پرده سینما

صادق دقیقی: همه در مقابل فیلم های دفاع مقدس گارد می گیرند!

پرده سینما



 






به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما، نشست رسانه ای فیلم سینمایی تا آمدن احمد بعد از نمایش فیلم در کاخ جشنواره برگزار شد.

نشست خبری فیلم تا آمدن احمددر این نشست خبری صادق صادق دقیقی کارگردان و پروانه مرزبان تهیه کننده، فریدون شیردل مدیر فیلمبرداری، آرش قاسمی صداگذار، فرید ناظر فصیحی مسئول جلوه های کامپیوتری و افسر اسدی و ونوس حسن کاملی حضور داشتند.

صادق دقیقی در ابتدای این نشست رسانه ای عنوان کرد: نمی دانم غر بزنم یا نزنم چون اگر غر بزنیم دیده می شویم ولی من نمی خواهم خودم دیده شوم بلکه دوست دارم فیلمم دیده شود. در حال حاضر ۲۵ -۲۶ سال است که از جنگ تحمیلی می گذرد و برخی از فیلم هایی که درباره دفاع مقدس ساخته شده آثار شعاری بودند اما در سینمای اروپا و آمریکا می بینیم که بعد از گذشت ۷۰ سال از جنگ جهانی دوم هنوز آثار جنگی که در این زمینه ساخته می شوند در صدر فروش قرار می گیرند.

وی ادامه داد: من از رسانه ها و هنرمندان خواهش می کنم که یکدیگر را دوست داشته باشند چون متاسفانه وقتی فیلم مذهبی یا جنگی در سینمای ایران ساخته می شود همه در مقابل آن گارد می گیرند. خطابم به منتقدان است که ابتدا فیلم را ببینند و بعد اگر مورد پسندشان نبود سالن سینما را ترک کنند اما منتقدان ما فیلم جنگی دوست ندارند.

این کارگردان سینما  با اشاره به ۸ سال دوران دفاع مقدس عنوان کرد: اگر ۸ سال دفاع مقدس ما نبود الان همه کشورها به ایران طمع داشتند در صورتی که حتی اگر مقاومت های شهر خارک که در این فیلم مطرح می شود، نبود ظرف مدت کوتاهی عراق می توانست ایران را از آن خود کند. متاسفانه مخاطبان ما فقط با سینمای شهری و اجتماعی خو گرفته اند اما من دوست دارم کسانی که واقعا دغدغه جنگ دارند فیلم هایی چون تا آمدن احمد بایستند.

نشست فیلم تا آمدن احمدوی با اشاره به تولید فیلم به صورت مستقل بیان کرد: ابتدا تهیه کننده فیلم با هزینه شخصی این اثر را تولید کرد و بعد از ساخته شده بود که ما آن را به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بردیم تا آنها هزینه فیلم را تقبل کنند. در اینجا می خواهم که از آقای جعفری جلوه یکی از بهترین مدیران سینمای ایران تشکر کنم اما خواهشم از منتقدان این است که به فیلم های این چنینی بها بدهند و منصفانه درباره آنها قضاوت کنند.

در ادامه پروانه مرزبان تهیه کننده فیلم عنوان کرد: متاسفم که مردم ما فیلم های جنگی این چنینی را دوست ندارند چرا ما نباید بدانیم که خارک چقدر در جنگ تحمیلی آسیب دیده است حتی شرکت نفت هم از این امر اطلاع نداشت. من به خاطر مردم خارک و دیده شدن آنها این فیلم را تهیه کردم.

افسر اسدی یکی از بازیگران فیلم که درباره لهجه محلی که در این اثر داشت توضیح داد: ما فرصت زیادی برای تمرین گویش محلی در این فیلم نداشتیم اما در نهایت چیزی که روی پرده دیدیم نتیجه تلاش ما بود.

در بخش دیگری از این نشست خبری، فریدون شیردل درباره فیلمبرداری این اثر بیان کرد: مشکل ما در این فیلم بالانس کردن نورهایی بود که در کار استفاده می شد اما با توجه به اشرافی که آقای دقیقی روی بحث مونتاژ داشت و فیلم را از قبل در ذهنش تدوین کرده بود به من کمک کرد که از محدوده خطر جلوتر نروم و فیلمبرداری را به درستی به سرانجام برسانم.

فرید ناظر فصیحی مسئول جلوه های کامپیوتری فیلم نیز  متذکر شد: دشواری های جان جلوه های ویژه فیلم در عین سختی برایم شیرین بود چون کارگردان نسبت به جلوه های کامیپوتری شناخت خوبی داشت بنابراین همه تلاشمان را کردیم تا کار آبرومندی ارائه شود.

در پایان این نشست رسانه ای صادق دقیقی درباره ریتم فیلم توضیح داد: این فیلم، یک فیلم انتظار است و ما شروع فیلم را کوبنده آغاز می کنیم که در ادامه این کوبندگی به انتظار مخاطب می انجامد. در عین حال این اثر یک فیلم پدرانه هم هست نهایتا همه تلاشمان را کردیم که یک فیلمنامه منسجم برای فیلم بنویسیم. زمانی که تا آمدن احمد در جشنواره فیلم فجر پذیرفته شد بسیاری انتقاد داشتند که این فیلم جای ۵ فیلم دیگر را گرفته است. حالا به نظر شما که فیلم را دیده اید  آیا تا آمدن احمد اثری شعاری از آب درآمده و جای فیلم های دیگر را گرفته بود.

در همین رابطه ببینید:

عکس های الهام عبدلی از نشست رسانه ای فیلم تا آمدن احمد


 تاريخ ارسال: 1393/11/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.