پرده سینما

در آستانه برگزاری جشنواره فیلم مقاومت سینماهای شهر کرمان بازگشایی شد

پرده سینما









آیین افتتاحیه سینماهای شهر کرمانصبح امروز آیین بازگشایی سینماهای مهتاب و آسیا شهر کرمان که به مناسبت برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت مورد بازسازی و تجهیز قرار گرفته بودند با حضور محمد خزاعی دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و بسیاری از دست اندرکاران و مسئولین شهر کرمان از جمله: فرماندار کرمان، مدیر کل ارشاد اسلامی استان کرمان و همچنین مدیریت سیاسی و امنیتی استان کرمان با همراهی اصحاب رسانه و مردم خونگرم شهر کرمان برگزار شد.

این مراسم با پخش سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران، تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش کلیپ روند بازسازی سینماهای شهر کرمان آغاز شد و سپس سعیدی مدیر کل ارشاد اسلامی استان کرمان پشت تریبون رفت و ضمن تبریک دهه کرامت گفت:

ما در آستانه برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم که آن گونه که از تحلیل مراکز خبری جهانی استشمام می شود این جشنواره بعد از اجلاس نم مهم ترین رویداد در کشور ما است و به همین دلیل ما جشنواره فیلم مقاومت را بسیار عزیز می دانیم.

سعیدی ادامه داد: رژیم صهیونیستی این گونه عنوان کرده که جمهوری اسلامی ایران در اجلاس نم به اهداف خود نرسیده و به همین دلیل می خواهد در قالب هنر و فستیوال فیلم آن هم در بزرگترین و پهناورترین استان کشور نفرت مردم را از یهود و اسرائیل اعلام کند.

سعیدی در ادامه اظهاراتش افزود: این دو سینما بیش از پنجاه سال عمر داشت و ساختمان پنجاه ساله دیگر تکلیفش روشن است و این سینماها در آستانه تعطیلی بودند که جشنواره بین المللی فیلم مقاومت بهانه ای شد تا با تمام توان از مرکز کشور و مراکز استان امکانات در اختیارشان گذاشته شود و این سینماها در کمتر از پنجاه روز به همراه سینما شهر تماشا که دو سالن دارد مورد بازسازی تمامی سیستم های آپارات و غیره قرار گرفت و حدود هشت میلیارد ریال هزینه مرمت و بازسازی و اصلاح فضاهای این سالن ها شد که بخشی از آن را مدیران سینما و بخش دیگری را اداره فرهنگی استان متقبل شدند. من تشکر ویژه ای از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین جناب آقای شمقدری دارم که اهتمام کردند و گره های اساسی زیر ساخت های این بازسازی را گشودند. این سینماها در رونق، نشاط و شادابی شهر کرمان بسیار تاثیر گذارند.

آیین افتتاحیه سینماهای شهر کرمانسعیدی ادامه داد: رویداد جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که از شب گذشته با حضور بیش از سیصد خبرنگار و مهمان در شهر کرمان آغاز شده و امشب مراسم افتتاحیه اش رسماً در تالار وحدت کرمان برگزار می شود رویداد ارزشمندی است که موجب خشم و غضب آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد شد که در این جا باید به تعبیر شهید بهشتی بگوییم آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر! این جشنواره محقق بستر سازی ظهور و بیداری اسلامی خواهد شد و امیدواریم که با ظهور مصلح کل شاهد اعتلای بشریت و کرامت و عزت اسلامی باشیم.

