پرده سینما

برخورد نسل امروز با فیلم هامون مثل برخورد با دیوان حافظ است

پرده سینما





 



 

 











ده فیلم هامون می‌گوید: استقبال از هامون پس از 20 سال نشان داد كه اگر فیلم خوبی ساخته شود؛ مردم از آن استقبال می‌كنند. این موضوع نشان می‌دهد مردم قدرت تشخیص آثار خوب و اصیل را دارند و ما باید آنها را بهتر بشناسیم.

 

خسرو شکیبایی و بیتا فرهی در فیلم هامونفیلم سینمایی هامون پس از 20 سال مجدد اكران و با استقبال تماشاگران نیز مواجه شده است. هارون یشایایی؛ یكی از تهیه‌كنندگان فیلم هامون، با ابراز تعجب و خوشحالی از نمایش دوباره این فیلم گفت: شناسنامه فیلم متعلق به داریوش مهرجویی است. در زمان ساخت هامون نیز هیچ حمایتی از آن نشد و فقط پشتكار مهرجویی بود كه باعث ساخت آن شد. اما مهم این است كه آنچه فیلم طلب می‌كرد به آن داده شده و هرچه می‌خواسته به دست آورده است.

وی با اشاره به استقبال نسل امروز از فیلم گفت: امروز باوجود آنكه سال‌ها از ساخت آن می‌گذرد و موضع آن به‌صورت طبیعی باید كهنه شده باشد اما به‌دلیل آنكه فیلم نوعی خاطره‌سازی دارد و نوستالژیك است، بازهم مورد استقبال قرار گرفته است.

یشایایی افزود: تماشاگران سال‌های قبل به دید یك فیلم به آن نگاه می‌كردند اما نسل امروز به دید یك خاطره به آن نگاه می‌كنند. برخورد آنان با فیلم هامون مانند برخورد با دیوان حافظ است.

یشایایی با اشاره به ابراز تاسف از اینكه چرا باید پس از سال‌ها فیلمی دیگر مانند هامون ساخته نمی‌شود، افزود: امروز قواعد بازی در سینمای ایران و دنیا تغییر كرده است. در سینمای دنیا فیلم‌هایی كه به مسائل درونی و اجتماعی انسان بپردازد، كمتر ساخته می‌شود. خشونت و بی‌اخلاقی امروز در فیلم‌ها زیاد شده است. تكنولوژی‌های نوین نیز سینما را بسیار تغییر داده است.

در داخل كشور نیز با ساخت آثار ضعیف، سطح سلیقه‌ی تماشاگران نزول پیدا كرده است.

وی ادامه داد: استقبال از فیلم هامون پس از 20 سال نشان داد كه اگر فیلم خوبی ساخته شود بازهم مردم از آن استقبال می‌كنند. این موضوع نشان می‌دهد مردم همیشه قدرت تشخیص آثار خوب و اصیل را دارند و این ما هستیم كه باید آنها را بهتر بشناسیم.

 

منبع: ایلنا

 


 تاريخ ارسال: 1389/6/23
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>م:

صد در صد همینطور است هامون یک اسطوره است و اسطوره باقی میماند معلوم است که وقتی هامون دوباره اکران میشود هنرمندان و هنردوستان راستین به تماشای دوباره و صدباره اش مینشینند آن هم در دورانی که سینماها چیزی به عنوان فیلم به نمایش درنمی آورند و تنها جنگولک بازیهای مختلف را به خورد مردم میدهند

0+0-

سه‌شنبه 23 شهريور 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.