعی است . بگذریم. من نه از طرفین رخدادها هستم و نه از بی دلان بیغم که به سادگی از خونی بگذرد ولی اگر چشمی منصف باشد می فهمد که قلاده ها مستنداتی در حد براده های خورشید بر رخ پرده ی جادویی سینما کشید.

0+0-

يكشنبه 31 ارديبهش



>>>علی:

سگ سگ است حتی با قلاده های ظلا ...!

0+0-

يكشنبه 24 ارديبهش



>>>سید:

درود میخواستم فقط یک جمله بگم خودتان را ناراحت و عصبانی نکنید زیرا آنان که باید نفهمند میفهمند و آنان که باید بفهمند نمیفهمند درد اینجاست بی خیال

0+0-

شنبه 23 ارديبهشت 1391



>>>دنیای وارونه:

به نام خدای بخشنده ی مهربان تو رو خدا خواهش می کنم مطلب رو بخونید دوستان گلم با هم خوب باشید به هم بی احترامی نکنید قبل از حرف زدن در مورد فیلم می خوام بگم کسی از مناظره ها حرف نزد تو مناظره ها شاهد بودیم که تمامی کاندید ها به غیر از رضایی به هم بی احترمی کردن و هچکدوم رفتار یک انسان متمدن رو نشون ندادن بنده شخصا هیجکدوم از کاندیدهای دوره قبل رو لایق ریاست جمهوری ندیدم احمدی نژاد که خطاب به بعضی افراد و اقوامشون دزد بودن رو نسبت داد ولی مدرکی ارائه نشد و نه کشک و نه دوغی فقط رای جمع کردن مهم بود مگر غیر از این هست که امام علی چند سال در خانه سکوت کرد ولی کروبی و موسوی که برای رییس جمهور شدن حاضر به فدا کردن جوان ها شدند پس دلیل اول درگیری ها مناظره بین افرادی بود که صلاحیت مناظره نداشتند .... در این بین بگم درگیری ها کلا غلط بود چه کسانی که مسجد آتش زدند و خیابان رو بستند و چه کسانی که سوار بر موتور های خود شدند و سربند مقدس امام حسین را برای زدن برادران و خواهران خود به سر زدند چرا خیلی از افراد فریب خورده راهی راه گمشده ی کهریزک شدند ولی سران فتنه >>> مردم عزیز نه امریکا نه اسرائئل نه چین نه روسیه به فکر ما نیستند ...... طرفداریه چشم بسته نکنید که بازی سیاست سخت نا جوانمرد است با توکل به خدا بدون کمک از هر غیر ایرانی کاری کنید که جوانان دوره ی شما اینگونه با هم رفتار نکنند التماس دعا

0+0-

يكشنبه 27 فروردين 1391



>>>hamidreza958:

واقعا نقد منصفانه و خوبی بود! تقریبا میشه گفت هیچ نکته ای را کم یا زیاد نگفته ( دقیقا همون چیزی که تو فیلم بوده توی این نقد بیان شده!) با تشکر فراوان از منتقد عزیز

0+0-

شنبه 26 فروردين 1391



>>>mehdi:

قلاده های طلا فیلمی سرشار از دروغ پراکنی وتحریف تاریخ بود

0+0-

سه‌شنبه 22 فروردي 



>>>احمد:

آقا لطف کنید فیلم را ببینید بعد بنشینید تحلیل کنید والا داستان فیلم کاملا بی طرفانه به وقایع 88 می پردازند اوایل آدم فکر می کند هدف جاسوسی است که به ایران فرستاده شده اما بعد مشخص می شود در اطلاعات نیز یک جاسوس وجود دارد و داستان فیلم به سمت جاسوس و دستگیری او عوض می شود . والا من نمی دانم این دیگه چجور تحلیل هایی است که میکنید . بهتره فیلم را ببینید بعد تحلیل کنید .

0+0-

دوشنبه 21 فروردين 1391



>>>سجاد عسگری اقجه قیا:

فیلم اکشنی بود عالی و خودش هم سیاسی .ولی بازیگر دختر توش کم بود.

0+0-

يكشنبه 20 فروردين 1391



>>>سعید اقجه قیا:

فیلم جالبی بود حداقل از پایان نامه و اخراجی های3 بهتره

0+0-

يكشنبه 20 فروردين 1391



>>>0918901...:

آقا جون من موحد رو میشناسم.یعنی میشناختم.اصلا اینجور ادمی نیست که همچین نقدی منتشر بکنه.احتمالا مدیر سایت با چماق ایستاده بالای سرش گفته هرچی من میگم تو بنویس وگرنه باچماق میزنم تا فرق سرت دوتیکه بشه.بازی عالی امین حیایی کجا بود؟امین حیایی یک رو حوضی کاره فقط به جای اینکه تو فیلم مثل فیلمهای قبلی دست گل بگیره دستش بره خواستگاری اینجا اسلحه گرفته شما فکر میکنید شق القمر کرده است.جمع کنید بابا.بروخدا پدرو مادرترو بیامرزه.

