پرده سینما

دست های پشت پرده برای بی حرمت کردن جشنواره فیلم مقاومت؛

علیرضا انتظاری







 

 

ضیافت شهردارشهردار کرمان که قرار بود پنجشنبه شب ضیافت شامی را برای هنرمندان و اصحاب رسانه حاضر در کرمان ترتیب دهد به بدترین نحو ممکن از آن ها پذیرایی کرد. پذیرایی از جمع هنرمندان فرهیخته ایران و جهان به شدتی زننده بود که تعداد کثیری از حاضران در این به اصطلاح ضیافت شام به نتیجه رسیدند که شهردار کرمان با کلیت جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و یا دست اندرکاران آن خصومت دارد.

تعداد کثیری از هنرمندان و اصحاب رسانه رفتار شهردار كرمان را دست های پشت پرده ای خواندند که می خواهد جشنواره فیلم مقاومت را بی حرمت کند!

در حالی که هنرمندان نامداری همچون: هنگامه قاضیانی، مسعود فراستی، محمد کاسبی، علی معلم، مهدی فقیه، سید غلامرضا موسوی، سید ضیاء هاشمی، علی علایی، امیرحسین شریفی، رضا ایرانمنش و مسئولینی مثل جواد شمقدری، محمد خزاعی، یزدان عشیری و غیره در  مراسم  ضیافت شام شهردار کرمان حاضر شده  بودند و تمامی میهمانان خارجی دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت نیز در این مراسم شرکت کرده بودند، شهردار کرمان در محیطی بسیار زننده و با بدترین نحو ممکن اقدام به پذیرایی از حاضران کرد.

میهمانان خارجی جشنواره نیز از این امر بسیار تعجب زده شده بودند چرا که جشنواره فیلم مقاومت با درایت محمد خزاعی به بهترین شکل ممکن از روزهای آغازین جشنواره تا کنون در تمامی موارد از میهمانان خود پذیرایی کرده بود، شهردار کرمان که گویی با هنر و فیلم و سینما مخالفت داشت با این کار ثابت کرد که کرمان دیار کریمان نیست!

پذیرایی شهردار کرمان به نحوی بود که تعدادی از رفتگران شهر را با لباس های فرم به جای گارسن به کار گمارده بود تا سینی های غذا را که به صورت هیئتی درست شده بود را میان حاضران تقسیم نمایند. غذای ضیافت شام شامل تکه ای مرغ نپخته و مقدار ناچیزی برنج آن هم از بدترین نوع بود به نحوی که تعداد کثیری از هنرمندان از صرف غذا امتناع ورزیده و به نشانه اعتراض محیط پارکی را که شهردار در آن جا ضیافت شام را ترتیب داده بود ترک کردند.

شهردار کرمان از هرگونه تبریک در شب میلاد امام رضا (ع) به هنرمندان توهین کرد و در عوض با بی احترام کردن شان و مقام و منزلت هنرمندان و مهمانان خارجی جشنواره فیلم مقاومت که همگی از اسطوره ها و سرآمدهای هنرمندان هستند به آن ها پوزخند است.

این امر سبب خشم شدیدا هنرمندان برای بی احترام کردن شان و منزلت هنر شد. تعداد کثیری از هنرمندان نسبت به این امر اعتراض خود را ابراز داشتند، يكي از هنرمندان پیشکسوت سینمای ایران هنگام بیرون آمدن از محل به اصطلاح ضیافت گفت:

شهردار نان بر سر سفره این و آن گذاشته است.

همچنين يكي ديگر از منتقدان بنام سينماي ايران نیز شام شهردار را احمقانه خواند و تمامي بازيگران حاضر در اين مراسم نیز بسیار از این امر عصبانی بود.

خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز از این امر به شدت دلزده و عصبی شده بودند و خلاصه رفتار کریمانه شهردار محترم دیار کریمان نقل محافل شده بود.

این امر سبب شد تا محمد خزاعی دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در ساعات پایانی شب برای اصحاب رسانه و هنرمندان که نتوانسته بودند غذای بی کیفیت شهردار را در محیطی سراسر تزویر و ریاکاری صرف نمایند تهیه ببیند.


 تاريخ ارسال: 1391/7/7
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>رها:

واقعا که چه آدم عقب مانده ای بوده این آقا

0+0-

يكشنبه 9 مهر 1391



>>>حمید اقطاعی از کرمان:

من به عنوان یک فیلمساز و هنرجوی کوچک کرمانی از تمامی هنرمندان شهیری که قدم بر چشم ما نهاده و وارد شهر کرمان شدند برای این رفتار نابخردانه عذرخواهی می کنم ما مردم کرمان از حضور جشنواره فیلم مقاومت در شهرمان بسیار شادمانیم و متاسفیم که چنین رفتارهای کوته فکرانه ای و اعمال ناشایست باعث می شود تا آبروی کرمانی ها برود شما را به خدا این چیزها را از چشم مردم کرمان نبینید کرمان همان دیار کریمان است مطمئن باشید این آقا نسب کرمانی ندارد که این گونه با شما بزرگواران برخورد کرده ست

0+0-

يكشنبه 9 مهر 1391



>>>Irani:

هرچقدر که آقایان عشیری و خزاعی زحمت کشیدند و آبروداری کردند شهردار محترم کرمان آبروی ما را نه تنها در بین هنرمندان بلکه در بین مهمانان خارجی نیز بردند.

0+0-

جمعه 7 مهر 1391



>>>kamal:

vay bar jamee honari ke baraye shekam che karha ke nemikonand

0+0-

جمعه 7 مهر 1391



>>>سيما تهراني:

نتيجه برگزاري چنين جشنواره هايي در شهرهاي عقب افتاده همين هم ميشود آخر شهرداري كه معلوم نيست چه بوده و از كجا آمده كجا مي تواند قدر و منزلت هنرمندان را بداند

0+0-

جمعه 7 مهر 1391



>>>شقايق:

خسته نباشن وقعا چقد زحمت كشيدن جناب شهردار كرمان بيچاره هنرمندان البته تقصير خود آقاي خزاعي است كه ميره و جشنواره رو كرمان برگزار مي كنه

0+0-

جمعه 7 مهر 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.