پرده سینما
بهترین های جشنواره فجر به انتخاب سایت پرده سینما
-
کاندیداهای بهترین فیلم:
-
یک گزارش واقعی به تهیه کنندگی منوچهر شاهسواری
-
عصر روز دهم به تهیه کنندگی منوچهر محمدی
-
بدرود بغداد به تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
-
آل به تهیه کنندگی علی معلم
-
صد سال به این سال ها به تهیه کنندگی مرتضی شایسته
بهترین فیلم: بدرود بغداد به خاطر وسعت دادن مرزهای خلاقیت و تجربه گرایی در سینمای ایران و ارتقاء استاندارد سطح تولید در سینمای تجربه گرا.
-
کاندیداهای بهترین کارگردانی:
-
سیاوش اسعدی (حوالی اتوبان)
-
عبدالرضا کاهانی (هیچ)
-
بهرام بهرامیان (آل)
-
مهدی نادری (بدرود بغداد)
-
سامان مقدم (صد سال به این سال ها)
بهترین کارگردان: عبدالرضا کاهانی به خاطر متجلی کردن میزانسن سنجیده به عنوان مفهوم اساسی کارگردانی در سراسر فیلم. و شناخت دقیق کارگردان از تمامی شخصیت های فیلم، و توجه دقیق و قابل تحسین کارگردان به جزئیات نهفته در روابط بین شخصیت ها.
-
کاندیداهای بهترین فیلمنامه
-
محمدرضا گوهری (بیداری رویاها)
-
سعید شاهسواری (یک گزارش واقعی)
-
سعید نعمت الله (حوالی اتوبان)
-
اسماعیل میهن دوست (برخورد خیلی نزدیک)
-
ابراهیم حاتمی کیا (به رنگ ارغوان)
بهترین فیلمنامه نویس: اسماعیل میهن دوست به خاطر اتخاذ هوشمندانه زوایای دید مناسب و اهمیت بخشی خلاقانه به مفهوم راوی در فیلم.
-
کاندیداهای بهترین بازیگر نقش اول مرد:
-
رضا کیانیان (صد سال به این سال ها)
-
مهدی هاشمی (هیچ)
-
حمید فرخ نژاد (آتشکار)
-
علی نصیریان (شکارچی شنبه)
-
مصطفی زمانی (بدرود بغداد)
بهترین بازیگر نقش اول مرد: مهدی هاشمی به خاطر ارائه دقیق، جذاب و قابل پذیرش بازیگر از یک شخصیت غریب و غیر تکراری.
-
کاندیداهای بهترین بازیگر نقش اول زن:
-
لیلا حاتمی (پرسه در مه)
-
هانیه توسلی (عصر روز دهم)
-
نگار جواهریان (طلا و مس)
-
هنگامه قاضیانی (بیداری رویاها)
-
نورا هاشمی (حوالی اتوبان)
بهترین بازیگر نقش اول زن: نگار جواهریان به خاطر ارائه ابعادی تازه و جذاب از شخصیت نوشته شده در فیلمنامه در فرایند بازیگری.
-
کاندیداهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:
-
صابر ابر (هیچ)
-
کوروش سلیمانی (یک گزارش واقعی)
-
همایون ارشادی (آل)
-
مزدک میرعابدینی (بدرود بغداد)
-
مهران احمدی (هیچ)
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: مهران احمدی به خاطر بعد دادن به شخصیت اولیه خلق شده در فیلمنامه و افزودن ابعادی جذاب به آن.
-
کاندیداهای بهترین بازیگر نقش مکمل زن:
-
پانته آ بهرام (هیچ)
-
پانته آ بهرام (بدرود بغداد)
-
گلاره عباسی (یک گزارش واقعی)
-
ساره بیات (مقلد شیطان)
-
بهناز جعفری (حوالی اتوبان)
بهترین بازیگر نقش مکمل زن: ساره بیات به خاطر شناخت دقیق بازیگر از قابلیت های یک نقش به ظاهر کلیشه ای و افزودن پیچیدگی های گسترش دهنده نقش به شخصیت اولیه خلق شده در فیلمنامه، و خلق ظرافت های متعدد در فرایند بازیگری. و ارائه یک تصویر پذیرفتنی و جذاب از یکی از کهن نقش های تاریخ سینما در سینمای ایران.
-
کاندیداهای بهترین فیلمبرداری
-
تورج اصلانی (بدرود بغداد)
-
فرشاد محمدی (آل)
-
حسن کریمی (به رنگ ارغوان)
-
مرتضی پورصمدی (یک گزارش واقعی)
-
محمود کلاری (صد سال به این سال ها)
بهترین فیلمبردار: فرشاد محمدی به خاطر ارتقاء سطح استانداردهای فیلمبرداری در سینمای ایران و ارائه یک سبک تصویری جسورانه در مواجهه با داستانی که ممکن بود سبک های تکراری اما تثبیت شده ای برای آن اتخاذ شود.
