پرده سینما

هاتف علیمردانی: من سعی کردم در «کوچه بی نام» به سمت خلق فضایی ناتورالیستی بروم

پرده سینما








به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما نشیت خبری فیلم کوچه بی نام با حضور عوامل این فیلم در برج میلاد تهران برگزار شد.

، نشست فیلم کوچه بی نامباران کوثري در نشست رسانه‌اي فيلم کوچه بي نام که در برج ميلاد برگزار شد، درباره همکاران و پشت صحنه اين فيلم اظهار کرد: حضور در کنار محمود کلاري و به طور کلي تيم توليد کوچه بي‌نام براي هر بازيگري نعمت است. عوامل اين فيلم به قدري با دقت جزئيات بازي را مي بينند، تذکر مي دهند و يا راهنمايي مي کنند که بسيار موثر است.
کوثري بازي در اين فيلم را براي خود يک هديه دانست و گفت: بعد از دو سال بيکاري، «کوچه بي‌نام» پيشنهاد شد که در آن بازي کردم.
وي سپس از حمايت هاي فرهاد اصلاني، ديگر بازيگر اين فيلم تشکر و بيان کرد: آقاي اصلاني بيشتر از آنکه حواس‍‌شان به بازي خودشان باشد، مرا را هدايت مي کرد. اميدوارم تا ابد نقش پدر و دختر را بازي کنيم. علاوه بر ايشان همه گروه، رسم رفاقت را به جا آورند.
در ادامه، هاتف عليمرداني کارگردان اين فيلم نيز اظهار کرد: اگر فيلم خوب است و مردم آن را دوست دارند به خاطر بازي خوب بازيگران آن است که همه بي‌نظير بودند.
وي با بيان اينکه همه عوامل کوچه بي‌نام با عشق و علاقه کار کردند، گفت: در چهار پنج فيلم گذشته، با تعدادي از عوامل سينما همکاري مي کنم که تجربه خيلي خوبي است. البته بايد بگويم که قطعا کوچه بي‌نام ضعف هايي دارد که به پاي کم توجهي من است.
اين کارگردان درباره قصه فيلمش نيز توضيح داد: فيلم داستان خانواده اي است که دوربين با آن ها همراه مي‌شود و درفضاي خانه مي چرخد. دوربين لحظه هاي زندگي اعضاي خانواده را ثبت مي‌کند و ما سعي کرديم فضاي ناتوراليستي را حفظ کنيم وبه سمت واقع گرايي برويم. ضمن آنکه سعي کردم بار دراماتيک فضاي واقعي را نيز وارد زندگي کنم.
عليمرداني با اشاره به تجربه اش از توليد اين فيلم تصريح کرد: شايد يکي از مسايلي که در فيلم آموختم، اين بود که تفاوت بين فيلم خوب، بد، ضعيف يا قدرتمند، انتقال بار دراماتيک است.
نشست کوچه بی نامکارگردان کوچه بي‌نام در پاسخ به سوالي درباره سکانس آخر فيلم توضيح داد: مي خواستم فضاي سورئاليستي به فيلم بدهم و قداست پدر را در فضايي که شکل زميني ندارد و شبيه بهشت است، به تصوير بکشم. براي اين کار هم ۲۰ روز بعد از پايان فيلمبرداري، با آقاي فرهادي به دنبال لوکيشن گشتم و صحنه آخر را گرفتم.
وي سپس با تاکيد بر اينکه کوچه‌ بي‌‍‌نام به هيچ وجه قصد مسخره کردن قشر مذهبي يا متوسط را ندارد، اظهار کرد: من به تمام شخصيت‌هاي داستان خود احترام گذاشته‌ام و حتي اگر عده اي با عينک روشنفکري قصد مسخره کردن قشر غيرمذهبي را دارند، به شدت با اين کار مخالفم.
فرهاد اصلاني بازيگر فيلم کوچه بي نام هم درباره نقش خود گفت: اين نقش براي من سخت بود. اگر آن را پذيرفتم به دليل رفاقت با هاتف عليمرداني و حضور استاد کلاري بود که به نظرم فيلمبرداري نمي کند بلکه معجزه مي کند.
وي سپس به حضور بازيگران حرفه اي در اين فيلم اشاره و به شوخي بيان کرد: من با باران کوثري ۲۰ مدل نقش پدر و دختر را بازي کرده ام، البته در تمام نقش ها هم حرف شنوي ندارد.
اصلاني از واکنش مثبت اصحاب رسانه به کوچه بي‌نام در برج ميلاد ابراز خرسندي کرد.
منصور لشکري قوچاني تهيه کننده اين فيلم سينمايي هم با اشاره به اينکه جشنواره فجر سال گذشته با هاتف عليمرداني آشنا شده است، گفت: ابتداي امسال، زماني که روي تيزر فيلم سينمايي خط ويژه براي شهرستان کار مي کرديم، فيلم نامه کوچه بي نام به دستم رسيد.
