پرده سینما

کریمی: طرح اولیه «تگرگ و آفتاب» براساس «داش آکل» صادق هدایت نوشته شد

پرده سینما








 

 

 

نشست تگرگ و آفتاب

نشست خبری تگرگ و آفتاب با حضور رضا کریمی کارگردان و بازیگران و عوامل این فیلم در کاخ جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

رضا کریمی در ابتدای این نشست در خصوص شرایط ساخت این فیلم توضیح داد: از زمان آغاز پیش تولید تا پایان تگرگ و آفتاب، چهار ماه زمان برد. قصه این فیلم داستانی بود که ماه‌ها روی آن کار کرده بودم و تجربه‌ای تازه برای من محسوب می‌شد. برای این کار حس خوبی داشتم و نتیجه امر این شد که تولید این کار را شروع کنیم.

وی افزود: ریتم فیلم ارتباط مستقیم با قصه ندارد بلکه پس از پایان فیلم و با توجه به حال و هوای کار که تگرگ می‌بارد و پس از آن آفتاب می‌آید، نام این فیلم را تگرگ و آفتاب انتخاب کردیم.

کریمی در خصوص پلان‌های لحظه آهسته فیلم گفت: ما به هر دو صورت لحظه آهسته و همچنین لحظه طبیعی کار را فیلم‌برداری کردیم. اما در تدوین و در برخی از صحنه‌ها تصمیم این شد که از تصاویر لحظه آهسته استفاده کنیم.

کارگردان تگرگ و آفتاب درباره انتخاب بازیگر نقش اول فیلم تصریح کرد: از زمان نگارش قصه سعی داشتم که برای نقش اصلی فیلم از یک چهره اصلی استفاده کنم. به این دلیل که مخاطب نسبت به بازیگران و هنرمندان دیگر تصورات ذهنی دارند. برای انتخاب بازیگر نقش یحیی زمان زیادی گذاشتیم که در انتها و برحسب تصادف با این هنرمند آشنا شدیم و چون محور قصه بود سعی کردم بازیگر شناخته شده ای نباشد.

وی درباره اقتباس این فیلم از کتاب داش آکل صادق هدایت گفت: طرح اولیه این فیلم تشابه زیادی به قصه صادق هدایت داشت که از یک جایی به بعد تصمیم گرفتم از آن داستان استفاده کنم البته فکر و ایده اولیه فیلم باعث شد این قصه را بنویسم.

در ادامه نشست پیام دهکردی بازیگر این فیلم با اشاره به حضور کمال تبریزی در این نشست گفت: از کمال تبریزی که سینما و مدیوم تصویر را با او تجربه کردم و به واسطه وی قد کشیدم تشکر می‌کنم و این نقش در ادامه‌ کارم در فیلم‌های یک تکه نان و تراژدی بوده است.

علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری این کار هم در این نشست در مورد پیوستن به این گروه گفت: در طول فیلمبرداری با رضا کریمی بر سر قاب‌های این فیلم تعامل خوبی داشتیم و در نهایت به موفقیت در تولید فیلم رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: تا آنجایی که توانستیم سعی کردیم که مخاطب نور را در فیلم احساس نکند. آفتاب تنها در یک پلان کمتر دیده شده است ولی در تمام سکانس‌ها این کار را کنترل کردیم.

پردیس احمدیه بازیگر نقش گلی در این فیلم گفت: من فیلم‌نامه را نخوانده بودم و رضا کریمی کارگردان فیلم قصد داشت من در موقعیت قرار بگیرم. این شخصیت از من دور شد و از آن می‌ترسیدم. تنها یک داستان یک خطی به من ارائه داده بودند.

کسری عزیزا بازیگر نقش اصلی فیلم گفت: این فیلم تجربه بزرگی برایم محسوب می‌شود و تعامل خوبی با رضا کریمی کارگردان فیلم داشتم و با امید بسیار ایشان و همدلی و کمک سایر بازیگر برجسته این فیلم توانستم این نقش را بازی کنم و نوع ارتباط کریمی با من پدرانه بود.

 

در همین رابطه ببینید

عکس های الهام عبدلی از نشست رسانه ای فیلم تگرگ و آفتاب


 تاريخ ارسال: 1393/11/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.