در ادامه این مراسم کلیپ دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت با شعار مقاومت، بصیرت و شکوفایی پخش گردید و پس از آن مجری مراسم از محمد خزاعی دعوت کرد تا برای ادای سخنانش پشت تریبون برود. خزاعی در جملاتی خطاب به حاضران اظهار داشت:

من احساس خیلی خوبی دارم که در جمع مردم کرمان هستم و مطمئن هستم که هرگاه مردم کرمان از کنار این سینماها رد می شوند از جشنواره بین المللی فیلم مقاومت یاد خواهند کرد که یادگاری برای آن ها بوده است. یکی از برکات این جشنواره توسعه فضاهای فرهنگی است و یکی دیگر از برکاتش تعاملات خوب میان فیلمسازان و نشست ها و مصاحبه ها خواهد بود.

خزاعی ادامه داد: من وقتی به استان کرمان آمدم تعجب کردم چرا که این استان از لحاظ سینمایی مثل همدان و اصفهان و مشهد و شیراز نیست و کمتر در این صحنه ها حاضر بوده است. اما مسئولین استان کرمان در همان ابتدای امر به ما گفتند که ما این فضاها را توسعه می دهیم و قول می دهیم که استان را برای پذیرایی از جشنواره فیلم مقاومت آماده کنیم. این در حالی بود که در تهران به ما می گفتند بازسازی سالن های سینمایی بیش از یک سال طول خواهد کشید اما این استان با تلاش شبانه روزی و با همت مدیران سینما توانست ظرف مدت کوتاهی این بازسازی ها را انجام دهد.

سپس کمالی مدیر سیاسی و امنیتی استان کرمان پشت تریبون رفت و گفت:

امروز یکی از بهترین روزها در حوزه هنری استان کرمان است و برای اولین بار در تاریخ استان کرمان این اتفاق افتاد که استان کرمان برای برگزاری چنین رویدادی انتخاب شود آن هم در حالی که بیش از هجده استان کاندید برگزاری این جشنواره بودند.

کمالی ادامه داد: این دو سینما که چشم و چراغ هنر هفتم شهر کرمان بودند در آستانه تعطیلی قرار گرفته بودند که ناگهان جشنواره فیلم مقاومت آمد و باعث شد این سینماها بازسازی شوند. این جشنواره بسیار مهم است و بیش از دویست اثر خارجی و ششصد اثر داخلی در این جشنواره شرکت کرده اند که این نعمت بسیار بزرگی برای ما است.

آیین افتتاحیه سینماهای شهر کرمانکمالی در ادامه اظهاراتش خطاب به مردم استان کرمان افزود: من همان گونه که در مصاحبه چند شب قبل خود اعلام کردم باید این جشنواره را با شکوه و کرامت برگزار کنیم و مهمان نوازی کرمانی ها را به همه دنیا ثابت کنیم، باید همه مردم کرمان این جشنواره را مورد عنایت قرار دهند و باید سرافراز این جشنواره را پشت سر بگذاریم.

کمالی در ادامه افزود: حساسیت دنیا اهمیت این جشنواره را نشان می دهد. روزنامه های بزرگ دنیا مثل واشنگتن پست در مورد این جشنواره مطلب نوشته اند و با آن مقابله کرده اند. اثر سینما در دنیا بسیار مهم و تآثیر گذار است و ما هم باید به اثر گذاری سینما دست پیدا کنیم در تمامی دنیا با وجود کانال های مختلف ماهواره ای سینماها رشد و توسعه یافته اند و سینماهایشان مملو از جمعیت است و این مهم اهمیت این هنر را در دنیا نشان می دهد. ما باید در سینما عزم ملی به وجود بیاوریم و بخش خصوصی سینما را تقویت کنیم.

سپس پرنده مدیر سینما آسیا پشت تریبون رفت و گفت:

من به عنوان مسئول سینما آسیا از طرف خودم و به نمایندگی از آقای افراشته مدیر سینما مهتاب از همه شما تشکر می کنم. خداوند به ما عنایت کرد و مسئولین هم همت کردند.

سپس اعلام شد اولین سینما تک شهر کرمان ساعت شش بعدازظهر روز پنجشنبه در سینما شهر تماشا افتتاح خواهد شد.

 


 تاريخ ارسال: 1391/7/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.