-
کاندیداهای بهترین موسیقی
-
بهزاد عبدی (آل)
-
مسعود سخاوت دوست (بدرود بغداد)
-
حامد ثابت (پرسه در مه)
-
بامداد بیات (حوالی اتوبان)
-
کارن همایونفر (شکلات داغ)
بهترین موسیقی متن: مسعود سخاوت دوست به خاطر بیان مؤثر و در عین حال غیر تکراری در یک فیلم تجربه گرا.
-
کاندیداهای بهترین صدابرداری و صداگذاری
-
فرخ فدایی و حسین ابوالصدق (آل)
-
نظام الدین کیایی و حمید نجفی راد (بدرود بغداد)
-
مهران ملکوتی (فصل باران های موسمی)
-
وحید مقدسی و سید علیرضا علویان (بیداری رویاها)
-
مهران ملکوتی و امیر حسین قاسمی (عصر روز دهم)
بهترین صداگذاری به فرخ فدایی به خاطر استفاده از صدا در جهت خلق یک دنیای درونی برای شخصیت های فیلم، و سهیم کردن موفق تماشاگر در جهانی سرشار از تردید و اضطراب.
-
کاندیداهای بهترین تدوین
-
بهرام دهقانی (آل)
-
مهدی نادری و حمید نجفی رادی (بدرود بغداد)
-
سعید شاهسواری (یک گزارش واقعی)
-
هایده صفی یاری (آتشکار)
-
نازنین مفخم (برخورد خیلی نزدیک)
بهترین تدوین: مهدی نادری و حمید نجفی راد به خاطر جسارت و نوآوری در بیان هنری، و خلق یک جهان منحصر به فرد از طریق فرایند دیالکتیک برش نماها.
-
کاندیداهای بهترین چهره پردازی
-
فرخ مرزی (هیچ)
-
سودابه خسروی (آل)
-
رسول سید عربی (بدرود بغداد)
-
سودابه خسروی (شکارچی شنبه)
-
سعید ملکان (پرسه در مه)
بهترین چهره پردازی: فرخ مرزی به خاطر اهمیت دادن به خلق ابعادی جدید برای شخصیت های فیلمنامه، نوآوری گریمور در مواجهه با بازیگران حرفه ای و پرهیز از کلیشه های رایج.
-
کاندیداهای بهترین طراحی صحنه و لباس
-
بابک پناهی (شکارچی شنبه)
-
عبدالرضا کاهانی (هیچ)
-
رضا حاجی درویش و مهرنوش شاه حسینی (آل)
-
مرجان گلزار (طلا و مس)
-
فرهاد ویلکیجی (بدرود بغداد)
-
مجید نیامراد (حوالی اتوبان)
-
محسن شاه ابراهیمی (شکلات داغ)
-
بابک کریمی (پرسه در مه)
-
علی وطن دوست (آتشکار)
-
مجید میرفخرایی و ژاله زکی زاده (یوسف پیامبر)
بهترین طراحی صحنه: فرهاد ویلکیجی به خاطر خلق موفق فضای دو کشور خارجی در داخل ایران.
بهترین طراحی لباس: عبدارضا کاهانی به خاطر انتخاب دقیق و هویت بخش لباس برای شخصیت هایی روزمره.
-
کاندیداهای بهترین جلوه های ويژه
-
امیر رضا معتمدی (یوسف پیامبر)
-
آرمن پطروسیان (آل)
-
داود رسولیان (بدرود بغداد)
-
رضا فخاریه (نخودی)
-
هدیش بیگدلی شاملو (هفت دقیقه تا پاییز)
بهترین جلوه ويژه: رضا فخاریه به خاطر شناخت صحیح و اجرای دقیق از ماهیت فانتزی فیلم.
-
کاندیداهای بهترین فصل (سکانس) در یک فیلم
1. فصل «مطب روانپزشک» در فیلم آل
2. فصل «بازجویی از لیلا حاتمی» در فیلم چهل سالگی
3. فصل دوچرخه سواری پانته آ بهرام در فیلم بدرود بغداد
4. فصل «جشن سالگرد ازدواج» در فیلم صد سال به این سال ها
5. فصل «گورستان دارالسلام» در فیلم عصر روز دهم
بهترین فصل (سکانس) سینمایی: فصل «جشن سالگرد ازدواج» در فیلم «صد سال به این سال ها»
در همین رابطه بخوانید
بهترین های بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر به انتخاب سایت پرده سینما
بهترین های بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به انتخاب سایت پرده سینما
بهترین های سی امین جشنواره فیلم فجر به انتخاب سایت پرده سینما
انتشار مقالات سایت "پرده سینما" در سایر پایگاه های اینترنتی ممنوع است. |
|