پرده سینما

سرنوشت مبهم سالن های سینماها در جام جهانی فوتبال

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با نزدیك‌شدن به دوران برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال و آغاز فصل تابستان، پیش‌بینی‌ها برای اكران تابستان و راهكارهایی برای جذب مخاطب بیشتر برای آن روزها از مسایل و دغدغه‌های اصلی سینماداران شده است.

 

آیا اوج گرفتن جام جهانی فوتبال به سینماها ضربه خواهد زد؟در این روزها، پیشنهاداتی مبنی بر نمایش بازی‌های جام جهانی در سینماها مطرح می‌شود، مدیر سینما فلسطین درباره‌ی نمایش فوتبال در سینماها به ایسنا، گفت: ما یك بار هم درگذشته چنین تصمیمی را در سینما فلسطین تجربه كرده‌ایم و در رقابت‌های سال 1998 هم یكی از بازی‌های ایران را در سالن سینما فلسطین نمایش دادیم، اما با توجه به آن تجربه، اكنون دیگر صلاح نمی‌دانم كه چنین طرحی را در سینما فلسطین عملی كنیم.

وی ادامه داد:معمولا به دلیل هیجانات فوتبال و پر‌شور‌بودن مخاطبان ان خیلی فضا قابل كنترل نیست و در مرتبه‌ی قبلی ما در مواردی شاهد اتفاقاتی بودیم كه با توجه به آنها اصلا صلاح نمی‌دانیم كه دوباره این تجربه را تكرار كنیم.

وی ادامه داد: در آن دوره با توجه به این‌كه ایران هم در رقابت‌ها حضور داشت مشكلات متعددی برای ما ایجاد شد و به همین دلیل اكنون اگر تمام سینماداران هم از این طرح استقبال كنند، ما در سینما فلسطین چنین تجربه‌ای را تكرار نخواهیم كرد.

رضایی درباره‌ی راههای رونق بخشی به اكران تابستانه‌ی فیلم‌ها هم گفت:اگر فیلم‌های خوب و قوی داشته باشیم سینما در هر شرایطی مخاطب خود را حفظ خواهد كرد.در این میان ممكن است كه عده‌ای هم پای فوتبال بنشینند اما حتی در زمان رقابت‌های جام جهانی هم فیلم خوب مخاطب خواهد داشت.

وی ادامه داد:رقابت‌های جام جهانی هم نهایتا یك ماه طول می‌كشد و پس از آن هم اگرچه فصل گرما و تابستان را در پیش داریم اما با این وجود اوقات فراغت مردم در این فصل به مراتب بیشتر از گذشته خواهد بود.

مدیر سینما فلسطین در پایان صحبت‌هایش مسئله‌ی بهای بلیت را از دیگر دلایل تاثیرگذار در میزان استقبال مردم از سینماها برشمرد و گفت:اكنون فروش روزهای سه شنبه‌ی سینما با روزهای دیگر آن قابل مقایسه نیست و همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد كه مسائل مالی هم در میزان مخاطب تاثیر به سزایی دارند.

 

سالن های سینما در حین برگزاری جام جهانی چه وضعیتی خواهند داشت؟اما رضا سعیدی‌پور هم كه از پیشنهادكنندگان و موافقان طرح نمایش فوتبال در سینماهاست،درباره‌ی نمایش رقابت‌های فوتبال در سالن‌های سینما گفت: به شخصه با این طرح كاملا موافقم و بر این باورم كه این طرح موجب انس گرفتن مخاطبان فوتبال با سینما می‌شود.

مدیر سینما «آزادی» در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره‌ی این طرح گفت: از آنجا كه مردم كشور ما از رویداد‌های مختلف دنیا استقبال می‌كنند بسیار خوب است كه ما با توجه به نزدیك‌شدن رقابت‌های جام جهانی، فضایی را در سینماها به طرفداران فوتبال اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: ما طی سال گذشته تمام بازی‌های مهم در لابی‌های خود به صورت مستقیم پخش كردیم و اكنون دوست داریم كه این بار این اتفاق را برروی پرده‌ی نقره‌ای تجربه كنیم.

