پرده سینما

تبریزی: تا عزیزی را از دست ندهیم قدر او را نمی دانیم؛ نشست خبری فیلم «طبقه حساس» برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

نشست خبری فیلم طبقه حساس به کارگردانی کمال تبریزی بلافاصله پس از نمایش فیلم در سالن کنفرانس سعدی مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

 

نشست خبری فیلم طبقه حساسکمال تبریزی (کارگردان)، جواد نوروز بیگی (تهیه کننده)، رضا عطاران، آزاده صمدی،هوتن شکیبا (بازیگران)، پیمان قاسم خانی (فیلمنامه نویس)، پیمان یزدانیان (آهنگساز) و  غیره از جمله عوامل این فیلم سینمایی بودند که در این نشست حضور داشتند.

 

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما کمال تبریزی در ابتدای این شنست گفت: متاسفانه رفتاری در جامعه ایجاد شده که تا عزیزی را از دست ندهیم قدر او را نمی دانیم من دائم فکر می کردم که این نکته را در فیلم داشته باشیم. صحنه آخر تا حد زیادی برای قابل بازشناسی است. جنبه انسانی در این فیلم مطرح بود. منظور من رابطه های انسانی است نه مال دنیا و امکانات و تمکنی که هر یک از ما می توانیم داشته باشیم منظور من آدم هایی بود که به آن ها احساس عاطفی داریم مثل همسر و فرزند و غیره.

قاسم خانی نیز در ادامه این نشست گفت: طرح برای سیروس همتی بود و مردی بود که روی قبر خانمی دفن می شود و جزئیات خاصی نداشت و فقط در حد همین ایده بود و وقتی که آقای تبریزی به من تعریف کردند در لحظه اول عاشق این طرح شدم.

جبیب رضایی نیز گفت: پروسه طولانی در مورد این فیلم اتفاق افتاد این فیلمنامه در محاق توقیف قرار گرفته بود و امکان ساخت آن فراهم نبود و حدود سال 88 بود و این فیلم ارائه شد و رد کردند و سال گذشته امکان ساخت فراهم شد. در سالی که قرار بود کار شود انتخاب اصلی آقای پرستویی بودند که صحبت اولیه هم با ایشان شده بود و فیلمنامه در کمد بایگانی قرار گرفته بود و در مرحله جدید نتوانستیم به دلیل تداخل کاری با آقای پرستویی همکاری داشته باشیم. الان که می بینم این فیلم بدون حضور عطاران غیر قابل تصور است.

نشست خبری فیلم طبقه حساستبریزی نیز در ادامه اظهار داشت: عطاران در واقع انسان نازنینی است که به لحاظ حرفه ای با خیلی از سوپراستارهای سینمای ایران قرار می گیرد. او اخلاقی دارد که بسیار خوب و خاص است و فکر می کنم هر کدام از همکارانم اگر با وی کار بکنند متوجه این تفاوت می شوند او علیرغم قدرت و انعطافش در بازیگری وجه بدی که در بعضی از بازیگران وجود دارد را ندارد و اصلاً غرور کاذب آدم هایی که به شهرت می رسند در او دیده نمی شود این ویژگی عطاران خاص و منحصر به فرد است و کسانی که با او کار کردند با من هم عقیده هستند.

عطاران نیز گفت: من برای شروع هر کاری که می روم با یک انرژی ثابتی می روم و ادامه آن در کار به وجود می اید در این کار خود آقای تبریزی انتهای انرژی هستند و یکی از ویژگی های عجیب ایشان این است که انگیزه کار اولی را در ایشان می بینم و در تمام مسائل حضور داشتند و نظرشان را در مورد همه چیز ارائه می دادند و نکته ای است که خیلی از کارگردانان آن را رعایت نمی کنند.

آزاده صمدی نیز افزود: احساس من این است که برای من بازی در این فیلم تجربه بسیار خوبی بود. وقتی حبیب رضایی جایی هست حرف و حدیثی در مورد کار بازیگر باقی نمی ماند.

کمال تبریزی در ادامه نشست گفت: وقتی قاسم خانی می خواست فیلمنامه را بنویسد،تمام شوخی ها و صحنه ها در مسیری است که شخصیت اصلی قصه را به نقطه دلتنگی برای همسرش برساند و برای بیننده باورپذیر شود. حتی شعر معروف مصرف بی رویه هم در راستای رسیدن به همان دلتنگی است.

نشست خبری فیلم طبقه حساسپیمان قاسم خانی با اشاره به چگونگی شکل گیری طرح اولیه فیلم عنوان کرد: طرح این قصه برای سیروس همتی بود و داستان سیروس همتی درباره مردی بود که به اشتباه روی قبر خانمی دفن می شود و همین کافی بود. بلافاصله عاشق آن شدم و به فکر فیلمنامه افتادم. سخت ترین کار در بازی برایم صحنه هایی بود که نباید نفس می کشیدم. ایراداتی به کار گرفته شد و تغییرات جزئی در آن اعمال شد اما به روند اصلی داستان و ساختمان فیلنامه لطمه ای وارد نشد. یکی از بامزه ترین تغییراتی که از ما می خواستند این بود که مرد در طبقه پایین قبر و زن در طبقه بالا باشد. من چیزی را می نویسم که فکر می کنم برای آن سکانس مناسب است. از اول این فیلم را چندان کمدی نمی دیدم بلکه هرچه جلوتر می رود، تیره تر می شود. تا زمانی که مضمون کار توجهم را جلب نکند به سمت آن نمی روم. پتانسیل بیان چنین حرف هایی در فیلم وجود دارد. آقایانی هستند که بیان احساس برایشان لوکس است و تعریف این آدم ها که نمی توانند احساسات خودشان را بیان کنند،برایم جذابیت دارد.

هوتن شکیبا بازیگر طبقه حساس نیز افزود: بازی در این نقش لذت بخش بود و روز اول استرس داشتم اما با ارتباط آقای عطاران احساس کردم زمان بسیاری است یکدیگر را می شناسیم.

جواد نوروزبیگی تهیه کننده با گمانه زنی درخصوص اکران فیلم بیان کرد: این فیلم شرایط خوبی برای اکران دارد و تمام عوامل خوب هستند و زمان اکران هم موثر است که موفقیت فیلم را تضمین می کند.

پیمان یزدانیان آهنگساز این فیلم نیز با اشاره به اینکه موسیقی فیلم کمتر بن مایه های طنز را درون خودش داشت، توضیح داد: این تصمیم مشترک بین من و آقای تبریزی بود که بیشتر روی لایه های درونی تر داستان تمرکز کنیم و نظر ایشان این بود که تنهایی و درونی شدن شخصیت را در انتهای داستان نشان دهم و قرار نبود مسأله لحن طنز فیلم را نمایش دهیم.

 

در همین رابطه ببینید

عکس های الهام عبدلی از نشست رسانه ای فیلم طبقه حساس


 تاريخ ارسال: 1392/11/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.