پرده سینما

ادای احترام دنیای سینما و تلویزیون به جیمز گارنر

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

جیمز گارنرپس از مرگ جیمز گارنر در سن 86 سالگی، بسیاری بازیگران و کارگردان با ابراز تأسف نسبت به مرگ این بازیگر با استعداد و کهنه‌کار، به این واقعه تلخ واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، ران هاوارد کارگردان معروف هالیوودی گفت: هرکس که گارنر را می‌شناخت او را مورد تحسین قرار می‌داد. زمانی که در فیلم جایزه بزرگ‌ که درباره مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک بود بازی می‌کرد همگان بر این باور بودند که او حتی می‌تواند یک راننده حرفه‌ای باشد.

مارک گتیس بازیگر و نویسنده فیلم شرلوک هولمز نیز در صفحه اجتماعی خود نوشت: خداحافظ، جیم راکفورد، جیمز گارنر دوست‌داشتنی‌ و فوق‌العاده از میان ما رفت.

استفن فرای، دیگر کارگردان هالیوودی نوشت: از شنیدن خبر مرگ گارنر بسیار متأثر شدم، چرا که او با سریال های پرونده های راکفورد و ماوریک بخشی از خاطرات کودکی من بود.

نشریه لس‌آنجلس تایمز روز یکشنبه نقل قولی از رابرت آلتمن مربوط به سال 1979 منشتر کرد که در آن آمده است: از دیرباز فکر می‌کنم که جیمز گارنر یکی از بهترین بازیگران سینماست، اما همیشه نادیده گرفته می‌شود. هیچ کسی را در سینما نمی شناسم که با داشتن چنین جذابیت و کاریزمایی به راحتی گارنر بازی کند.

لس‌آنجلس تایمز همچنین نقل قولی از کلینت ایست‌وود همبازی گارنر در فیلم گاوبازهای فضایی در سال 2000 آورد که اظهار کرده است: گارنر راه را برای استیو مک کوئین و من باز کرد.

جیمز گارنر متولد هفتم آوریل 1988 در اوکلاهاما بازیگری را در دهه 50 میلادی و پس از حضور در جنگ و دو بار زخمی‌شدن آغاز کرد و بیشتر شهرت اش را برای بازی در فیلم ماوریک و سریال پرونده‌ های راکفورد به دست آورد.

گارنر که بیشتر در دنیای تلویزیون شناخته می‌شد، وارد عرصه سینما نیز شد و در سال 1985 برای ایفای نقش در فیلم افسانه مورفی در کنار سلی فیلد نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

وی در سال 2004 و در آخرین سال‌های بازیگری خود در فیلم دفترچه مقابل دوربین نیک کاساوتس رفت و در نقش یک بیمار آلزایمری ایفای نقش کرد.


 تاريخ ارسال: 1393/4/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.