0+0-

شنبه 19 فروردين 1391



>>>رها:

****** فيلم يك طرفه بود !!! نقد شما هم يكطرفه !!! ديگه چطور ميشه به شماها اعتماد كرد !!! نميدونم ولي تو اين فيلم من چيزي از حوادث كهريزك و كشيدن موهاي دخترهاي سبز پوش تو خيابون نديدم يا واقعا فيلم نامه نويس واقيتها رو نميدونسته و فقط داستان سازي كرده !!! در اين فيلم هيچ چيزي از واقعيت ديده نميشد !!! اميدوارم نوشته من رو سانسور نفرمائيد ...

0+0-

شنبه 19 فروردين 1391



>>>....:

فیلم سراسر دروغ...متاسفم که اولین باری که وارد این سایت شدم همچین نقد ضعیف و مغرضانه ای رو بخونم.و برای کسی که گفته که از این فیلم می ترسید نه اینکه شما نمی ترسید نه اینکه فیلم گشت ارشاد رو بر نداشتید و جاش این فیلم سخیف رو گذاشتید؟این همه حمایت از فیلم و بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات تلویزیونی کاملا نشان دهنده اینه که فیلم خواسته ی قدرت طلبان رو براورده کرده

0+0-

جمعه 18 فروردين 1391



>>>نسیم آزادی:

یه خبر خوندم تو سایتت خودتان الانم هست نوشته بود جرج کلونی برای حمایت از مردم سودان در کشورش دستگیر شد.این فرد رو مقایسه کنید با امثال امین حیایی ها و شریفی نیا ها!نخواستیم از مردم سایر کشور ها حمایت کنید حداقل مردم کشور خودتون که رفتن به تقلب در انتخابات اعتراض کردند را مسخره نکنید و انها را قلاده به گردن معرفی نکنید.بی شرمی اخه تا کجا؟

0+0-

جمعه 18 فروردين 1391



>>>محسن:

برای مسئولان سینمایی شورای صنفی نمایش و انجمن سینماداران متاسفم که اینقدر جهت گیری سیاسی دارنند چرا خیابانهای آرام و گزارش یک جشن و خانه پدری که مدتهاست پشت خط اکران مانده اند توقیف می شونند و نمایش این سه فیلم در هاله ایی از ابهام است و سپس قلاده های طلا خیلی سریع پس از ساخته شدن و آماده شدن و بعد از جشنواره و در بهترین زمان ممکن روی پرده می رود و با هزاران تیزر تلوزیونی و... از این اتفاقات عجیب و وحشتناک فقط در ایران وجود دارد اینکه 100 نفر به خیابان بیایند و جلوی اکران دو فیلم را بگیرنند با اینکه این دو فیلم را دوست ندارم ولی این توقیف گشت ارشاد و خصوصی در سینماهای حوزه هنری و شهرداری اقدامی بسیار زشت و فراموش نشدنی در تاریخ سینمای ما خواهد ماند قلاده های طلا صدها واقعیت تکان دهنده ،کشته های پس از انتخابات و واقعه هولناک کهریزک و دلایل مردم برای اثبات تقلب را نشان نداد قلاده های طلا نشان نداد که حضور آرام مردم در راهپیمایی توسط چه کسانی به آشوب کشیده شد یا حق

0+0-

جمعه 18 فروردين 1391



>>>پردیس:

بهترین فیلم سال.البته نبایدازحق گذشت که اخراجی های 3هم خیلی خوب بود. تا رسوایی بعدی عوامل فتنه منتظر خواهیم بود. اگه توجه کرده باشین ما ایرانی ها کلاً خیلی ازموضوعات سیاسی خوشمون میاد واسه همین هم فیلم های سیاسی توی کشور ما زیاد فروش میره.ولی بیشترکشور های دنیا بیشترمشغول مسائل اقتصادی هستن تا سیاست.این رمز موفقیت فیلم های سیاسی تاریخ سینمای ایران هست: توجه به هوادارترین موضوع واسه ایرانی ها که همون سیاست باشه واین یعنی مهم بودن آینده ی کشور واسه مردم ایران.....