سعیدی‌پور همچنین اظهار كرد: طرح نمایش فوتبال در سینماها طی امروز و فردا به شورای صنفی نمایش می‌رود و جزییات آن از قبیل قیمت بلیت‌ و این‌كه آیا اصلا قرار است پولی بابت این طرح از سوی مخاطب پرداخت شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تاكنون هم طرحی درباره بهای بلیت این برنامه ارائه نشده و تصمیم‌گیری در این زمینه به شورای صنفی نمایش محول شده است.

 

قائم مقام اجرایی حوزه‌ی هنری درباره‌ی راهكارهای رونق بخشی به سینما در فصل تابستان هم اظهار كرد:پیش از این ،طرحی ارایه كردیم كه بر اساس آن سینماداران خواهان افزایش تعداد روزهای فروش بلیت نیم بها شدند.من هم به شخصه بر این باورم كه این اتفاق می‌تواند موجب رونق بخشی سینماها شود.این طرح اكنون در شورای صنفی نمایش درحال بررسی است و من فكر می كنم كه با این قضیه بخشی از مشكل حل می‌شود.

سعیدی‌پور در پایان صحبت‌هایش با اشاره به افزایش مخاطبان سینما در روزهای سه‌شنبه ( روز فروش نیم‌بها) گفت:ما سینماداران آمادگی خود را بابت افزایش روزهای بلیت نیم بها اعلام كرده‌ایم و منتظریم تا شورای صنفی نمایش و اداره‌ی نظارت و ارزشیابی هم موافقت خود با این طرح اعلام كنند.

 

آیا هیجانات جام جهانی فوتبال به سینما کمک خواهد کرد؟محمود پاسبانیان مدیر سینما «استقلال» هم در گفت‌وگو با ایسنا،درباره‌ی طرح نمایش فوتبال در سینماها گفت: فكر نمی‌كنم این طرح موفق باشد.

وی در عین حال عنوان كرد:به‌شخصه فكر نمی‌كنم این طرح خیلی موفق باشد و خیلی هم موافق آن نیستم.

مدیر سینما استقلال با اشاره به هیجاناتی كه در تماشاگران بازی‌های فوتبال وجود دارد ادامه داد: به هرحال فوتبال ورزشی هیجان‌انگیز است و ممكن است مخاطبان آن دستخوش هیجانات فراوان شوند علاوه بر این، این احتمال هم وجود دارد كه این طرح خیلی هم مورد استقبال قرار نگیرد.

وی درباره‌ی چگونگی رونق بخشی اكران تابستانه‌ی فیلم‌ها هم گفت:درست است كه جام جهانی در استقبال مردم از سینماها تاثیر می‌گذارد اما اگر سینماها فیلم‌های خوب و برنامه‌ی مناسب اكران داشته باشند قطعا نیازی به غصه خوردن بابت ركود سینماها در ایام رقابت‌های جام جهانی نخواهد بود.

مدیر سینما استقلال در ادامه عنوان كرد:اگر ما فیلم‌های خوبی داشته باشیم فصل تابستان از زمان‌های خوب اكران است.جام جهانی هم قرار نیست دائمی باشد و تنها در دوره‌ای یك ماهه است.

پاسبانیان در ادامه‌ی صحبت‌هایش به پردیس‌های سینمایی اشاره كرد و افزود: از آنجا كه پردیس‌های سینمایی از چند سالن برخوردارند در زمینه‌ی تنوع اكران با مشكلی مواجه نیستند اما در سینماهای تك سالنه و سرگروه‌ها كه باید تك سالنه باشند،قطعا مشكلاتی وجود دارد اما اگر ما هم اجازه داشته باشیم كه روزانه حداقل دو یا سه فیلم را اكران كنیم این موضوع به برنامه‌ی تابستانه‌ی ما كمك خواهد كرد.

 

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/3/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.