پرده سینما

تقدیر از یک تدوینگر در جشنواره فیلم ونیز

پرده سینما


 








 

امسال در جشنواره‌ی فیلم ونیز از تلما شونمیکر Thelma Schoonmakerتدوینگر سینما تقدیر می‌شود.

 

 

تلما شونمیکرمسوولان برگزاری جشنواره‌ی امسال فیلم ونیز به‌عنوان قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان اعلام کردند که امسال برای نخستین‌بار از یک تدوینگر فیلم تقدیر و شیر طلای افتخاری این جشنواره به تلما شونمیکر تدوینگر اهدا می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، تلما شونمیکر بیش از ۳۵ سال است که با مارتین اسکورسیزی کارگردان سینما همکاری می‌کند و تدوین بیشتر فیلم‌های بلند و مستند اسکورسیزی از جمله گاو خشمگین، سلطان کمدی، رنگ پول، آخرین وسوسه مسیح، تنگه وحشت، کازینو، دار و دسته‌ نیویورکی‌ها، هوانورد و مردگان را انجام داده‌ است.

او که پیش از ورود به حرفه‌ی تدوین فیلم، دوست داشت دیپلمات شود، تا کنون شش بار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین تدوین شده و سه‌بار این جایزه را برای تدوین فیلم‌های گاو خشمگین، هوانورد و مردگان دریافت کرده است.

در جشنواره‌ی امسال فیلم ونیز که هفتادویکمین دوره‌ی خود را جشن می‌گیرد، در بخش کلاسیک، چند فیلم‌های بازسازی‌شده از کارگردانان بزرگی مانند تروفو، کیشلوفسکی و برسون به‌نمایش درمی‌آیند که از آن جمله می‌توان به بوسه‌های دزدی ساخته‌ی فرانسوا تروفو، کارگردان صاحب نام فرانسوی در سال 1968، بی‌پایان ساخته‌ی کریستوف کیشلوفسکی محصول 1984، موشت به کارگردانی روبر برسون محصول 1967، پسران و عروسک ها به کارگردانی جوزف ال منکیه‌ویچ محصول 1955، بی‌گناهان ساخته‌ی جک کلایتون (1961)، مکبث به کارگردانی رومن پولانسکی (1971)، اومبرتو دی از ویتوریو دیسکا محصول سال 1952 سینمای ایتالیا و فیلم یک روز به خصوص به کارگردانی اتوره اسکولا (1977) اشاره کرد.

همچنین سه فیلم کوتاه عشق وجود دارد از موریس پیالات، Harlequin ساخته‌ی گیلانو مونتالدو و ماجراهای یک سرباز به کارگردانی نینو مانفردی در بخش کلاسیک جشنواره‌ی ونیز حاضر هستند.

امسال الکساندر دسپلات، آهنگساز برجسته‌ی فرانسوی و سازنده‌ی موسیقی فیلم‌های برنده‌ی اسکار سخنرانی پادشاه و آرگو به‌عنوان رییس هیئت داوران این جشنواره برای انتخاب شیر طلا معرفی شده است. این اولین‌بار است که یک آهنگساز در رأس هیئت داوران جشنواره‌ی معتبر فیلم ونیز قرار می‌گیرد که امسال شامل 9 نفر است که برای انتخاب برنده‌ی شیر طلای بهترین فیلم و سایر جوایز بخش رقابتی به داوری می‌نشینند.

هفتادویکمین جشنواره‌ی فیلم ونیز از 27 اوت با نمایش فیلم مرد پرنده یا فضیلت غیرمنتظره نادانی ساخته آلخاندرو گونزالز ایناریتو کارگردان سرشناس مکزیکی آغاز به کار خواهد کرد و تا ششم سپتامبر ادامه خواهد داشت.


 تاريخ ارسال: 1393/4/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.