0+0-

جمعه 18 فروردين 1391



>>>ال:

شر و ور

0+0-

پنجشنبه 17 فروردي 



>>>neda:

سایت پرده سینما واسه همیشه خداحافظ،واقعن از صمیم قلب واستون متاسفم

0+0-

پنجشنبه 17 فروردي 



>>>mo30:

سلام.پایان بندی فاجعه اس.تعلیقش اصلا من یکی رو که معلق نکرد!بازیها غیر از پردیس افکاری که منافقه،در نیومده،علی الخصوص کل خانواده حمیدرضا پگاه،یعنی خودش با اون ری اکشن های مسخره،زنش(نیلوفر خوش خلق)با اون صدای گرفتش!،اون خواهر و برادر.این همه شانتاژ خبری و تبلیغ و مظلوم نمایی قبل و بعد جشنواره.واقعا به هیچ وجه فیلم در حدواندازه ی لقب سیاسی ترین.... نیست در حضور فیلمهایی مثل به رنگ ارغوان یا آژانس شیشه ای.جلوه های ویژه اش فوق العاده مصنوعیه،موسیقیش خوبه واسه شنیدن اما با ریتم اکشن بعضی سکانسا سینک نیست.اما خب پخته تر از پایان نامه و اخراجی ها3 از جریان حاکم دفاع کرده.البته انصافا فیلم نزده تو سر سبزی ها نزده و سفارت انگلیس رو متهم ردیف اول معرفی میکنه.(البته خیلی ابله به تصویر کشوندشون!)مدیوم فیلم هم تلویزیونیه که از همین الان میشه حدس زد سال آینده،با اصلاحاتی روی شخصیت همجنسباز فیلم،شبکه 1 در ایام عید یا قبل از انتخابات رییس جمهوری،نشونش میده!!من که به عنوان یک بیننده،از 10 به فیلم 4.5 میدم.

0+0-

پنجشنبه 17 فروردي 



>>>امیر رضا حیدری:

به کارگردانه این فیلم تبریک میگم چون موفق شد فیلمی مزخرف تر از پایان نامه و اخراجی های 3 بسازه که این واقعا جای تقدیر داره چون ساختن فیلمی به این مزخرفی و پر خرجی کاری بسیار سخته به نظره من پولتونو تو آب میریزید حتی ارزش کپی کردن یا دانلود کردن هم نداره چون فقط وقت تلف کردنه

0+0-

چهارشنبه 16 فرورد¡



>>>دارا:

طالبی!!

0+0-

چهارشنبه 16 فرورد¡



>>>سپهر:

قلاده های طلا فیلم خوش ساخت بدون فیلمنامه ای بود که اگر فیلمنامه نویس خوبی روی این اثر کار کرده بود با کارگردانی خوب جناب طالبی الان یک شاهکار سیاسی داشتیم.متاسفانه به خاطر فیلمنامه بد اکشن فیلم روی هوا است و هیچ تاثیر گذاری ندارد

0+0-

چهارشنبه 16 فرورد¡



>>>علی2:

آخه تو که دم از مردم میزنی اون مردمی که از بی بی سی . صدای امریکا خط میگیرن میریزن بیرون مردمن ولی اونا که 22 بهمن میان مردم نیستن ساندیس خورن..............اصلا اقا من امثال من ساندیس خور................شا فدائیان ایران که جان بر کف در راه شرف نژاد آریایی در خیابانها شعار آزادی سر میدهید....جوک نگو عمو .....چی شد اون جنبشی که میخواست نظام عوض کنه....................فقط بلدید کامنت بذارید خودتونو بکنید مردم هر کی هم ضد شماست مزدور نظامه....................اما خیلیها به بازیگرای فیلم بد و بیراه گفتن...................بازیگر نقشی که احساس کنه خوبه رو بازی میکنه و به خرافات شما هم اعتقادی نداره............امین جون یه دونه باشه.............امین جون دردونه باشه..............تبریک فراوان به اقای طالبی عزیز بابت این فیلم فوق العاده.....................به کوری چشم متوهمان...........

0+0-

چهارشنبه 16 فرورد¡



>>>Shahin:

آدم هر جا نخواد جوگير و غيرتي عمل کنه سر اين نقدا بايد اين کارو بکنه.واقعا چرت بود

0+0-

سه‌شنبه 15 فروردي 



>>>محسن:

سلام به نظرم فیلم از سطح سینمای کشور خیلی بالاتره. هم زیبا هم نفس گیر هم با ظرفیت. بعدشم چرا اینقد بعضیا رگ گردنشون باد کرده. قرار نبود ذات فاشیستی خودشون رو دوباره نشون بدن ها. دیگه هیتلر هم اینقدر قاشیست نبود. فکر کنم این دوستان به موسولینی اقتدا می کنند. ضمنا ندیدن فیلم همانا و رد کردن آن هم دیگه ازون کارای خنده بازاریه. عزیزان من نیاز نیست شما این جور فیلم ها رو بینید. این فیلم برای مخاطب با ظرفیت ساخته شده که بحمدالله در کشور کم نیستند...