وي ادامه داد: فکر مي کنم وقتي عوامل خوبي دور يکديگر جمع شوند و و با انرژي و تمرکز روي فيلمنامه اي کار کنند، حتما نتيجه آن خوب مي شود و امروز خيلي خوشحالم که مردم دو ساعت در سالن نشستند و فيلم را تماشا کردند.
اين تهيه کننده افزود: خيلي خوشحالم فيلم در روزهاي جشنواره مورد استقبال قرار گرفته، به طوريکه در بعضي سينماها به سانس هاي فوق‌العاده نيز کشيده است.نشست فیلم کوچه بی نام
لشکري قوچاني با اشاره به اينکه جشنواره امسال با برنامه «يک فيلم، يک سلام» خلاقيت زيادي را به وجود آورده است، گفت: در اين برنامه پيش از شروع جشنواره توانستيم فيلم ها را معرفي کنيم و حالا خوشحالم که کوچه بي‌نام ديده شده و مورد توجه مردم قرار گرفته است. اما منتظر فروش فيلم هستم تا پول جمع شود و بتوانم دوباره فيلم بسازم.
وي با اشاره به اينکه تهيه کننده بايد براي عوامل فيلم آرامش و آسايش به ارمغان آورد، اظهار کرد: وقتي عوامل فيلم بتوانند با آسايش کار کنند، راه براي خلاقيت هم باز مي شود.
فرشته صدرعرفايي، بازيگر نقش احترام در فيلم «کوچه بي نام» درباره کم کار بودنش در سينما توضيح داد: دليلي براي کم کار بودن ندارم، اما همه ما فيلم ها را مي بينيم و هنوز ضعف فيلمنامه در سينماي ايران وجود دارد.
وي ادامه داد: اولين برخورد بازيگر با فيلم، فيلمنامه آن است و مدتي بود که فيلمنامه خوبي نخوانده بودم. سال قبل هم قرار بود در فيلمي بازي کنم که چند روز قبل از آغاز فيلمبرداري پايم شکست. در همان مدت بود که فيلمنامه «کوچه بي نام» را خواندم.
اين بازيگر افزود: نقش احترام به شکلي بود که مي توانستم درباره آن تحقيق و زواياي آن را کشف کنم و به همين دليل هم اين نقش را دوست داشتم.
محمود کلاري مدير فيلمبرداري فيلم که به همراه پسرش در اين اثر سينمايي حضور داشت، گفت: ويژگي فيلمبرداري اين فيلم اين است که هيچ ويژگي ندارد! کار خيلي پيچيده اي است که فيلمبردار خودش را در اختيار فيلمنامه قرار دهد و کاملا در خدمت داستان باشد.
اين فيلمبردار پيشکسوت سينماي ايران با اشاره به اينکه هاتف عليمرداني از کارگرداناني است که به آرامي مسير پيشرفت خود را طي مي کند، اظهار کرد: هرچه زمان مي گذرد، فيلم هاي بهتري از اين کارگردان مي بينيم. او از آن دست افرادي است که خودش را خيلي درگير کار مي کند.
کلاري افزود: نکته اساسي که در فيلم وجود دارد اين است که فيلم، جنس ايراني بودن دارد و تضاد ميان نسل‌ها را خيلي خوب به تصوير مي کشد. کوچه بي‌نام به زندگي واقعي و جهان ما شباهت زيادي دارد و فکر مي کنم به دليل به تصوير کشيدن اين روابط انساني بايد از هاتف عليمرداني تشکر کنيم.
پانته‌آ بهرام، بازيگر نقش فروغ نيز با اشاره به اينکه فيلمنامه اي مانند کوچه بي نام خيلي کم به دست بازيگران مي رسد، عنوان کرد: اين نوع فيلمنامه ها مانند هديه آسماني است و وقتي به دست آدم مي رسد، راهي به جز قبول کردن آن نداريد.
اين بازيگر درباره پايان سورئال فيلم اظهار کرد: اين پايان به نوعي قطعيت مرگ حاج مهدي (با بازي فرهاد اصلاني) را نشان مي دهد و مانند اين است که پدر بايد جان خود را مي داد تا پسر برگردد و لازم بود اين جابه جايي پدر و پسر نشان داده شود.
مليسا ذاکري هم که دومين همکاري خود را با هاتف عليمرداني تجربه مي کرد، گفت: در فيلم مردن به وقت شهريور با عليمرداني همکاري کرده بودم و امروز باعث افتخارم است که در اين خانواده حضور داشتم و در «کوچه بي نام» بازي کردم.

 

در همین رابطه ببینید

عکس های الهام عبدلی از نشست پرسش و پاسخ فیلم کوچه بی نام


 تاريخ ارسال: 1393/11/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.