پرده سینما

کیایی: در «عصر یخبندان» جلوتر از قانون عمل کردیم

پرده سینما








 

 

 

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما، در چهارمین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر نشست رسانه ای عصر یخبندان در تالار سعدی برج میلاد برگزار شد.نشست عصر یخبندان

در این نشست رسانه ای مصطفی کیایی کارگردان، منصور لشکری قوچانی تهیه کننده، مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی، سحر دولتشاهی، آنا نعمتی، بهرام رادان، محسن کیایی و مینا ساداتی بازیگران عصر یخبندان حضور داشتند

ابتدای این نشست را فرهاد اصلانی بازیگر فیلم اینگونه شروع کرد: من فکر می کنم که کارت برنده این فیلم دست مصطفی کیایی است به خاطر فیلم‌نامه و کارگردانی فوق العاده ای که داشته است. عصر یخبندان برای بازیگران مثل دو امدادی بود که باید نقش را به هم پاس می دادند. خدا را شکر که سر این فیلم، بازیگران دو کاره و چند کاره نبودند و کار را باحوصله بازی کردند.

بهرام رادان بازیگر نقش فرید در عصر یخبندان  هم در مورد حضورش در این فیلم گفت: همیشه گفتم که اگر فیلم‌نامه و عوامل فیلم حرفه ای باشند فیلم خوبی خواهد شد. قابل پیش بینی بود که این فیلم مورد استقبال مخاطب باشد.

مهتاب کرامتی در مورد نقشی که در این فیلم بازی کرده است ابتدا به شوخی گفت: به شما قول می دهم که من پاک هستم و اعتیاد ندارم. و صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: در طول فیلم کار را به هم پاس می دادیم و تلاش می کردیم در فاصله زمانی فیلم‌برداری راکورد حسی و گریم رعایت شود. از این نظر کار برای من و سحر دولتشاهی سخت بود چون مراحل معتاد شدن را باید در حس به خوبی نشان می دادیم.

محسن کیایی بازیگر اکثر فیلم‌های مصطفی کیایی در پاسخ به این سوال که چرا در اکثر فیلم‌های برادرش حضور دارد گفت: وقتی که فیلم خط ویژه را بازی می‌کردم استرس کار بعدی را داشتم و بعد از این کار هم استرس کاری بعدی را دارم. اگر به من نقش ندهد مادرم به او زنگ می زند و نقش را می گیرد. در کل انتخاب نقش‌های من را مادرم انجام می دهد.

در ادامه این نشست از مصطفی کیایی کارگردان «عصریخبندان» درمورد پایان این فیلم سوال شد که او گفت: پیشنهاد و پایان فیلم فرصتی را مورد منیره بدهد و سعی کردم که فرصتی برای پایان این شخصیت باشد.

کارگردان فیلم «خط‌ویژه» با اشاره به این که روایت فیلمش را تلخ انتخاب کرده است گفت: من فیلم تلخ ساخته بودم ولی چرا مردم در سالن می خندیدند؟ شاید این هم دلیلش محسن کیایی است که مخاطب را به خنده می اندازد.

وی در مورد این که چرا فرید شخصیت منفی فیلم با بازی بهرام رادان را به قانون تحویل ندادید؟ گفت: ما یک مرحله قبل از قانون عمل کردیم چون فکر می کردیم این مسیر برای فرید در دادگاه طول بکشد و یا اگر به زندان افتاد، فرار کند. برای همین بود که خودمان فرید را کشتیم.

در این نشست ادعای هم مطرح شد که مرحله تدوین فیلم به خوبی انجام نشده است ولازم است که تدوین مجدد شود که کیایی این‌گونه پاسخ داد: تدوین خیلی متکی به فیلم‌نامه بوده است و اگر احساس می کنید که باید تدوین مجدد شود به معنی این است که در فیلم‌نامه تدوینی دوباره داشته باشد.

کیایی در مورد اینکه چرا در فیلم‌هایش بین کمدی تلخ و ملودرام قرار دارد و او

نشست عصر یخبندان

 گفت: همه کارهایم این کار را انجام می‌دهم و به نظر من زندگی در هیچ گونه سینمایی قرار نمی گیرد و دوست دارم که در حالت‌های مختلف زندگی کنم و من این رفت و برگشت بین لحن‌ها را دوست دارم.

در بخشی از این نشست کیایی در مورد نقش مهتاب کرامتی گفت: اولا این را بگویم که تمام این مواد مخدر کندور بود. عده ای از سازمان ملل آمده بودند و این فیلم را دیدند و همگی گفتند که بهترین نقش معتاد به شیشه در این فیلم بازی شده است. آنها می گفتند به حدی نقش را خوب بازی کرده بود که 37 بار در این فیلم دستش را دور لبش کشیده بود که کم‌آبی بدن یک معتاد به شیشه را نشان داده است.

مهدی جعفری فیلم‌بردار این کار گفت: ما در این فیلم تلاش کردیم که نوع فیلم‌برداری از قصه بیرون نزند و همه چیز در فیلم حل شود. شما با فیلمی متفاوت روبرو هستید که در تدوین و فیلمبرداری و سایر بخش‌ها هم مثل فیلم‌نامه جسور است.

مصطفی کیایی در مورد ایده استفاده هلی شات برای صحنه‌های بعد از مصرف مواد منیر با بازی مهتاب کرامتی گفت: این بخش از فیلم بچه‌ من و مهدی جعفری است و دوست داشتیم که این صحنه را به خوبی نشان دهیم.

جعفری جوزانی تدوینگر فیلم در صحبت‌های کوتاهی در مورد تدوین گفت: ما برای این کار تدوینی با عجله نداشتیم و اگر فرم فیلم‌نامه تغییر کند فرم تدوین نیز تغییر خواهد کرد.

لشگری قوچانی تهیه کننده این فیلم گفت: : وقتی فیلم‌نامه این کار را مطالعه کردم و وقتی دیدم که بحث مواد مخدر است با مشاوران یو ان دی سی، جلسه گذاشتیم و نقطه نظرات آن ها را مدنظر قرار دادیم علاوه بر اینکه با دوستان ستاد مبارزه با مواد مخدر  هم جلسه داشتیم و تصمیم گرفتیم معضل اعتیاد را در این فیلم مطرح کنیم. متاسفانه یک و نیم میلیون نفر معتاد در کشور داریم و یک و نیم میلیون خانوار درگیر این معضل هستند. با این آمار ضرورت ساخت این فیلم بیشتر حس می شد

 

در همین رابطه ببینید
     عکس‌های الهام عبدلی از نشست رسانه‌ای فیلم عصر یخبندان


 تاريخ ارسال: 1393/11/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.