0+0-

سه‌شنبه 15 فروردي 



>>>مخالف هرگونه دروغ:

من این فیلم را دیدم و جدا از همه جوسازی های سیاسی که علیه این فیلم هست اگر فقط و فقط از نظر تاریخی بخواهم درباره آن نظر بدهم عرض می کنم که به هیچ وجه بی طرفانه نبود و در موارد متعدد سعی می کند تاریخ را تحریف کند. دقت کنید که نشان دادن صحنه های تظاهرات دلیل بر بی طرفی نیست چون برخی مسایل کاملا غیر قابل انکار هستند و آنقدر فیلم و شاهد درباره شان وجود دارد که نمی شود انکار کرد. مثلا وقتی مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی ها درباره شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران"در تظاهرات روز بیست و هفتم شهریور سال هشتاد و هشت صحبت می کند، نتیجه اش این می شود که هیچکس نمی تواند تظاهرات روز بیست و هفت شهریور و یا آن شعار را انکار کند بنابرین خیلی از چیزهایی که به عنوان بی طرفی در این فیلم می بینید اولا غیر قابل انکار هستند و دوما برای اینکه بتوانند یک فیلم خوش ساخت بسازند تا حرف اصلی خودشان را بزنند مجبورند این چیزها را هم نشان دهند

0+0-

دوشنبه 14 فروردين 1391



>>> aaarabi:

موحد جون میگفتی ی کارتون ساندیس میفرستادم دم خونتون دیگه این کارا رو نمیخواست انجام بدی

0+1-

دوشنبه 14 فروردين 1391



>>>ع محمدی فراز:

من هم به دوستانم که رفته بودیم سینما گفتم بازی امین حیایی در فیلم خیلی متفاوت وخوب بود ولی اونا قبول نکردند.امین خیلی خوب توانسته بود از نقش های کلیشه ای دختر پسری خارج شود و خودش را وارد قالب یک مامور ورزیده کند.بهش تبریک میگم

0+0-

دوشنبه 14 فروردين 1391



>>>یاور:

قلاده های طلا از آن نوع فیلمهای بدی است که بعد از تماشایش یک احساس خوب در شما ایجاد میکند.لطفا گشت ارشاد هم نقدو بررسی کنید.

0+0-

دوشنبه 14 فروردين 1391



>>>عين اله:

خاله بازي كودكانه

0+0-

دوشنبه 14 فروردين 1391



>>>papi:

چرا وقتی یارو گفت gayهست توی سینما صداش سانسور شد؟مگه چیز بدی گفته است؟چطور نشان دادنش به همراه توصیف کاملش در فیلم بد نیست ولی اسمش بده؟این وزارت ارشاد هم چه کارهایی میکنه:))))

0+0-

دوشنبه 14 فروردين 1391



>>>م.پ:

یه چیز جالب براتون بگم ااین فیلم توی 4 تا سینما در اصفهان داره نمایش داده میشه درحالی که این شهر 6 تا سالن سینما بیشتر نداره من 15 سال که اصفهانم وتا حالا این جوریشو ندیده بودم.

0+0-

يكشنبه 13 فروردين 1391



>>>sf:

روزگاری شد اندر دمشق که یاران فراموش کردند عشق

0+0-

يكشنبه 13 فروردين 1391



>>>امید:

من از همه بازیگرای قلاده های طلا از ته قلبم متنفرم.

0+0-

يكشنبه 13 فروردين 1391



>>>مهران تهرانی:

بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران(اینم از دروغ 13من!!!)

0+0-

يكشنبه 13 فروردين 1391



>>>جواد ن:

من نمیدونم چرا این فیلم ساخته شده وقتی خود مردم واقعیت رو تو خیابونا دیدن؟؟

0+0-

يكشنبه 13 فروردين 1391



>>>ن:

برای این فیلم باید به جای نقد ، استفراغ کرد. آقای منتقد منتقم نمردیم و معنای بی طرفانه و منصف رو فهمیدیم. طرف شما کاملا روشنه.منتقدانی که جرات ندارند حقیقت رو بگن ساکت بشینن بهتره. ما هنوز زنده ایم و تاریخ رو به خاطر داریم.

0+0-

شنبه 12 فروردين 1391



>>>پیمان ش:

پایان نامه از این بهتر بود چون جهت گیری سیاسی داشت.این یکی به میخ میزنه یکی به نعل.

0+0-

شنبه 12 فروردين 1391



>>>برادر خوانده بن لادن:

بزرگترین سوتی فیلم جایی بود که توی تونل مترو امین حیایی دنبال اون یارو جاسوسه بود بعد توی تونل یارو خودش رو پرت کرد توی مترو!آخه برادر فیلم مگه درب مترو درب قطار های شهربازیه که در حین حرکت باز باشه؟سوتی تا این حد دیگه خیلی عجیب بود.

0+0-

شنبه 12 فروردين 1391



>>>عاطفه محبی:

به نظرم باز هم باید درباره ی این موضوعات فیلم بسازن، برای شروع فیلم خوبی بود، صحنه های خیابون و صحنه ی مربوط به پایگاه بسیج خیلی قشنگ دراومده بود.امین حیایی هم معلوم بود نقشی که به او داده بودند کاملا ازش راضی بوده و با تمام جان براش مایه گذاشته است.

0+0-

شنبه 12 فروردين 1391



>>>مریم:

معمولا نه الزاما در فیلمی که قراره یک واقعه تاریخی رو به تصویر بکشه یک کاراکتر محوری وجود داره که اتفاقات و سیر حوادث از زاویه دید اون فرد خاص روایت میشه به شکلی که هر دو وجه درام و واقعیت رو عادلانه حفظ کنه.بهترین نمونش تا کنون برای من پیانیست اثر پولانسکیه،که به واسطه شخصیت مرکزی و در واقع راوی فیلم به شکل داستانی جذاب و تاثیر گزار و به بهانه ی روایت زندگی اشپیلمن پیانیست لهستانی بخش مهمی از جنگ جهانی دوم و حمله نازی ها به لهستان به تصویر کشیده شده.البته به نظر من دست بردن در تاریخ و تحریف یک واقعه تاریخی چه در ادبیات مثل کاری که تولستوی در جنگ و صلح کرد و چه در سینمای داستانی نه مستند اشکالی که نداره هیچ اتفاقا قدرت تخیل و داستان پردازی نویسنده رو نشون میده چون هدف اصلی هنر ایجاد حس لذت، سرگرمی و آفرینش خیاله نه ارائه آمار و ارقام و تاریخ نگاری محض. قلاده های طلا چنین کاراکتری رو کم داره و مهم ترین ضعف فیلم نامه و فیلم همینه.تصور کنید ناظر احتیاطا! بی طرفی در فیلم و جود داشت که کل یا بخش مهمی از حوادث پیش و پس از انتخابات رو در یک خط داستانی منسجم و منطقی برای مخاطب تعریف میکرد و مای بیننده قصه ی زندگی و حوادثی که برای قهرمان فیلم پیش آمده را دنبال میکردیم.توی هم چین موقعیتیه که نویسنده و فیلمساز میتونه با دوری از شعار زدگی اطلاعات و احیانا پیام دلخواهشون رو در دل داستان بگنجانند و به این شیوه غیر مستقیم به خورد مخاطب بدن.در شکل فعلی هیچ نخی وجود نداره که این دانه های پراکنده تسبیح رو به هم متصل کنه.ای کاش جناب طالبی از این روش امتحان پس داده برای روایت فیلمش استفاده میکرد. از طرفی فیلمنامه سعی میکنه مرتب به مخاطب رودست بزنه درحالیکه باید نشانه هایی وجود داشته باشه تا هوش مخاطب سنجیده بشه اما دریغ از کوچک ترین نشانه ای که بشه حدس زد جاسوس کیه؟!شخصیت پردازی هم که عملا وجود نداره چه ماموران اطلاعات چه افراد آن خانه تیمی و شخصیت های فرعی دیگه که همه به دم دستی ترین شکل ممکن پرداخته شدن. درکل فیلمنامه و بازی ها بسیار ضعیفه ولی کارگردانی نسبتا موفق تر عمل کرده.

0+0-

شنبه 12 فروردين 1391



>>>امین:

کاملا باهات موافقم موحد جان. این فیلم بهترین بازی امین حیایی تا امروز بود

0+0-

شنبه 12 فروردين 1391



>>>انوشه :

یک هنرمندابتداخودش باید قدر وجایگاه خودش در میان مردم را بدونه وکاملا شش دانگ حواسش راجمع کنه که مباداکاری کنه تا ازچشم مردم بیفته.امین هنرپیشه درجه دو نیست که بیخیال این مسائل باشه من وخیلی ها که به او تاختیم درته دل اورا خیلی دوست داشتیم وبرای همین اصلا توقع نبود که او چنین کاری با مردم انجام بده.تمام واکنش ها فقط برای این بود که امین با این همه محبوبیت چرا باید دست به خودکشی هنری بزنه.این فیلم چیزی نیست که به این زودی ازیادمردم بره.من خیلی برایش ناراحتم وامیدوارم حداقل مثل هنرپیشگان پایان نامه بیاد ازمردم عذرخواهی کنه شاید کمی فضا تلطیف بشه.ای کاش این کار رو نمیکرد ایکاش...

0+0-

شنبه 12 فروردين 1391



>>>فیلم باز :

هنری که علیه مردم باشد، از ابتذال هم پست تر است

0+0-

شنبه 12 فروردين 1391



>>>کوروش :

من نمی فهمم یعنی چی تحریم کردن فیلم.مثل این است که کسی مثل کبک سرش را دربرف فرو کند و از دور و برش خبر نداشته باشد.چه فیلم را دوست داشته باشیم یا نه قلاده های طلا تا چند روز دیگر یک میلیارد تومان را رد خواهد کرد و این یعنی شکت کامل تحریم ها علیه فیلم.مانند سال قبل که تحریم اخراجی ها3 باعث فروش 6میلیاردی آن درکشور شد.به جای این خاله زنک بازی ها و تحریم ها بیاین صحبت و بحث کنیم.نه با فحش دادن و هتاکی.ممنون از مردم خوب سرزمینم.

0+0-

شنبه 12 فروردين 1391



>>>ب.م.م:

امین حیایی فیلم رو ترکونده بود .مخصوصا نیم ساعت آخر فیلم که شده بود یه پا جیمز باند.عالی بود.فقط نفهمیدم دلیل اون گریم عجیب و غریبش تو صحنه های مترو چی بود.؟مثلا می خواست شناسایی نشه؟اون قیافه اش بیشتر جلب توجه میکرد اتفاقا.من خیلی از فیلم خوشم اومد.احتمالا یک بار دیگر میرم.چیزی بود که تا الان تو سینمای ایران ندیده بودم.

0+0-

شنبه 12 فروردين 1391



>>>شقایق:

چقدر اون پسره که داره عینکش رو در میاره توی عکس دوم خوشتیپه.اسمش چیه؟

0+0-

شنبه 12 فروردين 1391



>>>عبدلی:

همین که شریفی نیا توشه کافیه که کسی نره ببینه

0+0-

شنبه 12 فروردين 1391



>>>marhamat:

likeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

0+0-

شنبه 12 فروردين 1391



>>>امیر حسین:

وقتی همه سینما های کشور موظف شدن فیلم رو اکران بدن ، وقتی فیلم های خوب امسال رو که رقیب این فیلم بودند همزمان با این فیلم اکران ندادند وقتی اون همه پول بابت ساخت دکور و... میدن تا میدون ازادی و انقلاب و.. رو شبیه سازی کنن وقتی مانع اکران فیلم گشت ارشاد تو سینما ها میشن وقتی فیلم تو بهترین زمان اکران سال (نوروز) روی پرده ها هست وقتی شهرداری ، صدا سیما و تمام ارگان ها از این فیلم حمایت میکنن تعجبی نداره که بازدید کننده های این فیلم (تماشاگران) زیاد باشند...

0+0-

شنبه 12 فروردين 1391



>>>آیدین/285:

این کسایی که این پیج ها و مطالب تحریم فیلم را منتشر میکنند دقیقا همان افرادی هستند که در فیلم دارند برای انگلیس و امریکا کارمیکنند.فیلم واقعا روشنگر بود.ممنون

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>20:

20بود.هم نقد هم فیلم

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>پایداری:

نگاه فیلم به هدایت تجمعات مردمی به سوی اغتشاش کاملا درست بود این فیلم برای اولین بار نقش منافقین و خارجیا را در جریانات سال 88 مطرح میکند تهرانیا بهتر از هرکسی میفهمن چقدر درست است. درواقع فیلم تکه های پازل سال 88/ر ا کنارهم میچیند و به مردم نشان میدهد. خیلی جالب است و من تازه فهمیدم پشت پرده چه اتفاقاتی میگذشته

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>محسن میلادی:

فیلم متاسفانه منصفانه نبود ای کاش این همه کشته را نشان می داد که توسط چه کسانی انجام شد ولی در فیلم خیلی جزئ ایی اشاره شد اعتراض و جمعیت حضور مردم در خیابان خیلی کم به تصویر کشیده شده بود که نادرست بود حضور مردم در خیابان و آغاز جنبش بیشتر خود جوش بود و هیچ ارتباطی بین مردم و صهیونیزم یا مجاهدین خلق و ... وجود نداشت ولی فیلم چیز دیگری را بازگو می کرد در مجموع ای کاش فیلم توسط فیلمسازان بزرگی مثل فرهادی ،مهرجویی، بنی اعتماد ساخته می شود تا همه حقایق به تصویر کشیده می شود ولی حیف من خیلی ناراحتم که مردم شهرستان ها وقتی فیلم را ببینند فکر می کنند که قلاده های طلا همه واقعیت های تهران 88 بود ولی مردم تهران بهتر از هر کسی خودشان حوادث را از نزدیک دیدنند خواهشمندم سانسور نکنید

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>محمد توسلیان دوسته همیشه:

از شما بعید بود استاد فاضلی که اجازه ی انتشار یه همچین مطلبی رو توی سایت به این بزرگی و خوبی رو بدین ! متاسفم !!!!!!!!!!!

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>فواد :

هرکس با این فیلم مخالف است و تحریم میکند شک نکنید از این قلاده های طلایی ولی به صورت نامرئی بر دور گردنش بسته شده است.

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>سامان:

بابا یکم جنبه داشته باشید حالا یه فیلم بر علیه شما ساختن، چرا اینجوری میکنید پس آزادی بیانتون کجا رفت که گوش فلک رو کر میکرد

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>حمیدرضا خامنه:

قلاده های طلا منظور همان قلاده هایی است که بر گردن نوکران و سگان اسرائیل و امریکا و ... هست.اسم فیلم جدا جالب انتخاب شده اند چون اینان کم از سگ و.. ندارند.دورود بر جناب منتقم که نقد منصفانه ای نوشته اند.فیلم از لحاظ فیلمنامه مشکل جدی داشت ولی موفق میشد بیننده را تا پایین همراه خود ببرد.

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>دانیال:

خیلی هم خوب بود .باز هم بسازن می رم نگاه می کنم.

1+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>شریعتی:

ابوالقاسم جان گفتن حقیقت همیشه تلخ است. احسنت که این تلخ را گفتی و از گوشه ای از حقایق سال 1388 پرده برداشتی

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>محمد 2009:

اسم فیلم توهینه چه برسه به خودش!

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>هشیار:

بدبختی بزرگی که گریبان بسیاری از ماها رو گرفته اینکه باور نمیکینیم سازمانهای جاسوسی خارجی گوش بزنگ هستن تا به محض شکل گیری کوچکترین اتفاقی در ایران نفوذ کنن و توطئه بچینن. برادر عزیز خواهر محترم طرفدار هرکی هستی باش چاکرتم هستیم ولی فک نکن خارجیا توی ایجاد اشوب در ایران نقشی نداشتن. مگه نه اینکه تا حالا6نفر دانشمند هسته ای مارو ترورکردن؟ فقط هشیار باشد فقط بیدار باشد

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>مریم ایرانی:

خطاب به تحریم کندگان قلاده های طلا: اگر آزادی خوب است، چرا برای دیگران نمی خواهید؟ تحریم یک فیلمی که شاید هیچ جا رو هم نگیره و همه دنیا هم ببینند اتفاق خاصی نیفته، چه مشکلی برای شما پیش میاره؟ واقعا متاسفم برای کسانی که همه جوره ادعای آزادی و دمکراسی دارند اما موقع عمل که میرسه و حقوق دیگران مطرح میشه، حالا میشن وامدار شهدا و.... حتما برید این فیلم رو ببینید، متوجه میشید هیچ چیز خاصی نداره... تنها مطرح کردن گوشه ای از وقایع سال 88 هست که همه قبولش دارند به جز کسانی که نون ضد ایرانی ها رو می خوردند...

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>علیرضا:

دوتا جمله رو که نوشتین فقط بازنویسی میکنم: «شخصیت های قلاده های طلا سیاه و سفید نیستند،... فیلم قلاده های طلا ساخته ی ابوالقاسم طالبی به نقش عوامل خارجی مانند ... بقیه جمله رو خودت دوباره بخون علاوه بر اینکه فیلم یک طرفه هست نقد خود شما هم یک طرفه است! اصلا ساختن فیلم از پایه مسخره بود چون این چیزارو بارها شنیدیم...چیزی که شنیده نشده همین داستان از زبون همون به قول شما فریب خورده ها است...تاسف برای تفکر یک طرفه شما و تشکر برای نقد که زحمت زیادی کشیدی موفق باشی

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>پایین ترین:

با شرف ها با حیا ها این فیلم و تحریم می کنن . به آرزوی روزی که همه ایرانی ها باهم یکی بشیم .

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>شادی ف:

تقدیم به عوامل این فیلم و سایت:خود فروشان را…به کوی می فروشان…راه نیست…نیست

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>از طرف یک بسیجی:

این صحنه هایی که برای شما فیلم است واسه ما خاطره است.

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>ندا:

مردم خودشون واقعیت رو تو خیابونا دیدن

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>شهروز قادری:

با چه رویی از این فیلم تعریف میکنید و سعی دارید با این نقد ها مردم رو گول بزنید و پول توی جیب عوامل این فیلم بریزید.جمع کنید این بساط رو.از قدیم گفتن چوب را که برداری دزده حساب کار دستش میاد.حالاهم ما نمردیم که یک مشت جانی خائی بی پدر و مادر هر غلطی که خواستن بکنن!

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>طاها مرادی:

صحنه های درگیری خیلی خوش ساخت بود ولی همانطور که گفتید اصلا فیلمنامه نداشت.نمیدونم چرا فیلم های دولتی فیلمنامه ندارن.

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>محی الدین:

این سایت "بالاترین" فقط اسباب خنده را فراهم میکند.چندتا سلطنت طلب و بی پدرومادر نشستن مثل خاله زنک ها غیبت میکنند دنبال این و اون و فقط بلد هستند غر بزنند.درباره ی قلاده های طلا هم عرضم به خدمتتان که عالی بود.سکانس های مترو فوق العاده بود و اصلا سینمای ایران همچین فیلمی تا الان نداشته است.یه خسته نباشید تپل خدمت تمامی عوامل این فیلم.وقتی آقای خامنه ای از فیلمی تعریف کند دیدن آن واجب و وظیفه ی شرعی است.

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>رسول .ج:

بهترین فیلمی بود که در سینما دیده بودم.تا الان 6بار این فیلم رو دیدم.باز هم میرم.

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>حاجی:

این قسمت مطلب عالی بود:هرچند تجربه های تاریخی ثابت کرده است موج اینگونه تحریم ها صرفاً مجازی است و در عالم واقعیت موجب فروش بیشتر فیلم هم خواهد شد!!! اینا هرفیلمی که اومدن تحریم کنند فروشش دوبرابر شد.مثلا پارسال اخراجی ها رو تحریم کردند از لحاظ فروش در ایران 2برابرجدایی نادر از سیمین فروش کرد.امسال هم قلاده های طلا شک نکنید 2میلیارد رو رد خواهد کرد تا بار دیگر این ضد انقلاب ها ضایع بشوند.فکر میکنند دوتا صفحه ی تنفر از شریفی نیا بزنند و 1000نفر لایک کنند آن فرد منفور شده است. حدود 74میلیون بقیه را نمیبینند که شریفی نیا و حیایی محبوب قلبشان است.

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>رضا رمضانی:

خاک بر سر عناصر ضد انقلاب کنند که از یک فیلم مثل سگ میترسند بیچاره ها.میترسند ترفندهایشان برای گول زدن جوانان لو برود.سایت های ابکی بالاترین و فیس بوک هم گرفتن زیر سلطشون روزی 10بار از پشتش انقلاب میکنند.چقدر حقیرند این ضد انقلاب ها.درضمن قلم این نویسنده ی مطلب را باید طلا گرفت که واقعا بی طرفانه نقد نوشته است.

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>زهرا:

خط اول رو که خوندم بقیه اش رو دیگه نخوندم.نمیدونم شماها مردم رو چی فرض کردید.جعفر پناهی هم میخواست یه فیلم درباره انتخابات 88 بسازد به زندان محکوم و 20سال ممنوع الفعالیت شد.حالا فیلمی که اصلا ساخته نشد.بعد شما به این فیلم میگید منصف؟

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>سپهر مرادی:

امین حیایی و شریفی نیا با بازی در این فیلم به ملت ایران پشت کردند.واقعا پول چه ارزشی داره؟فیلم هم ندیدم که نظر بدم و نخواهم دید چون معلومه چیه.ماجرای توقیف فیلم توسط وزارت اطلاعات هم بازی تبلیغاتی بود برای فروش بیشتر.

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>آرش 2006:

قلاده های طلا به گردن امثال شماهاست که اینجوری از همچین فیلمی که به دروغ سعی در تحریف تاریخ دارد حمایت میکنید.ننگ بر شما

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>سیروس:

اتفاقا برخلاف نظر منتقدی که این نقدو نوشته فکر میکنم این فیلم هم طلاییه هم موفق

2+1-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>sabz man:

همش دروغ بود.فیلمنامه ای هم مثل همیشه در کار نبود.بازیگران الله بختکی رفته بودن جلوی دوربین.

1+1-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>حامد:

من دیدمش محشره!

1+1-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>cc1:

اه اه!حالم بهم خورد.از سایت پرده سینما انتظار بیشتری هم نمیشه رفت.خیلی منصفه.خیلیییییییییییییییی!!!!!!!!!!!

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391



>>>رضا:

منفورترین فیلم سال!

0+0-

جمعه 11 فروردين 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.